• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Robin
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique

    [ bericht aangepast op 27 juli 2021 - 9:49 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Daphne Saunders

    >> Met Noah • Op de gang nabij de Great Hall • Na het avondeten <<

    Ze streek een denkbeeldig pluisje van zijn kraag. 'Maar ik wil jou, Noah. Ik haal je om kwart voor acht op.'


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah

    °in de gang met Daphne - dicht bij de Great Hall°


    Zijn ogen flitsten automatisch naar zijn kraag als ze daar begon aan te prutsen. Een koude rilling ging over zijn rug. 'Eh-' er liep net geen angstzweet langs zijn nek. Op één of andere manier moest hij hier zich toch kunnen uitlullen? 'Ik- eh- ik val niet op meisjes.' fuck my life.

    Daphne Saunders

    >> Met Noah • Op de gang nabij de Great Hall • Na het avondeten <<

    Daphne trok haar wenkbrauwen op. Wat was dat nou weer voor een slap excuus? 'Wie is je date dan, hm?'


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah

    °in de gang met Daphne - dicht bij de Great Hall°


    Hij haalde diep adem. Ze liet zich echt wel niet gemakkelijk afwimpelen. 'Oh-' antwoordde hij zo nonchalant mogelijk. 'Mijn date is Cas. Casper? Je kent hem vast wel.' Hij haalde moeizaam een glimlach boven. 'We zijn praktisch samen.' why, Noah, whyyyy

    Cole Esworthy

    'Novalie? Leuk,' zei Cole eerlijk, al had hij nog nooit echt een enorme klik met haar gevoeld. Hij was zelf vrij serieus en rustig en zocht daarom juist vaak het gezelschap van mensen die wat losser waren - zoals Rosalie en Lee. Toch kon hij met de meeste types wel prima omgaan en vond hij Novalie een lieve meid.
    En het was altijd beter dan Daphne.
    'Als zij dat ziet zitten, dan vind ik het helemaal mooi. Maar,' hij wees even streng met zijn vingertje naar Justin, 'je moet wel beloven dat je haar op tijd weer veilig voor de Huffelpuf-deuren thuisbrengt.'

    Justin Trelawney

    Hoewel Cole's ogen sprankelden, was zijn blik ook doordringend. Het was duidelijk wat hij ermee wilde zeggen: Justin mocht zich geen dingen in het hoofd halen. Rosalie had een paar jaar van Justin gemist, en toegegeven, dat waren niet zijn meest brave jaren. Hij zou een meid nooit dwingen iets te doen, maar hij kon best overtuigend zijn en hij toch wel het bed gedeeld met een aantal meiden - zowel binnen als buiten Zweinstein. En hij zou ook zeker niet ontkennen dat hij Rosalie ontzettend aantrekkelijk vond. Dat had hij altijd al gevonden.
    Maar ergens realiseerde hij zich ook wel dat ze niet zoals die andere meiden was. Niet alleen doordat ze niets meer kon zien, wat haar ineens afhankelijker van anderen maakte, maar ook doordat ze elkaar de afgelopen jaren heel veel hadden gesproken. Misschien niet face to face, zoals nu, maar wel via brieven en in zijn ogen was dat ook wel heel persoonlijk.
    De enige meid met wie hij nog meer wel eens persoonlijke dingen deelde, was Jordyn. En hoewel zij wel makkelijk het bed met elkaar deelden, was ook zij heel anders dan de andere meiden.
    'Ik zal een echte gentleman zijn,' beloofde Justin. Hij vond het ook gewoon heel leuk om vanavond weer tijd met haar door te brengen. En hij zou haar echt niet zomaar laten vallen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Daphne Saunders

    >> Met Noah • Op de gang nabij de Great Hall • Na het avondeten <<

    Daphne sperde haar ogen open.
          Wacht – wat?
          Hij was samen met Casper? Daphne ging vlug de leerlingen na, zoekend naar een andere Casper dan Ainsworth, maar ze kon niemand bedenken.
          Wanneer was dat dan gebeurd? Het verbaasde haar dat Casper überhaupt interesse had in iemand anders dan z’n rat en dan ook nog eens zo’n stuk onbenul als Noah?
          Even vroeg zich af of hij loog, maar daar had je flinke ballen voor nodig en ze betwijfelde dikwijls of hij die überhaupt had.
          Het verklaarde wel waarom hij die niet wilde dumpen – dat kon hem net zo goed z’n ogen kosten.
          ‘Toe maar, Casper dus. Ik maar denken dat je zo’n slimme jongen was, maar als het gerucht eenmaal rondgaat dat je het met jongens aanlegt die in Azkaban thuishoren, kun je waarschijnlijk wel fluiten naar een carrière.’


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah

    °in de gang met Daphne - dicht bij de Great Hall°


    Het weinige bloed uit zijn gezicht, aangezien hij al op zijn knieën stond te bibberen, trok nu helemaal weg bij het horen van haar woorden. Dit kon ze niet menen. Zou ze echt zo gemeen zijn? Het enige antwoord was ja, en dat bracht hem serieus in de problemen. Hij gooide zijn kin in de lucht ook was hij inwendig aan het sterven. Hoe durfde ze dreigen met zijn toekomst. 'Nou, ik weet anders ook wel wat aardig dingen over jou. De school gebruikt jou maar al te graag tot roddelmateriaal.' Zijn maag kromp onaangenaam samen. 'Zo dom ben ik precies niet aangezien ik mooi materiaal heb om te gebruiken tegen jou. Ook al is het zo goed als complete onzin.' Hij sloeg zijn armen over elkaar in een ultieme poging om straks een eventuele mep te vermijden. 'Misschien moet ik maar eens een leuke brief schrijven naar het befaamde roddelkrantje.' Hij deed zijn ogen tot fijne spleetjes. 'Het gaat de ronde dat je zwanger bent van Mosh. Leuk nieuwtje toch? Ik zie het al zo als voorpagina nieuws.' Hij was even verbluft van zichzelf en keek haar zo moedig mogelijk aan.

    Daphne Saunders

    >> Met Noah • Op de gang nabij de Great Hall • Na het avondeten <<

    Daphne schoot in de lach. 'Is dat echt het beste waar je mee kunt komen? My my. Nou, die roddel zorgt echt wel voor het schaamrood op mijn kaken.' Ze bracht haar gezicht dicht bij dat van Noah. 'Zie je het?'


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah

    °in de gang met Daphne - dicht bij de Great Hall°


    Hij trok een gezicht toen ze gewoon begon te lachen. Jep, officieel 100% psychopaat. Toen ze haar gezicht dicht bij de zijne bracht, slikte hij vlug wat speeksel door. 'Nou-' hallo personal space? 'je hebt er al strakker uitgezien.' Nu hij toch eens de kans kreeg van haar te jennen, ging hij het grijpen ook na al die jaren van pesterijen. 'Trouwens-' ging hij moedig verder. 'Zeg maar dank je tegen Prudence voor de tip dat ik voor jou moet oppassen. Blijkbaar is zij dan toch de lievere van de twee.'

    Daphne Saunders

    >> Met Noah • Op de gang nabij de Great Hall • Na het avondeten <<

    Prudence had hem gewaarschuwd? Wat was dat nou weer voor een kinderachtige actie, zeg. Zo was er toch geen lol meer aan. ‘En waarvoor moest je dan oppassen?’ vroeg ze met opgetrokken wenkbrauwen. ‘Dat er voor het eerst in je leven eens een meisje met je wil dansen? Ja – heel eng hoor. Ik zou me vanavond inderdaad maar onder je bed verstoppen.’


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah

    °in de gang met Daphne - dicht bij de Great Hall°


    Hij keek haar zwijgend aan met een opgetrokken wenkbrauw. 'En nu eerlijk? Waarom zou nota bene jij plots alle moeite van de wereld doen om met mij te kunnen dansen?' Wat een gelul.

    Daphne Saunders

    >> Met Noah • Op de gang nabij de Great Hall • Na het avondeten <<

    Daphne klakte met haar tong. 'Wees nu niet zo onzeker, dat is ergens voor nodig. Je hebt zelfs Ainsworths aandacht getrokken, dus je kunt niet ontkennen dat je wat speciaals hebt.' Ze streek met haar vingers een paar plukjes haar opzij.


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah

    °in de gang met Daphne - dicht bij de Great Hall°


    Hij keek haar maar argwanend aan, en verstarde compleet als ze plots aan zijn haar zat te friemelen. Ew ew ew. Met een zucht nam hij haar pols vast. 'Dat zou ik niet doen als ik jou was. Je wil toch niet dat ik moet zeggen aan Cas-' met de nadruk op Cas. 'Dat Daphne herself aan mij zat te prutsen?' Hij klakte op zijn buurt met zijn tong. 'Nee toch?' Hij zat toch al zwaar in de shit, kon hij er nu maar evengoed gebruik van maken. 'Nog iets?' Hij liet haar pols los als hij besefte dat hij die nog steeds vast had.

    Daphne Saunders

    >> Met Noah • Op de gang nabij de Great Hall • Na het avondeten <<

    Helaas had hij wel een punt, ja. Ze maakte Casper liever niet tot haar vijand. Gecharmeerd was hij toch al niet van haar. ‘Een fijne avond dan maar. Geniet er maar extra van, zodra Cas vannacht met je klaar is, kun je waarschijnlijk niet meer lopen.’

    [ bericht aangepast op 3 aug 2021 - 18:57 ]


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah

    °in de gang met Daphne - dicht bij de Great Hall°


    Zijn ogen sperden helemaal open bij haar laatste zin. W- w- wat? Toen ze weg was, liet hij zich met zijn rug tegen de muur naar beneden glijden en trok zijn benen op. Een kleine jammer ging over zijn lippen. Wat was er net gebeurd. Sinds wanneer werkte hij zichzelf zo in de nesten? En waarom had hij plots Daphne voor zijn neus? En dan nog zo persoonlijk. Hij sloeg zijn handen voor zijn ogen en haalde diep adem.