• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Robin
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique

    [ bericht aangepast op 27 juli 2021 - 9:49 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Casper Ainsworth


    Potions was hem uiteindelijk wel meegevallen. Zonder veel tegen elkaar te zeggen hadden Andreas en hij uiteindelijk een prima toverdrank gebrouwen. Eentje die hem aan het denken had gezet. Mocht hij nog eens in gesprek raken met Rosalie, dan kon hij ook wel een paar druppels van dat spul nemen. Dan zou niemand hen samen zien. Dat maakte het makkelijker om een beetje in haar buurt te blijven om te voorkomen dat anderen haar als een makkelijke prooi zagen – wat vandaag al een paar keer was gebeurd.
          Inmiddels was het avondeten achter de rug en hadden ze de tijd om zich klaar te maken voor het feest.
          Casper was al vier jaar lang niet naar een feest geweest, maar ergens had ie er wel zin in. Die Noah leek hem best een grappig kereltje. Bovendien had hij vandaag en gisteravond best boeiende gesprekken gevoerd, dus daar kan hij makkelijk weer op aanhaken.
          Hij trok een donkergrijze spijkerbroek uit de kast en pakte het bovenste shirt van de plank – een zwarte met de letters van de bandnaam in het felgroen.
          ‘Nee maar, je wil toch niet zeggen dat jíj naar een feest gaat?’
          Casper draaide zich naar Mosh toe. ‘Zeker wel. Wil jij m’n date zijn?’ Hij bewoog zijn wenkbrauwen op en neer en blies hem een kus toe.
          Mosh deed een stap naar achteren. Walging verspreidde zich over zijn gezicht. Blijkbaar kwamen er zo veel scheldwoorden in hem op dat hij niet wist welke hij moest kiezen. Casper ging er niet op wachten.
          ‘Relax, knul. Ik ben al voorzien man.’ Hij ritste zijn tas open en haalde zijn sigaretten eruit, die hij in zijn broekzak schoof. ‘Later.’
          Hij liep de slaapkamer uit. Misschien was hij aan de vroege kant, maar hij had het idee dat die jongen nog nooit van z’n leven was uitgevraagd en wilde hem ook weer niet in onzekerheid laten zitten.
          ‘Wat hoor ik? Heb je een vriendje?’ Vlak voor Casper de deur bereikte, gleed Daphne tussen hem en het houtwerk in en keek hem onderzoekend aan.
          Vragend trok hij zijn wenkbrauwen op.
          ‘Noah zei dat jullie officieel een stel zijn.’
          O.
          ‘En jij wilt ons inzegenen ofzo?’
          Daphne kneep haar lippen op elkaar. ‘Het leek me niet je type?’
          Casper lachte spottend. Hoe was ze er überhaupt achtergekomen? Had ze Noah zelf willen vragen? Dan zou hij ook met zo’n smoes aankomen. ‘Ik heb geen type.’ Met een zwiep van zijn toverstok blies hij haar in de kant. Daarna liep hij naar de Ravenclaw-toren. De bronzen klopper in de vorm van een adelaar gaf hem een raadsel, dat hij oploste. Daarna stapte hij naar binnen.
          Waar hij Noah kon vinden wist hij niet. Hij liet zijn blik over de leerlingen glijden, hopend Isabella of Nomad te zien – of Noah, natuurlijk.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Common Room - met Casper en Rhae


    Jurkjes waren niet iets wat ze veel droeg, maar zowel Blythe als Rhae hadden haar overgehaald er eentje te dragen. Ze plukte er een beetje ongemakkelijk aan. Het liefst droeg Isabella lange broeken en shirts met hoge kragen. Het was dat meiden voor school een rok moest dragen, anders was ze voor de pantalon gegaan.
          Gelukkig was het jurkje viel gelukkig aan de lange kant, hij viel redelijk over haar knieën en bedekte aardig haar voorkant, en toch voelde ze zich er ongemakkelijk onder. Zeker de blote schouders, wat ze vrijwel nooit deed.
          Isabella had een deel van haar haren met een makkelijke klem naar achteren gestoken, waardoor het vooral als een waterval over haar rug viel. Chic en simpel, en vooral niet teveel om aandacht trekkend Dat was het beste...
          Samen met Rhae liep ze de trap af. Blythe was al vooruit gegaan voor haar date met Rafaël, bloednerveus had Isa het idee. Wel, zij liever dan zichzelf. Ze zou wel een leuke avond hebben met Rhae. Ze wilden net vertrekken, toen er wel een heel bijzondere verschijning de common room in kwm. Verrast keek ze op toen Casper gewoon nonchalant om zich heen keek alsof hij hier hoorde. Isabella trok een wenkbrauw op bij het zien van de jongen en liep op hem af. "Ben je verdwaald?" Vroeg ze spottend.

    [ bericht aangepast op 4 aug 2021 - 23:54 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Casper Ainsworth


    'Is je date ophalen dan zo jaren 80?' vroeg Casper met een flauwe grijns. 'Sorry, ik doe ook maar wat. Dit gedoe is nou niet echt dagelijkse kost voor me.' Op de een of andere manier vond hij Isabella er nu veel meisjesachtiger uitzien, in de witte jurk. Hij vond het haar niet staan. Zijn blik rustte even op het nieuwe meisje naast haar, maar die was overduidelijk niet erg van hem gecharmeerd en toen zijn ogen die van haar ontmoette, keek ze vlug weg.

    [ bericht aangepast op 5 aug 2021 - 8:15 ]


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah

    °in de Ravenklauw jongensslaapkamer.°


    Na lang treuzelen had hij gewoon een donkerblauwe jeansbroek aangetrokken en een basic zwart t-shirt. Kon je niet veel mee mis doen en je verdween gemakkelijk in de menigte. Alhoewel hij nu toch aan het twijfelen was of hij toch die bourdeaux t-shirt niet zou aantrekken in de plaats. Hup, t-shirt weer uit.Met een diepe zucht staarde hij naar zijn kleren, in bloot bovenlijf, en ondertussen zat hij zichzelf maar moed in te spreken hoe hij het zou uitleggen aan Casper wat hij allemaal had geluld tegen Daphne. Want sowieso was die roddel al aan het doorgaan.

    [ bericht aangepast op 5 aug 2021 - 7:52 ]

    Isabella Fitzgerald
    Common Room - met Casper en Rhae


    Ze rolde even met haar ogen en zuchtte even. Dat was niet wat ze bedoeld had. "Meeste van die mensen lopen niet zomaar andermans common room in," mompelde ze zacht. Ze keek even naar de trap en toen naar Casper. Hij was blijkbaar bloedserieus geweest en ze had lichtelijk medelijden met Noah, die er niet echt blij mee was. Of althans dat gevoel had ze. "Wacht daar maar," knikte ze met haar hoofd richting de gang. Hij hoorde hier niet als Slytherin. "Ik ga Noah wel voor je halen," zei ze even met een kleine glimlach. Al was het meer, zodat ze hem zelf nog even snel kon spreken voor het feest begon. Ze had haar vriend nauwelijks gezien die dag.
          Isabella streek even over Rhae haar arm en vertelde dat ze zo terug was, voor ze de trap op liep naar boven en bij de jongens slaapzalen aan klopte. "Noah?" Een beetje ongemakkelijk keek ze naar de deur. Wat moest ze zeggen? "Er staat iemand voor je," zei ze in hetzelfde ongemak.

    [ bericht aangepast op 5 aug 2021 - 9:57 ]


    It's never gonna happen, Guys.


    Noah

    °in de gang met Isa aan de jongensslaapkamer.°


    Hij schrok zich te pletter toen er plots iemand op de deur klopte, maar gelukkig was het Isa. Hij vond het al raar dat iemand de moeite zou doen van te kloppen. Nog steeds met de twee shirts in zijn hand, liep hij naar de deur toe en trok die open. 'Hoezo er is iemand voor mij?' zijn mond viel verbluft open bij het zien van Isa haar jurk. Volledige aandacht verloren aan de kwestie dat er iemand op hem stond te wachten. Hij herpakte zich vlug. 'Maar mag ik even zeggen dat je er prachtig uitziet?'

    [ bericht aangepast op 5 aug 2021 - 10:10 ]

    Rhae Storm


    In eerste instantie gaf de donkerharige jongen haar de kriebels. Hij kwam over als een nogal foute jongen en ze was dan ook verbaasd dat Isabella – voor haar doen – nog best wel mild tegen hem reageerde. Zijn verklaring voor zijn aanwezigheid hier had nogal wat klungeligs en toen ze hoorde dat hij een date had met Noah, voelde ze dat ze toch iets ontspande. Dan valt hij vast op jongens. Iemand in zijn eentje op de gang laten wachten vond ze ook niet zo aardig en zij stond hier ook in haar eentje, dus ze kon net zo goed wat tegen hem zeggen. Ze wist alleen niet wat. Ze klapte al helemaal dicht toen hij haar met een nogal harde blik aankeek en ze slikte moeizaam. Hoe Isabella deze jongen aardig kon vinden en iemand als Rafaël niet, was haar een volslagen raadsel.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Casper Ainsworth


    Casper was benieuwd of het nieuwe meisje nog wat zou zeggen, maar dat gebeurde niet. Hij merkte dat het hem wat moeite kostte om zijn blik van haar af te houden, al wist hij niet echt waarom. Ze leek hem oersaai.
          Achter hem sloot de deur en kwamen een paar Ravenklauwers binnen. Sommigen wierpen hem een donkere blik toe. Erg welkom was hij hier niet. Hij vroeg zich af of dat aan hem lag, het feit dat hij een Slytherin was of dat er normaal nooit iemand van een andere afdeling over de vloer kwam. Dat kon hij zich echter ook moeilijk voorstellen bij een hechte vriendschap met iemand van een andere afdeling. Hij wist dat Mosh heus weleens grietjes van een andere afdeling in zijn bed kreeg, dus zo raar vond ie het ook weer niet.
          Door al die blikken van die anderen voelde hij zich wel ongemakkelijk worden. Hij kón weggaan, maar dat kwam ook laf over. Hij zong het nog wel een paar tellen uit voordat Noah kwam.
          Na een minuut vond hij het echter wel heel lang duren. Hij liep ze wel alvast tegemoet. En hé, Nomad sliep vast ook wel daar. Dan kon hij die meteen meetrekken.
          ‘Waar is de jongensslaapzaal?’ vroeg hij aan het meisje.
          ‘Eh, Isabella komt vast zo terug…’
          ‘Ik moet last-minute nog iemand meevragen. Anders zit ie toch de hele avond in z’n eentje te kniezen, da’s ook niet leuk.’
          ‘Oh. Eh, het is die linker gang, en dan de achterste slaapzaal.’
          Casper gaf een knikje en beende naar de gang toe.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Common Room - met Noah


    Noah stond zonder shirt vlak voor haar, iets wat vrijwel niet gebeurde. Ze had haar ogen even over hem heen laten glijden, maar wendde nu nogal ongemakkelijk haar hoofd af. Een blos van lichte schaamte lag op haar wangen. Dit was... "D-dankjewel," zei ze vol ongemak. Hoewel het complimentje lief bedoeld was, voelde ze een nare steek in haar onderbuik. Ze wilde er niet prachtig uitzien, vooral simpel, zodat ze geen aandacht zou trekken. Ze wreef even over haar arm heen en durfde bijna niet naar Noah te kijken. "Ik zou voor de bordeaux-rode gaan," zei ze zachtjes, toen ze de shirts in zijn handen zag.
          Ze hoopte ergens dat hij het shirt gauw aan zou trekken. Het was niet dat Noah er lelijk uit zag, integendeel zelfs, maar het feit dat hij hier halfnaakt stond, maakte dat ze zich niet helemaal op haar gemak voelde. "En Casper is voor je gekomen. Hij stond zelfs al in de common room op zoek naar jou."


    It's never gonna happen, Guys.


    Noah

    °in de gang met Isa aan de jongensslaapkamer.°


    Hij liet zijn blik naar de shirts gaan. Oh, juist ja. 'Bedankt om mijn twijfel weg te nemen.' Hij grijnsde wat schaapachtig en trok snel het shirt over zijn hoofd. Hij merkte dat Isa zich niet helemaal op haar gemak voelde en wou net een sorry mompelen als ze begon over Cas. Hij knipperde met zijn ogen. Excuseer?
    'Nee, dat kan niet.' Hoe heeft hij dat in godsnaam geflikt. 'Sinds wanneer zijn Slytherins slim genoeg om hier binnen te geraken?' Dat was toch een serieuze fout die moest aangekaart worden. Hij schudde zijn hoofd even. 'Ik had stiekem gehoopt dat het een flauwe grap was van die gozer.' Hij slikte even terwijl het gesprek met Daphne weer door zijn hoofd spookte. Trauma voor het leven.

    Isabella Fitzgerald
    Common Room - met Noah


    Ze voelde zich al een stuk beter, toen Noah gewoon weer een shirt aan had en ze weer normaal naar hem kon kijken. Ze schonk haar vriend een warme glimlach. "Wel, dat was wel makkelijk geweest," zei ze als antwoord op de grap. "Red je jezelf wel vanavond?" Casper had vandaag dan niet zo erg geleken, maar het bleef Casper. Degene die Rosalie blind had gemaakt, daar moest je toch aan blijven denken.


    It's never gonna happen, Guys.


    Noah

    °in de gang met Isa aan de jongensslaapkamer.°


    Hij haalde zijn schouders op. 'Ik blijf wel een half uur bij hem hangen, en dan kom ik gewoon naar jullie toe.' En Vinnie zou er ook rondlopen, dus dat ging wel nog een leuke avond worden. Hij beet even op zijn lip. 'Ik heb mezelf aardig in de penarie geholpen, Isa.' Fluisterde hij terwijl hij haast panisch rondkeek uit schrik dat er plots iemand zou meeluisteren ook al wist ie dat ze alleen waren.

    Isabella Fitzgerald
    Common Room - met Noah


    Ze kon aan zijn gezicht zien dat het echt niet leuk was, door de schrikkerige manier waarop hij om zich heen keek. Voor een moment pakte ze zijn hand vast en trok hem iets verder de gang op, zodat ze echt privacy hadden. Ze ging wat dichter op hem staan, zodat er alle mogelijkheid was zachtjes te praten. "Wat is er gebeurd?" Vroeg ze, terwijl ze naar hem op keek. "Kan ik helpen?"


    It's never gonna happen, Guys.


    Noah

    °in de gang met Isa aan de jongensslaapkamer.°


    Hij haalde diep adem als ze zijn hand vast nam en meer de gang optrok. Stiekem was hij wel wat aan het genieten van de aanraking, en toen ze heel dicht stond was het wel heel aangenaam. 'Feeks nummer één had mij achter een nis getrokken.' Fluisterde hij snel. De rillingen gingen weer over zijn lijf. 'Ze vroeg mij naar het bal.' Hij rolde met zijn ogen en aarzelde omdat nu het meest rotte deel eraan kwam. 'Ik heb gezegd dat ik niet op meisjes val en dat ik praktisch samen ben met Casper.' Hij trok even een gezicht maar barste dan in lachen uit omdat hij besefte hoe absurd het klonk. 'Ik ben echt een idioot. Ze kon er natuurlijk niet mee lachen en toen begon ze te dreigen met mijn toekomstige carriere.' Hij balde zijn vuisten. Wat een rotwijf.

    Isabella Fitzgerald
    Common Room - met Noah


    "Maar dat ben je niet, toch?" Vroeg ze maar voor de zekerheid. Hun gesprek was die middag ook dood gelopen op dit onderwerp. Ze begreep absoluut niet waarom Daphne Noah mee vroeg, al had ze het idee dat Daphne iets van hem wilde. "Je bent niet samen met Casper en je valt niet op jongens," zei ze onzeker. Ze wist het niet meer zo goed, Noah had zoveel dubbele signalen afgegeven vandaag. "Al was het niet erg als je het wel deed hoor," verbeterde ze zichzelf gauw, bang dat ze Noah afviel als hij wel gay was.


    It's never gonna happen, Guys.