• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)



    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    ‘Ik doe mijn best,’ antwoordde Adam. ‘Het is nog steeds een behoorlijke warboel, maar goed. Uiteindelijk leer ik het wel.’ Hij dacht na over wat Merrin nog meer had gezegd. ‘Grappig dat je zegt dat je het leuk aan Yrla vindt dat hij zo beschermend is. Bij mij vond je dat maar niks,’ grinnikte hij. ‘Je wilde juist heel graag jezelf — en mij — beschermen. Of vooral dat we elkaar beschermden. Zo kwam je op het idee om niet alleen andermans uiterlijk na te bootsen, maar ook hun gave te gebruiken. Heb je dat hier weleens geprobeerd?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    “Ik kan andermans gave gebruiken?” Vroeg hij totaal verbijsterd.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Jup. Of nou ja, je was ermee aan het oefenen.’ Hij draaide zich iets meer naar zijn vriend toe. Zijn knie rustte tegen die van Merrin, maar hij wist niet of hij dat zo mocht laten en besloot er uiteindelijk maar gewoon niet te veel aandacht aan te besteden. ‘Je hebt met Fox geoefend. Zodra je een spinnengedaante onder de knie had, kroop je ‘s ochtends vroeg Jesters kamer binnen en landde je in zijn gezicht. Van schrik viel ie uit bed.’ Hij grinnikte zacht bij de herinnering aan hoe zijn vriendje dat aan hem verteld had. ‘Als wraak op zijn pesterijen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin grinnikte ook even, maar zijn gedachten gingen als een razende verder. Kon hij echt de gave van een ander gebruiken? Misschien kon hij dan eindelijk eens wat tegen Toph of Vienna beginnen. Ze een koekje van eigen deeg geven. Misschien Jester overtuigen dat hij Yrla en hem met rust moest laten.
    “Weet je ook hoe ik dat deed?” vroeg hij gretig. “Moet ik daar speciaal iets voor doen?”

    [ bericht aangepast op 21 aug 2021 - 21:27 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Het enthousiasme in Merrins stem liet hem warm worden vanbinnen. Hij kon goed begrijpen dat de jongen zich ook hier graag wilde verweren tegen alle pestkoppen. Hij dacht aan hoe Onyx vanochtend zijn kamer was binnengewandeld met de bedoeling om hem te vermoorden en de glimlach stierf weer weg van zijn gezicht. Vanochtend had hij dan wel triomf gevoeld, maar hij was evengoed wel bang dat de jongen het er misschien toch niet bij zou laten.
          ‘Eh, in principe niet volgens mij. Fox vertelde jou hoe zijn gave werkte. Je kan zelf vast ook wel wat proberen, zeker bij een wat simpelere gave. Die van Jester en jou lijken qua werking erg op elkaar, qua mentale voorbereiding. Maar goed. Die zou ik maar niet laten merken dat je zijn gave kunt gebruiken, tenzij je er ooit een leven mee kan redden.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    “Dat lijkt me niet echt een goed idee nee,” stemde hij in. Hij zag niet in hoe hij een leven van iemand kon redden met de gave van Jester. Jester was vooral goed in levens verpesten. Hij was vooral erg gevaarlijk en je kon hem beter uit de weg gaan.
          Maar uiteindelijk wilde Merrin stiekem ook aan Jester laten merken dat hij zich kon verzetten, maar misschien moest hij daar eerst iets voor onder de knie hebben. Was er iemand met een gave voor geluid? Dan kon hij Jesters stem misschien gewoon wegfilteren. Hij moest gewoon de beginselen weten van iemand anders gave, hoe die werkten. Hij keek even naar Adam, maar schudde direct zijn hoofd. Met Adams gave wilde hij absoluut niet oefenen. Stel je voor dat hij de tijdlijn overhoop gooide! Dan werd het al helemaal onmogelijk dingen op te gaan lossen. Voor Yrla’s gave was hij lang niet fit genoeg. Het was niet voor niets dat de jongen elke avond nog zijn dagelijkse rondje maakte en bijna evenveel at als een nijlpaard. Hij moest iets makkelijkers hebben. Misschien.. misschien kon Maxwell hem daaraan helpen. Of…
          De jongen stond op van zijn plek en liep het lokaal in. Voor een moment keek hij naar zijn handen, alsof daar het antwoord op stond geschreven. Misschien was hij wel veel krachtiger dan hij dacht, maar hij wilde zien dat het kon. Voor een moment sloot Merrin zijn ogen en liet de herinnering aan Marise binnen sijpelen.

    Een papieren vliegtuigje vloog door de kamer heen, zonder dat de wind er vat op had. Michiel keek er met grote ogen naar, terwijl het ding door de lucht heen zoefde. Hij klapte luid toen Marise het vliegtuigje vlak voor hem liet landen. “Nog een keer!” riep hij enthousiast. Marise schonk hem even een glimlach voor ze het vliegtuigje weer omhoog liet komen. Michiel volgde het ongelovig met zijn ogen, tot Marise het weer liet dalen. “Hoe doe je dat?” vroeg hij bewonderend. Marise liet hem een glimlachje zien.
          ”Ik weet het niet zo goed. Ik neem het voorwerp gewoon in mijn hoofd en beeld in dat het loskomt van de grond. Het is net alsof ik het optil aan een touwtje. Alsof ik er tegen kan zeggen dat het moet vliegen.”


    Merrin had het zo vaak geprobeerd, zelfs in de jaren dat Marise er niet was om dat voorwerp te laten vliegen. Hij had alles geprobeerd om het te laten werken, behalve zijn eigen gave inzetten. Het was natuurlijk niet zijn gave, maar die van Marise.
          Merrin veranderde zichzelf in Vienna, iets wat nu na de derde keer niet zo gek meer voelde als de eerste twee. Merrin keek even om zich heen en vond een bekertje pennen op het bureau. Hij nam zich voor wat Marise hem verteld had, concentreerde zich op het bekertje en stelde zich voor dat het los kwam van het bureau. Hij beval het te vliegen, alsof dat iets wat wat het normaal deed.
          En tot zijn grote verbazing kwam het bekertje inderdaad los van het bureau.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam sprong op toen Merrin in zijn zus veranderde en gelijk haar gave ten uitvoer bracht. ‘Mer! Wat goed hé, in één keer!’ Hij was al onderweg om de jongen een knuffel te geven, maar bedacht zich op het laatst en grijnsde alleen breed. ‘Ik ben zo trots op je dat je dat zomaar even doet!’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    “Marise heeft uitgelegd hoe het werkte. Ik dacht niet dat het mij ooit zou lukken.” Dit moest hij met Yrla delen! Buikpijn kwam opzetten toen hij dacht hoe Yrla was weggelopen. Hij moest praten met zijn vriend, maar hij wist ook dat hij geen kans kreeg met hem te praten tot Yrla naar hem toe kwam. Misschien moest hij hem ook maar even de ruimte geven dit te verwerken, net als hij die ook nodig had.
          Hij moest erachter komen wat hij voor Adam voelde en wat hij voor Yrla voelde. En dan een keuze maken… Dat idee gaf hem buikpijn, maar ergens gaf het hem ook een punt om op te richten. Hij was zowel aan Yrla als aan Adam verschuldigd.
          ”Dank je, Adam,” zei hij vrij serieus, al kwam er een lach op zijn gezicht te staan bij het horen van Adams enthousiasme.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam glimlachte terug. ‘Hé, over die zus van je gesproken… Ik kreeg gister nog een berichtje van Darian dat het gelukt is en dat ze het uit heeft gemaakt met die kwakzalver! Dat hebben we maar even mooi gefixt hè.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    “Echt?” Vroeg hij met grote ogen. Merrin veranderde snel terug in zichzelf. “Mooi!” Hij keek even aarzelend naar Adam. “Denk je dat het genoeg is?”
          Romeo was niet de enige die een slechte invloed had op Vienna. Toph was de volgende. Maar als Romeo al uit de picture was, dan moest Toph vast niet moeilijk meer zijn. Zeker niet omdat hij zich nu echt voor kon doen als zijn zus, hij kon zelfs haar gave gebruiken!


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Dat zullen we moeten afwachten, maar de eerste stap is gezet.’ Adam wierp een blik op klok en zag dat het eerste lesuur bijna begon. Hij was niet van plan om erheen te gaan -- hij had nog even geen behoefte om Onyx te zien. Misschien dat Nish zin had om ook een paar uur te skippen, of Fox, want hij had het gevoel dat Merrin nu niet bij hem zou blijven. Dat voelde vast niet fair tegenover Yrla.
          ‘Wat wil je nu? Met Yr praten? Je kan hem misschien bellen? Of wil je naar de les?’ Hij aarzelde en vond dit niet echt het moment om over Onyx’ actie te beginnen. ‘Ik sla de lessen vandaag over. Natuurlijk vind ik het leuk om samen wat te doen, maar ik begrijp het wel als je even een moment voor jezelf nodig hebt. Of nou ja, even niet met mij,’ mompelde hij. Hij bood Merrin graag afleiding, maar dat viel niet mee zolang hij onderdeel van het probleem was. ‘Als je niet alleen wil zijn, vind Fox het vast ook leuk om met je op pad te gaan. Die zoekt altijd naar excuses om lessen over te slaan.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij keek even naar Adam met een glimlach. “Ik denk dat het slim is inderdaad als ik eerst met Yrla praat,” zuchtte hij.”En ook al lijkt het me gezellig om samen lessen te skippen. Dat kan ik beter niet doen. Ik laat wel even weten of ik Yrla heb gesproken en ook of ons zwemmen doorgaat vanmiddag. Het lijkt me heel leuk, maar vooral heel belangrijk dat ik eerst Yrla spreek. Voor hij zich… Gepasseerd voelt of zoiets.” Hij hoopte dat Adam ook inzag waarom Merrin dat belangrijk vond. “En alleen zijn klinkt eigenlijk wel goed op het moment,” zei hij kleintjes.”Ik hoop vooral dat Fox er voor Yrla is.” En dat hij niet in zijn eentje zichzelf zou gek maken.
          Merrin haalde zijn iNet uit zijn zak.

    Hi.. Kunnen we er alsjeblieft over praten? Ik ben vandaag niet in de lessen, maar boven in het achterste lokaal. Daar wacht ik op je. Kom maar als het jou uitkomt. X

    Merrin wist dat op zulk soort momenten het geen zin had om Yrla achter na te jagen. Hij moest gewoon wachten tot zijn vriendje naar hem kwam.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Oh je hebt gelijk, Fox is natuurlijk bij Yrla.’
          Dat was óók iets waar hij nog enorm aan moest wennen.
          Hij wilde voorstellen om te blijven wachten, maar knikte stilletjes toen Merrin aangaf dat hij eigenlijk wel alleen wilde zijn.
          ‘Ik begrijp het,’ zei hij zacht. Hij pakte ook zijn iNet. ‘Ik vraag wel of Nish zin heeft om me gezelschap te houden. Die vind spijbelen vast ook geen ramp, en die weet toch al wat er gebeurd is,’ mompelde hij tegen zichzelf. Hij typte snel een berichtje naar zijn nieuwe vriend en keek Merrin daarna aan. ‘Laat je het me weten als je wel wil dat ik naar je toe kom?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin voelde een onzekere steek door zijn buik gaan. Adam had net wel gezegd dat hij niet met Nish ging daten, maar zodra ze uit elkaar gingen, zocht hij de jongen direct op.
          ”Ja, zal ik doen,” zei hij timide. Wilde Adam echt wel met hem zijn? Als hij direct weer naar Nish rende? Hij probeerde naar Adam te glimlachen, maar de jongen had het vast ook wel door dat de glimlach niet helemaal echt was. “Nou, uhm, tot straks dan,” nam hij nogal ongemakkelijk afscheid.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Het voelde vreselijk verkeerd om Merrin zo achter te laten. Wie weet zat hij hier nog wel uren in zijn eentje. Hij moest er maar op vertrouwen dat de jongen aan de bel trok als hij wel gezelschap wilde hebben.
          ‘Ja, oké,’ zei hij zacht. ‘Ik hoor het wel.’
          Er kwam een enorme drang in hem op om Merrin in een knuffel te trekken en uiteindelijk gaf hij eraan toe. ‘Het spijt me,’ fluisterde hij met tranen in zijn ogen. ‘Ik haat het om je zo achter te moeten laten, maar ik snap dat het beter is. Ik - ik weet ook niet wat ik verder moet zeggen. Probeer je hart te volgen, lieverd. Je hebt er een van goud.’
          Hij keek even in Merrins verslagen gezicht, liet kort zijn vingertoppen langs zijn hand glijden en nam gauw afstand. Op ieder ander moment had hij hem succes gewenst, maar diep vanbinnen wilde hij natuurlijk helemaal niet dat het goedkwam tussen Yrla en Merrin - maar dan het liefst wel op zo’n manier dat Merrin er zo min mogelijk verdriet van had.
          Hij slikte moeizaam en stapte toen de gang op.


    Every villain is a hero in his own mind.