• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)



    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    Hij verslikte zich bijna in zijn brood. Hoewel hij het aan de ene kant enorm hilarisch vond wat Merrin zei, kwamen er ook direct zorgen op zijn gezicht te staan. Het was wel Toph tegen wie hij sprak. Yrla gaf Merrin dan ook even een zetje, waardoor zijn vriendje hem alleen maar chagrijnig aankeek. Oke, zo’n dag ging het dus worden.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam zakte samen met Nish in het gras neer. Het was niet super warm, maar met een vestje aan was het prima te doen.
          ‘Het is dat ze zeggen dat dit vette voer tegen katers helpt, anders had ik het mooi laten staan,’ merkte Nish op, die misprijzend naar de omelet met spek keek.
          Adam was blij dat hij een licht ontbijt had gekregen. ‘Als we ooit aan de tweede Harry Potter-film beginnen, moeten we de slokken halveren en moet je me zwéren dat je me tegenhoud als ik denk dat het een goed plan is om een bezet iemand ten huwelijk te vragen.’
          ‘Reageerde hij niet goed?’
          ‘Nou ja, zo goed als je kunt reageren bij zo’n stomme actie.’ Adam nam een klein hapje van zijn toast met kaas. Het smaakte hem niet. ‘Hij was wel heel lief hoor.’ Hij dacht terug aan het feit dat Merrin had moeten huilen. Hij kon zich niet meer zo goed herinneren waarom, maar leuk was de hele ervaring niet geweest. Had zijn dronkenschap hem herinnerd aan zijn stiefvader? Er kwam een gigantisch schuldgevoel in hem op. ‘Hij liet me zelfs nog even met hem dansen.’ Hij onderdrukte een zucht. ‘Maar erg netjes gedroeg ik me niet.’
          ‘Ach ja, je maakte er niet zo’n potje van als ik destijds deed,’ reageerde Nish schouderophalend.
          Nee, gelukkig niet.
          ‘En nu?’
          ‘Ik ga zo mijn excuses aanbieden. Dat doe ik liever voordat de les begint. Normaal gesproken zit ik naast hem, dus dan heb ik het liever al een beetje uitgesproken dan dat Onyx of Toph in de buurt zit.’
          Zijn blik versomberde toen hij aan Onyx dacht. Dat moest hij Nish maar gaan vertellen, aangezien die ook van plan was contact met de jongen te zoeken.
          ‘Onyx probeerde me vanochtend te vermoorden.’
          Nish liet zijn stuk brood vallen en staarde hem aan. ‘Wát? En dat vertel je zo droog? Gast, ben je oké?’
          Het kwam nog niet helemaal binnen, dat zijn beste vriend hem geprobeerd had te doden. ‘Vlak voor hij het mes op mijn nek zette, ging ik terug in de tijd, belaagde hem in de gang en dreigde toen Jester in de prehistorie achter te laten.’
          Nish floot. ‘Doe maar bad-ass hoor.’ Hij grijnsde. ‘Als je zo doorgaat, ben jij de volgende die een aanzoek krijgt. Van mij, welteverstaan.’
          Hoewel hij wist dat de jongen hem zat te plagen, voelde hij een blos langs zijn wangen trekken. ‘Rustig aan doen, weet je nog?’
          Nish stak zijn tong uit. Hij liet zijn brood voor wat het was en leunde op zijn handen achterover in het gras. ‘Dus er bestaat een kans dat ik morgen dood ben als ik een gesprek met hem aanknoop?’
          ‘Nou ja, ik vermoed dat hij niet blij is met de dingen die ik over hem weet. Dus zolang jij het gesprek casual houdt, denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken. Al begrijp ik het als je het risico niet wil nemen.’
          Nish wuifde het weg. ‘Deze jongen is bezig zijn leven te beteren. Daar hoort een beetje risico bij.’
          Adam glimlachte flauwtjes.
          Nish’ grijns zakte terug in een bijna kwetsbare glimlach. ‘Je dronken actie heeft wel íéts goeds opgeleverd, denk ik. Vlak nadat je weg was, besefte ik dat het niet echt een slim idee was en wilde ik je tegenhouden. Dat lukte niet, maar ik heb wel even met Yrla gepraat. We gaan vanavond praten.’
          ‘Echt? Wat goed!’
          ‘Allemaal door jou man.’ Nish gaf hem een duwtje tegen zijn schouder. ‘Wanneer gaan we de tweede film kijken? Morgenavond?’
          Adam was blij dat Nish hem zo bezighield en het leuk vond om met hem af te spreken. Misschien moest hij in deze tijdlijn doen wat hij met Onyx in zijn eigen tijdlijn had gedaan: hem helpen om aan zichzelf te werken. Om échte vrienden te vinden.
          ‘Ja, leuk.’ Hij pakte zijn dienblad vast. ‘Dan ga ik zo maar eens mijn excuses aan Merrin en Yrla aanbieden.’
          ‘Succes!’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Toph


    Toph trok haar wenkbrauwen op. Sinds wanneer was hij zo bijdehant? Door dat idiote geintje van Jester en Onyx — die zich gelukkig nog niet hadden laten zien — was ze al in een niet al te fantastisch humeur en ze liet zich ook dan ook echt niet door die sukkel overbluffen. Haar lippen krulden om in een grijns toen er een opmerking door haar hoofds choot. ‘Je Naamloze vriendje dan misschien? Beviel die kus van zondag zo goed dat je hem liever aan je lollipop ziet zuigen dan die snelheidsduivel naast je? Dat jochie houdt vast van nice and slow, is dat meer je ding?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin voelde een blos over zijn wangen trekken. Was dat iets wat hij liever wilde? Hij was blij dat Adam niet aan tafel zat. Hij wist niets meer te zeggen. Zijn chagrijnig zijn was hij meteen vergeten, in plaats daarvan voelde hij zich ontzettend schuldig opeens. De beelden van de avond ervoor schoten door zijn hoofd, het feit dat het hem opgewonden had en het beeld wat Toph schetste volgde opeens. Merrin schudde zijn hoofd en probeerde het beeld van zijn netvlies te krijgen. Het was opeens alsof hij Yrla naast hem op hem neer voelde kijken, alsof zijn blik een zware baksteen op zijn rug legde. Merrin kreeg een misselijk gevoel in zijn maag en luste opeens zijn ontbijt niet meer.
          Dat hij Adam daarna aan zag komen lopen, hielp al helemaal niet. In eerste instantie voelde hij die kriebel weer, daarna volgde het schuldgevoel. Niets liever wilde Merrin nu gewoon oplossen in het niets, alsof hij gewoon op het moment niet bestond. Hij probeerde naar Adam te glimlachen zodra hij bij de tafel stond, maar kreeg het niet voor elkaar.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2021 - 10:24 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam voelde de zenuwen toenemen toen hij Merrins ongemeende glimlach zag. Had hij gisteren zijn vertrouwen beschaamd? Hij probeerde dat gevoel weg te duwen — tot slot had hij Merrin gewaarschuwd dat dit eens kon gebeuren. Zo goed kende hij zichzelf wel.
          ‘Kijk nou eens.’ Tophs stem schalde hem tegemoet. ‘Die Naamloze komt meteen de daad bij het woord voegen.’
          Adam keek haar verward aan.
          ‘Merrin wil dat je hem eens pijpt, in plaats van z’n vriendje. Voor de afwisseling. Als je het tenminste een beetje rustig doet.’
          Adam voelde het bloed uit zijn gezicht wegtrekken. Hadden Yrla en Merrin met de anderen gedeeld wat er vannacht was gebeurd? Nee — dat sloeg nergens op. De wetenschap over wat ze de andere Adam had aangedaan, zorgde ervoor dat hij zich nu niet wilde laten kennen.
          ‘Bedankt voor het advies, ik zal heel rustig aan doen.’ De sfeer aan tafel was zo vijandig dat hij zich niet eens zo opgelaten voelde over zo’n ongemakkelijk onderwerp. Bovendien maakte Onyx vaak genoeg schunnige opmerkingen over Merrin en hem, waardoor hij inmiddels wel een droog antwoord wist te formuleren. ‘Maar wel met wat meer privacy.’
          Hij liet zijn blik op Merrin rusten en keek daarna vluchtig naar Yrla.
          ‘Hebben jullie even?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij wilde niet mee. Hij durfde Adam niet aan te kijken en Yrla al helemaal niet. De jongen voelde hoe er tranen langs de rand van zijn ogen kwamen te staan. Hij bleef nog liever in dit bijennest zitten, met Toph en Vie dan dat hij met Yrla en Adam moest spreken na deze opmerking. Nogal angstig bleef Merrin naar zijn broodje kijken. Hij wilde dit niet, hij wilde nu niet praten.


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    De blos op Merrins wangen was hem zeker opgevallen. Had Toph gelijk?! Een misselijk gevoel kwam in hem naar boven en tegelijkertijd voelde hij woede knagen. “Sure,” zei hij tegen Adam, al was praten nu het allerlaatste waar hij zin in had. Yrla kwam overeind en gaf Merrin een zet toen die niet eens aanstalten maakte om op te staan. Merrin liep een beetje schichtig achter hem aan en Yrla had het gevoel dat dit niet meer de chagrijnigheid was van het slapen.
          Ze liepen met Adam mee naar een leeg lokaal in de buurt van de eetzaal. Yrla keek peilend naar Merrin, maar zijn vriendje deed alles om zijn blik te mijden.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Er hing een vreemde spanning tussen de twee jongens, waar Adam zich wél opgelaten door voelde. Hij was de laatste die het lege klaslokaal binnenging. Er waren dingen waar hij zich persoonlijk tegenover Merrin wilde verontschuldigen, maar zijn eerste excuses moest naar hen beiden uitgaan.
          Adam vlocht zijn vingers in elkaar. ‘Ik heb me gisteravond echt ontzettend misdragen en daar wil ik mijn excuses voor aanbieden. Ik had te veel gedronken en toen Nish me kuste, dacht ik alleen maar aan Merrin.’ Hij sloeg zijn ogen neer. ‘Het kwam toen in me op dat ik niet moest opgeven, dat ik alles uit de kast moest halen om hem toch voor me te winnen. Wat resulteerde in dat belachelijke aanzoek van gisteren.’ Hij keek van de een naar de ander, maar hij kon niet zo veel van hun gezichtsuitdrukkingen maken. Zelfs niet die van Merrin. ‘Ik wilde tegen jullie zeggen… dat het een soort wanhoopsdaad was. Een laatste poging. Misschien dat het voor mij gewoon even nodig was om jullie relatie echt te kunnen accepteren, maar nu het voelt alsof ik alles uit de kast heb getrokken, is dat iets makkelijker. Dus ik hoop dat jullie me kunnen vergeven voor mijn stomme actie. En ik weet dat woorden hol kunnen klinken… Dus ik wil best iets leuks voor jullie saampjes regelen. Om ook met daden te laten zien dat het me spijt. En — en ik wilde ook zeggen dat ik oprecht mijn best ga doen om over Merrin heen te komen. Nish is ook erg leuk, dus… dat helpt vast wel. Hij wil in elk geval ook met mij daten.’
          Hij glimlachte nerveus naar de twee jongens, hopend dat ze zijn excuses accepteerden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Zodra Adam zei dat hij Nish gekust had, voelde hij een spontane jaloezie opkomen. Nog erger was de jaloezie toen hij zei dat hij verder met Nish ging daten. Nee! Dat mocht niet! Hij wilde niet.. Hij wilde niet dat Adam met iemand anders ging daten. Hoewel hij het gisteravond nog heel hard had proberen te ontkennen voor hemzelf, ook al kende hij het gevoel en wist hij dat hij het voelde, kwam nu de waarheid pas binnen. Merrin voelde tranen over zijn gezicht heen vloeien.
          Hij wilde niet.. Hij wilde dit niet! Hij wilde dit niet voelen, hij wilde hier niet mee bezig zijn. Hij was met Yrla, er was niemand anders. Niemand! Tranen liepen over zijn wangen, terwijl hij luisterde naar het excuses van Adam. Hij keek even op naar Yrla en zag direct dat hij het ook wist. “Yrla,” kwam hij haastig overeind. Merrin had voor een moment de pijn op zijn gezicht gezien, voor de jongen wegflitste. “Yrla!” schreeuwde hij er nog achteraan, maar de jongen was al in het niets verdwenen.
          Merrin was er nog achterna gerend naar de deur, maar hij wist dat hij Yrla nooit meer zou vangen. En dat was het moment dat Merrin volledig instortte.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2021 - 17:01 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam begreep er niets van. Waarom stormde Yrla nou opeens weg? Hij zei toch juist dat hij Merrin opgaf, dat hij hun relatie zou respecteren? Er oprecht vrede mee probeerde te hebben?
          De vragen verstomden toen Merrin op zijn knieën zeeg en begon te huilen.
          Niet een paar tranen, nee hij huilde harder dan Adam hem ooit had zien huilen. Harder dan tijdens hun ruzie, harder dan toen hij de flashbacks aan Richard had gekregen.
          Hoewel hij niet wist wat hij wel of niet kon maken bij deze Merrin, nam instinct het algauw over. Hij knielde naast de jongen neer en trok hem tegen zich aan. Wat hij moest zeggen wist hij niet, want hij begreep gewoonweg niet wat er aan de hand was, en hij wreef troostend over zijn rug.
          ‘Gooi het er maar uit,’ zei hij zacht. Gisteravond had hij ook al gehuild, dus er moest heel wat aan de hand zijn waar Adam zijn vinger nog niet op kon leggen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    -

    [ bericht aangepast op 21 aug 2021 - 17:20 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    In eerste instantie had hij zich uit Adams armen willen worstelen, want het klopte niet. Het hoorde niet. Maar Merrin had de kracht niet voor. Plus, hij wilde het ook weer niet. Hij wilde niet alleen zijn, niet alleen huilen. In plaats daarvan greep hij Adam bij zijn shirt en begroef zijn neus in de nekholte van Adam. Terug naar zijn veilige plek. Hij kroop helemaal tegen de jongen aan en wilde niets liever dan nu gewoon even de jongen voelen. Merrin begreep zelf niet zo goed waar de tranen allemaal vandaan kwamen, maar het was alsof hij twee weken aan opgespaard verdriet er in een keer uitgooide.
          Het duurde even voor Merrin zichzelf weer bij elkaar kreeg en in de tussentijd kroop hij steeds verder Adams omhelzing in. Ondanks dat het nog steeds verkeerd voelde, maakte het hem ook warm van binnen. Ze waren weer teruggekeerd naar het lokaal, waar ze nu tegen een muur waren gaan zitten. Adam met zijn rug tegen de muur, Merrin opgekruld tegen hem aan. “Ik ben hem kwijt,” zei hij zachtjes.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Waarom ben je hem kwijt? Ik — ik snap er niets van. Ik zei juist dat ik jullie… met rust wilde laten,’ besloot hij zachtjes.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin keek voor een moment op naar Adam, maar daarna naar zijn schoenen. “En wat.. Wat als…ik dat misschien helemaal niet wil?” Hij voelde een misselijke golf door zijn maag gaan, omdat hij dit opbiechtte. Alleen het hardop zeggen, maakte het nog meer waar. Maar hij kon beter eerlijk zijn nu. Het was toch al te laat, Yrla wist de waarheid al. Dan verdiende Adam hem ook.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Je wil niet dat ik jullie relatie intact laat?’ Adam keek de jongen peilend aan. Toen hij zijn ogen neersloeg, begreep hij wat hij bedoelde. Zijn hart maakte een wilde sprong, zelfs al voelde dat nu heel verkeerd. ‘Je weet nog niet zeker of je echt geen gevoelens voor me hebt en vindt het een naar idee als ik met Nish ga daten?’ peilde hij voorzichtig — zijn adem inhoudend omdat hij zo gespannen was vanwege het antwoord.


    Every villain is a hero in his own mind.