• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)



    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    “Nee,” zei hij met een snik. “I-i-ik heb gevoelens voor je.” Hij voelde opnieuw een misselijke golf. “En nee, ik wil niet dat je met Nish gaat daten, w-want dat maakt me jaloers. Maar ik wil ook niet Yrla kwijtraken. Maar ik wil jou ook niet kwijtraken.” Hij snikte nogmaals. “Kun je van twee mensen tegelijk houden?” Vroeg hij heel kleintjes.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Merrin had gevoelens voor hem.
          De tranen sprongen in zijn ogen bij die woorden.
          Was het dan toch waar? Overtrof hun liefde iedere tijdlijn? Golven warmte kolkten door hem heen — warmte die hij niet meer gevoeld had sinds zijn tijdsprong. Hij veegde een paar ontsnapte tranen van zijn wangen en probeerde zijn eigen emoties op te sluiten voor later. Eerst moest hij er voor Merrin zijn.
          ‘Ik zal niet met Nish daten totdat jij er zeker van bent dat je niet in een toekomst voor ons gelooft,’ beloofde Adam. ‘En je mag alle tijd nemen die je nodig hebt, echt waar. Ik dacht dat je mijn gevoelens voor je vervelend vond, dat was de belangrijkste reden dat het me beter leek om ervanaf te komen.’ Hij legde korte zijn hand op Merrins knie en gaf een kneepje. ‘En je kunt zeker van twee mensen houden. Van meer, zelfs, al uit die liefde zich niet altijd op dezelfde manier. Soms is het vriendschap, soms meer — en soms ertussenin.’ Zoals bij Nish en Onyx. ‘Je zou eens met Fox moeten praten; ik weet dat hij ongelofelijk veel van Kris houdt, maar dat weerhield hem er niet van om op mij verliefd te worden. Al zijn zijn gevoelens voor Kris altijd sterker. En ik denk dat het altijd wel zo gaat; dat je gevoelens uiteindelijk wel sterker zullen blijken voor mij of voor Yrla.’ Hij zocht naar Merrins blik en glimlachte. ‘Je hebt twee heftige dagen gehad en ik weet dat je ongelofelijk trouw bent en dat je je nu onwijs schuldig voelt. Maar wees niet te hard voor jezelf, Mer. Je hebt me netjes afgewezen toen ik gisteren meer bij je probeerde dan gepast was. Je hebt niets verkeerds gedaan. Over onze gevoelens hebben we geen zeggenschap. Alleen over de manier waarop we ermee omgaan.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Ergens luchtte hem dat verschrikkelijk op, dat Adam hem de tijd wilde geven om erachter te komen wat hij nu precies wilde. En zijn woorden waren heel lief, maar het nam niet weg dat hij zich nog altijd schuldig voelde. Hij had Yrla pijn gedaan. Iets wat Yrla niet verdiende na wat hij voor hem gedaan had. Yrla was alles voor hem, de enige die afgelopen jaar naar hem omgekeken had, tot het moment dat Adam kwam.
          “Waarom dacht je dat ik je gevoelens voor mij vervelend vond?” Vroeg hij toch wel nieuwsgierig.”We hadden toch afgesproken dat als dat zo was ik met je kwam praten?” Merrin had niet het gevoel gehad dat hij aan Adam had laten merken dat hij dingen vervelend vond. Hij had gisteravond -ondanks alles- misschien zelfs wel een beetje grappig gevonden.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2021 - 17:50 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Ik heb me vannacht nogal misdragen,’ mompelde Adam. ‘En dat terwijl je een vriend hebt.’ Aarzelend beet hij op zijn wang. ‘In mijn tijdlijn was Fox op mij verliefd, terwijl ik met jou samen was. En dat vond ik moeilijk — en jij ook. Ik nam aan dat het voor Yrla en jou ook zo voelde. Dat ik op je verliefd ben, terwijl ik geloofde dat jij mij alleen als je beste vriend zag, is één ding. Maar dat ik nu dronken jullie kamer binnenstormde, allerlei ongepaste dingen zei en zelfs iets onaardigs over Yrla zei… dat kon echt niet. Ik kon me niet voorstellen dat je het níét ontzettend ongemakkelijk en vervelend vond.’

    [ bericht aangepast op 21 aug 2021 - 18:14 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    “Nou ja, dat was niet echt netjes van je nee,” gaf hij toe. ”En het was ongemakkelijk, zeker omdat het voor Yrla’s neus was.” Merrin keek even op naar Adam. “Maar je zei ook lieve dingen en ik kon heus wel zien dat je dit alleen maar deed, omdat je me zo erg mist.” Dat hij dit soort woorden zei, sprak met een ander over zijn gevoelens voelde al als verraad tegenover Yrla. En dat terwijl ze gisteren zo goed af sloten. Merrin hoopte maar dat hij niet alles zou verpesten hier mee. Yrla kon nogal heftig reageren. “Je had toch niet verwacht dat ik ‘ja’ zou zeggen trouwens? We zijn hier nog niet eens samen en als dat wel zo was, denk ik dat ik nog niet in ging op je vraag. Dan wil ik dat je ten minste nuchter bent en wat meer romantiek.” Merrin voelde een blos op zijn wangen stijgen bij dat idee.
          Was Adam romantisch? Het was voor het eerst dat hij zich dat afvroeg. Yrla was net zo romantisch als een kiwi (niet dus), en dat was wat Merrin soms wel miste in hun relatie.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam moest grinniken om die laatste vraag. ‘Toen? Ja, toen hoopte ik dat je plotsklaps verliefd op me zou worden en het licht zou zien en voor altijd bij me wilde blijven. Maar nu ik nuchter ben, zie ik ook wel in dat het idioot was. Het was gewoon... ‘ Hij zocht even naar woorden. ‘Ik weet het niet zo goed. Het was een rare avond. Ik ben nog nooit dronken geweest, maar ik had net ontdekt dat ik zelfmoord had geprobeerd te plegen, en dat in combinatie met het feit dat wij uit elkaar waren en het gesprek met Onyx dat niet echt lekker liep, dat zorgde er gewoon voor dat ik even niet wilde denken aan hoe pijn het allemaal deed.’

    [ bericht aangepast op 21 aug 2021 - 19:11 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    “D-d-dat wist je nog niet?” Vroeg hij met pijn in zijn buik. Het was niet leuk geweest toen zijn Adam erachter was gekomen wat er gebeurd was. Hij was in eerste instantie in shock geweest, maar daarna was de paniek gekomen. En de tranen, heel veel tranen. Merrin had alle zeilen bij moeten zetten om de jongen te kunnen kalmeren en zelfs samen met Fox kregen ze het nauwelijks voor elkaar. Hij bleef maar roepen dat ze moesten 'stoppen', ook al waren die woorden niet voor hen bedoeld geweest.
          En hoewel deze Adam had gedronken om de pijn te vergeten, was Merrin stiekem blij dat hij dit keer naar de fles greep. In plaats van een steen. Die keer langs de rand van het meer wilde Merrin niet nog een keer meemaken. Al was drinken ook niet goed….
          Merrin schoof met zijn voeten. “Ik wil je geen pijn doen,” zei hij heel zachtjes.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2021 - 19:33 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam hield de jongen nog steeds in zijn armen. Hij legde teder een hand tegen zijn kaak zodat ze elkaar aankeken. ‘Dat weet ik,’ zei hij zacht. ‘Je moet het ook niet zien alsof je mij pijn doet. Ik heb mezelf pijn gedaan, door deze tijdlijn te creëren. Het is mijn eigen schuld dat we niet meer bij elkaar zijn. Dat moet ik een plekje geven. En dat is moeilijk, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet kan. En ik wil jou geen pijn doen, lieve Mer. Ik wil dat jij samen bent met degene die jou het gelukkigst maakt. Ik geloof dat ik diegene ben, maar ik ben nogal bevooroordeeld hè?’ Hij glimlachte flauwtjes. ‘En ook als je bij Yrla blijft, zal ik aan je zijde staan als je beste vriend. Mij raak je sowieso niet kwijt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Adams hand liet allerlei schokjes door zijn huid trekken. Wat hij zei was zo lief… “En wat nu als ik niet ben wie je denkt dat ik ben?” piepte hij angstig.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Hoe bedoel je dat? Je houdt er toch geen verborgen tweede leven op na, waar je stiekem bij de bad guys hoort?’ plaagde hij, hopend de sfeer ietsje te verlichten. ‘Je herinneringen zijn misschien anders, maar ik heb jou vaker met andere herinneringen meegemaakt en je bent altijd de lieve, gevoelige, grappige, zorgzame Merrin op wie ik smoorverliefd werd sinds het moment dat ik voor het eerst in je ogen keek.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij voelde een blos op zijn wangen ontstaan. Hij wist gewoon niet wat hij erop moest reageren. In plaats daarvan legde hij zijn hoofd op Adams schouder en genoot van zijn nabijheid. Adam was lief, erg lief. Maar dit alles hielp hem niets, niet zolang Yrla er nog was.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Een tijdje zaten ze naast elkaar. Het was fijn om zo samen te zitten, maar hij merkte wel dat zijn vriend nog vreselijk in de war was.
          ‘Vertel me eens wat je leuk vindt aan Yrla?’ Hij grijnsde scheef. ‘Dan weet ik waar ik nog aan moet werken.’
          Dat was natuurlijk een grapje, maar hij had het gevoel dat hij wel iets meer inzicht in hun relatie nodig had om Merrin echt te kunnen helpen, want tot nu toe had hij zich erg gefocust op de redenen waarom hij de twee géén match vond.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2021 - 20:59 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin moest even nadenken over het antwoord op die vraag. “Nou,” zei hij met een blos. “Hij is vrijwel altijd voor me. Ik heb een lange tijd nachtmerries gehad en Yrla hielp me dan in slaap te vallen. Ik kan eigenlijk altijd op hem rekenen, maar hij zegt ook wel eens dat we niet te lang bij iets stil moeten staan. En dan gaan we gewoon wat leuks doen." Merrin kon soms lang over dingen piekeren of in blijven hangen, dus dat was wel eens lekker.
          Merrin aarzelde. “Hij daagt me ook wel uit om dingen te doen. Een beetje uit mijn comfortzone komen zeg maar. En Yrla is beschermend. Hij heeft me best veel geholpen met Vie en Toph, of Jester of Onyx.” Hij keek even naar Adam. “Maar hij laat me ook wel gaan.” Hij keek even moeizaam op naar Adam. Hij wist niet zeker of hij dit kon zeggen, maar Adam had gezegd dat hij zo waardeerde als hij eerlijk was. “Weet je nog dat je gisteren zei dat hij er niet voor me was? Dat was ik niet met je eens. Het was mijn plan om Vienna te helpen en Yrla hielp door haar af te leiden. De rest liet hij aan mij over, als in vertrouwen dat ik dat kan. Dat vind ik fijn.” Merrin grinnikte. “En hoewel hij het niet altijd laat merken, maar hij kan stiekem ook heel lief zijn hoor.”


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam glimlachte flauwtjes. Natuurlijk was het moeilijk om deze dingen te horen, maar het schiep toch een eerlijker beeld dan hij had gehad.
          ‘Over gisteren… Dat had ik niet mogen zeggen, dat was heel laag van me. Maar toen ik je vroeg waarom hij was weggegaan, zei je dat hij het moeilijk vond om jou met iemand te zien flirten. En omdat jij je helemaal niet op je gemak voelde, kwam dit niet echt over alsof hij je ruimte wilde geven om dingen zelf op te lossen. Het spijt me dat ik dat dan verkeerd interpreteerde. Het is gewoon zo dat wij altijd alles samen deden. Eigenlijk een beetje zoals hier, krijg ik het gevoel, en dat is waarom ik het zo lastig vind om de verschillende rollen te begrijpen.’ Hij glimlachte naar Merrin. ‘Maar ik ben blij dat ik je dan wel op je gemak kon stellen, ook al liep het tussen ons ook best wel stroef. Ik weet niet, het voelde gewoon als een moment waarop je steun kon gebruiken en je die vervolgens niet kreeg. Wel van je beste vriend die je opnieuw aan het leren kennen was, maar niet van je vriendje. Zo waren er nog een paar dingen die voor mijn gevoel niet klopten tussen jullie, waardoor ik het gevoel bleef houden dat hij niet goed genoeg voor je was. Daarom is het fijn om nu deze andere dingen te horen, want ik ben me er wel van bewust dat ik natuurlijk heel erg op de negatieve dingen focuste door mijn eigen gevoelens voor je, en mijn ervaringen met de andere Yrla, en dat is niet eerlijk tegenover jullie allebei.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    “Nou ja, Yrla mag ook zijn grenzen aangeven toch? Ik hoef niet alles samen met hem te doen. Lijkt me zelfs wel een beetje beklemmend ofzo. En jij was er, dat was genoeg steun.” Merrin haalde zijn schouders op. Hij snapte niet zo goed waarom Adam er een punt van maakte dat zijn vriendje er niet was. Hij had toch ook Adam als vriend? Zulk soort dingen kon je toch spreiden? “En we deden niet alles samen. Je deed ook dingen met Fox. Maar je was wel mijn enige vriend naast Yrla, waardoor we veel samen deden ja. Yrla leek dat ook wel eens fijn te vinden, zodat hij met Fersephone op pad kon.”
          Merrin tikte Adam aan. “Misschien moet jij zelf ook niet zo snel conclusies trekken,” plaagde hij de jongen. Hoewel hij het als grapje zei, meende hij het ook wel serieus. “Dingen gaan toch anders hier, ook al lijkt zoveel hetzelfde,” zei hij schouderophalend.


    It's never gonna happen, Guys.