• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)



    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox


    ‘Ik baseerde me vooral op wat ik zag — dat hoeven ook geen feiten te zijn. Zelf ben ik gewoon nogal… nou ja, klef, zullen we maar eerlijk zeggen.’ Hij grijnsde. ‘Eigenlijk de meeste stellen die ik ken. En bij jullie is dat gewoon minder. En dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet, maar ik herinner me van jou en Nish dat er toen wel zoiets was, en op de foto’s die ik had gezien van Adam en Merrin was dat ook overduidelijk zo… en daar baseerde ik dat vooral op. Maar lang niet alle stellen zijn hetzelfde. Misschien had ik dat niet moeten zeggen. Maar ik vond het gewoon zo sneu voor Adam, en ik vond Nish en jou zo’n leuk stelletje, het leek me een prachtige oplossing voor iedereen als dat zo uitkwam, maar dat was natuurlijk voordat ik wist wat Nish je heeft aangedaan. Dus ja, ik was naïef en bevooroordeeld en dat spijt me,’ zei hij oprecht tegen zijn vriend.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij hoorde de oprechtheid in Fox stem, en kon toch het niet laten zachtjes te lachen. “Ik ben niet klef,” zei hij met een glimlach. “Misschien in de slaapkamer, maar ik ben niet zo van het handjes vasthouden enzo. Ik denk soms dat Merrin dat wel graag zou willen, dus ik doe het wel. Maar van mij hoeft het niet.” Toen met Nish was ook erg veel initiatief uit Nish gekomen en Yrla vroeg zich af of dat allemaal bij het spelletje had gehoord.
          ”Hij stond gisteren ineens voor mijn deur,” zei hij nog steeds verbaasd. “Met zijn excuses.”


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Voor Fox bleef het moeilijk om zich voor te stellen dat iemand überhaupt van zijn vriendje of vriendinnetje kon afblijven, maar hij zweeg wijselijk. Zeker omdat de jongen over Nish begon.
          ‘Echt waar?’ vroeg hij verbluft. ‘Dat is wel echt heel toevallig, juist nadat we er de dag ervoor over hadden gepraat. Kwam dat door Adam?’
          Dat leek hem de enige schakel tussen Yrla en Nish. Het was wel heel verpand dat de jongen zijn excuses kwam aanbieden vlak na deze nieuwe vriendschap.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla zuchtte. “Ja, hij beweert dat in zijn tijdlijn Nish en ik het hebben bijgelegd. Dat heeft hij blijkbaar aan Nish vertelt, wat resulteerde dat hij gisteren ineens op de stoep stond.” Hij leunde even met zijn hoofd tegen de muur achter hem. “Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken.”


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Misschien moet je proberen er voorlopig helemaal niet aan te denken en eerst dit met Merrin op te lossen? Dat geeft je volgens mij al genoeg kopzorgen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    “Daar is het een beetje te laat voor,” zei hij met een glimlach. Hij ging zich nu niet terug trekken uit de deal die hij had gemaakt met Nish. Hij had hem een kans beloofd, die belofte zou hij nakomen. En misschien was het ook wel verfrissend om juist even aan iets anders te denken dan Merrin. “Ik heb Nish beloofd vanavond te praten.” Hij ging wel zien wat eruit kwam.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Oh, pittig hé. Nou, hopelijk geeft het je wat rust.’
          Hij wist niet echt wat hij ervan moest vinden — en of hij mocht hopen dat er toch een oud vlammetje werd aangewakkerd en Nish van zijn fouten had geleerd.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish

    ‘Je kunt maar moeilijk zonder me, hè?’ grijnsde Nish. Hij slingerde een arm om Adam heen bij wijze van begroeting. Hij had geen seconde getwijfeld toen Adam vroeg of hij een paar uur wilde skippen. De lessen boeiden hem sowieso geen reet en hij vond Adam echt met het uur leuker. Het voelde gewoon heel lang geleden dat hij een nieuwe vriend had gemaakt en daar kwam nog eens bij dat deze gay én single was. Dat voelde zo’n beetje als de jackpot. ‘Misschien hebben we toch meer aantrekkingskracht dan jij denkt.’
          ‘Het was vooral Onyx die ik niet wilde zien.’
          ‘Hey – nou niet op mijn hart gaan trappen, dat is nergens voor nodig. Laat mij effe lekker in de waan dat je niet kon wachten om me weer te zien.’
          Adam grinnikte toch zacht. ‘Oké dan. Dat uur zonder jou was echt ondragelijk.’
          ‘Zo mag ik het horen!’
          Adam schudde lachend zijn hoofd.
          ‘Waar wil je heen? Tripje naar het Romeinse Rijk?’ vroeg Nish gretig.
          ‘Dan had ik je net zo goed in de les kunnen laten zitten, want ik kan nog niemand meenemen.’
          Het viel hem op dat Adam weer iets vrolijker oogde dan vanochtend. ‘Merrin pakte je excuses goed op?’
          Er trok een rode zweem over Adams wangen. ‘Ja.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Adam wilde maar wat graag zeggen dat zijn dronken woorden gisteren wel íéts bij Merrin hadden losgemaakt en dat de jongen hem net zelfs verteld had dat hij behalve gevoelens voor Yrla, ook gevoelens voor hem had, maar hij wist dat hij het niet kon maken om dat aan Nish te vertellen. Het was iets waar Merrin mee worstelde, waar hij het moeilijk mee had. Niemand hoefde daar verder wat van te weten, zelfs al was het alsof hij nu pas weer de zon kon zien schijnen.
          ‘Mooi. Maar hij had geen zin om samen met je de lessen te skippen? Of heb je hem niet over Onyx verteld?’
          ‘Nee, het kwam er niet van,’ mompelde Adam. Merrin had niet gevraagd waarom hij niet naar de lessen wilde en zijn woorden dat er iets gebeurd was, waren zo subtiel dat Merrin dat niet had opgepikt met alles wat er in zijn hoofd omging. Als Adam had gezegd dat zijn vroegere beste vriend hem vanochtend had geprobeerd te vermoorden, dacht hij wel dat Merrin bij hem was gebleven. Had dat hun relatie sterker gemaakt? Zijn kansen bij Merrin vergroot? Het voelde manipulatief om vanuit dat opzicht te besluiten wat hij wel en niet met zijn vriend deelde, dus waarschijnlijk was het maar goed dat hij Merrin de ruimte had gegeven die hij nodig had en dat hij zelf maar afleiding zocht bij Nish. ‘Dus het is aan jou om te zorgen dat ik aan iets anders denk dan Onyx’ moordlustige gezicht. Ken je nog een leuke plek in het bos? Waarschijnlijk heb je daar net als Kris en Fox ook zat tijd doorgebracht.’
          ‘Een leuke plek, hm? Is dit dan date twee? Of zitten we al op drie? Ik moet toch weten of ik deze keer wel een zoen kan verwachten.’
          Adam gaf hem een zetje met zijn schouder. ‘Je begint wel een beetje wanhopig te klinken hoor.’
          ‘Ben ik ook. De laatste keer dat ik met een jongen heb gezoend was vier jaar geleden en daar herinner ik me niets van — en de keer daarvoor is zelfs zeven jaar geleden. Ik moet toch niet hebben dat je er zo met een ander vandoor gaat.’
          ‘Heb je wel met meisjes gezoend?’
          ‘Ja. Maar daar vond ik niks aan. Kun je net zo goed met een hond gaan bekken ofzo.’
          Adam schudde grinnikend zijn hoofd. Nish keek hem kort aan en grijnsde toen.
          ‘Maar ik kan je wel wat in het bos laten zien, al ben ik er al een eeuwigheid niet geweest. Jij kent er waarschijnlijk beter de weg dan ik.’
          Adam kon met één sprong naar Kris’ kristalwerken, het kratermeer of de ijssculpturen, maar hij was wel benieuwd waar Nish mee kwam.
          ‘Ik ben te gast in deze tijdlijn,’ antwoordde Adam. ‘Dus ik laat me graag rondleiden.’

    [ bericht aangepast op 23 aug 2021 - 18:54 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish

    ‘Je kunt maar moeilijk zonder me, hè?’ grijnsde Nish. Hij slingerde een arm om Nish liep met Adam naar de rand van het bos. Waar zou hij hem naartoe brengen? Zijn eerste gedachte was het afgeschermde deel waar hij destijds met Yrla naartoe was gegaan, maar om de een of andere reden voelde dat als een herinnering die hij niet wilde aantasten. Het kratermeer kon hij ook nog wel vinden, daar hadden ze vroeger af en toe een pool party gehouden. Dat bleef een indrukwekkende plek. Misschien kreeg hij die knul wel aan het skinny dippen ook.
          Hij wilde net naar links afbuigen, naar zijn onzichtbare ladder, toen hij verderop twee mensen zag zitten. Fox en Yrla.
          Hij aarzelde. Ze moesten daarlangs, maar hij wist niet zeker of Yrla echt zo chill over zijn nachtelijke binnenval was geweest als zijn herinneringen hem wilden wijsmaken. Weglopen was echter nog raarder, en dus liep hij maar gewoon verder en knikte een begroeting naar de twee jongens.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Adam was ergens wel opgelucht dat Fox er inderdaad was om Yrla op te vangen. Yrla was al niet echt dol op hem geweest, dus als Merrins vermoeden waar was, had hij nu helemaal een hekel aan hem. Toch dacht hij nu vooral aan een ontzettend zenuwachtige Merrin die met buikpijn in een lokaal op zijn vriendje stond te wachten.
          ‘Hé,’ zei hij zachtjes, terwijl hij bij de twee jongens ging staan. ‘Merrin probeert je te bereiken. Hij is nogal van slag.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij had ze al aan zien komen. Nish en Adam, nu hij ze echt naast elkaar zo zag lopen, vond hij het maar een vreemde combinatie. Hij keek even naar Fox naast hem en wendde toen zijn gezicht af. Zolang ze maar langsliepen en niets zeiden, was er niets aan de hand. En hoefde hij niet aan de sidderende woede toe te geven, die als een woeste vlam was aan geflikkerd toen hij Adams gezicht zag.
          Bij het horen van zijn stem ging er een siddering over zijn rug heen. “En wiens fout is dat?” vroeg hij donker. Hij had het berichtje van Merrin allang gezien, daar had hij niet een of andere wijsneus bij nodig die hem de les las. Het koste Yrla al zijn zelfbeheersing en het wegkijken van de jongen om zijn woede onder controle te houden. Hij wilde Adam dolgraag een klap verkopen, of erger. Maar het feit dat Merrin nog in zijn hoofd zat, hield hem tegen. Zijn vriendje zou vast niet blij van hem worden als -whatever Adam ook voor hem was- terug zou komen met een blauw oog.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘De mijne,’ antwoordde Adam, aangezien hij de tijdlijn had veranderd. ‘En voor Merrin is deze hele situatie net zo rot als voor jou.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij kon zijn woede niet tegenhouden. Hoe durfde die idioot iets te zeggen over Merrin tegen hem?! Met een flits was hij opgestaan en had hij Adam te pakken gekregen. Yrla klemde zijn hand om de keel van de jongen en drukte hem stevig met zijn rug het hek in. “Waag het niet om ook maar iets te zeggen over hoe dit is voor mij of Merrin,” siste hij woest.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Het was niet de eerste keer dat iemand hem bij de keel greep — Dezi en Onyx hadden dat ook gedaan. Bang voelde hij zich dan ook niet en hoewel Nish aanstalte maakte om in te grijpen, schudde Adam lichtjes zijn hoofd omdat dat niet hoefde. Yrla liet hem genoeg ruimte om te kunnen ademen. Hij vond het een ontzettend naar idee dat Merrin samen was met iemand die dit deed. Maar misschien is dat niet meer voor lang.
          ‘Want? Wat ga je dan doen? Mijn hoofd verbouwen? Geweld is nooit de oplossing.’


    Every villain is a hero in his own mind.