• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Robin
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Hij haalde diep adem. Lee haalde hem het bloed onder de nagels vandaan - en Nomad wíst ergens ook wel dat de jongen gelijk had. Vorig jaar hadden ze heel veel tijd met elkaar doorgebracht en hij had ook op een enkele brief van Lee gereageerd. Als Lenin het nooit ontdekt had, waren ze waarschijnlijk nog meer met elkaar omgegaan nu.
    Hoe had ik dan gereageerd op zijn verklaring?
    De gedachte schoot door zijn hoofd en heel even zag hij voor zich hoe hij had gezegd dat hij Lee ook leuk vond - al had hij dat toen nog niet geweten. Nomad's ogen schoten naar Lee's lippen en zijn wangen kleurden vuurrood toen hij zich realiseerde wat er door zijn hoofd ging nu. Maar het kón niet en hij draaide zich weg.
    'Ik heb bepaalde verantwoordelijkheden naar mijn familie en daar pas jij niet tussen.' Hij probeerde het kalm te zeggen en hoopte dat dit overkwam. Meer kon hij niet kwijt - misschien was dit zelfs al te veel.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Elsie Bee

    Elsie zette grote ogen op. 'Nee! Dat zou nog veel erger zijn!' Ze zuchtte. 'De avond loopt gewoon niet helemaal zoals ik wilde.' Ze keek even naar Noah, die waarschijnlijk hetzelfde kon zeggen. Die had graag met Isa op date gewild, en nu was hij hier met Casper.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams


    Lee sloeg zijn ogen neer. 'Omdat ik een modderbloedje ben?' vroeg hij zacht.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Nomad had een hekel aan het woord 'modderbloed'. Vroeger had hij het zelf nog wel eens gebruikt, maar door de afgelopen zomer was hij het woord met fysieke pijn gaan associëren. Zijn vader had het woord eruit gespuwd, en Nomad had moeten beloven om niet meer met dat smerige ras om te gaan.
    Maar nu Lee het zei, klonk het woord heel anders. Er klonk geen afschuw, maar verdriet door, en Nomad voelde een aandrang om een hand op zijn schouder te leggen. Een aandrang die hij onderdrukte. In plaats daarvan knikte hij langzaam. 'Ja,' zei hij bijna onhoorbaar.

    [ bericht aangepast op 20 aug 2021 - 10:20 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Arianna Reign Tudor
    Seventeen years old | Gryffindor | Dress + hair| With Jordyn & Mavis | Great Hall





    ''Hmm, van de zomer had ik ze,'' gaf ze eerlijk toe. ''maar ik ben natuurlijk nog niet volwassen in de Muggle-world.'' Veel meer dan een enkele zoen hier en daar had er niet in gezeten. Zelfs de dronken jongens die haar hadden lastig gevallen had ze zelf kunnen handelen. ''Vanavond heb ik geen plannen, ik zie wel wat er op mijn pad komt.''


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Lee Williams


    Lee klemde zijn lippen op elkaar toen die begonnen te trillen. Stug bleef hij naar de grond kijken, maar hij kon niet voorkomen dat er een traan over zijn wang gleed. Ze hadden weleens gepraat over hun bloedstatussen – gegrapt eigenlijk. Dat het niets betekende, dat degene die daar zo’n punt van maakten zelf maar sneue figuren waren.
          En nu deed Nomad het zelf.
          Het voelde als verraad – om Lee te veroordelen om iets waar hij niets aan kon doen. Blijkbaar waren het altijd leugens geweest. Misschien was het voor Nomad maar een spelletje geweest. Had hij hem niet met Daphne in de coupé zien zitten? Misschien was dit gewoon de zoveelste manier van haar geweest om hem te kwetsen en had Nomad daar gewoon vrolijk aan meegedaan.
          ‘Oké,’ fluisterde hij. Hij kon het niet opbrengen om de jongen aan te kijken. ‘Ga maar – ga maar weg.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Hij had eindelijk voor elkaar wat er moest gebeuren - maar de traan die er van Lee's wang op de grond viel, creëerde een brok in zijn keel. Hij voelde zich misselijk worden. 'Het spijt me, ik -' Hij wilde niet dat Lee verdrietig was. Hij wilde niet dat híj degene was die hem zoveel verdriet deed. Hij wilde zeggen dat het allemaal kwam door zijn vader, dat hij hem nooit zo zou noemen, dat hij zoveel meer was dan dat - maar het kon niet. Als hij dat zou zeggen, zou Lee nooit afstand van hem kunnen nemen.
    Hij haalde diep adem en liep toen weg. In het voorbijgaan legde hij heel kort zijn hand op Lee's schouder - en toen liep hij verder, terwijl hij zelf ook probeerde te vechten tegen de tranen die in zijn oogkassen brandden. Toen hij de grote zaal binnen liep, wist hij zich even geen raad. Het liefst vertelde hij alles aan Roman, maar het risico dat het dan rond zou gaan, was te groot. Die zou bovendien ook een hekel aan hem krijgen, zodra Lee hem vertelde wat Nomad gezegd had.
    Hij slikte. Verder was er niemand. Ja, Casper en hij hadden gisteren met elkaar gesproken, maar hij had vandaag ook duidelijk gezegd dat ze geen vrienden waren.
    Hij kreeg Daphne in het oog, maar eigenlijk was zijn hekel voor haar alleen maar vergroot. Hij wist niet of ze hem er bewust in had geluisd of dat ze meende wat ze zei, maar het feit dat hij Mavis in bed moest krijgen zodat zijn geheim niet openbaar werd gemaakt, was een verloren zaak en dat wist Daphne ook.
    Eigenlijk had hij ook weinig zin om hier nog rond te lopen - maar hij dacht na over zijn alternatief en dat was ook geen feest. Slapen kon hij nu toch niet en hij had enorm weinig zin om te piekeren over alles wat hij deze dag had gezegd en gedaan. Daarom liep hij regelrecht naar de punch - hij wenste dat er iets sterkers was dan dat - en dronk in één keer een glas leeg, om hem daarna weer te vullen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Casper Ainsworth


    'Arme meid.' Casper deed geen moeit het sarcasme uit zijn stem te weren. Even vroeg hij zich af wat iemand in vredesnaam voor verwachtingen van een avond als deze kon hebben, maar erg veel boeide het hem niet.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elsie Bee

    Elsie keek hem even geringschattend aan. 'Ik wist niet dat jij van feestjes hield. Meestal ben je er niet.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Casper Ainsworth


    'Meestal heb ik er ook geen zin in.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elsie Bee

    'Wat is er nu anders, dan?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Casper Ainsworth


    'Ik had nu wel zin.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elsie Bee

    Elsie fronste. 'Omdat je hier nu met Noah bent?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Casper Ainsworth


    'Jup. De jongen van mijn dromen.' Hij gaf Noah een dikke knipoog.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Daphne Saunders
    Outfit


    Daphnes mondhoeken krulden omhoog. 'Opa hoeft niet alles te weten wat er gebeurd, toch?' Ze gaf hem een knipoog. Ze begreep echter ook wel dat hij niet in overvolle zaal ging vertellen wat zijn echte plannen waren. Ze was ook wel benieuwd of hij Isabella helemaal zou gaan loslaten, maar ging daar niet hier naar vragen. 'Maar brave, onschuldige jongetjes kunnen soms ook weleens brave plannetjes hebben. Ga je vanavond nog een schoonheid ten dans vragen?' Er waren heel wat niet-Slytherins die daar vast meteen doodnerveus van zouden worden. Gegarandeerd vermaak.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2021 - 14:29 ]


    Every villain is a hero in his own mind.