• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Robin
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Thomas Byrne
    De grote zaal -> met Daphne


    Daar zat wel wat in. "Wel, ik kan het altijd proberen." Hij stak zijn hand uit naar Daphne naast hem. "Ga je eerst mee een rondje op de dansvloer dan? Zodat ik niet als een of andere malloot op haar afsteven. Misschien kun je jouw speeltje ook nog wel van een dansje overtuigen."


    It's never gonna happen, Guys.

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Grote zaal      —       w. Cole



    "Ja, ja. Ze zijn lief. Ze hebben alleen wat weinig tijd op het moment. Elaine werkt op een hoge functie op het ministerie en is heel veel weg voor haar werk. En Rebecca is continu aan het studeren. Maar we waren in ieder geval even samen." Novalie keek even op naar Cole. Hoewel ze hem vooral als de beste vriend van Rosalie had gezien, viel hun gesprek tot noch toe erg mee. Het was zelfs wel gezellig met de jongen te kletsen en Novalie merkte dat ze lichtelijk uit haar schulp trok. "Heb jij eigenlijk broers of zussen?" vroeg Novalie de jongen.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2021 - 17:14 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhae Storm
    Outfit

    ‘Zo erg is hij niet toch?' zei ze hoofdschuddend. 'Hij scoorde best goed.' Ze stootte plagend Isa's schouder aan. Hij had tenminste zijn excuses aangeboden, het leek haar wel een nette jongen. 'Of heb je liever dat je zus ook een ouwe vrijster wordt?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Daphne Saunders
    Outfit


    ‘Ik kan het allicht proberen. Onze rattenkoning zie ik nog niet zo snel dansen.’ En anders ging hij vast wel roken, ofzo. In ieder geval had gezien dat hij Noah al aan de drank had gekregen, dus dat kwam mooi uit. Ze liep met Thomas mee de dansvloer op.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Met Rhae - Grote zaal


    "Ja, ja," bromde ze een beetje en wuifde de oude vrijster opmerking weg. Ze keek even naar Novalie en Cole. "Ik hoop voor haar dat ze gewoon iemand vind die haar compleet in de watten legt. Want dat verdient ze," zei ze zachtjes. Ze glimlachte even toen ze naar haar zusje keek. Novalie was ontzettend behulpzaam, wilde graag altijd goed door voor andere mensen. Het zou fijn zijn als ze iemand kreeg die ook voor haar dingen zou doen.
          Isabella danste nog even met Rhae, tot een rustig nummer in startte. Ze wilde net voorstellen een nieuw drankje te halen, toen ze de blonde jongen op hen af zag lopen. Ze ving heel even zijn blik en voelde haar binnenste van binnen bevriezen. Het glimlachje op zijn gezicht vertrouwde ze niet en voor een paar seconden was ze bang dat hij voor haar kwam. Nee, ik wil niet, schoot al door haar hoofd heen. Het gevoel schudde ze snel van zich af. Hij kon haar niets meer maken..
          "Hallo Dames," begroette hij hen met een glimlach. "Sorry dat ik stoor, maar ik hoopte dat ik je even mocht lenen voor een dans." Thomas stak zijn hand uit naar voren. Voor heel even voelde Isa de moed haar in de schoenen zakken, tot ze zich besefte dat hij tegen Rhae sprak en haar aankeek. Een enorme opluchting overviel haar, gevolgd door een schuldgevoel. Ze wilde Rhae ook niet met Thomas mee sturen. Maar ze durfde er niets van te zeggen, hoopte misschien ergens dat Rhae had gezien dat ze Thomas niet mocht. Al had ze geen idee hoe Rhae dat zou kunnen zien.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2021 - 20:22 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhae Storm
    Outfit

    ‘Oh…’ Een beetje ongemakkelijk keek Rhae de jongen aan. ‘Waarom?’
          Hij had zich niet eens voorgesteld – helemaal niets – en met die vraag hoopte ze eerst maar eens te zien wat voor type hij was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Thomas Byrne
    De grote zaal -> met Rhae en Isabella


    Waarom? Wat was dat nu weer voor vraag? Ze was knap, erg knap, maar erg snugger nog niet echt. Thomas glimlachte echter. Dat maakte niets uit. "Wel, je bent nieuw bij ons in de klas en ik was nieuwsgierig? En ik hoopte met een dansje een leukere opening te hebben dan gewoon puur hoi? Al snap ik ook dat je niet danst met een vreemde." Hij schonk haar een knipoog. "Thomas," stelde hij zichzelf aan haar voor, terwijl hij heel even zijn hoofd voor haar boog.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2021 - 21:25 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhae Storm
    Outfit

    ‘Oh…’ Een beetje ongemakkelijk keek Rhae de jongen aan. Eigenlijk vond Rhae het niet zo leuk om bij Isabella weg te gaan, al zorgde zijn antwoord wel voor een flauwe glimlach op haar gezicht. Ze keerde zich naar Isabella toe en zei op zachte toon: ‘Nou ik doe een héél klein dansje om niet helemaal onbeschoft over te komen. Als jij in de tussentijd nieuwe drankjes voor ons haalt ben ik zo weer bij je, oké?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Met Rhae -> Nomad - Grote zaal


    "G- ga maar hoor," zei ze een beetje ongemakkelijk. Als ze dit van Thomas af zou pakken, zou hij niet blij zijn. Al wist ze eigenlijk niet zo goed waarom haar dat nog iets kon schelen. "Ik red me wel," zei ze een stuk zelfverzekerder. Ze knikte Rhae even toe, keek niet naar Thomas en liep toen weg in de richting van de drankjestafel. Misschien nam ze de laatste stappen iets sneller, maar het voelde goed toen ze de tafel aan tikte. Alsof ze er een beetje hou vast aan kon hebben.
          Ze schonk gauw een drankje voor zichzelf in. Haar gezicht betrok even toen ze de alcohol proefde. Ze was niet zo weg van alcohol, vooral niet van het feit dat het je hoofd vertroebelde. Maar voor nu nam ze het maar even voor lief. Ze was blijkbaar niet de enige die naar een drankje greep, want al gauw stond Nomad naast haar die als een malle drie glazen punch achterover gooide. "Lukt het?" vroeg ze met opgetrokken wenkbrauw.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2021 - 21:42 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhae Storm
    Outfit

    ‘Oh…’ Een beetje ongemakkelijk keek Rhae de jongen aan. Heel prettig voelde Rhae zich niet nu Isabella was weggelopen, maar ze veinsde toch een glimlach. Een kort dansje, hield ze zichzelf voor. Dat kon niet misgaan. Deze Thomas wilde gewoon aardig doen, dat was anders. En als hij meer wilde had hij dikke pech.
          ‘Ik ben Rhae,’ vertelde ze hem. Ze keek even vluchtig door de zaal. Er waren verder niet echt veel mensen aan het slowen. Blythe wel, zag ze, met Rafael. De jongen stond met zijn gezicht naar haar toe en ze besefte dat hij er wel erg knap uitzag. Hij was wel de leukste persoon die ze vandaag had ontmoet… Een onbestendig schuldgevoel drong zich aan haar op. Vlug sloeg ze haar armen om Thomas’ hals en zette Rafael uit haar hoofd.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2021 - 22:01 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Thomas Byrne
    De grote zaal -> met Rhae


    "Mooie naam voor een mooie dame," flapte hij eruit. Thomas schrok een beetje van zichzelf. Ugh, dat was zelfs voor zijn doen een beetje te. Thomas schudde het even van zich af voor hij zich weer op het meisje richtte. Hij moest er even wat luchtigers van maken. "Ik moet je wel iets bekennen," zei hij tegen het meisje voor hem. "Dit is waarschijnlijk de enige dans die ik echt kan. Het is niet echt mijn specialiteit. Dansen," verduidelijkte hij. Liefst stond hij gewoon aan de kant van de zaal, te ouwehoeren met een drankje. Hij glimlachte even naar het meisje. "Dus ik hoop stiekem dat jij een stuk beter erin bent, dan valt mijn gestuntel niet zo op."


    It's never gonna happen, Guys.

    Nomad Morphew

    Nomad kon niet zeggen dat hij behoefte had aan het gezelschap van Isabella. Ze hadden bijzonder weinig met elkaar te maken, en dat vond hij nou niet per se erg. Ze was behoorlijk bot tegen alle mannen die op haar pad kwamen en hij was geen uitzondering - al was hij meestal net zo bot tegen haar.
    Toch voelde gezelschap nu - zelfs al was het gezelschap van Isabella - beter dan niets. Beter dan zijn eigen gedachten.
    'Ik heb dorst,' zei hij. 'Net als jij, vermoedelijk.' Zijn blik schoot naar Lee toen die weer de zaal binnenkwam. Met Casper.
    Zijn hartslag nam weer toe en hij wendde zijn blik af; hij richtte zich weer op zijn glas, die hij opnieuw met de mierzoete vloeistof vulde. Misschien zou de alcohol hem helpen deze avond te vergeten. Deze hele dag.

    [ bericht aangepast op 22 aug 2021 - 3:14 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Blythe Carmichael

    Blythe glimlachte en knikte. Dat wilde ze zeker. Ze voelde haar hartslag toenemen toen ze bij het trage nummer haar armen om zijn nek sloeg. Toen zijn handen haar heupen raakten, voelde ze een kleine, elektrische stoot door haar lichaam schieten. Haar ademhaling nam lichtjes toe toen ze zijn geur kon ruiken - hij droeg een geurtje vandaag, die rook heel lekker - en zijn gezicht ineens een stuk dichter bij de hare was. 'Dit is een mooi nummer,' zei ze met een kleine brok in haar keel. Als ze er al over getwijfeld had, dan was dat nu voorbij: ze vond hem leuk. Dat ze hem graag mocht, was allang duidelijk geweest, maar de kriebels die ze nu voelde waren wel nieuw. Ze vond het maar spannend.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cole Esworthy

    'Voor zover ik weet niet.' Hij twijfelde kort, maar had net ook verteld over de foto. Dan kon hij dit ook wel vertellen. 'Ik eh - ik ben er deze zomer achtergekomen dat mijn ouders me geadopteerd hebben. Dus ik weet niet zoveel meer over mijn eigen familie.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Justin Trelawney

    Hij lachte. 'Nee, hoor. Dan zijn we ook wel even bezig. Je bent de enige voor wie ik zoveel moeite heb genomen dat mijn arm lam werd van het schrijven - op strafwerk voor Sneep na, dan.' Hij lachte, maar werd toen iets serieuzer. 'Het spijt me wel dat ik je nooit ben komen opzoeken.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain