• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Robin
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Met Rhae -> Nomad - Grote zaal


    Isabella trok een wenkbrauw op. "Dat is te zien," zei ze spottend. Waarschijnlijk was het meer dan alleen ene klein beetje dorst, maar Isabella wist wel beter dan ernaar te vragen. Wat kon haar het ook schelen?


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhae Storm
    Outfit

    Rhae was blij dat hij gauw verder praatte na het opzichtige compliment – ze weet dat maar aan haar Glarmorgana-bloed. ‘Ik ben ook niet zo’n hele goede danser,’ zei ze. ‘Maar hier kan niet zo veel bij misgaan. In welke afdeling zit je eigenlijk?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson
    Grote zaal - Met Blythe


    Nu hij tegenover Blythe stond op de dansvloer voelde hij de zenuwen toch weer iets oplaaien. Lichtelijk nerveus legde hij zijn handen op haar heupen en glimlachte even kort naar het meisje voor hem. Op het moment dat ze haar armen om zijn schouders legde, voelde hij even een tinteling door zijn lichaam gaan. Ze was nu zo dichtbij dat hij een vage zweem van haar shampoo kon ruiken. Voor een moment was Rafaël verloren wat hij moest doen. Hij danste niet vaak op deze manier en had geen idee of hij het wel goed deed. Hij hoorde Blythe wel de opmerking maken over het mooie nummer, maar hij had geen idee wat hij moest antwoorden. Hij slikte zijn ongemak even weg en keek op in Blythe haar ogen. Hij glimlachte even onzeker naar haar.


    It's never gonna happen, Guys.

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Grote zaal      —       w. Cole



    "Oh", zei ze verrast. Ze keek even vol medeleven naar hem op. "Dat lijkt me lastig te horen." Novalie dacht even aan haar eigen ouders. Stel dat zij zeiden dat ze geadopteerd was, dat zou haar ergens verscheuren. Ze keek even naar Cole op. "En je adoptie-ouders weten niets over je echte familie?" vroeg ze zachtjes.


    It's never gonna happen, Guys.

    Thomas Byrne
    De grote zaal -> met Rhae


    "Slytherin," zei hij met een glimlachje. Hij keek even peilend naar haar. Hij was benieuwd of ze al gewaarschuwd was voor Slytherins, wat de meeste andere afdelingen leken te doen. "Waar kom jij vandaan?" vroeg hij als wedervraag. "Of heb je thuis les gehad?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Rosalie Williams
    Grote zaal - Met Justin


    "Het is al goed," zei ze met een kleine glimlach, al had ze het wel leuk gevonden als hij was geweest. Maar het grootste gedeelte van het jaar was het toch lastig haar te bezoeken, sinds ze hier op Hogwarts zaten. Ze nam een beetje onhandig het glas over dat ze van Justin kreeg. Hun handen raakten elkaar aan om het drinken niet te laten vallen en Rosalie merkte dat het nog altijd haar de prettige tintelingen bezorgde dat het twee jaar geleden ook had gedaan. "Ik wil nu gewoon alles halen uit mijn laatste jaar hier," zei ze met een glimlach. Daarom was ze teruggekomen naar Hogwarts. Ze wilde het nog een jaar allemaal meemaken en leuke dingen doen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhae Storm
    Outfit

    Slytherin… Daar had Isabella niet veel goeds over gezegd. Al gold dat ook voor Gryffindor, en de vier die ze tot nu toe had ontmoet waren niet onaardig geweest. Verder waren ze alleen aan het dansen en waren er veel anderen om hem heen. Er gebeurde heus niets. ‘Ik kom van Beauxbatons. Mijn vader is hier geboren en kreeg een overplaatsing voor zijn werk. Ik mocht kiezen – daar blijven of meegaan, maar ik was wel benieuwd hoe het er op een andere toverschool aan toe zou gaan.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    'Dat is toch ook waarom jij een drankje haalt?' vroeg Nomad. Hij had niet per se zin in een gesprek met Isabella, maar wilde hier ook niet in zijn eentje staan. Dat gaf hem alleen maar tijd om na te denken. En waarschijnlijk hadden de drankjes die hij net achterover had getikt ook wel hun impact op hem. 'Deze punch smaakt me gewoon érg goed. Ook al is het zoete meuk.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Blythe Carmichael

    Het hele 'slow-dancen' was niet echt iets wat ze vaak deden, maar in hun vijfde jaar hadden ze wel het kerstbal gehad en toen had Blythe ook wel gedanst op deze manier, maar dat was met Roman geweest. Dat was echt wel flink anders dan met een jongen die ze werkelijk leuk vond - en die duidelijk ook nerveus was.
    Ze beantwoordde zijn glimlach en keek in zijn lichtbruine ogen. Ze werd warm van binnen en besloot haar aandacht ergens anders op te focussen - zijn lippen, bijvoorbeeld, al bracht dat ook te veel bij haar teweeg.
    Haar ademhaling nam net iets toe en haar lichaam spande zich lichtelijk aan - en toen stond ze per ongeluk op zijn voet. 'Oeps!' zei ze. Ze legde haar voorhoofd op zijn schouder omdat ze zich een beetje schaamde en giechelde. 'Oh, sorry, ik ben een beetje nerveus.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cole Esworthy

    Hij schudde zijn hoofd. 'Ze hebben me in een weeshuis opgehaald als baby. Er was niks over me bekend. Het enige wat ze wisten, was dat ik in wat doeken gewikkeld voor de voordeur lag van het weeshuis en dat er werd aangebeld, maar dat de persoon die aanbelde zich nooit heeft laten zien.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Justin Trelawney

    'Dat klinkt goed. Wat wil je allemaal doen?' vroeg hij. 'Heb je een soort bucketlist gemaakt?' Hij grijnsde.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Tilly James

    Nou, dit was al de tweede keer in twee dagen dat ze in aanraking was gekomen met Prudence. Gisteren had ze nog een aanvaring gehad toen Rosalie ineens verdwenen was, waarvan Tilly nog steeds vermoedde dat Prudence er inderdaad achter zat. 'Wat doe je hier, Prudence? Heb je geen vrienden die je liever lastig valt?' vroeg Tilly dan ook, botter dan ze van zichzelf had verwacht.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Elsie Bee

    Elsie had goed in de gaten gehouden dat Nomad eerder was teruggekomen dan Lee en had zelf achter de jongen aan willen gaan, maar Casper had hem al opgehaald. Hoewel hij enthousiast klonk, zag hij er ergens een beetje sip uit - net zoals Elsie zich voelde. 'Dit nummer is niet heel geschikt om op te dansen,' zei ze. Althans - niet met z'n drieën. Er waren meerdere stelletjes de dansvloer op getrokken om te schuifelen, iets wat Elsie ook dolgraag zou doen met Lee. Maar ja, die kans leek verkeken.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Thomas Byrne
    De grote zaal -> met Rhae


    "Die kans krijgt niet iedereen," zei hij met een glimlach. "Al moet ik zeggen dat ik niets anders dan Hogwarts gewild heb." De school was prima en in de zes jaar dat hij er gezeten had, had hij er nu compleet zijn eigen thuis van gemaakt. En nog kon hij soms zwerven door gangen die hem niet bekend voorkwamen. Maar Hogwarts was zijn plek, hij wist precies waar hij wezen moest, waar hij dingen kon verbergen of waar je dingen kon doen die het daglicht soms niet konden verdragen, zonder dat iemand het in de gaten had. Dat zou hij niet op willen geven voor een of andere nieuwe school, waar zijn reputatie niet eens zou bestaan. "En? Is het een beetje vergelijkbaar met hier? Of zijn dingen hier op Hogwarts toch echt wel anders?" vroeg hij toch enigszins nieuwsgierig.


    It's never gonna happen, Guys.

    Rafaël Wilson
    Grote zaal - Met Blythe


    Hij lachte even zachtjes met haar mee. Blijkbaar was hij niet de enige die zich nog niet helemaal raad wist met de situatie. Het gaf hem wel echter even de lucht dat het allemaal niet zo erg was. Het feit dat ze op zijn voet gestaan had, had niet echt zeer gedaan. Maar misschien kon hij er wat van maken. Een speelse blik kwam in Raf zijn ogen te staan. Hij verplaatste zijn hand van haar heup naar Blythe haar kin en trok zich iets terug, zodat hij haar aan kon kijken. "Wel, er is een manier waarop je het goed kan maken," zei hij plagend.


    It's never gonna happen, Guys.