• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Robin
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah



    Hij had totaal de vraag van Casper niet opgevangen, omdat Daphne net de zaal binnenkwam, en haast als een angsthaas ging hij achter Casper zijn rug staan in de hoop dat het haar niet zou opvallen. Gespannen hield hij haar wat in de gaten maar dan kwam Elsie aangelopen met Lee, en dat was best een opluchting. 'Hé Elsie.' Hij haalde een kleine grijns boven. Algauw rolde hij met zijn ogen bij Casper zijn knipoog maar een kleine grinnik volgde algauw. 'Tuurlijk hoor, snoes.'

    [ bericht aangepast op 24 aug 2021 - 8:39 ]


    Prudence

    °Op het feest - met Tilly en Vinnie°


    Uitgelaten kwam Prudence de Grote Zaal binnen, en liet haar ogen vluchtig over de menigte gaan. Hm, Daphne. Nee, dat was momenteel geen optie. Hun vriendschap stond nog altijd even op het vriespunt, en ze had er totaal geen behoefte aan om op die zelfvoldane kop te gaan kijken. Haar ogen gingen verder en die bleven even op Jordyn hangen. Die zag er weer goed uit, zoals altijd. Haar mondhoeken krulden even omhoog maar schudde dan haar hoofd. Nee, ook geen optie.
    Ondertussen nam ze een drankje toen een plateau voorbij kwam, en zonder het goedje goed te bekijken dronk ze het in één keer uit. Bah, er zat sowieso geen alcohol in. En dan viel haar blik op Vinnie. Hah! Met een geamuseerde glimlach liep ze in hun richting - aangezien Tilly ook van de partij was - en duwde haar glas in een random kerel zijn handen. Wat moest ze er anders mee?
    'Wat zien jullie-' Ze liet haar ogen even over de outfits gaan van Tilly en Vinnie. 'Schattig uit.'

    Vinnie Davies
    Outfit


    Vinnie kon het niet helpen dat hij zenuwachtig van Prudence werd. Wat moest hij tegen haar zeggen? Hij slikte moeizaam, wensend dat Lee in de buurt was geweest. Die had wel iets gezegd waarmee hij de aandacht op zich kon vestigen.
          ‘D-dank je,’ hakkelde hij. ‘J-jij ook,’ wist hij eruit te krijgen – al wist hij niet of schattig nou het juiste woord was. Ze had eerder een roofdierachtige blik in haar ogen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Casper Ainsworth


    Casper zag dat Nomad teruggekomen was. Hij liep direct naar de punch en sloeg daar drie glazen achter elkaar achterover. Lee zag hij ergens. Hij beet op zijn wang. Het zou hem geen moer moeten schelen waar die gast was en hoe hij zich voelde – maar dat deed het wel. Sommige mensen zag je gewoon niet graag down.
          Aanvankelijk wilde hij het negeren, maar tegelijkertijd vond hij het gesprek met Noah en die twee meiden nou ook niet zo boeiend dat hij hier nou per se wilde blijven staan.
          ‘Het is wel zo gezellig als je nog op je benen kan staan als ik terugkom,’ zei hij in het voorbijgaan tegen Nomad, waarna hij de zaal uit liep. Lee was vast naar buiten gegaan. Hij ging heus niet het hele terrein afzoeken, maar hij kon best even om de hoek kijken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    EVANDER | EVAN | HALE
    Slytherin common room | happy but nervous | Nora

    Na even tot rust te zijn gekomen in de toren, was Evan weer naar de Slytherin common-room gegaan, om daar in zijn slaapkamer zijn tanden te poetsen en zichzelf weer op te frissen. Evan koos voor een simpele outfit, een zwarte pantalon en een zwart overhemd met nette schoenen.
          'Je moet vanavond wel even hier blijven Bob,' vertelde hij de slang terwijl hij hem in zijn terrarium liet glijden. Evan liep nog even naar de spiegel, ging met zijn handen door zijn haren, spoot een luchtje in zijn hals en keek nog even twijfelend in de spiegel. Waarschijnlijk was dit echt een slecht idee, maar goed, dit was het laatste jaar, hij had geen tweede kans volgend jaar.
          Evan nam zijn toverstok in zijn handen, dacht even goed na en sprak duidelijk 'Orchidea', waarna er een mooi subtiel bosje met wilde bloemen aan het uiteinde van zijn toverstok verscheen. De geur van de bloemen kwam meteen binnen, ze roken heerlijk. Tevreden trok hij de bloemen los van de toverstok en liep hij richting de common room, waar hij even voor de deur van de dames vertrekken bleef staan. Evan liep wat heen en weer voor hij naar de deur liep, om er vervolgens op te kloppen, in de hoop dat Nora open deed, niemand anders.


    - thank you for existing -

    Rosalie Williams
    Grote zaal - Met Justin


    "Hee, nu niet te erg naast je schoenen gaan lopen, he?" kaatste ze terug. Als hij voor complimentjes ging vissen, dan kreeg hij ze niet.


    It's never gonna happen, Guys.

    Justin Trelawney

    'Je hebt gelijk. Gelukkig houd jij me met beide benen op de grond.' Hij grinnikte. 'Maar ik ben nog steeds wel benieuwd naar het antwoord op mijn vraag.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson
    Grote zaal - Met Blythe


    Rafaël nam een slok van zijn drinken, terwijl hij naar het verhaal van Blythe luisterde. Hij was even afgeleid geweest, toen hij Jordyn binnen zag komen. Zijn beste vriendin was een van de weinige meiden die niet in een jurk binnen kwam, maar dat was nu ook weer niet wat Rafaël van haar verwacht had. Ondanks dat was hetgeen dat ze aan had, erg passend voor haar en zag ze er goed uit. Er kwam even een glimlach op zijn gezicht, toen hij zag dat ze samen met Arrianna was. Nu Justin en hij een date hadden, was ze alleen geweest. En ergens had Rafaël zich toch lichtelijk ergens bezwaard gevoeld. Maar goed, Raf had moeten weten dat Jordyn zichzelf prima zou redden.
          Over Justin en zijn date gesproken. Rafaël liet zijn ogen even over de zaal staan en vond zijn beste vriend bij de tafel met drankjes. Zo te zien was de start in ieder geval gezellig. En dat bracht hem terug bij zijn eigen date. Hij had gezien dat de eerste leerlingen de dansvloer op trokken. "Wel, als je zo super fit bent. In voor een dansje?" vroeg hij het meisje.


    It's never gonna happen, Guys.

    Rosalie Williams
    Grote zaal - Met Justin


    "Laten we het erop houden dat je andere avonturen beleefd dan mijn vriendinnen," zei Rosalie met een grijns. "Zij schreven vooral over veel huiswerk en docenten enzo. En een rondje om het meer." En natuurlijk ook wel wat persoonlijke dingen, vooral in de tijd van het toverschooltoernooi, maar daar begon ze liever niet over. "Maar ik hoef nu niet op te sommen wat in je eigen brieven stond toch?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Lee Williams


    Lee was naar buiten gegaan. Hij voelde zich veel te emotioneel om alweer terug te gaan naar de feestzaal. Hij wilde zich wel herpakken, hij was daar met Elsie en Maddie, maar hij kon het nu nog niet opbrengen. Nomad wist dat zijn ouders hem verstoten hadden. Dat ze hem haatten om zijn krachten. Daardoor deed het extra veel pijn dat hij geen vrienden meer wilde zijn door zijn afkomst. Iets waar hij ook niet voor gekozen had. Iets wat hem juist verdriet aandeed. Hier op Hogwarts had hij een nieuw familie gevonden en Nomad had daar ook toe behoord – ook al had Lee nóg meer voor hem gevoeld.
          Hij schrok toen er iemand naast hem op het bankje neerplofte. Heel even dacht hij dat Nomad zich bedacht had – al was hij niet minder verbaasd toen hij zag dat het Casper was.
          ‘Hé,’ zei hij verrast.
          ‘Hé.’
          Er viel een stilte. Casper leek niet zo goed te weten waarom hij hier zat.
          ‘Je hebt de drank deze keer maar achterwege gelaten?’ vroeg Lee met een flauwe glimlach.
          ‘Van die punch wordt niemand gelukkig.’
          Lee grinnikte zacht. Hij keek opzij naar de jongen, maar die staarde in de verte. Misschien was hij hier wel niet voor hem, maar gewoon om de drukte te ontvluchten.
          ‘Was naar het feest gaan toch niet zo’n goed idee?’
          ‘Hmm?’ Casper draaide zijn gezicht naar hem toe.
          ‘Dat je hier zit.’
          ‘Ik zag dat je niet terug was gekomen.’
          Een blos trok langs Lee’s wangen. Hij is hier dus wel echt voor mij. ‘Ik wilde de echte reden weten waarom Nomad geen vrienden meer wil zijn.’ Hij sloeg zijn blik neer. ‘En dat is dus omdat ik een modderbloedje ben.’
          ‘Geen modderbloedje, Lee.’ Caspers stem klonk fel en wat verschrikt keek hij opzij. De jongen liet zijn blik niet los. ‘Zo moet je jezelf niet noemen. Zoiets bestaat niet eens – dat hele bloedgedoe is fucking bullshit. Je bent gewoon een kind van Dreuzelouders.’
          Hij had nooit verwacht dat een Slytherin dat tegen hem zou zeggen.
          ‘Ben jij een halfbloed?’
          ‘Nee. Volbloed.’
          Hij had zo fel gereageerd dat hij dacht dat het hem persoonlijk raakte.
          Lee wendde zijn hoofd af en speelde met zijn vingers, zoekend naar woorden.
          ‘Hij is bang.’
          Verward keek Lee weer opzij. ‘Nomad?’
          De jongen knikte langzaam.
          ‘Voor wie?’
          Casper antwoordde niet.
          Voor zijn familie. Dat moest wel.
          Ze moesten iets hebben gezegd over zijn vriendschap met Lee. Hadden zij hem gedwongen om de vriendschap op te geven? Misschien zetten ze hem anders het huis wel uit.
          ‘Maar waarom zegt hij dat dan niet gewoon?’ vroeg Lee fronsend.
          ‘Dat hij bang is? Omdat hij niet zwak over wil komen. Hij vertelde het mij ook alleen maar omdat hij stomdronken was. Ik denk dat hij er gewoon niet over wil praten.’
          Het deed alsnog zeer. Dat Nomad hem liever ontzettend veel pijn deed dan dat hij het gesprek aanging. Ze waren toch vrienden? Waarom moest hij het zo nodig allemaal alleen doen?
          ‘Dat is stom,’ bromde hij. ‘Als hij dat had uitgelegd, had ik het heus wel begrepen.
          Casper grinnikte zacht. ‘Mensen zíjn stom.’
          ‘Mag je dit wel aan mij vertellen? Het klinkt als iets persoonlijks.’
          Casper haalde zijn schouders op. ‘Geen idee. We zijn geen vrienden ofzo. Ik ben hem niks verschuldigd. En jij voelt je kut door iets wat hij doet – niet andersom.’
          Lee glimlachte kleintjes en veegde wat tranen van zijn wangen. Toen gaf hij Casper een knuffel, die hem morrend weer weg probeerde duwen.
          Lee lachte zachtjes. ‘Het is jammer dat je niet aan vrienden doet. Je bent er best goed in. Stiekem.’
          ‘Heel stiekem.’ Er gleed een grijns over Caspers gezicht. Daarna stond hij op. ‘Kom op, er zitten twee meiden op je te wachten.’
          Lee kwam overeind. Hij voelde zich iets lichter, wetend dat Nomad zich gedwongen had gevoeld om de vriendschap te verbreken. Dat hij hem de waarheid niet had verteld, was evengoed een teleurstelling, maar het was beter dan te geloven dat Nomad een hekel aan hem had gekregen omdat hij gevoelens voor hem had of omdat hij hem écht verfoeide vanwege zijn bloedstatus. In dit geval kon hij er gewoon écht niets aan doen en dat was een minder harde klap voor zijn zelfvertrouwen.
          Samen met Casper liep hij terug naar de feestzaal. Hij schonk de Slytherin nog een dankbare glimlach voor hij zich weer tot Elsie en Maddie wendde. ‘Hebben we al zin om te dansen?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Met Rhae - Grote zaal


    "Wel, mijn tweelingzus zit in Hufflepuff." Isabella draaide even rond en vond Novalie verderop met -ugh- Cole. Je wilde toch niet zeggen dat haar zus samen met die klaploper naar het feest was gekomen? "Ze staat daar. Met het blonde haar en de roze jurk. We lijken ondanks het tweeling zijn niet echt op elkaar," zei ze met een glimlach. Ze keek weer even naar Rhae. "En dan heb ik nog twee oudere zussen die al afgestudeerd zijn. Elaine werkt op een of ander hoge functie binnen het ministerie. En Rebecca is nog bezig met haar opleiding in het St. Holisto."
          Haar oudere zussen hadden allebei een prachtige carrière straks na school en Isabella hoopte dat ze die ook maar enigszins kon evenaren. Ze was hun opschepperij nu al zat, stel je voor dat ze met iets kwam waarbij ze niet aan hun kon meten. "Allebei mijn oudere zussen hebben ook in Ravenclaw gezeten. Novalie is de enige die in Hufflepuff kwam." Haar oudere zussen hadden wel eens (achter de rug om van Novalie) daarover gelachen. Alsof het hen 'beter' maakte dat zij wel in Ravenclaw waren belandt. (Wat onzin was, want hun vader had ook in Hufflepuff gezeten.) Isabella was daar dus ook vol gas tegenin gegaan, maar af en toe konden haar zussen enorme bitches zijn.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2021 - 14:19 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Thomas Byrne
    De grote zaal -> met Daphne


    Thomas trok even een wenkbrauw op bij het horen van Daphne haar vraag. Dansen was nu niet echt zijn ding, maar dat was iets wat Daphne heus wel wist. Hij trok een mondhoek op. “Ik was niet van plan te dansen, maar misschien moet ik mijn plannen veranderen. Mag ik zelf deze schoonheid kiezen of heb je ideeën?”


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhae Storm
    Outfit

    ‘Allemaal zussen dus,’ lachte Rhae. ‘Grappig, ik heb hem alleen maar broers. Vier stuks, allemaal ouder.’ Ze keek weer eens de richting van Novalie. Ze waren in ieder geval geen eeneiige tweeling. Het meisje had een vriendelijke uitstraling. Ietwat schuchter zelfs, wat in schril contrast was met Isabella – die was juist heel scherp.
          ‘Is Cole haar vriendje?’ vroeg ze zich af.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Daphne Saunders
    Outfit


    'Bij een rustig nummer kan zelfs jij niet veel verkeerd doen,' grinnikte Daphne. Haar blik dwaalde af naar de dansvloer. 'Ik ben wel benieuwd of je het nieuwe meisje een beetje kan peilen. Ik twijfel er niet aan dat Isabella al verteld heeft dat ik niet echt een charmante meid bent, maar ik kan me niet voorstellen dat ze op dag één al een boekje over jou opendoet.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Met Rhae - Grote zaal


    "Dat hoop ik niet," zei Isabella een lichtelijke afkeur in haar stem. Ze volgde Rhae haar blik weer. Novalie stond wel heel gezellig met Cole te praten en dat liet de harde blik op Isa haar gezicht weer iets verzachten. Of misschien was het wel goed voor Novalie als ze iemand als Cole had. Ja, hij was irritant. Beetje onbeleefd, maar het was tien keer beter dan Rafaël.
          Als die jongen daar ook maar een beetje Novalie zou helpen Rafaël te vergeten, dan vond Isa het al iets minder erg.


    It's never gonna happen, Guys.