• WELCOME TO PRITCHARD INSTITUTE
    "Spying is a like a game of chess: sometimes you have to withdraw, sometimes you have to sacrifice one of your pieces to win."




    PERSONAGES

    Personeel
    ⚣ Roman Morales • 28 • teacher field • Niragi

    Team 1
    ⚣ Adrian Ellsworth-Buchanan • 23 • zwart • 5 • field • Neairi
    ⚣ Braden Pierce • 21 • zeeblauw • 4 • technology & science • RadioTapok
    ⚢ Yelena Ivanova • 20 • zeeblauw • 3 • sociology & culture • Niragi
    ⚢ Camille Moreau • 19 • lichtgroen • 2 • intelligence • Tad

    Team 7
    ⚣ Callum Taylor-Laskin • 23 • zwart • 5 • intelligence • Starsight
    ⚣ Dantae Cross • 21 • zeeblauw • 3 • field • Sionnach
    ⚢ Ivah Willington-Aitken • 19 • lichtgroen • 2 • sociology & culture • Neaera

    Team 10
    ⚢ Innes Siverston-Pritchard • 23 • zwart • 5 • field • Sionnach
    ⚢ Mikky Aeschliman • 21 • zeeblauw • 3 • technology & science • Starsight
    ⚢ Mara Taylor-Ashford • 20 • lichtgroen • 3 • sociology & culture • Neairi
    ⚢ Aylin Özdemir • 20 • zeeblauw • 3 • intelligence • Neaera

    Team 17
    ⚣ Lincoln Taylor-Ashford • 22 • zwart • 5 • intelligence • Neaera
    ⚣ Sterling Jr. Spencer • 20 • lichtgroen • 3 • sociology & culture • Raccoon
    ⚢ Erin Remington • 21 • zeeblauw • 3 • field • Sionnach

    Team 20
    ⚢ Montana Byrd • 21 • donkerrood • 4 • field • Laufeydottir
    ⚢ Lusya Antares • 20 • lichtgroen • 2 • technology & science • Neairi
    ⚣ Raphael Pritchard • 18 • wit • 1 • in basistraining • RadioTapok
    ⚣ Declan Nevin • 22 • donkerrood • 4 • field • Neaera

    Team 23
    ⚢ Willa Ferguson • 21 • donkerrood • 4 • field • Lunation
    ⚣ Valentin Ivanov • 20 • zeeblauw • 3 • technology & science • Laufeydottir
    ⚣ Viktor Melnik • 20 • lichtgroen • 2 • intelligence • Raccoon
    REGELS

    • Probeer minimaal 250 woorden te schrijven.
    • 16+ mag, maar geef het even aan bovenin de post (evenmin trigger warnings en andere heftige onderwerpen).
    • De Quizlet huisregels gelden hier ook.
    • Gelieve minstens elke week een keer te posten, al begrijp ik het volledig als dit af en toe niet lukt.
    • Maximaal vier rollen per persoon, maar probeer ze wel allemaal actief te houden. Als je toch meer wilt, overleg het even met me en dan komen we er wel uit.
    • Ruzies en gezeik gelieve buiten de RPG te houden.
    • Zowel Engels als Nederlands is toegestaan, maar gelieve wel de post in een taal schrijven.
    • Alleen Starsight maakt nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven.

    Inactief
    ⚣ Jerome Nicholson • 21 • zeeblauw • 3 • intelligence • Chocolatier
    ⚣ Emilio Parker • 20 • rang • 3 • sociology & culture • Happier
    ⚢ Carys Blakely • 18 • wit • 1 • Etherea
    ⚢ Catalina Cross • 19 • lichtgroen • 2 • sociology & culture • Izel
    ⚢ Viveca Pritchard • 21 • donkerrood • 4 • intelligence • Izel
    ⚣ Roscoe Nyugen • 22 • zwart • 5 • field • Izel
    ⚢ Imogen Tyndall • 18 • wit • 1 • in basistraining • Izel
    ⚢ Millie Willington-Aitken • 21 • donkerrood • 4 • sociology & culture • Enjoy_20
    ⚣ Amos Taylor-Laskin • 22 • zeeblauw • 3 • technology & science • calice
    ⚣ Logan Sawyer • 20 • lichtgroen • 2 • sociology & culture • calice
    ⚢ Azure Ellsworth-Buchanan • 20 • zeeblauw • 3 • technology & science • iotte
    ⚢ Raven Dubois • 18 • wit • 1 • in basistraining • iotte
    ⚣ Nurhan Ellsworth-Buchanan • 20 • lichtgroen • 3 • field • iotte

    [ bericht aangepast op 23 dec 2021 - 12:36 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Montana "Mo" Byrd

    21 — Invitee — 4th year (dark red / Field) — Team Captain — @ the auditorium w/ Roman

    Nadat Mo had gevraagd aan Roman of het nog lang zou duren, was Katherine weer in beeld verschenen. Mo en Roman waren gaan zitten, maar Mo zat echt op het puntje van de stoel. Katherine had weer een lange inleiding en de knoop in Mo's maag draaide zich nog wat strakker aan.
          'Uit deze groep hebben een aantal collega's samen met mij twee dames uitgekozen waarvan wij vinden dat ze deze titel verdienen. Willen Willa Ferguson en Montana Byrd naar beneden komen om hun nieuwe badge, uniformen en dossiers op te halen? Van harte gefeliciteerd, dames, met jullie nieuwe positie.'
          Mo's ogen werden zo groot als schoteltjes en ze sprong weer op van de stoel. Haar hart sloeg in haar borst, maar niet op een slechte manier. Ze had het gedaan. Ze was tot Team Captain benoemd! Met een brede lach rond haar lippen keek ze naar Roman. Hij wist het natuurlijk allang, maar ze kon niet eens boos op hem zijn. Dat kwam misschien nog wel. 'Hmh, gefeliciteerd, Captain.. Ik zei toch dat je het wel zou redden.' Ze stak haar tong naar de man uit en voelde zijn hand in haar rug, waarna ze zonder wat te zeggen richting het podium liep en van Katherine haar badge aannam. Katherine vertelde nog dat er een bootcamp gepland stond, maar Mo hoorde het amper. Vroeg opstaan of tot laat trainen vond ze niet erg. Het zou haar allemaal niets uitmaken. Als ze maar TC kon zijn. En dat was ze nu! Met alles in haar armen huppelde ze haast terug naar Roman. Haar hoofd was zo vol van dit alles dat ze niet eens echt meer oplette hoe ze zich bij hem gedroeg. Ze was hier veel te blij mee.
          'Nou, nu hebben we een daadwerkelijke reden voor taart, niet?' Zijn brede grijns zei genoeg. Hij wist het allang.
          Mo gaf hem een stomp tegen zijn schouder, maar kon haar lach echt niet inhouden. 'Je wist het allang! En ik maar stressen!' Ze wist heus wel dat Roman er niks over mocht zeggen, maar toch. 'Ik heb honger. En dorst. En zin in taart. En ik moet nog ontbijten. Zullen we gaan?' ratelde ze een beetje. Eerst pakte ze haar telefoon en maakte een nieuwe chat aan met al haar teamleden.

    To: TEAM 23!
    Hi! <3 Maandag om 4:45 bij Hek Oost voor onze eerste bootcamp samen. Ik heb er zin in!


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Braden      Pierce
    22      •      Technology and Science      •      Year 4      •      with Mikky      •      at the café

    I don't have the energy to pretend to like you today.







         
    Het bleef voor Braden lastig om te beseffen dat de teams nu echt veranderd waren, dat hij nu echt aan nieuwe mensen zou moeten gaan wennen. Zolang hij in het auditorium bleef, zou er nog niets echt veranderen, juist? Mikky had alleen duidelijk andere ideeën en begon hem subtiel mee te trekken nadat ze was komen opdagen. Braden wist alleen beter dan protesteren tegen zijn beste vriendin, dus liet hij haar doen. Wel vroeg hij ietwat vertwijfeld aan Viveca of hij haar later nog zou zien. Ze volgden immers geen gezamenlijke vakken en nu zaten ze ook niet meer bij elkaar in het team. 'Je komt niet zo gemakkelijk van me af hoor,' riep ze hem nog na en heel even verscheen er een klein glimlachje op Bradens lippen. Ze zou hem dan vast vanzelf wel lastig komen vallen.
          Eenmaal ze het auditorium uit waren, lukte het Braden iets beter om zijn gedachten op een rijtje te krijgen, al waren dezen nog niet erg positief. Wat moest hij nu in een nieuw team? Hij zou helemaal opnieuw moeten beginnen en hij wist van zichzelf dat hij langzaam was in het leggen van contacten, in het wennen aan andere mensen. Nu zou dat vast niet anders zijn en hij keek er enorm tegenop.
          'Daar hoef je toch geen dank je wel voor te zeggen, gek? Je zou hetzelfde voor mij hebben gedaan,' bracht Mikky uit, waarna ze na een kneepje zijn hand losliet, die ze daarvoor nog altijd had vastgehouden om hem mee te kunnen trekken. Braden keek haar wat schaapachtig aan en haalde zijn schouders op. Hij zou inderdaad hetzelfde gedaan hebben, maar toch voelde hij de nood om haar te bedenken. Niet iedereen zou dit namelijk gedaan hebben. De meesten zouden hem vast hebben laten zitten tot hij er vanzelf uitgeschopt werd door de directrice. Of waarschijnlijk Viveca, op een veel vriendelijker wijze, dat wel.
          'Jij en Adrian zijn toch bevriend? Waarom zou hij je niet accepteren? Je bent super getalenteerd met wapens, je bent een aanwinst voor zijn team,' probeerde Mikky hem moed in te praten, maar tot nu toe werkte het nog niet echt, zodanig dat hij haar duwtje negeerde. Nee, hij en Adrian waren geen vrienden en hij was er absoluut van overtuigd dat de jongen hem niet echt mocht, hem alleen waardeerde om zijn vaardigheden. Het was iets, maar was het voldoende om te zorgen dat Braden zich ook daadwerkelijk op zijn plek bij hem zou gaan voelen? 'Wie zijn je andere teamgenoten? Ga je met hun om?' vroeg ze door. Waarschijnlijk hoopte ze hem met die informatie beter te kunnen helpen, al had hij geen idee hoe.
          'Adrian en ik zijn geen vrienden. Ik ben ervan overtuigd dat hij me alleen tolereert omdat ik weet hoe met zijn wapens om te gaan en hoe ze te verbeteren.' Hij beet even op zijn lip terwijl hij dit zei, al helemaal omdat hij het vermoeden had dat Mikky wel weer een weerwoord zou weten te verzinnen. 'Verder zit ik bij Imogen, Yelena en ene Camille. Ik denk dat ik Imogen een vriendin kan noemen, maar verder?' Dat hij een zwak voor de eerstejaars had was duidelijk, maar verder wist hij niet precies wat het was. Wist dus niet eens of ze überhaupt wel onder vrienden viel. Hij kon het in ieder geval wel goed met haar vinden en wilde haar graag helpen het eerste jaar te halen, zover dit binnen zijn capaciteiten lag.
          'Oké, dan gaan we zo direct naar het Tech Centre, ik moet toch nog een prototype ontwerpen en uitwerken als huiswerk,' stelde Mikky voor toen hij aangaf dat afleiding zoeken in het Tech Centre een goed idee was. 'Alleen.. Eerst wil ik koffie. Met Amos een filmavond houden betekent namelijk erg weinig slaap en als we dan zo vroeg uit onze bedden getrommeld worden.' Dat was precies ook Braden zijn irritatie, alleen dan dat hij tot laat in het Tech Centre had zitten werken. Als ze nu daadwerkelijk hadden kunnen uitslapen, was het geen probleem geweest. Nu met die mededeling veel te vroeg, leed hij ook een beetje aan slaapgebrek.
          'Eerst koffie is prima,' gaf hij dan ook toe. Wie weet zou het hem ook helpen zich iets wakkerder te voelen. Hij wist ook wel dat hij met weinig focus door moeheid het niet lang zou volhouden aan één van zijn projecten. Ondertussen waren ze bij de schuifdeuren aangekomen die hen naar buiten brachten. Het regende alleen, dus zette Mikky het op het rennen, hem ondertussen meetrekkend. 'Hé,' bracht hij nog even verrast uit, maar rende vervolgens achter haar aan. Compleet nat regenen was ook niet bepaald ideaal, dus beter dat ze snel weer binnen zouden zijn.
          'Ik vermoed dat het er erg druk is op dit moment, dus wat zeg je ervan als we een koffie to-go halen, daarna onze spullen ophalen uit onze kamers en daarna naar het Tech Centre rennen?' stelde Mikky voor toen ze het café binnen stapten. Door de deur heen kon Braden al zien dat er ondertussen inderdaad al heel wat studenten zaten. Iedereen had waarschijnlijk koffie nodig na zo'n mededeling en Braden was niet de persoon die graag in een overvolle ruimte ging zitten.
          'Koffie to-go,' gaf hij dan ook knikkend aan. Het maakte hem toch niet uit waar hij zijn koffie opdronk, maar als hij kon kiezen deed hij dit liever op een rustige plek. Het Tech Centre zou dan vast ook rustig zijn. Alleen gekken zoals hij en Mikky zouden daarheen gaan na zoiets. Daarnaast vermoede hij dat Mikky het eerder voor hem dan dat ze het voor zichzelf deed, wetende dat het hem rustig zou krijgen. Zij zou vast ook vele andere manieren daarvoor hebben voor zichzelf.
          De rij voor hen was ondertussen al behoorlijk lang en met een lichte tegenzin sloot Braden aan. Zelf was hij op een ander moment teruggekomen, maar het was dat Mikky heel graag haar koffie wilde. 'Beter schiet het een beetje op,' mompelde hij wel. 'Het liefst ben ik zo snel mogelijk in het Tech Centre. Beter zorgde hij dat zijn laatste klus voor Adrian zo snel mogelijk klaar was, zo kon hij hopelijk nog een beetje indruk maken op de jongen en het toetreden tot zijn team iets vergemakkelijken.


    Stenenlikker

    NURHAN ELLIOT
    ELLSWORTH-BUCHANAN
    Bad is the new good
    20 • third year • green • field • with mara • at her room
    slight 16+ ish?

                ’Ik wist niet dat ik verplicht was jou alles te vertellen dat plaats vind in mijn leven.’ Reageerde Mara, terwijl ze haar wenkbrauw iets optrok. ‘Schijnt ook niet nodig te zijn, dus.’ Waarna haar hand zijn boxer in gleed. Grijnzend kantelde hij zijn hoofd. ‘Je kent me toch al langer dan vandaag? Je weet best dat dit de niet de eerste keer was.’ Hij peilde haar reactie, maar ze zei niets waardoor hij er nog een schepje boven op deed. Hij dacht haar gerust te stellen door te zeggen dat ze zich geen zorgen hoefde te maken omdat ze allen geen pijn hadden geleden. Nonchalant had hij zijn schouders opgehaald. ‘Althans niet veel.’ Voegde hij er nog san toe. ‘Nur,’ protesteerde Mara zwakjes, terwijl zijn lippen haar hals weer vonden. ‘Je kunt ni-‘ haar woorden stierven weg en gingen over in een goedkeurende zucht. Een zelf ingenomen grijns verscheen op zijn gezicht, terwijl hij kusjes bleef drukken in haar hals. Nurhan wist zo onderhand wel wat Mara haar weak spots waren en hoe haar lichaam op zijn aanrakingen reageerde.
          Zijn lippen vonden vervolgens de hare, waarna de zoen steeds vuriger werd. Zijn handen gleden hebberig over haar lichaam. Haar zachte huid voelde vertrouwd aan. Ze was van hem. Haar bh en string lagen binnen enkele seconde vervolgens op de grond, waarna hij even de tijd nam om haar van top tot teen in zich op te nemen. Zijn blik was hongerig. Zijn hand graaide naar het nachtkastje naast het bed, waaruit hij moeiteloos een condoom uit toverende. Zijn blik kruiste die van haar, waarop ze zwijgend knikte.

    Loom en zelfvoldaan trok Nurhan Mara in zijn armen. De woede en frustratie die hij zo even had gevoeld was als sneeuw voor de zon verdwenen. Dat effect had de seks met Mara nou eenmaal op hem.
    ‘Oh, haal die grijns van je kop af,’ murmelde het meisje naast hem zachtjes. Haar opmerking werkte echter averechts, want zijn grijns werd alleen maar groter. ‘Waarom?’ Vroeg hij haar op diezelfde zachte toon. ‘Je hebt toch genoten?’ Het was een retorische vraag. Natuurlijk had ze genoten. Nurhan kende elke stukje van haar lichaam en wist als geen ander wat ze lekker vond.
          Even lagen de twee in stilte naast elkaar — terwijl hun benen nog steeds met elkaar verstrengeld waren, waarna Mara hem twijfelend aankeek. Iets wat Nurhan niet gewend was van zijn ex vriendinnetje. Iets vertelde hem dat ze nu kwetsbaarder was dan anders. Of het door de seks kwam (die natuurlijk super goed was) wist hij niet, maar wat hij wel wist is dat hij nu moest doorpakken om Mara voor eens en voor altijd gehoorzaam te krijgen.
          ’Wat weet je nog meer van mijn zomer?’ Hij reageerde niet meteen. Hij wist van haar zomer. Zo wist Nurhan van de ruzie met haar ouders en dat ze het grootste gedeelde van haar zomer bij haar vreselijke neven Callum en Amos had gespendeerd. Dat de familie Taylor fucked up was, was voor Nurhan al zolang hij zich kon herinneren duidelijk geweest. Hij hoopte nu ook dat Mara dat in zag. Maar als het nodig was zou hij niet aarzelen om haar verder de ogen te doen laten openen. Voor nu hoopte hij dat Mara zich uit zichzelf tegen haar eigen familie zou keren. Nurhan wist dat hij nú zijn slag moest slaan om haar voor hem te winnen. Als dat niet het geval zou zijn geweest was hij na de seks onmiddellijk weggeweest.
          Hij knikte ten teken dat hij snapte waar ze op doelde, waarna hij zachtjes maar dwingend haar kin vastpakte en deze naar zich toe draaide, zodat hij in haar ogen kon kijken. Zijn blik was zacht en liefdevol. ‘Wil je er over praten?’ Vroeg hij haar zachtjes medelevend.

    "If you don't take risks, you will work for someone who does."

    [ bericht aangepast op 14 nov 2021 - 23:27 ]


    someone out there feels better because you exist



    ROMAN ALEJANDRO MORALES
    28 • Outside • With Montana

    Geamuseerd had ik toegekeken hoe ze was opgesprongen, mijn grijns iets breder als ze met een brede lach naar mij kijkt. Ik was blij dat het nieuws eindelijk bekend was, ik wist namelijk niet hoelang ik het me nog voor mij kon houden. Het was toch net iets moeilijker als de persoon in kwestie wat voor je betekent. Dat was niet de enige reden natuurlijk. Ik was blij dat Mo haar doel behaald heeft, zelfs als ik altijd het volste vertrouwen erin heb gehad. Zoals de andere teamcaptains die de school heeft is ook zij meer dan geschikt voor de job, en zeker met de huidige situatie is het slim om goede captains te hebben binnen de teams.
    Ik schrik pas op van mijn gedachten als ik haar terug zie komen en ik kan het niet laten om een laatste opmerking te maken over de hele taart-situatie. Ze gaf me een stomp tegen mijn schouder en ik lach geamuseerd bij haar volgende woorden. 'Je wist het allang! En ik maar stressen!' In een nonchalant gebaar haar ik mijn schouders op. ''Wat kan ik zeggen, jullie altijd zo zien stressen, it's part of the fun.'' plaag ik haar.
    'Ik heb honger. En dorst. En zin in taart. En ik moet nog ontbijten. Zullen we gaan?' ratelde ze en ik leg kort een hand op haar arm. ''Calma, vergeet niet om te ademen.'' zeg ik met een licht lachje, ''we hebben je langer nodig dan vandaag.'' Vervolg ik al snel. Met een licht knikje richting de deur maak ik mijn weg naar buiten waar ik mijn blik weer op haar richt. ''Dus captain,'' zeg ik weer plagend, niet van plan om het snel los te laten. ''Weet je hoe moeilijk het was om dit voor me te houden?'' vervolg ik op dezelfde toon, alsof ik het daadwerkelijk zwaarder heb gehad dan haar met dit hele TC-gebeuren. ''Zeker omdat het heel moeilijk is om tegen jou nee te zeggen.'' sluit ik het af met een speelse grijns. Kort kijk ik naar de dorms. ''Wil je eerst je nieuwe spullen droppen of eerst eindelijk ontbijten cariño?''


    El Diablo.

          Het viel me op dat de ogen van mijn oudere nicht afdwaalden in de richting van Roman en Montana waarna ze aangaf dat de aanstelling van Montana als teamcaptain niet als een verrassing was gekomen. Ik zuchtte diep. “Laten we daar maar niet aan beginnen,” zei ik — rollend met mijn ogen. Echter was de stomp op de arm die Montana aan de docent gaf er niet eentje die ik snel aan me voorbij zou moeten laten gaan.
          “Ehm, zie jij ook wat ik zie?” vroeg ik daarom vervolgens aan Innes met een knikje in de richting van het tweetal. Natuurlijk was het me eerder opgevallen dat de docent en Montana een goede band deelden met elkaar, maar het zag eruit alsof er iets meer gaande was dan een band tussen docent en student. Het feit bleef dat mijn vermoedens gebaseerd waren op waarnemingen — wat de reden was dat ik bevestiging zocht bij Innes.
          De theatrale opmerking van de directrice, eveneens mijn tante, liet me vragend mijn wenkbrauw optrekken naar mijn nicht. “Eigenlijk zou je je moeten schamen, weet je dat?” plaagde Innes me hoofdschuddend.
          “Waarvoor nu weer. . ?” mompelde ik alvorens de realisatie daalde op hetzelfde moment als Innes me vertelde dat het jongste lid van de Siverston-Pritchard familie jarig was. Mijn gezicht, die eerst bedenkelijk had gestaan lichtte compleet op. “O wat erg. Ik schaam me diep, geloof me. Maar gefeliciteerd!” Ik spreidde mijn armen en nodigde daarmee Innes uit voor een knuffel. “Beter laat dan nooit, toch? Hoe oud is ze eigenlijk geworden?”
          De trilling van Innes haar telefoon liet me herinneren aan mijn taken als teamcaptain herinneren. Allebei pakten we onze mobieltjes erbij en mijn oog viel onmiddellijk op een bericht van Logan. Onmiddellijk verdween elk spoortje van een uitdrukking op mijn gelaat — in de hoop dat het Innes niet op zou vallen. Ik was me als geen ander bewust van de regels die we hanteerden op Pritchard en ik had al genoeg mensen tegen het hoofd gestoten door Aylin te verlinken aan het schoolhoofd. Niemand wist dat ik het gedaan had, maar ik wilde niet dat iemand op één of ander leuk idee kwam om bij mij hetzelfde te doen.
          Na Logan een bericht teruggestuurd te hebben, stopte ik mijn telefoon terug in mijn broekzak en stelde voor om ergens koffie te gaan drinken om daarna de details van ons het potentiële Capture the vlag te bespreken. Én natuurlijk belangrijke TC-dingen regelen. “Dat klinkt wat mij betreft als een heel strak plan,” antwoordde Innes. “Misschien dat we het beste beginnen met de ‘pijnlijke’ mededeling voor de bootcamp. Wellicht dat het idee voor ons feest de pijn daarna wat zal verzachten, ook al kunnen we ze daar nu nog niet van op de hoogte stellen.” Geamuseerd wierp mijn nicht me een zijdelingse blik toe waardoor ik een zacht lachje uitstootte.
          “Dat klinkt als een nog strakker plan,” grijnsde ik — dankbaar voor het feit dat ik weer een teken van leven in Innes haar ogen zag fonkelen. “Wat voor koffie wil jij? Ik betaal.” Ik viel even stil, waarna ik er iets zachter aan toevoegde: “Kan ik je daarmee overhalen om niets te zeggen tegen je moeder over dat ik niet meer gedacht had aan de verjaardag van Marly?”

          Viveca
    Madeline      Pritchard
    a g e •      21 jaar
    y e a r •      Vierde jaar
    d i s c i p l i n e •      Intel & Leadership
    r a n g •      Donkerrood
    w h e r e •      Auditorium
    w i t h •      Innes

    To Logan:
    — Ik dacht dat jij degene was die hield van conspiracy theories. . .
    — I am sure you'll figure something out

    [ bericht aangepast op 15 nov 2021 - 16:11 ]


    I have seen my own sun darkened

    Mo Byrd
    21 — Invitee — 4th year (dark red / Field) — Team Captain (23) — her room — with Roman — outfit

    I worked hard for everything I got
    and that's the way it's supposed to be

    Mo's hart klopte duizend slagen per minuut, zo voelde het. Maar het was nu niet meer door de spanning, maar juist door het enthousiasme en het feit dat er echt een last van haar schouders was gevallen. Waar ze zo lang op had gehoopt, was nu eindelijk waarheid geworden. En ze kon wel een gat in de lucht springen. Eerlijk gezegd had ze dat al een beetje gedaan.
          'Wat kan ik zeggen, jullie altijd zo zien stressen, it's part of the fun,' plaagde Roman. Mo was natuurlijk niet boos op hem. Ze wist echt dat hij het niet had mogen vertellen, maar ze vond het toch frustrerend dat ze zo lang hadden gewacht om het nieuws bekend te maken. Toen ze weer begon te ratelen, legde Roman zijn hand op Mo's arm. 'Calma, vergeet niet om te ademen.' Mo was even stil en haalde enkele keren diep adem. Ze stond te stuiteren, dat merkte ze wel. Samen liepen ze naar buiten en Mo snoof genietend de frisse lucht op. 'Dus, captain. Weet je hoe moeilijk het was om dit voor me te houden? Zeker omdat het heel moeilijk is om tegen jou nee te zeggen.'
          Mo keek opzij naar de man en ze lachte kort en schudde haar hoofd. Zijn plagende grijns sprak boekdelen. Hij stelde zich wel heel erg aan. Buiten was het verder leeg en stil, maar toch deed Mo niets. Nog niet. Ze kon wel in zijn armen springen en hem zoenen tot ze niet meer kon, maar ze wist dat er overal mensen konden lopen.
          'Ik leg eerst mijn spullen weg,' zei ze. Ze knikte naar hem en liep in de richting van haar dorm. Ze had haar eigen kamer gekregen nog voor het nieuws over de captains bekend was gemaakt. Eerlijk gezegd had dat ervoor gezorgd dat ze heel veel hoop had, maar ze wist ook dat er soms gewoon kamers leeg waren en ze niet drie mensen op één kamer wilden hebben. Mo liep voorop naar haar kamer en opende de deur. Roman liep achter haar naar binnen en sloot de deur even. Op dat moment had Montana haar spullen op haar bed laten vallen en draaide ze zich weer naar de man om. De grijns rond zijn lippen was nog steeds aanwezig en ze sprong in zijn armen.
          'Gracias,' mompelde ze zacht. Ze sprak weinig Spaans en had ook geen geduld om het te leren, maar ze pikte zo nu en dan wat op van Roman. En nu was het een goed moment om haar kennis te laten zien om hem te bedanken. Hij zou haar de positie niet hebben gegeven als ze er niet goed genoeg voor was geweest, dat wist ze. Ze liet hem weer los, keek hem aan en drukte haar lippen genietend op die van hem. Ze wilde dit continu doen, zeker na dit nieuws. Maar hun relatie was niet per se geaccepteerd en ze wilde niet dat Roman zijn baan zou verliezen. 'Je bent vergeven.' Ze grinnikte kort en keek de man in zijn mooie donkere ogen aan. Haar handen lagen op zijn heupen en ze drukte nog een kus tegen zijn lippen. Het liefst zou ze hier de hele dag blijven.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.



    ROMAN ALEJANDRO MORALES
    28 • Field teacher • With Montana @ her room


    'Ik leg eerst mijn spullen weg,' zei ze met een knikje. Ik geef een licht knikje van mezelf en kijk dan nog eens goed om me heen, zo in de directe omgeving zag ik niemand. Velen zouden nog in het auditorium zijn, aan hun training begonnen zijn of het prachtige idee van ontbijten gekregen hebben. Snel volg ik haar dan ook richting haar kamer die ze gelukkig voor zichzelf had. Gelukkig voor ons tenminste. Eenmaal aangekomen sluit ik de deur vrijwel direct achter me en draai hem op slot. Bij de tijd dat ik mij met een grijns op mijn lippen heb omgedraaid lijkt zij al haar spullen op het bed te hebben laten vallen. Met gemak weet ik haar omhoog te houden wanneer ze in mijn armen springt, een lichte lach op mijn gezicht.
    'Gracias,' Kort haal ik mijn wenkbrauw op en de lach wordt wat breder. Wat ze van Spaans wist had ze waarschijnlijk van mij afgeluisterd en ik verwachtte ook niet dat ze de taal binnenkort ging leren, maar dat betekende niet dat deze kleine dingen niet goed klonken in mijn oren. Spaans is nou eenmaal, naar mijn bescheiden mening, een mooiere taal dan Engels. ''Hmh, lo merecías*, mi amor..'' fluister ik voor ik haar langzaam weer neerzet. Vrijwel direct voel ik haar lippen op die van mij waar ik maar wat graag op in ga, mijn hand verplaats ik hierbij naar haar rug en trek haar nog wat dichterbij. 'Je bent vergeven.' Een lach rolt over mijn lippen voor ik er erg in had en mijn vrije hand leg ik op mijn hart. ''Thank god, hoe zou het anders verder met me moeten?'' plaag ik haar met een snelle knipoog.
    ''Maar gelukkig dat we ook wat te vieren hebben op deze dag..'' zeg ik terwijl de hand op haar rug langzaam verplaatst naar haar billen. ''Misschien dat er naast de taart nog ruimte is voor.... Cake?'' plaag ik haar weer en ik geef een zachte tik op haar billen. Ik glimlach naar haar en laat mijn handen uiteindelijk hun plek vinden op haar zij, voor ik nog een zachte kus op haar lippen druk. ''Ik ben trots op je darling, ik wist dat je het zou redden maar toch.''

    * = You deserved it



    YELENA SOFIA IVANOVA
    20 • Legacy | Year 3 | Teal blue | SoCU • Auditorium with Viktor & Luka


    Samen met Amos en Mikky waren we uiteindelijk toch op tijd in het auditorium beland. Ik moet toegeven dat het niet lang duurde voor ik er weer spijt van had en dat ik beter in bed had kunnen blijven, ik was geen ochtendpersoon en dit bericht, hoe 'schokkend' het ook mag zijn, kon me makkelijk later doorgegeven worden. Ik ging mij er geen zorgen over maken, ik had niks te verbergen en als er iets hier zou gebeuren zou het me een zorg zijn, mijn leven speelde zich buiten deze plek toch voornamelijk in Rusland af.
    Als de toespraak over is slaak ik een diepe zucht en sta vervolgens op. Ik had hier niks meer te zoeken dus ik ging maar eens op zoek naar de belangrijkste maaltijd van de dag: Ontbijt. Met ontbijt bedoel ik natuurlijk een grote kop sterke koffie en wellicht iets te eten mocht ik daar zin in hebben. Van Amos en Mikky had ik net afscheid genomen en ik kijk om me heen, eens zien of ik iemand lastig kon vallen. Al had ik er ook geen probleem mee om mijn koffie te halen en door te gaan naar training in mijn eentje. Ik had er geen probleem mee om op mezelf te zijn, afhankelijkheid van anderen moet je niet willen.
    Voor ik echter verder in mijn gedachten kan zinken zie ik al een zeer bekende blonde coupé, een die veel weg had van de mijne. Een lichte grijns verschijnt op mijn lippen en ik loop naar mijn geliefde tweelingbroer toe. Onderweg zie ik bij wie hij staat en voor een kort moment wordt mijn pas wat slomer. Snel haal ik een hand door mijn haar zodat het zeker goed zit en vorm dan een glimlach op mijn lippen, voor ik wat sneller de weg naar mijn favoriete mede-Russen vervolg.
    ''Darlings!**'' grijns ik, soepel wurm ik mezelf tussen de twee mannen in en leg mijn handen op hun bovenarmen. ''Wat een toestand, maar om me hier nou voor wakker te maken vind ik overdreven.'' zeg ik waarna ik kort met mijn ogen rol en naar Viktor kijk. Een lichte frons verschijnt tussen mijn wenkbrauwen. ''Wat heb je met je shi- Dat is niet je shirt of wel darling?'' Lachend schud ik mijn hoofd en grijns dan naar Luka, net wil ik wat zeggen als ik zijn maag tekeer hoor gaan. ''Het is goed dat ik jullie heb gevonden, ik heb mijn koffie nodig,'' begin ik, ze wisten beide hoe ik ben zonder mijn dagelijkse cafeïne. ''En zo te horen kan hier ook wel wat ontbijt gebruikt worden.'' Ik geef Luka een snelle knipoog en haak dan mijn armen door die van hun. ''Zullen we?''

    ** = Everything Italic is Russian :Y)


    El Diablo.

    Innes Siverston-Pritchard
    "Just because I don't show it, doesn't mean that I don't feel it."

    23 • Legacy • Teamcaptain • Year 5, Black • Auditorium — > Headmistress Office w/ Viveca & Katherine
    Gelijktijdig met dat Viveca haar blik laat afdwalen naar de nieuwe Teamcaptain, doet Innes hetzelfde. Terwijl ze de woorden uitspreekt richting haar nichtje, glijden haar lichte kijkers over Montana heen — nemen de donkerharige in haar op terwijl ze de spullen in ontvangst neemt dat de Directrice aan haar geeft, alvorens ze weer richting Roman loopt. Nee, het was inderdaad het beste om daar maar niet over te beginnen. Een onbegonnen zaak, ofzo leek.
          ”Ehm, zie jij wat ik ook zie?” vraagt de blonde Pritchard dan, waarop Innes slechts een keer humt.
          Tactvol tracht ze het onderwerp terug naar iets interessants te brengen, zoals de verjaardag van haar zusje vandaag, maar Innes kan er niets aan doen zo nu en dan afgeleid te raken. Nu zij niet de enige is die het op lijkt te vallen is het lastig om haar getrainde instincten te negeren.
          ”O wat erg. Ik schaam me diep, geloof me. Maar gefeliciteerd!” Zonder pardon trekt Viveca de roodharige in een omhelzing, alvorens deze haar trillende telefoon tevoorschijn haalt. “Beter laat dan nooit, toch? Hoe oud is ze eigenlijk geworden?” Onderwijl Innes op haar nichtje reageert, bewegen haar vingers razendsnel over het scherm van haar telefoon heen om Roscoe een berichtje terug te sturen. Hopende dat hij zijn zorgen omtrent haar iets laat vieren, puur omdat Innes niet wil dat hij zich te druk maakt. Het is niets, iets wat ze gemakkelijk in haar eentje aan kan — ook al lijkt het haar soms te verzwelgen. Toch weet Innes diep van binnen dondersgoed dat dát niet helemaal waar is.
          ”Ze is acht geworden,” reageert het oudste Pritchard telg ondertussen, waarop ze haar mobieltje terug in de zak van haar broek steekt. “En puur omdat jij hebt bent is het je vergeven dat je het vergeten bent. Laat het mijn moeder maar niet horen,” grinnikt ze. Schuins kijkt Innes op naar Viveca als ze met het plan instemt dat haar nichtje in alle enthousiasme heeft voorgelegd. Het beste wat ze nu kunnen doen waren de ideeën op een rijtje leggen, zodat ze daar later echte actie op kunnen ondernemen. Echter, terwijl Viveca al grinnikend akkoord gaat kan Innes het niet helpen wederom een zijdelingse blik op de nieuwe Teamcaptain te werpen. De band tussen leerling en leerkracht wellicht goed te noemen, maar aan de manier waarop Innes deze gadeslaat is goed misschien zelfs veel te zacht uitgedrukt.
          Calma, vergeet niet te ademen.
          Innes fronst, onderwijl spreekt Viveca grijnzend verder. Doordat de twee nichtjes slechts een paar centimeter bij het duo Roman en Montana vandaan staat weet Innes de woorden haast feilloos op te merken, de intonatie een die haar niet aanstaat — niet eens zozeer omdat ze er niet mee bekend is, maar eerder doordat het ongepast is op de wijze. In een ruimte vol leerlingen notabene. Lichtjes schudt Innes haar hoofd, pogend Viveca met een simpel knikje van haar hoofd het auditorium mee uit te leiden.
          Zeker omdat het heel moeilijk is om tegen jou nee te zeggen.
          Door de afgelopen jaren aan training, de kundige opvoeding, welke Innes eveneens van thuis uit mee heeft gekregen, weet de roodharige haar gezicht strak in de plooi te houden. Een glimlach vormt zich zelfs op haar lippen als ze samen met Viveca het koppel passeert, waarna ze richting de uitgang van het auditorium lopen. In haar hoofd duikelen verschillende dingen over elkaar heen; de wisseling van teams, het plan met Viveca voor het spel dat ze willen gaan doen, maar ook hetgeen ze zojuist heeft gezien en opgevangen. Wat klopt er niet? Of, wat mist ze? In hoeverre is haar moeder op de hoogte van de verhoudingen binnen school?
          ”Hey Viv, wat zeg je ervan als we een koffie bij mijn moeder op het kantoor nemen,” brengt Innes uit. “We moeten er toch naar toe, of dat nu of later is maakt ook niet uit, toch?” Miniem krult een van haar mondhoeken op, haar hoofd licht gekanteld als ze naar de blondine kijkt. “Er is ook iets dat ik met haar wil bespreken, omtrent hetgeen net medegedeeld is.” Zonder daar verder ook maar iets aan toe te voegen weet Innes op haar eigen manier duidelijk te maken dat het ze niet zomaar iets bedoelt, tevens ook niet iets dat ze over de gangen heen wil laten klinken zonder daadwerkelijk bewijs te hebben.
          “Wat dan nog beter is, is dat mijn moeder op koffie trakteert.”
          Na een zacht gegrinnik trekt Innes haar nichtje mee over de gangen, richting het kantoor van haar moeder — waar ze met een simpel klopje op de houten deur naar binnenstapt. Echter, waar Innes verwacht had haar moeder druk in gesprek aan te treffen is het aanzicht daadwerkelijk geheel wat anders. In plaats van paperassen in nette stapels op het bureau, strak georganiseerd zoals alleen een echte Pritchard dat kan, liggen er nu rollen cadeaupapier en lintjes. Een on-ingepakt cadeau precies in het midden van het oude eiken bureau. Subtiel trekt Innes een van haar wenkbrauwen op als ze met haar blik dat van haar moeder opzoekt.
          ”Geef haar een wapen en ze maakt hem zo onklaar voor je, maar met cadeaupapier en wat linten raakt ze volledig de weg kwijt,” mompelt Innes tegen Viveca, maar al te bewust van het feit dat Katherine Siverston-Pritchard allesbehalve doof is. Innes had haar scherpe gehoor tenslotte niet van een vreemde, maar van de vrouw die haar kinderen zelfs een verdieping hoger kon horen smiespelen. Desalniettemin zijn de woorden plagend bedoeld en niet om haar moeder te kijk te zetten. “Hallo mam,” begroet Innes de Directrice vervolgens terwijl ze richting het grote bureau loopt — nieuwsgierig naar het cadeau in het midden. Lichtjes glijden haar vingers over het gekochte speelgoed heen, een of ander Furreal dier waarvan iedereen weet dat Marly er verzot op is.
          ”Dat was nogal een mededeling zonet én een nieuwe teamcaptain,” zegt de roodharige dan, op een respectvolle toon, enigszins voorzichtig met de volgende gekozen woorden: “Weet u misschien iets meer over de onderlinge relatie van Roman en Montana?”




    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

          Innes leerde me dat haar jongere zusje acht jaar was geworden. Ik kon mezelf wel voor mijn hoofd slaan dat ik er niet meer aan gedacht had door alle drukte wat zich nu afspeelde in mijn leven. “En puur omdat jij het bent is het je vergeven dat je het vergeten bent. Laat het mijn moeder maar niet horen,” vervolgde ze grinnikend. Ik humde instemmend. “En als jouw zwijgzaamheid ook te koop is, komen we al een heel eind.” Ik zond haar nog een knipoog alvorens ik voorstelde om onze plannen onder het genot van een kop koffie verder te bespreken. Echter viel het me op dat meer aandacht scheen te hebben voor hetgeen wat zich achter mij afspeelde — Montana en Roman.
          Omdat het zou opvallen als ik mezelf ook omdraaide in de richting van het koppel spitste ik slechts mijn oren. Met deze wijsheid in mijn achterhoofd bleef ik subtiel doorpraten zonder afgeleid te raken door de woorden die achter me uit werden gesproken. Innes haakte haar arm door de mijne en begeleidde me het auditorium uit nadat ze instemde met de eerder voorgestelde koffie.
          “Hey, Viv, wat zeg je ervan als we een koffie bij mijn op het kantoor nemen,” was het eerste wat Innes hardop uitsprak op het moment dat we de deur van het auditorium gepasseerd waren. “We moeten er toch naartoe of dat nu of later is maakt ook niet uit, toch? Er is ook iets dat ik met haar wil bespreken, omtrent hetgeen net meegedeeld is.” Ik had een sterk vermoeden dat ik wist waar Innes op uit was, maar ik hield wijselijk mijn mond totdat ik zeker wist dat we buiten ieders gehoorsafstand waren.
          “En zoals gewoonlijk zitten de nichtjes Pritchard weer eens op dezelfde golflengte.” Ik rilde bij het idee dat mijn docent een grensoverschrijdende relatie had met een student — mijn vorige teamlid nota bene. Innes voegde er nog een voordeel aan toe: namelijk dat mijn tante dan degene was die ons op koffie zou trakteren. Ik grijnsde bij haar opmerking en liet me gewillig meevoeren naar het kantoor van haar moeder. Eenmaal daar aangekomen, kondigde Innes onze aankomst aan met een zacht klopje op de deur.
          “Wauw,” was het eerste dat over mijn lippen rolde bij het zien van de kleurrijke bom die ontploft was in het kantoor van Katherine Siverston-Pritchard. Normaal gesproken zag het kantoor er netjes, strak en ordelijk uit. Echter was er nergens meer sprake van deze zorgvuldigheid. “Ze weet zichzelf wel weer te overtreffen,” zei ik met een lach verscholen in mijn woorden.
          “Geef haar een wapen en ze maakt hem zo onklaar voor je, maar met cadeaupapier en wat linten raakt ze volledig de weg kwijt,” mompelde mijn nicht terug alvorens ze haar moeder begroette. Ik volgde snel haar voorbeeld met een “Goedemorgen, Tante Katherine”. Kalm liep ik naar het midden van de tafel en bestudeerde het felgekleurde beest wat zich temidden van het cadeaupapier bevond. “Met alle respect, maar zal ik het van u overnemen?” vroeg ik grinnikend en ik knikte in de richting van het pluche dier. “En gefeliciteerd met Marly — natuurlijk.”
          “Dat was nogal een mededeling zonet én een nieuwe teamcaptain.” Mijn ogen gleden in de richting van Innes — wetende waar ze naartoe ging met haar gesprek. En inderdaad, vlak daarna vielen de namen Montana en Roman. De voorzichtigheid waarmee ze sprak, gaf aan dat ze eerst wilde aftasten hoeveel haar moeder wist. Daarbij hadden we niet genoeg bewijs, op ons eigen woord na om dit voor te kunnen leggen aan mijn tante. Maar bewijs was waarschijnlijk gemakkelijk te verkregen, gezien de manier waarop ik ze samen weg had zien lopen.

          Viveca
    Madeline      Pritchard
    a g e •      21 jaar
    y e a r •      Vierde jaar
    d i s c i p l i n e •      Intel & Leadership
    r a n g •      Donkerrood
    w h e r e •      Auditorium
    w i t h •      Innes & Katherine

    [ bericht aangepast op 17 nov 2021 - 21:49 ]


    I have seen my own sun darkened

    .      19 years      .      Second year      .      SoCu      .      Light green      .      Outfit      .      In the hallways      .      w. Dantae      .




    Catalina Cross


    ☼ ▪      De plagende duw van zojuist evenals de slome tred waarmee hij zich voortbewoog maakte dat ik een aanloop nam, mijn handen op zijn schouders plaatste en zodoende op zijn rug terecht kwam. Ik voelde dat Dantae zich schrapte om mij op te vangen, iets waarom ik zonder twijfel op zijn rug was gesprongen. Direct sloeg ik mijn benen om zijn middel zodat hij me minder makkelijk van zich af kon duwen. Mijn gezicht plaatste ik vlakbij zijn oor waarna ik hem een prachtige deal aanbood — al zei ik het zelf.
          Ik was nog nauwelijks uitgesproken of Dantae schudt me zonder problemen van zich af. “Wat dacht je ervan als je die benen van je eens gebruikt. Een beetje extra beweging op de vroege ochtend kan helemaal geen kwaad,” wierp mijn broer plagend tegen. Hij wierp nog een blik op mijn quasi-verbouwereerde gezicht alvorens hij zijn weg weer hervatte. “Nou zeg,” mompelde ik nog vanonder mijn adem — hoewel de lach in mijn ogen niet lang verborgen kon blijven.
          “Ik heb geen work-out nodig hoor,” plaagde ik. Om mijn woorden kracht bij te zetten, prikte ik in zijn zijde en stak mijn tong uit. Ik was me er zeer van bewust dat ik me kinderachtig gedroeg, maar ik kon het niet helpen. Mijn broer scheen nu eenmaal dat effect op mij te hebben. Zodra bleek dat ik Dantae écht niet van gedachten kon laten veranderen, probeerde ik een andere tactiek: het dreigement dat ik anders ging vragen of het personeel zout in zijn koffie wilde gooien.
          Een zelfvoldane glimlach gleed over mijn gelaat toen mijn broer wijselijk zijn mond hield. Iedereen wist dat een Cross zich altijd aan zijn woord hield — of althans, deze generatie. De oudste Cross-telg liet zijn blik door de ruimte rond glijden en vroeg me ondertussen naar mijn mening over het hele husseling van teams-gedoe. Bedenkelijk humde hij voor zich uit waarna hij zijn kleding weer rechttrok.
          “Wie zal het zeggen, ja,” reageerde hij. “De tijd zal het leren, net als wij vast en zeker ook.” Mijn broer zette een stap naar voren en duwde met zijn schouder de deur van het cafetaria open. Ik wilde de deur tegen met mijn hand tegenhouden zodat deze niet recht in mijn gezicht dicht zou klappen, maar Dantae was me voor. Een verraste “Oh” rolde over mijn lippen. “Dank u,” voegde ik er theatraal en met een hoofdknik aan toe vooraleer ik de drukte binnenliep. Zo te zien waren wij niet de enige met het idee om iets te drinken te gaan halen.
          “Dus, koffie en wat eten. Zoek jij een plekje uit en haal ik het eten, of andersom?” vroeg Dantae. Het geluid van de dichtvallende deur volgde. Ik opende mijn mond om hem antwoord te geven maar mijn broer stak zijn hand op om me tegen te houden. Vragend trok ik mijn wenkbrauw naar hem op totdat zijn uitleg me in de lach laat schieten. “Laat maar zitten, het is veiliger als we het andersom doen. Zoek jij maar alvast een plekje, dan ga ik alles wel halen.”
          “Zoveel vertrouwen in mij,” verzuchtte ik op dramatische wijze. “Ah, oh. . . Dantae, hier is mijn pinpas. Ze hebben nu zo’n unicorn ranbow sprinkles latte-geval. Die wil ik eens proeven.” Een duivelse grijns deed mijn lippen doen opkrullen. Het was niet zozeer dat ik dat drankje per se wilde, ik genoot erg van de gedachte dat hij die woorden hardop moest zeggen tegen de kiddo aan de bar. Waarschijnlijk had Dantae daar niet zoveel problemen, toch kon ik mezelf er behoorlijk om verkneukelen — hoe kinderachtig ook. Ik had immers twee jaar zonder hem moeten doorbrengen en nog flink wat tijd in te halen.


    I have seen my own sun darkened

    KATHERINE SIVERSTON-PRITCHARD
    headmistress • her office • 50 • with viveca & innes

    Na de mededeling en de benoeming van twee nieuwe Team Captains had Katherine direct het auditorium verlaten en was ze terug naar haar kantoor vertrokken. Ze had allang doorgehad dat haar plannen lang niet bij iedereen in goede aarde was gevallen, maar ze had geen zin in commentaar. In elk andere, normale situatie zou Katherine openstaan voor imput van haar collega’s, familie en leerlingen, maar dit was anders. Infiltratie vereiste een hardhandige aanpak. Mochten leerlingen teveel moeite hebben daarmee, moesten ze wellicht hun keuze om aan Pritchard te studeren heroverwegen. Het werkleven ging immers ook vol ongewenste verrassingen zitten waarmee men moest leren omgaan.
          Katherine stond pal voor haar eiken bureau, dat vol lag met inpakpapier, lintjes en een groot cadeau dat ingepakt moesten worden. Het was een vaardigheid die ze nooit onder de knie had gekregen. Normaal gesproken liet ze het dan ook door de winkelmedewerkers inpakken, of door haar secretaresse, die er wel talent voor had. Helaas was Katherine’s secretaresse vandaag vrij en moesten de cadeau’s online besteld worden vanwege de drukte op het werk van beide ouders. Ze was net bezig met een stuk papier af te knippen, toen er een korte klop op de deur klonk. Echter, voordat Katherine in staat was om te zeggen dat het nu slecht uitkwam, werd de deur al geopend. Een gedurfde keuze, daar het algemeen bekend was dat je pas mocht binnenkomen nadat er toestemming was gegeven. Pas toen Katherine duidelijk werd dat Innes en Viveca de regelbrekers waren, verdween haar irritatie.
          “Jij bent even hopeloos hiermee, dame,” reageerde ze op de plagende opmerking van Innes, terwijl Katherine met een rol haar kant op wees. “Of moet ik je herinneren aan die keer dat je al vloekend en tierend een cadeau voor je broer moest inpakken? Jij ook goedemorgen, trouwens.” Met een opgetrokken wenkbrauw keek ze haar dochter voor enkele seconden aan, vooraleer Katherine zich focuste op haar nichtje, Viveca, die haar evenals begroette en daarnaast aanboodt om het inpak-fiasco over te nemen,
          “Goedemorgen Vic. graag. Jij hebt er vast meer handigheid in dan ik. En dankjewel. Kan je geloven dat ze alweer acht is geworden? Ze groeit veel te snel op” zei Katherine vol liefde, waarna ze kort aan haar jongste telg dacht. Het kleintje dat haar moeder nu al een hele week had moeten missen, en Innes, Alastair en Viveca zelfs nog langer. Nu Katherine van haar bureau was weggelopen, keek ze haar dochter vragend aan, benieuwd naar wat de reden voor hun onaangekondigde bezoek was. Gelukkig hoefde ze niet lang op het antwoord te wachten. Toen de namen van Roman en Montana vielen, keek Katherine de twee dames voor enkele tellen aan. De toon van Innes’ stem was suggestief, alsof ze achter iets was gekomen en nu probeerde te peilen of haar moeder enig idee had.
          “Het was een nodige mededeling. Het bestuur hoopt op deze manier te stimuleren dat leerlingen verdacht gedrag bij ons rapporteren, omdat het geen vrienden van ze zijn,” zei Katherine, waarna ze de twee dames een kleine glimlach gaf. “Wat Roman en Montana betreft… Ik vraag mij af waarom je deze vraag stelt? Heb je iets gehoord of gezien dat niet wordt getolereerd, Innes? Dan moet je dat aan mij doorgeven, zodat ik meteen kan ingrijpen.” Natuurlijk wist Katherine dat het hoofd van het TC-programma een reputatie had en sinds zijn eigen schooljaren al flirtte met alles wat los en vast zat. Hij had het immers zelfs bij haar geprobeerd, ondanks dat het bijna resulteerde in een schorsing. Alleen wist Roman wel beter dan iets met een student te doen, toch?


    [ bericht aangepast op 19 nov 2021 - 15:09 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Mo Byrd
    21 — Invitee — 4th year (dark red / Field) — Team Captain (23) — her room — with Roman — outfit

    I worked hard for everything I got
    and that's the way it's supposed to be

    'Hmh, lo merecías, mi amor...' hoorde Mo. Romans stem klonk als muziek in haar oren, zeker zo dichtbij en in zulk mooi Spaans. Zelf sprak ze amper een woord, maar ze wist dat Roman helemaal oplichtte zodra ze ook maar iets in het Spaans zei, al was het alleen maar een bedankje. 'Thank god, hoe zou het anders verder met me moeten?'
          Mo grijnsde naar hem. 'Ik zou het niet weten,' plaagde ze.
          'Maar gelukkig dat we ook wat te vieren hebben op deze dag. Misschien dat er naast de taart nog ruimte is voor... cake?' Roman kuste haar weer en even sloot Mo haar ogen terwijl ze van dit moment genoot. 'Ik ben trots op je, darling, ik wist dat je het zou redden, maar toch.'
          Weer lachte Mo even en ze maakte zich los uit zijn omhelzing, voor ze nog even naar haar telefoon keek. Ze had nog geen berichten van Millie, Amos of Raphael. Zal wel, als ze maar op tijd waren komende maandag. 'En mij maar laten panikeren,' pruilde ze toch nog even. Ze had hem de oren van het hoofd gepraat wanneer ze aan het trainen waren. En niet alleen Roman, maar ook de rest. En ze had wel gedacht dat anderen gek van haar geworden waren. Ze zorgde er vaak voor dat mensen haast wegliepen als ze weer eens begon te ratelen of juist alleen maar wilde trainen. Oeps. Maar ze had gelijk gehad: al het studeren en trainen had er wel voor gezorgd dat ze haar droom had behaald om Team Captain te worden. En hopelijk zou het haar ook snel een heel goede baan bezorgen. Ze kon haast niet wachten.
          Oh, ze moest het nog aan haar ouders vertellen, bedacht ze zich ineens. Meteen griste ze haar telefoon van haar nachtkastje af.

    To: The Byrds 🦅
    Guess what! I made Team Captain! 🤩 Can't wait to see you again! x
    De glimlach rond haar mond was voorlopig niet weg te vegen van haar gezicht en ze gooide haar telefoon weer achteloos op het bed, waarna ze even keek naar de stapel boeken op haar nachtkastje. Nu zou ze er echt niet meer aan toe komen om ze allemaal te lezen. De komende weken in ieder geval niet. Ze moest zich echt focussen op haar team. Uiteindelijk keek ze weer naar Roman en ze zette haar handen in haar zij, waarna ze haar ogen over zijn gezicht liet glijden. Haar ouders wisten niets van Roman. Misschien was dat maar beter ook. Ze zouden hem erg leuk vinden, gokte ze, maar ze zouden het waarschijnlijk niet accepteren omdat hij én zeven jaar ouder was, én een docent was...
          'Honger,' zei Mo toen alleen en ze tuitte haar lippen. 'Eten?'


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Dantae Cross
    "Never kick me when I'm down, because when I get back up. . . You're Fucked."

    21 • Invitee • Fields • Year 3 (second time), Sea blue • Cafetaria, w/ Catalina
          ”Ik heb geen workout nodig hoor,” hoort Dantae zijn zusje nog zeggen.
          Met een opgetrokken wenkbrauw blikt hij een keer over zijn schouder heen in de richting van de brunette. Uit reflex drukt hij ondertussen zijn elleboog omlaag als Catalina hem een por in zijn zij geeft, de verboden kietel zone afschermend voor haar prikkende vingers. Hij vond het vreselijk als zijn lichaam met spastische bewegingen zijn zwakke punten kenbaar maakte. Wijselijk besloot Dantae verder om niet in te gaan op de plagende woorden vanuit zijn zusje, wetende eveneens dat ze het puur doet om hem uit te dagen. Een grijns siert echter zijn lippen als hij Catalina weet te verrassen door de deur naar de cafetaria open te houden, iets wat ze vast en zeker niet verwacht zou hebben. Ieder ander die echter na hun naar binnen wil komen, mag eerst alsnog de deur opvangen om te voorkomen deze in zijn of haar gezicht te krijgen. Dantae blikt geen moment meer achterom als Catalina voor hem naar binnen loopt.
          In het cafetaria blijkt het echter een stuk drukker te zijn dan verwacht. En bij het rondkijken spot Dantae her en der dan ook al een bekend gezicht, maar geen van zijn beste vrienden. Als hij zijn voorstel echter uitspreekt naar zijn zusje, bedenkt de jonge bokser zich echter al heel gauw weer. Om de dooie dood niet dat zij zijn koffie ging verpesten met zout, waarom het dus verstandiger is als hijzelf het ontbijt voor hun tweeën gaat halen.
          ”Zoveel vertrouwen in mij,” zucht de donkerharige op een dramatische toon. “Ah, oh. . . Dantae, hier is mijn pinpas. Ze hebben nu zo’n unicorn rainbow sprinkles latte-geval. Die wil ik eens proeven.” De duivelse glimlach, welke rond haar lippen verschijnt, is haast een perfect evenbeeld van degene die Dantae zo nu en dan eens aan haar toont. Sommige van haar streken dan ook niet geleerd van een vreemde, en welke hij nu resoluut en zonder pardon terug krijgt.
          ”Ik wilde je vertellen dat ik heel veel vertrouwen in je heb,” zegt Dantae, de pinpas negerend dat naar hem wordt uitgestoken. “Maar je hebt zojuist bewezen dat je dat helemaal niet bent. Ik zal je dan ook maar niet hardop vertellen waar je die pinpas van je mag steken. Unicorn rainbow sprinkles — you are the worst.”
          Hoofdschuddend kijkt hij naar Catalina, een glimlach vagelijk rond zijn lippen, waarvan hij weet dat ze zichzelf uitermate gaat zitten verkneukelen als hij deze belachelijk koffie variant mag gaan uitspreken tegen het broekie achter de bar. Ergens kon hij haar alleen geen ongelijk geven, de tijd die zij samen in te halen hadden veel te groot. Waarschijnlijk liet Dantae haar met haast alles wegkomen — alles om zijn schuldgevoel voor het achterlaten van zijn zusje iets te doen verminderen. Helemaal verdwijnen zal het tenslotte nooit meer.
          ”Zoek jij maar een plekje, dan ga ik die rotzooi van je halen.”
          En met deze woorden, gepaard met een geamuseerde klank in zijn stem, begeeft Dantae zich naar de bar. Onderweg controleert hij zijn telefoon eens, waarop hij het berichtje van Callum leest waarin hij de geplande bootcamp mededeelt. Eenmaal bij de bar aangekomen besteld hij, zodra hij aan de beurt is, alles wat hij nodig heeft — inclusief het rainbow geval van zijn zusje. De veelzeggende blik van de jongen achter de bar blijft Dantae dan ook niet onopgemerkt, waarop hij zijn wenkbrauw vragend een keer optrekt; een donkere dreiging poelend door zijn al wat donkere ogen. Uiteindelijk besluit de jongen van de cafetaria heel slim om er verder niet naar te vragen, maar bestrooit hij het latte-geval wel met wat extra fel gekleurde sprinkles terwijl Dantae het ontbijt met zijn eigen pinpas afrekend. Zonder verder ook maar iets te zeggen, op wellicht een droog bedankje na, begeeft hij zich na het verkrijgen van de bestelling gauw weer richting zijn zus.
          ”Hier, je eenhoorn sprinkle geval. Ik hoop dat hij smaakt, wat dit was meteen de laatste keer dat ik hem voor je haal.”
          Zodra Dantae het tafeltje bereikt dat Catalina voor hen samen heeft uitgezocht, plaats hij direct de beker met koffie voor haar neus. Ondanks zijn ietwat brommende woorden, tekent een warme uitdrukking zich af op zijn gelaat. Grote kans dat hij nog tien van die unicorn gevallen ging halen als zijn zusje daarom vroeg, maar desondanks wilde hij toch een punt gemaakt hebben. Er zijn namelijk nog altijd grenzen, ook voor haar.
          ”Wat ga je verder nog doen vandaag?” vraagt Dantae vervolgens. Onderwijl neemt hij plaats op de stoel tegenover haar — een van zijn handen een keer door zijn verwilderde coupe heen halend, zonder de capuchon van zijn hoodie daarvoor daadwerkelijk van zijn hoofd af te trekken. Enkele donkere plukken haar verschijnen dan ook onder het stof vandaan als Dantae zijn hand weer op schoot laat zakken — met de andere hand brengt hij een van de verse broodjes naar zijn mond, om er een hap van te nemen.


    [ bericht aangepast op 19 nov 2021 - 15:23 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Innes Siverston-Pritchard
    "Just because I don't show it, doesn't mean that I don't feel it."

    23 • Legacy • Teamcaptain • Year 5, Black • Auditorium — > Headmistress Office w/ Viveca & Katherine
    Innes laat een instemmend geluid horen wanneer Viveca enkel aan haar lippen laat ontvallen dat de Pritchard nichtjes weer eens op dezelfde golflengte zitten, want dat zaten ze. Echter weten beide eveneens dat dit slechts aannames zijn — hetgeen ze niet zomaar mogen maken en waarvoor ze eerst het een en ander moeten uitzoeken om het te bewijzen. Desalniettemin kan Innes de gesproken woorden van Roman niet uit haar hoofd zetten, en dan met name de manier waarop; zoveel anders dan wanneer er niet iets meer tussen hem en Montana zal spelen.
          ”Wauw,” weet Viveca uit te brengen, eens zij en Innes het kantoor van Katherine Siverston-Pritchard hebben bereikt. Op wiens bureau het een heus slachtveld lijkt te zijn, dit keer echter bezaaid met rollen inpakpapier en linten, te midden daarvan een groot cadeau. Marly zal weten dat ze jarig is vandaag, gezien dit vast en zeker niet het enige cadeau gaat zijn dat de jarige vandaag ging krijgen. Ook haar zus was nog van plan om iets te gaan halen, net als de andere — om over hun vader nog maar niet te spreken.
          “Jij bent even hopeloos hiermee, dame,” reageert haar moeder direct bij het horen van de plagende woorden die Innes tegen haar nichtje uitspreekt. Wapens, inpakpapier en linten — het verschil was immens groot natuurlijk. Om een zachte gniffel te verbergen rolt de roodharige slechts haar lippen een keer over elkaar heen. “Of moet ik je herinneren aan die keer dat je al vloekend en tierend een cadeau voor je broer moest inpakken? Jij ook goedemorgen, trouwens.”
          ”Ik heb het natuurlijk ook niet van een vreemde als je dit zo bekijkt. Wat was het nou ook alweer, zo moeder zo dochter?” Met haar handen half in de lucht gestoken als Katherine een rol papier richting haar dochter steekt, loopt Innes met een geamuseerde uitdrukking haar moeder tegemoet. “Maar laten we die herinnering heel gauw weer vergeten, alsjeblieft,” vervolgt ze dan, onderwijl haar vinger een keer over de vacht van het speelgoed dier heen strookt. Op dit soort momenten werd Innes zichzelf pas echt bewust van het feit hoeveel ze daadwerkelijk op haar moeder leek. Niet alleen in het scherpe gehoor, maar ook met dit soort simpele dingen als het inpakken van een cadeau. Hetgeen moeder én dochter beide niet in de vingers had zitten. Innes had die bewuste dag op het punt gestaan om het cadeau van haar broer uit het raam te gooien. Tevens dan ook de reden waarom ze Viveca de gelegenheid geeft om aan haar tante aan te bieden het inpakken over te nemen, in plaats van het zelf te doen.
          Ondertussen brengt Innes tactvol de werkelijke reden van haar komst ter sprake, zij het nog voor een groot deel in het midden gelaten. Puur en alleen omdat ze eerst wil polsen wat Katherine zelf al zo meegekregen heeft — áls ze überhaupt al een vermoeden heeft van iets. Echter, aan het antwoord dat ze krijgt heeft de roodharige Spy in opleiding nog niet veel, behalve het gedeelte waarin haar moeder meer uitleg geeft over de wisseling van teams. Met een veelbetekende blik kijkt Innes een keer richting Viveca, waarin ze woordeloos aan de blondine bevestigd dat er inderdaad niet zomaar een reden voor alle veranderingen was. Ook al hadden ze daar beide lichte twijfels over gehad. Dit maakt het al een stuk duidelijker dan bij de mededeling was gebleken.
          ”Misschien heb ik iets gehoord,” brengt Innes uit, waarop een bedenkelijke uitdrukking op haar gezicht verschijnt als ze het hele tafereel van net nog eens voor de geest haalt. “Maar dat bewijst nu nog niks, het is slechts een. . . vermoeden. Het voelt alleen niet goed, de manier waarop — de intonatie van zijn woorden. . .” Zachtjes bijt Innes op de binnenkant van haar wang terwijl ze naar haar moeder opkijkt. "Het is ongepast." Geen enkele twijfel is zichtbaar in haar gelaat, de oudste van het stel Pritchard kinderen is er voor een groot deel van overtuigd dat er iets niet klopt aan de band die Roman met zijn leerling heeft. In ieder geval wat Montana betreft. Ze zijn te close voor een simpel docent-leerling verband.
          Stilletjes ademt Innes een keer diep in en uit, waarop haar blik een keer vluchtig naar Viveca schiet. Ze zaten op één lijn, zij was niet de enige die het opgemerkt had. En dus sprak de roodharige verder: ”Ik wil niet zomaar een gerucht in de wereld brengen, maar nu er ook nog eens een nieuw team captain is aangesteld denk ik dat er misschien naar gekeken moet worden.”


    [ bericht aangepast op 19 nov 2021 - 16:27 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    RAVEN ELODIE DUBOIS
    Not your typical computer geek
    eightteen • first year • white • with cammie and logan • outside

    "There is always a wild side to an innocent face"
          Eenmaal buiten was Logan zijn verhaal begonnen, waarna het drietal zich het gemakkelijk had gemaakt op de droge stenen onder het afdakje. ’Ik liep hier buiten, op het terrein.’ Ging de jongen verder met zijn verhaal. hij stak zijn sigaret op en nam een hijsje. ‘Onze geweldige directrice zag me roken en we raakten aan de praat, ook zij wilde wel een sigaretje, maar durfde het niet, aangezien er hier zoveel geroddeld wordt..’ Samenzweerderig boog Logan zich naar haar en Cammie toe. ‘Je weet wel, door judgy types als Callum,’ gaf hij als voorbeeld. ‘En ze was zo gecharmeerd van mijn sociale skills, ik blink natuurlijk uit Sociology and Culture. Ze had allang van me gehoord. Ik spoorde haar aan dat ze echt wel heel even met me kon meeroken, stelde haar gerust, dat er niets zou gebeuren. En nadat we samen een sigaret hadden gerookt, nam ze me mee naar haar kamers... Just like that,’ Logan nam een lange hijs van zijn sigaret en blies de rook langzaam uit, alvorens hij zijn verhaal hervatte. ‘En van het een kwam het ander..” zijn stem klonk nonchalant. ‘En daardoor heb ik mijn eigen team mogen samenstellen.’ Geamuseerd nam Raven het gezicht van de jongen goed in zich op, het was dat ze wist – althans dat moest haast wel toch? – dat zijn verhaal onzin was, want anders had ze hem bijna geloofd. De jongen had zijn verhaal met zoveel passie en enthousiasme verteld, dat ze de situatie voor zich had kunnen zien.
          ’Helaas zijn jullie niet door mijn selectie heen gekomen, maar-‘ Logan keek van zijn sigaret naar Raven en toen naar Cammie, ‘als jullie één hijsje nemen kan ik die indeling denk ik nog wel laten aanpassen.’ Waarna hij zijn sigaret uitnodigend naar Cammie uitstak.’ Oh en-‘ de jongen was nog niet klaar en ging enthousiast verder. ‘Je moet ook iets opbiechten! Het kan niet zo zijn dat alleen ik mijn geheimen met jullie deel.’ voegde hij eraan toe. Lichtelijk nerveus gleden Raven haar ogen van de jongen naar Cammie en weer terug. ‘We hebben nu een pact met z'n drieën; alles wat hier gezegd wordt, blijft alleen tussen ons drie.’ Meende hij dit? En bedoelde hij daar een echt geheim mee of een onzin verhaal zo als het zijne?
    Cammie begon zacht te lachen. ‘Als in… de drie musketiers of on Wednesdays we wear pink?’ Haar stem klonk met het woord enthousiaster, waarna haar blik hoopvol die van Raven vond. ‘Roze is wel mijn lievelingskleur.’ Stond Raven meteen haar vriendin bij. ‘Je mag wel iets roze van ons lenen als je niets hebt, Logan, non?’ richtte Cammie zich vervolgens tot de jongen, waarna ze aarzelend de uitgestoken sigaret aannam. ‘Iets opbiechten hm…’ ging Cammie mompelend verder, een zoete glimlach verscheen op haar gezicht. ‘Misschien is jouw team niet het enige met een selectieproces. Waarom denk je dat ik weer in Team Ellsworth-Buchanan zit? Met een kus kom je best ver.’ Verbaasd keek Raven Cammie onderzoekend aan. Sprak ze nu de waarheid? Op dat moment kruiste Cammie haar blauwe ogen die van Raven. Haar wenkbrauwen liet ze plagerig wiebelen. ‘Dus… wat is het selectieproces van Lincoln?’ Raven kon het niet helpen, maar onder de blik van haar vriendin, verscheen er een lichte blos op Raven haar wangen en ietwat ongemakkelijk keek ze weg. Ze had geen spannende verhalen. ‘Lincoln zal vast op basis van skills zijn team geselecteerd hebben-,’ Ze klonk niet helemaal zeker van haar zaak en haalde kort een hand door haar lange blonde lokken. Gelukkig werd haar zin halverwege onderbroken door Cammie haar hoestbui, nadat ze een hijsje van Logan zijn sigaret had genomen. De tranen stonden in haar ogen. ‘Gaat het?’ Bekommerde Raven zich over haar vriendin, terwijl ze haar zachtjes op haar rug klopte.


    someone out there feels better because you exist