• WELCOME TO PRITCHARD INSTITUTE
    "Spying is a like a game of chess: sometimes you have to withdraw, sometimes you have to sacrifice one of your pieces to win."




    PERSONAGES

    Personeel
    ⚣ Roman Morales • 28 • teacher field • Niragi

    Team 1
    ⚣ Adrian Ellsworth-Buchanan • 23 • zwart • 5 • field • Neairi
    ⚣ Braden Pierce • 21 • zeeblauw • 4 • technology & science • RadioTapok
    ⚢ Yelena Ivanova • 20 • zeeblauw • 3 • sociology & culture • Niragi
    ⚢ Camille Moreau • 19 • lichtgroen • 2 • intelligence • Tad

    Team 7
    ⚣ Callum Taylor-Laskin • 23 • zwart • 5 • intelligence • Starsight
    ⚣ Dantae Cross • 21 • zeeblauw • 3 • field • Sionnach
    ⚢ Ivah Willington-Aitken • 19 • lichtgroen • 2 • sociology & culture • Neaera

    Team 10
    ⚢ Innes Siverston-Pritchard • 23 • zwart • 5 • field • Sionnach
    ⚢ Mikky Aeschliman • 21 • zeeblauw • 3 • technology & science • Starsight
    ⚢ Mara Taylor-Ashford • 20 • lichtgroen • 3 • sociology & culture • Neairi
    ⚢ Aylin Özdemir • 20 • zeeblauw • 3 • intelligence • Neaera

    Team 17
    ⚣ Lincoln Taylor-Ashford • 22 • zwart • 5 • intelligence • Neaera
    ⚣ Sterling Jr. Spencer • 20 • lichtgroen • 3 • sociology & culture • Raccoon
    ⚢ Erin Remington • 21 • zeeblauw • 3 • field • Sionnach

    Team 20
    ⚢ Montana Byrd • 21 • donkerrood • 4 • field • Laufeydottir
    ⚢ Lusya Antares • 20 • lichtgroen • 2 • technology & science • Neairi
    ⚣ Raphael Pritchard • 18 • wit • 1 • in basistraining • RadioTapok
    ⚣ Declan Nevin • 22 • donkerrood • 4 • field • Neaera

    Team 23
    ⚢ Willa Ferguson • 21 • donkerrood • 4 • field • Lunation
    ⚣ Valentin Ivanov • 20 • zeeblauw • 3 • technology & science • Laufeydottir
    ⚣ Viktor Melnik • 20 • lichtgroen • 2 • intelligence • Raccoon
    REGELS

    • Probeer minimaal 250 woorden te schrijven.
    • 16+ mag, maar geef het even aan bovenin de post (evenmin trigger warnings en andere heftige onderwerpen).
    • De Quizlet huisregels gelden hier ook.
    • Gelieve minstens elke week een keer te posten, al begrijp ik het volledig als dit af en toe niet lukt.
    • Maximaal vier rollen per persoon, maar probeer ze wel allemaal actief te houden. Als je toch meer wilt, overleg het even met me en dan komen we er wel uit.
    • Ruzies en gezeik gelieve buiten de RPG te houden.
    • Zowel Engels als Nederlands is toegestaan, maar gelieve wel de post in een taal schrijven.
    • Alleen Starsight maakt nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven.

    Inactief
    ⚣ Jerome Nicholson • 21 • zeeblauw • 3 • intelligence • Chocolatier
    ⚣ Emilio Parker • 20 • rang • 3 • sociology & culture • Happier
    ⚢ Carys Blakely • 18 • wit • 1 • Etherea
    ⚢ Catalina Cross • 19 • lichtgroen • 2 • sociology & culture • Izel
    ⚢ Viveca Pritchard • 21 • donkerrood • 4 • intelligence • Izel
    ⚣ Roscoe Nyugen • 22 • zwart • 5 • field • Izel
    ⚢ Imogen Tyndall • 18 • wit • 1 • in basistraining • Izel
    ⚢ Millie Willington-Aitken • 21 • donkerrood • 4 • sociology & culture • Enjoy_20
    ⚣ Amos Taylor-Laskin • 22 • zeeblauw • 3 • technology & science • calice
    ⚣ Logan Sawyer • 20 • lichtgroen • 2 • sociology & culture • calice
    ⚢ Azure Ellsworth-Buchanan • 20 • zeeblauw • 3 • technology & science • iotte
    ⚢ Raven Dubois • 18 • wit • 1 • in basistraining • iotte
    ⚣ Nurhan Ellsworth-Buchanan • 20 • lichtgroen • 3 • field • iotte

    [ bericht aangepast op 23 dec 2021 - 12:36 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Montana "Mo" Byrd

    21 — Invitee — 4th year (dark red / Field) — Team Captain to be — @ last row in the auditorium w/ Roman

    Het duurde gelukkig niet lang meer voordat Katherine eindelijk het podium op stapte en uiteindelijk het woord nam. Mo wilde weleens weten wat nu zo belangrijk was dat de hele school op een zaterdag moest komen opdraven. Ze was waarschijnlijk toch wel op tijd wakker geweest om eventueel nog te gaan trainen, maar dit werd er niet leuker op. Hopelijk kon ze straks nog wat doen.
          'Goedemorgen, iedereen. Het is erg prettig dat jullie er allemaal zijn. De reden dat ik jullie opgeroepen heb is niet vanwege positief nieuws,' nam ze het woord. Even was ze stil en Mo hoorde meteen het geroezemoes toenemen. Zodra Katherine echter weer begon te praten, verstomde het geluid al snel. 'Gisteren, rond een uur of elf ‘s avonds, vertelde de Britse inlichtingendienst mij dat ze een aantal berichten hebben onderschept. Waar het op neerkomt is dat onze vijanden zich aan het samenspannen zijn om ons neer te halen, ons op onze knieën te krijgen.' Mo's wenkbrauwen rezen de lucht in. En toen kwam de echte klapper: Pritchard Institute was geïnfiltreerd. Een knoop ontstond in Mo's maag en ze keek toch even opzij naar Roman, die met net zo'n bezorgde blik naar de roodharige vrouw keek. De teams waren ook opnieuw ingedeeld, vertelde ze. Twee teams moesten blijven en de rest kon gaan. Even bleef Mo stil zitten zonder zich te bewegen. Ze verdacht dus waarschijnlijk ook studenten en personeel, anders zou ze niet hebben gezegd dat er gesprekken zouden plaatsvinden.
          Uiteindelijk pakte Mo toch haar telefoon en ze opende het bericht. Team 20, een van de teams waarin zij zat. Ze fronste haar wenkbrauwen en zag dat er nog geen Team Captain bij stond. De knoop in haar maag verlichtte kort. Misschien... Nee, ze wilde niet te veel hopen. 'Ik wist dat het slecht nieuws was, maar dit gaat wel heel ver. Misschien was het toch beter als wij geëxposed werden, in plaats van dit.' Mo slikte kort en keek de man weer even aan, en knikte toen.
          'Ja, wie weet...' zei ze wat vaag.
          'Wil je dat ik nog even blijf?' vroeg Roman, die het berichtje had gezien. Het auditorium was nog vrij vol en ze haalde diep adem.
          'Graag,' mompelde ze zacht. Ze wist niet wat er gezegd zou worden, of het iets te maken had met de TC's of juist met de mededeling van net. Hadden ze de teams expres zo ingedeeld, dat de mensen die niet helemaal zuiver en eerlijk waren meteen door de mand zouden vallen? Wanneer iedereen echt zou vertrekken en alleen de twee teams over zouden blijven, zou ook Roman waarschijnlijk moeten vertrekken, maar nu was het nog wel even fijn om wat gezelschap te hebben. Ze zakte wat onderuit op de stoel en raakte, dit keer per ongeluk, weer Romans been aan met dat van haar. 'Ik wilde net gaan trainen,' verzuchtte ze. Roman wist wel hoe fanatiek ze was. 'Ga je straks mee, als het kan? Eerst trainen, dan taart.' Een kleine, speelse grijns ontstond rond haar mond.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    LOGAN GRAYSON SAWYER
    Briber • Team Boring • 20 years old • Auditorium • W. Cammie & Raven Sterling



    Logan zat een klein beetje onwennig, maar ook geamuseerd naast Cammie in het auditorium.
    “Ik ben niet schattig,” mompelde het meisje naast hem enigszins beledigd. Logan lachte kort, maar wist deze ook snel weer af te breken.
    “Niet schattig?” vroeg hij ongeloofwaardig, het was echter niet zijn bedoeling om Cammie in een hokje te stoppen door hoe ze eruit zag. “Oke, goed, staat genoteerd. Cammie is niet schattig.” En Logan deed alsof hij een aantekening in zijn telefoon maakte. “Ik zal me in de toekomst niet meer vergissen en denken dat je schattig bent.” Waarna Logan zijn blik afwende, vurig wenste hij dat hij wist hoe hij met Cammie zou kunnen flirten. Dit zou zijn uitgewezen kans zijn om een soepele opmerking te maken, maar hij wist niks. En dus zei Logan niets. Zijn ogen hield hij op zijn handen gericht. Het was ongemakkelijk, maar het zou ongemakkelijker zijn om Cammie aan te kijken zonder iets te zeggen.
    “Misschien moet ik dan eerst op jou oefenen,” opperde Cammie, waarna ze haar tong plagerig naar hem uitstak. Logan grijnsde. Toen ze ook nog aan zijn haar ging zitten kon Logan niet voorkomen dat zijn wangen rood kleurden. Om te voorkomen dat hij zichzelf nog meer voor gek zette tegenover Cammie trok Logan Cammie haar hand weg.
    “Ik denk ook dat roze haar je goed staat,” wist ze er nog een schepje boven op te doen. Ondanks dat haar stem onschuldig klonk kreeg Logan het idee dat Cammie een stuk minder onschuldig was dan ze oogde. “Maar je hoeft niet te veranderen,” zei ze. “Je bent precies goed zoa-…”
    Paniek. Waarom zei ze dat nu? Voor zijn gevoel voor de zoveelste keer wende Logan zijn blik af en keek omlaag, om zijn gezicht te verbergen. Ondanks dat Cammie haar zin niet af had gemaakt, wist hij waar haar ze naar toe ging. Door haar woorden had Logan het gevoel dat hij de controle over de spieren in zijn gezicht kwijt was. Hij moest gewoon glimlachen. Er was geen mogelijkheid om niet te glimlachen na het horen van Cammie haar compliment. Logan had het gevoel alsof zijn binnenste gloeide. Duizenden vuurvliegjes die zijn maag vulde met een gelukzalige sensatie. Cammie vond hem goed zoals hij was.
    De reden dat Cammie haar zin niet had afgemaakt ging zitten naast het meisje. Sterling kon niet op een slechter moment aankomen zetten. Dit was het probleem met die jongen, hij wist niet wanneer hij gewenst was en wanneer niet. Precies daarom mocht Logan hem soms wel en soms niet.

    Meteen verschoof Logan zijn aandacht naar zijn telefoon. Hij zag het niet zitten om met Sterling te moeten praten, nu hij het momentje tussen Cammie en hem had geruïneerd. Gelukkig leverde Lusya interessante informatie aan waardoor Logan nieuwsgierig het auditorium had rondgekeken.
    From: Sproet
    jaa zag er eentje uit het lerarengebouw komen met een leraar, of wordt daar nu ook bijles gegeven? wist niet dat ze dat ook op zaterdag ochtend doen
    en ja volgens mij wel.

    Ja volgens mij wel. Met samen geknepen ogen keek Logan naar Roman en Montana op de achterste rij. Het was alsof zijn hersenen door die nieuwe informatie 100 x sneller begonnen te werken dan normaal. Zelf kon Logan goed met Roman opschieten, maar blijkbaar Montana beter. Als zijn theorie klopte, ten minste. Zelf had hij ook wel eens bijles gehad, maar nooit in het complex waar de docenten verbleven. En helemaal niet zo vroeg in de ochtend. Het hele zaakje was verdacht.
    Geïntrigeerd door de theorie die hij zojuist had gevormd draaide Logan zich terug naar Cammie en Sterling. "Zouden jullie met een docent slapen om hogere cijfers te kunnen krijgen? Of een betere positie binnen de school?" vroeg hij hen geïnteresseerd.
    "Ligt eraan hoe kn..." begon Cammie aan een antwoord. Logan fronste zijn wenkbrauwen en Cammie staakte abrupt haar zin. Logan keek haar recht in haar ogen aan. Om de een of andere reden leek het onmogelijk om weg te kijken of om iets te zeggen. Zou Cammie écht met een docent slapen als haar dat goed uitkwam? Cammie knipperde met haar sierlijke wimpers en verbrak als eerste de stilte die tussen hen gevallen was. "Is dit een soort van biecht? En met wie? En... als diegene je Team Captain heeft gemaakt – waarom ben ik dan nog niet overgeplaatst? Ik mis je." Ze pruilde haar lip en haar ogen twinkelden.
    Logan begon gefrustreerd te raken door de hele situatie. Het liefst had hij gezegd dat hij haar óók miste, want dat deed hij. Maar hij kon het niet. Hij durfde het niet. Kom op, sukkel. Zeg íets. Ze zei dat ze je mist... Maar helaas. “Nee, het gaat...” Was het enige wat hij kon uitbrengen.
    “Vertel op of ik schiet.” Onderbrak Cammie zijn zin en nam hem onder vuur. Het was aandoenlijk om te zien hoe het meisje zich concentreerde om het elastiekje tussen haar vingers te haken. Logan zag zelfs een stukje van haar tong dat naar buiten stak door haar focus. Volledig gefixeerd op Cammie haar lippen zag Logan nog maar net dat het elastiek tussen Cammie haar vingers ontsnapte en de zaal door schoot.

    Logan volgde het elastiek dat uiteindelijk tegen Raven aankwam. Het meisje stond nog altijd in gesprek met Rogan. Normaliter was Logan erg gesteld op zijn goede vriend en kamergenoot, maar op dit moment zou hij willen dat Rogan niet bestond. Hij vond het vreselijk om te zien hoe de jongen zo nonchalant zijn handen op Raven legde. Alsof het niets was. Terwijl Logan al moeite had met een gesprek met de blondine aanknopen. Het was gewoon klote. Hoe waren sommige gasten zo soepel en leek hij het vocabulaire van een kleuter te hebben wanneer hij met een meisje sprak die hij leuk vond.
    Cammie haar wangen kleurden rood. Raven keek naar de grond, draaide zich om en liep hun richting op. Shit, shit shit... Alsof Logan het nog niet moeilijk genoeg had met het manoeuvreren van zijn gesprek met Cammie, kwam daar nu ook nog Raven bij. Alsof het zijn aanwezigheid minder opvallend zou maken schoof Logan onderuit in zijn stoel en sloeg zijn armen over elkaar heen.
    “Hé.” Zei Raven toen ze bij hen stond. “Volgens mij is deze van jou.”
    Logans hart klopte snel. “Hee.” zei hij nonchalant, heel even keek hij naar Raven op om vervolgens weer weg te kijken. Hij had Raven nog niet zo vaak gesproken als Cammie. Bij zijn oude teamgenoot wist hij inmiddels enigszins wist hoe hij zichzelf moest houden, maar Raven was nieuw. Ze was eerstejaars en hij had haar slechts een paar keer op de gang gesproken. Misschien wist ze niet eens meer wie hij was.

    Headmistress Silverstone nam het woord. Logan rolde met zijn ogen en boog zich naar Cammie en Raven toe. “Nou nu komt het, de ‘grote belangrijke’ mededeling.” fluisterde hij sarcastisch tegen de meisjes. Waar flirten misschien niet zijn ding was, wist hij wél hoe hij het moest hebben over zijn wantrouwen in de school. Beetje jammer alleen dat meisjes daar meestal niet perse warmer van werden.
    “Helaas werd er mij ook verteld dat ze al zover zijn dat ze Pritchard Institute hebben geïnfiltreerd. Hierop heeft het bestuur en ik al de nodige maatregelen getroffen. De belangrijkste hiervan is dat vanaf vandaag alle teams opnieuw ingedeeld zijn. Als het goed is, krijgen jullie daar nu een melding van op jullie telefoons,”
    Logan lachte schamper. Die infiltratie geloofde hij niet. Op het moment dat gewapende individuen de zaal binnen zouden stormen zou zijn mening daarover veranderen, maar tot nu toe zag alles er redelijk kalmpjes uit. Die nieuwe teams daarentegen. Dat was interessant. Als hij maar niet weer bij Douchebag Adrian ingedeeld zat, of weer in Team Boring, kon dit nieuwe Team eigenlijk alleen maar goed nieuws betekenen. Logan haalde zijn telefoon uit zijn zak en keek op het scherm.
    Team 14: Viveca Pritchard, Lusya Antares, Logan Sawyer, Declan Nevin, Malcolm Dean, Elisheva Reiss.
    ”Fuck yes.” Fluisterde Logan grijnzend. Viv als zijn TC, beter kon hij het niet treffen. Lus, zijn beste vriendin, als teammate en dan nog Dec. Prima. Zolang Lus en Declan niet te klef deden tijdens hun teammeetings was dit team Logan zijn best case scenario.
    “Goed, nu iedereen zijn teamgenoten weet, wil ik graag dat alle Team Captains en teams twintig en drieëntwintig blijven, de rest mag weer vertrekken. Een aantal van jullie worden de komende dagen opgeroepen voor een gesprek. Ik wens jullie een fijne dag verder,” eindigde Katherine haar mededeling.
    Logan keek naar Cammie en stootte haar met zijn ellenboog aan. “Zo te zien moet je me nog langer missen.” zei hij, waarna hij de moed opbracht om ook Raven aan te kijken. “In welke teams zitten jullie?”

    Snel stuurde hij een berichtje naar zowel Lusya als Viveca.

    To: Sproet:
    DUDE.

    To: Blondie:
    Hee TC. Als je maar niet denkt dat je me nu de les kan gaan lezen.



    MIKKY YULISSA AESCHLIMAN
    21 • teal blue • year 3 • tech & science • invitee • with yelena & amos > braden

    Mikky duikte het liefst terug haar bed in, was zelfs geneigd te rebelleren en niet naar het auditorium te komen, maar in plaats daarvan een aantal broodnodige extra uren slaap te pakken. Helaas was ze niet alleen in haar slaapkamer en leken haar twee vrienden wel de intentie te hebben om goede studenten te zijn. Daar ging haar hele plan om de rebel uit te hangen. “Natuurlijk heb je dit niet bedacht, jij zou voor geen enkele grap vrijwillig zo vroeg op een zaterdag uit je bed komen,” bromde Mikky naar Amos, terwijl ze zichzelf ervan probeerde te weerhouden niet haar kussen naar zijn hoofd te gooien. Voor enkele minuten langer legde ze plat haar hoofd op haar kussen en sloot ze haar ogen weer even, daarna kwam ze uit bed om de nodige zelfverzorging te doen. Mikky zou later wel ontbijten en douchen, dat zou haar op dit moment teveel tijd kosten.
          “Oh en trouwens, Yel.. Miss high and mighty? Heb je het niet zo op de directrice? Laat daar haar of haar kinderen maar niet horen,” grinnikte Mikky. “En ja, deze wekker was wel heel erg jammer.” Hierna dook de blondine de badkamer in om zich gereed te maken voor hun vertrek naar het auditorium. Met vijf minuten was ze klaar, waarna Yelena de badkamer in dook en Mikky alleen achterliet met Amos. “Niet die van mij!” riep ze hem na toen het zijn beurt was om zich op te frissen. Het idee dat er iemand anders haar tandenborstel gebruikte liet haar vies voelen. Zoiets ging je toch niet meer in je mond stoppen? Mikky maakte in ieder geval een mentale notitie om een extra tandenborstel voor Amos te kopen, gezien ze vermoedde dat hij dit jaar wel vaker hier zou overnachten. Hij en Yelena leken het in ieder geval erg goed te kunnen vinden, iets wat haar lichte steken gaf. Dan voelde ze zich een keer aangetrokken tot iemand, was het het toekomstige vriendje van haar kamergenoot.
          Amos leek ook niet te weken wat de reden voor deze mededeling ging zijn, er waren duidelijk nog geen geruchten over verspreid. Wel wist Mikky dat, wat de mededeling ook ging zijn, het zeker niet positief was. De laatste keer dat ze zo plots werden opgeroepen was vanwege Isabelle’s dood. De dood van haar beste vriendin. Een pijnlijke herinnering die binnenkwam als een schok. Mikky voelde zichzelf verstarren en haar brein stopte met werken. Ze registreerde maar vaag wat er om haar heen werd gezegd, of dat Amos een arm om haar schouder had geslagen. Er kon niemand dood gegaan zijn toch? Er waren gisteren geen oefenmissies geweest, in ieder geval geen waar Mikky van afwist. Deed Pritchard aan geheime oefenmissies waar slechts enkele teams aan mee mochten doen? Het zou haar niets verbazen, maar als er weer iemand overleden was, dan zouden leerlingen het allang weten. Vorig jaar ging de dood van Isabelle als een lopend vuurtje door de school, zelfs al voor de mededeling. Een dood lichaam was nu eenmaal niet makkelijk te verbergen, evenmin huilende mensen. Mikky concludeerde daardoor dat de mededeling waarschijnlijk geen overlijden betrof, maar dat maakt haar onrust niet minder.
          “Ja, koffie en zwemmen is goed,” zei Mikky uiteindelijk, al had ze niet bepaald door waar het gesprek over ging, daar ze te diep in haar eigen hoofd zat. Pas zodra ze bij het auditorium aankwamen en een golf van geluid haar overviel, kwam ze weer terug in de echte wereld. Mikky keek even rond, vroeg zich af hoe mensen zo vrolijk en praatgraag waren op een zaterdagochtend. Toen Amos opeens weer begon te praten, draaide ze haar hoofd naar de jongen toe. “Ligt eraan op welke manier uit is uitgegaan. Of met welke reden. Hebben ze op goede voet het afgebroken, dan wel. Is een van de twee vreemdgegaan, dan is het wel apart om nog vrienden te zijn,” antwoordde Mikky, benieuwd waarom hij het vroeg. Al had ze zo haar vermoedens, die bevestigd werden toen ze Amos’ kijkrichting volgde en Callum en Millie samen zag. Niet bepaald hetgeen wat Mikky op haar vroege zaterdagmorgen wilde zien, zeker niet gezien het feit dat de eerstgenoemde haar beste vriendin zoveel pijn had bezorgd. “Maar in dit geval denk ik dat het beter is als ze van elkaar wegblijven.”




    Mikky, Amos en Yelena zaten welgeteld vijf minuten op hun stoel toen de directrice op het podium verscheen en het publiek in enkele seconden stilviel, een effect dat de vrouw had op de school. Mikky hield haar adem in, terwijl ze aandachtig luisterde naar de mededeling en voelde zich bleek worden zodra bekend werd dat hun school gecompromitteerd was. Dit vond ze erger dan het feit dat de teams heringedeeld waren. Iets waarin ze klaarblijkelijk een van de weinigen was. “Er zijn.. Spionnen op onze school? Mensen met slechte bedoelingen?” vroeg Mikky zachtjes, terwijl ze haar vrienden verward aankeek. Hierna wendde ze een korte blik op haar telefoon om haar nieuwe teamgenoten te zien. Innes, Jerome, Mara, Tómas en Fabian. Ze vond het jammer dat Rogan weg was, maar gelukkig had ze haar Team Captain nog. “Tevreden?” vroeg Mikky aan haar vrienden.
          Niet veel later beëindigde directrice Siverston-Pritchard haar mededeling met dat iedereen weg moest, behalve captains en twee teams waar Mikky niet inzat. Ze keek Amos en Yelena aan. “Ik moet er vandoor, jullie?” vroeg ze aan hen, al nam ze niet bepaald aanstalten om op te staan en weg te lopen. Om het drietal heen klonk wel weer veel geluid, tezamen met het inklappen van de stoelen. Mikky slaakte een diepe zucht en keek het auditorium rond, waarna haar ogen snel op Braden vielen. De arme jongen leek totaal van slag van iets en Mikky voelde zich genoodzaakt haar beste vriend gerust te stellen. Ze stond op en legde haar hand kort op Amos’ schouder. “Ik zie je straks bij de koffiezaak? Of het zwembad? Ik moet even een vriend kalmeren,” zei ze glimlachend, waarna ze wegliep naar Braden toe.
          Bij de jongen aangekomen legde ze voorzichtig een hand op zijn schouder. “Hey Brad, hey Vec,” begroette ze het tweetal, waarna ze naast haar beste vriend ging zitten. Bezorgd keek Mikky hem aan. “Is je nieuwe team zo erg?” vroeg ze zachtjes aan Braden. Ze wist dat hij het heel lastig vond om zich te hechten aan nieuwe mensen en dat dit nieuws hem daardoor heel zwaar was gevallen. Mikky kende de jongen inmiddels goed genoeg daarvoor. Ze pakte Braden’s hand vast en keek hem enkele tellen aan. “Kom, we moeten weg. Directrice Siverston-Pritchard wilt graag wat dingen met slechts een kleine groep bespreken. Ik trakteer op een stevige kop koffie? Dan kunnen we daarna misschien wat rondhangen in het Tech Centre?” vroeg Mikky daarna, al wachtte ze niet op zijn antwoord vooraleer ze uit haar stoel kwam en Braden meetrok naar buiten.

    [ bericht aangepast op 29 sep 2021 - 20:30 ]


    That is a perfect copy of reality.

          Ik merkte op dat mijn plotseling omslag zorgde voor een kortstondige verwardheid bij Braden. Een zucht verliet mijn lippen, niet om hem maar om mezelf dat ik daar geen rekening mee had gehouden. “Nee inderdaad, je hebt gelijk, sorry. I am a bit on edge, door dit hele gebeuren. Ik hou niet van deze ontwetendheid.” Daarbij was het mijn eerste jaar als Team Captain en wilde ik het graag goed doen voor mijn teamleden. We zouden hier samen doorheen komen, daar was ik heilig van overtuigd.
          Gefrustreerd haalde ik een hand door mijn haar terwijl ik voor de zoveelste keer mijn telefoon controleerde. Toen ik eindelijk een bericht terugkreeg van zowel Montana als Sterling en vervolgens dankzij Braden Imogen ontdekte in de menigte werd ik voor een getraind oog zichtbaar rustiger in mijn gedrag. Hierdoor kon ik ook beter reflecteren op mijn uitbarsting jegens Imogen.
          “Ze heeft echt wel haar talenten. Geef haar dezelfde kans die je mij vroeger hebt gegeven. Ze heeft blijkbaar tijd nodig, maar komt er wel,” verdedigde mijn vriend de breekbaar uitziende brunette. Ik sloot mijn ogen en veranderde van positie in zijn stoel zodat ik nu rechterop zat en een frisse ademteug kon nemen. “Je hebt gelijk. Natuurlijk heb je gelijk. Het spijt me van mij uitbarsting. Als Team Captain ligt er een grote last op mijn schouders en soms voelt het alsof je de grip op alles verliest.” Ik viel even stil waarna ik er een vertwijfelde “. . . Snap je. . ?” erachteraan gooide. “In ieder geval, dank je wel voor de reminder. Je bent een goede vriend.” Ik glimlachte breed naar en knikte vervolgens waarderend.
          Op dat moment stapte de directrice, mijn tante, het podium op. Haar aanwezigheid lieten de lopende gesprekken verstommen, iets wat ik ook ooit hoopte te bereiken in mijn verdere carrière. Net zoveel respect waarmee de meesten haar aankeken, iets wat ik ooit wenste te bereiken. Als ik me nu eerst stopte te gedragen als een zeurende baby zou me dit nog lukken ook, daar was ik van overtuigd.
          De directrice vertelde over onderschepte berichten, samenspannende vijanden en een potentiële dreiging om ons op onze knieën te dwingen. Vanuit mijn ooghoeken zag ik Braden zijn wenkbrauwen naar me optrekken maar ik kon hem geen verder informatie verschaffen. Ik legde mijn vinger tegen mijn lippen aan en schudde mijn hoofd – hopend dat ik hiermee duidelijk kon maken dat ik niet meer wist dan hij. De volgende mededeling was een behoorlijk aannemelijke; er zouden maatregels getroffen moeten worden waaronder een herindeling van de teams. We zouden er een melding van krijgen op onze telefoons.
          “Wat nu?” vroeg mijn vriend me op een verslagen toon. Langzaam en voorzichtig, in de hoop nu minder onverwachts uit de hoek te komen, legde ik een hand op zijn schouder om zijn aandacht te krijgen. “Het komt echt goed, Braden. Geloof me, er zijn meerdere die jouw talent zullen gaan erkennen.” Ik beet even op mijn lip maar mijn loyaliteit scheen toch de overhand te nemen in plaats van mijn gezonde verstand. “Als er iets aan de hand is met je toekomstige TC, kun je naar mij komen. Ik wil van jou niet mijn vijand maken, je bent een gevaarlijke man wanneer je helemaal op stoom bent gekomen.” Een plagende knipoog kon ik niet laten waarna een zucht aan mijn lippen ontsnapte. “Wat er ook gebeurd, ik blijf je vriendin.”
          Om mezelf een houding te geven (ik had wat moeite wanneer er dit soort zoetsappigheid om de hoek kwam zeilen), pakte ik mijn telefoon erbij om mijn nieuwe teamleden te aanschouwen. Team 14 flitste me tegemoet waaronder de namen Logan, Lusya en Declan stonden. Namen die me zowel hoop gaven als een zenuwinzinking. Alle drie waren het stuk voor stuk krachtige individuen met een handleiding van Ikea catalogus-formaat. Er behoorlijk sterk leiderschap voor nodig om hen drie tot één eenheid te behouden.
          Vervolgens deelde de directrice mee dat alle Team Captains moesten blijven zitten, evenals team 20 en 23 – iets wat behoorlijk tegen mijn natuur inging. Het was belangrijk om nu je groep op te zoeken en een begin te maken aan bonding als we met z’n allen deze aanval wilden overleven en op elkaar wilden leren vertrouwen. Ik kon mijn drie teamgenoten vertrouwen met mijn leven, dat wist ik zeker. Met alle drie had ik een vriendschappelijke band, hoewel, met Logan was deze nog het ingewikkeldst van allemaal. Voordat mijn gedachten met me op de loop gingen, richtte ik me weer op Braden die eruit zag alsof al zijn levensenergie zojuist verdwenen was.
          Waar ik mijn vriend had willen ondersteunen, werd ik in de reden gevallen door Mikky. Ik slikte dan ook mijn woorden in die ik had willen zeggen en knikte de dame vriendelijk toe. “Hey Mikky.” Ik kreeg nog vaag mee dat Mikky Braden uitnodigde voor een kop koffie. Voordat ze echter wegliep, pakte ik haar pols vast en keek naar haar op vanuit mijn zittende positie om vervolgens ‘dank je wel’ te mimen. Hierna liet ik haar los en knikte Braden toe ten teken van afscheid. Ik zou hem later nog wel bezoeken in zijn kamer aangezien ik me absoluut niet lekker voelde bij hoe ik hem achter gelaten had.
          Het scherm van mijn telefoon lichtte op en niemand minder dan Logan, de jongen waar ik net zo hard mijn best voor deed om niet aan te denken, stuurde me een berichtje. Hee TC, als je maar niet denkt dat je me nu de les kunt gaan lezen. Een grijns speelde om mijn lippen en vlug opende ik de app om een berichtje terug te sturen.

    To L.S. Hash Puppy:
    Lezen wordt ook zwaar overrated. Ik doe het graag voor, hmm.
          Ik kon het niet laten om Logan een beetje te plagen, zijn reacties waren het immers altijd waard. Vervolgens opende ik de Team-app waarin ik iedereen bedankte voor zijn inzet en dat ik hen veel succes en geluk wenst in het volgende team. Ik vond het wel zo netjes om onze korte tijd samen goed af te sluiten. Misschien nog een bijeenkomst vanavond om officieel afscheid te nemen? voegde ik er nog aan toe alvorens ik mijn telefoon wegstopte en mijn ogen rond de ruimte liet glijden om te zien war er nu precies van mij verwacht werd.
          Uiteindelijk viel mijn blik op Innes, mijn favoriete persoon op aarde. Tenminste, wanneer we spraken over familie. Ik kon altijd bij haar terecht als ik niet lekker in mijn vel zat en deze relatie was geheel wederzijds. Vlug stond ik op en beende doelgericht op haar roodharige koppie af. Met één soepele beweging legde ik mijn arm op haar schouder en keek ik naar haar op. “Vertel me alsjeblieft dat jij iets meer weet. . .”
          Ik wachtte haar antwoord af voordat ik overging naar een tweede vraag. “Natuurlijk niet al te veel prijsgevend, maar heb je een goed team toebedeeld gekregen? En, ga jij nog iets regelen betreffende een afscheid met je oude team?”






          Viveca
    Madeline      Pritchard
    a g e •      21 jaar
    y e a r •      Vierde jaar
    d i s c i p l i n e •      Intellegence & Leadership
    r a n g •      Donkerrood
    w h e r e •      Auditorium
    w i t h •      Braden, Mikky en Innes



    I have seen my own sun darkened

    Cammie

    the capybara

    Schattig. Ze had niet geteld hoe vaak mensen haar in het leven al zo hadden genoemd, maar ze wist zeker dat ze een stuk rijker zou zijn als ze per keer een geldbedrag zou krijgen. Even, heel even, wilde ze de opmerking maken dat zijn kamergenoot Logan wel kon vertellen hoe schattig ze in werkelijkheid was, maar ze liet dit na. Als ze de opmerking van iemand kon hebben dan was het Logan wel.
          “Je bent zelf schattig,” mompelde ze dus enkel maar als zwak verweer, al kon ze een zachte gniffel bij zijn zogenaamde aantekening niet onderdrukken. “Maar vertel op: wat krijg ik als je de volgende keer dezelfde vergissing maakt?” Geboeid hield ze haar blauwe ogen op Logan gericht; benieuwd waarmee hij zou komen.
          Hoewel de aankomst van Sterling haar aandacht kort opeiste, merkte ze al snel dat deze nog maar half wakker was. Hierdoor verschoof haar aandacht weer naar Logan. Het ontging haar daarom niet hoe zijn wangen van kleur waren verschoten en hij zijn blik afwendde. Even vroeg ze zichzelf af of ze iets verkeerd had gezegd, totdat ze de glimlach op zijn gezicht ontdekte. Gevangen door zijn reactie bestudeerde ze elk detail van zijn gezicht en als vanzelf, zonder dat ze er echt controle over had, spiegelden haar lippen zijn lach. Het beeld van een glimlachende Logan zorgde voor een ondefinieerbare kriebel van binnen. Soms had ze het idee dat hij niet half wist wat voor een mooi persoon hij was en het idee dat ze hem dit misschien voor een zeldzaam moment duidelijk had kunnen maken, verwarmde haar hart. Het moment van twee in stilte glimlachende zielen werd verbroken door de vraag van de jongen over het slapen met docenten. Nieuwsgierig hing ze aan zijn lippen, totdat ze zichzelf moest vervloeken door het elastiek dat juist op dit moment tussen haar vingers vandaan glipte. Gespannen had ze de vlucht gevolgd, al ontspande ze toen haar blik die van Raven ving en ze zag hoe de blondine op hen afstapte.
          “Hé, volgens mij is deze van jou." Ze glimlachte verontschuldigend naar Raven, zelfs al had deze in hun uitwisseling van blikken van daarstraks al duidelijk gemaakt dat Cammie er niet te zwaar aan moest tillen.
          “Merci,” bedankte ze haar vriendin. Ze moest haar best doen om niet volledig naar het vertrouwde Frans te schakelen nu Raven zich bij hen had gevoegd. Het laatste wat ze wilde was echter dat iemand zich buitengesloten voelde. “En sorry nog daarvoor – hij was voor iemand anders bedoeld, maar mijn talent voor mikken is zo goed als niet-bestaand, geloof ik.” Snel gebruikte ze het elastiek om haar blonde lokken in een messy bun te vangen. Dat was veiliger voor iedereen. Juist toen ze wilde vragen wat de blondine van deze hele samenkomst dacht, was er een verschuiving merkbaar voor in het auditorium.
          “Nou nu komt het, de ‘grote belangrijke’ mededeling,” hoorde ze Logan naast haar de directrice vol sarcasme aankondigen. Erop reageren deed ze echter niet, want in één klap was alle spanning die ze eerder deze ochtend had gevoeld weer terug. Terwijl de roodharige vrouw het slechte nieuws bracht, betrapte Cammie zichzelf erop dat ze haar adem inhield. Gelaten ademde ze uit; waarna ze een aantal diepe ademteugen nam in een poging zichzelf te kalmeren. Dit alles zorgde er enkel voor dat ze wat licht in haar hoofd werd en een tinteling in haar vingers voelde. Ze had het idee dat alle kleur haar gezicht had verlaten en plaats had moeten maken voor zweetpareltjes, maar toen ze haar hand door haar gezicht haalde voelde ze niets. Ze moest zichzelf niet zo gek maken.
          Zonder zich echt bewust te zijn van haar omgeving, haalde ze haar mobiel uit haar zak. Ze swipete de berichtjes van Luz en Adrian zonder te lezen weg – daar zou ze later wel op terug komen. Een paar seconden staarde ze naar het bericht dat zojuist was binnengekomen zonder daadwerkelijk de woorden te kunnen onderscheiden. Pas toen de letters stopten met dansten las ze: TEAM 1 – Adrian Ellsworth-Buchanan, Braden Pierce, Imogen Tyndall, Camille Moreau, Yelena Ivanova, Idris Kenyon-Trevelyan. De knoop in haar maag trok zich strakker aan. Niet elke naam zei haar even veel en het stemde haar nerveus: zou ze wel iets zinnigs kunnen bijdragen aan het team? Tegelijkertijd was het een silver lining om de naam van Adrian te zien. Als iemand een werkend team kon smeden van een zootje ongeregeld, dan was hij het wel. Hij zou haar er niet zomaar uitzetten. Toch?
          Haar gedachten waren op hol geslagen. Haar mond voelde droog aan en ze had het idee dat haar hart in haar keel racete. Natuurlijk – tijdens missies lag het gevaar altijd op de loer en kon elk moment van verslapping er één te veel zijn. Maar binnen de muren van het Pritchard Institute, dat steevast als een veilige haven voelde, benauwde het haar nu. Natuurlijk was er veel kwaad in de wereld, maar dat het zo dichtbij was zonder dat ze zelfs nog maar wisten wie kwaad in de zin had, dat zorgde voor een rilling door haar lichaam en tintelingen in haar handen.
          Ze drukte haar nagels in haar huid, waarbij ze haar geest weer helder probeerde te krijgen. Het laatste wat ze wilde was hier een scène schoppen en… zwak overkomen. Niet tegenover Logan, die weinig onder de indruk leek van het hele gebeuren. Evenmin tegenover Raven, die het waarschijnlijk moeilijker had dan zij om nu al in een nieuw team terecht te komen terwijl ze nog maar amper had kunnen settelen in het andere en die zojuist had gehoord dat ze een thuis zou moeten maken van een plek waar mensen een dubbele agenda hadden. Dus dieu, ze moest nu voor één keer sterk zijn en zichzelf niet zo laten kennen. Zolang ze maar lief zou blijven glimlachen zou ze niemand tot last zijn. Zou niemand haar zwak vinden.
          En dus toverde ze een glimlach op haar gezicht toen ze Logans por in haar zij voelde. “Zo te zien moet je me nog langer missen.” Ze scheurde haar blik van haar mobiel af en deed haar best om zichzelf in die luttele seconden weer bijeen te rapen, alsof het hele gebeuren haar al even koud liet en haar binnenste niet zojuist de noodklok had geluid.
          “Of jij mij,” kaatste ze terug. Ze trok haar wenkbrauw op, hem uitdagend om het tegendeel te beweren. Het was tegelijkertijd een dappere poging om te doen alsof ze niet zo was aangedaan, in de stille hoop dat niemand haar stille paniek door zou hebben. Door Logans reactie gokte ze echter dat zijn nieuwe team alles was waarop hij gehoopt had – fuck yes was nu eenmaal niet de taal van iemand die haar zou missen. Haar nieuwsgierigheid won het van haar en ze boog naar de jongen toe, zichzelf zo tegen hem aan wurmend dat ze een glimp van zijn display kon opvangen en de namen van zijn nieuwe team kon zien. Ze klakte met haar tong – heel veel meer geluk met een team dan dit kon niet.
          “Nu weet ik zeker dat je het met mevrouw Siverston-Pritchard hebt gedaan,” merkte ze terloops op. De blik die ze hem toewierp was schalks, alvorens ze haar neus weer uit zijn zaken haalde en zich terugboog tot veilige afstand. Cammie draaide haar mobiel naar de twee naast haar toe, zodat ze zelf konden kijken wat haar lot was. In de tussentijd liet ze haar blik nieuwsgierig, maar ook enigszins bezorgd, naar Raven glijden.
          “Is jouw team een beetje oké?” vroeg ze zacht. Ze wist als geen ander hoe de blondine soms worstelde met heimwee en ze hoopte dat dit slechte nieuws die strijd niet erger zou maken. “Ik weet zeker dat het allemaal wel goed komt. We zijn sterker dan ze denken zolang we op elkaar blijven vertrouwen.” Het concept van verdeel en heers was haar niet vreemd.
          “Ik moet weg trouwens,” merkte ze nog op, doelend op haar teamnummer. Haar Franse accent sijpelde door de hele situatie meer door dan ze zou willen. Aanstalten om op te staan liet ze echter nog even na, onzeker of haar benen haar gewicht op dit moment überhaupt konden dragen. “Iemand van jullie ook behoefte aan wat frisse lucht, of moeten jullie blijven?” Het feit dat het waarschijnlijk hondenweer was, liet haar nu even koud.
          “Oh, jij bent ons trouwens nog antwoorden verschuldigd,” richtte zich tot Logan. Ze was zijn verhaal over slapen met docenten nog niet vergeten, voordat het elastiek-incident er abrupt een einde aan had gemaakt. Zo gemakkelijk zou hij er niet onderuit komen. En eerlijk: elk verhaal was beter dan de nachtmerrie die Katherine Siverston-Pritchard hen zojuist had medegedeeld.
    w/ Logan & Raven & Sterling @ Auditorium ☆ Outfit (slightly less deep)





    She's imperfect but she tries

    NURHAN ELLIOT ELLSWORTH-BUCHANAN
    Bad is the new good
    20 • third year • green • field • with mara • at outside

          ’Als je wilt dat ik naar de speech luister kun je dat ook liefjes vragen, Nur.’ Was Mara’s bijdehand reactie. Onbewust balde hij zijn handen tot vuisten. Het laatste waar hij nu zin in had waren ongehoorzame vrouwen. Op het moment dat de zaal in beweging kwam greep Mara zijn pols beet en trok hem mee, het auditorium uit. Gedwee liet Nurhan zich door zijn ex mee naar buiten voeren. De kapotte koptelefoon werd op hun weg door Mara uit zijn handen gerukt en in de dichtstbijzijnde prullenbak gedeponeerd. Buiten regende het nog steeds. Wat ook niet echt bevorderend was voor zijn humeur. ‘Verdomme, Mara. Wat wil je nou?’ gromde hij chagrijnig. De regen tikte op het dak. Even viel er een stilte. Zwijgzaam keken de twee ex-geliefde elkaar voor enkele seconden aan. ‘Waar ik mee bezig ben?’ kwam ze op zijn eerdere vraag terug. ‘Volgens mij heb jij prima gezien waar ik mee bezig ben, als ik jou zo hoor praten. Je bent niet de enige met behoeftes, Nur.’ Door de kou lieten haar woorden kleine dampwolkjes achter in de lucht. Wat impliceerde ze nou? Hypocriet als hij was stond hij het simpelweg gewoon niet toe. Mara was van hem en dat zou ze blijven. Of ze nou wel of geen stel waren. Dat moest blijkbaar alleen nog bij haar doordringen. De afgelopen maanden hadden ze hier vaak zat woordwisselingen over gehad, die altijd tussen de lakens eindigde. Goedmaak seks was the best seks. Hoe explosief hun ruzies ook waren, Nurhan en Mara bleven elkaar op zoeken. In dat opzicht was er niets veranderd.
          ‘Als je niet wilt dat ik met anderen zoen of in bed lig, dan had je het niet uit moeten maken,’ haar scherpe toon ontging hem niet. ‘Het interesseerde je toch niet?’ kaatste hij ongeïnteresseerd terug. Hij herinnerde het moment dat hij haar dumpte nog als de dag van gisteren. Adrian was ontzettend lang tegen zijn relatie met een Taylor geweest en ergens kon Nurhan hem geen ongelijk geven. Toch was hij altijd te koppig geweest om naar zijn grote broer te luisteren. Uiteindelijk was hij toch gezwicht. Het breken met Mara zou hem aanzien opleveren bij zijn grote broer en familie ging boven alles.
          ’Ik dacht dat jij het te druk had met je sl–‘ halverwege haar zin stopte ze, om zich vervolgens snel te herpakken. ‘met je speeltjes om op mij te letten?’ Ze kantelde haar hoofd terwijl ze hem van top tot teen in haar opnam. ‘Jaloers?’ vroeg hij haar emotieloos. ‘Of houd je me stiekem in de gaten?’ Mara speelde met vuur. ‘Denk je dat?’ hij grimaste. ‘Ik hoef jou niet in de gaten te houden. De verhalen die rond gaan vertellen meer dan genoeg.’ Siste hij woedend. Hij zette een stap in haar richting en kwam gevaarlijk dichtbij. Zijn lippen raakte nog net niet haar oor. ‘Je bent van mij, en dat weet je. Dus gedraag je daar ook naar.’


    "If you don't take risks, you will work for someone who does."


    From Azure
    Nur, welk team zit je? Beter kom je nú naar het auditorium als je in team 20 of team 23 zit!

    From Azure
    Bel me ASAP!

    To Azure
    Waarom?


    someone out there feels better because you exist


    VIKTOR LEV MELNIK

    Invite – Year 2 - Lichtgroen - Intelligence - With Luka (probably going to be late toghetter)



    We waren net optijd het auditorium binnen gewandeld of achter ons sloten de deuren uit zichzelf. Een kleine “huh.” Had mijn lippen verlaten toen ik met opgetrokken wenkbrauwen naar Luka keek, en me daarna omdraaide naar het Podium waar ik de rode lokken van Misses Pritchard al herkende. 'Ben benieuwd,' hoorde ik mijn vriend naast me nog zeggen, vooraleer het licht gedimd werd.
    Het was dat Luka een goede snelwandelaar was, nadat ik mijn Comrad gewekt had, had ik een zwart shirt van hem mogen lenen -welke behoorlijk krap zat- en waren we meteen naar de zaal gesneld. Met de gesloten deuren achter ons en de ijzige stilte in de zaal, kon je niet anders dan met ernst luisteren naar de toespraak. Ik had me dan ook best geconcentreerd om echt te begrijpen waarover het ging. De school … geïnfiltreerd ? Een bezorgde frons verscheen op mijn voorhoofd , volgensmij was het niet de bedoeling dat er spionnen in de spionnenschool waren. Of nu ja, eigenlijk wel.., maar niet op die manier.
    Daarna ging de korte mededeling verder over het maken van nieuwe groepen en het houden van toekomstige gesprekken. Ik krabbelde even door mijn haren waarna ik wat ongemakkelijk heen en weer schoof terwijl het geluid van stemmen weer de zaal vulde. “Dat klonk niet best.” Mompelde ik nog steeds met een lichte frons op mijn voorhoofd terwijl ik Luka even aankeek. Mijn goede vriend zag er wit uit, nog witter dan zijn normale witte kleur. “Vse v poryadke? “ vroeg ik hem voorzichtig, waarna ik toekeek hoe sommige studenten al opstonden om de zaal te verlaten.
    Mijn broekzak trilde, maar mijn interesse lag voornamelijk mij Luka die lichtelijk leek te trillen, ik had mijn hand op zijn schouder gelegd en even de zaal rondgekeken voor een eventuele plek om te gaan zitten.
    Luka had ondertussen zijn mobieltje wel boven gehaald en toonde nu ook zijn scherm aan me. 'In ieder geval samen,' . Ik trok mijn ogen iets tot spleetjes om mijn teamleden te kunnen onderscheiden, waarna mijn mondhoekjes optrokken toen ik Luka zag staan bij mijn teamleden .Wel vertrok mijn gezicht even toen het bleek dat ik in het team zat dat hier nog even moest blijven. “ my delayem khoroshuyu komandu**” zei ik nog relatief vrolijk tegen mijn Comrad , waarna ik enkele lege plekjes vond en ernaar toe knikte. Samen liepen we er heen en ploften ons neer op de zeteltjes, waardoor ik het ook niet kon laten om toch lichtelijk nerveus op mijn nagels te bijten.

    “Hoe is Yelena?” vroeg ik dan ook aan Luka, wetende dat de twins haast alles van elkaar weten. Ik kon ze zo niet meteen uit de menige spotten.



    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Willa Serei Ferguson




    ''She wasn't looking for a knight, she was looking for a sword gun.''



    21 – Field – Donkerrood – 4e jaars – With Adrian
          Haar poging tot protest werd bijna direct weggeschoven onder het mom dat Adrian niet wilde dat ze ziek zou worden. Het leverde een rollende oogbeweging op aangezien beiden wisten dat een regenbui haar niet ziek ging maken. Hij was niet de enige die zichzelf en anderen buiten in de regen liet trainen. Desondanks was een afdakje wel een fijne bijkomstigheid gezien ze haar net gewassen haren liever niet nogmaals wilde wassen.
          Tijd voor verder protest was er niet. Met een klein duwtje tegen haar onderrug spoorde hij haar aan om in beweging te komen. De aanraking was kort, maar het effect ervan bleef langer hangen. De warmte van zijn hand bleef hangen alsof hij hem nooit teruggetrokken had, maar het werkte wel; Willa kwam in beweging. Hoewel, niet voordat ze een punt van de jas had overgenomen zodat beiden ervan konden profiteren.
          Eenmaal binnenliet Willa haar blik even door de ruimte glijden. Het merendeel van de studenten waren er al. Automatisch gingen haar kijkers opzoek naar Imogen. Haar hand zweefde al boven haar telefoon toen ze haar nichtje had gevonden in de menigte. Tevreden liet ze haar hand weer zakken waarna ze zich tot Adrian keerde. ''Wat denk je dat er aan de hand is?''
          ''Niet veel goeds,'' bevestigde hij haar vermoedens, waarna hij haar vertelde dat hij niets had gehoord van zijn ouders. De laatste keer dat ze met spoed moesten verzamelen was er iemand overleden, dat zou nu toch niet nogmaals gebeurd zijn? Uiteraard had het vak zo zijn risico's, maar twee spionnen nog in opleiding binnen zo'n kort tijdsbestek was niet goed.
          Willa knikte. Het was een kwestie van wachten totdat ze geïnformeerd zouden worden, wat mevrouw Siverston-Pritchard kennende stipt op tijd zou beginnen. Dat betekende dat ze nog enkelen minuten hadden. Willa pakte die tijd aan om Adrian te vragen naar hetgeen wat hij haar eerder had willen vragen.
          Toen zijn ogen de hare vonden kwam er een wervelwind aan vlinders tot leven in haar buik. Ze wilde helemaal geen vlinders, het was niet voor niks geweest dat ze hun relatie alweer stop had gezet.
          Ze wist niet helemaal wat ze verwacht had, maar een uitnodiging voor een study date viel niet binnen dat lijstje. Het leek haar allesbehalve een goed plan, zeker nu ze zichzelf al amper in bedwang kon houden als hij in de buurt was. Ze beet dan ook op haar onderlip, zichzelf voorbereidend op de afwijzing, hoe lekker de beloofde snacks wel niet klonken. Net op dat moment betrad het schoolhoofd het podium als een soort reddende engel en viel de gehele zaal stil. Nadat zij het publiek had begroet volgde de mededeling.
          “Gisteren, rond een uur of elf ‘s avonds, vertelde de Britse inlichtingendienst mij dat ze een aantal berichten hebben onderschept. Waar het op neerkomt is dat onze vijanden zich aan het samenspannen zijn om ons neer te halen, ons op onze knieën te krijgen. Helaas werd er mij ook verteld dat ze al zover zijn dat ze Pritchard Institute hebben geïnfiltreerd. Hierop heeft het bestuur en ik al de nodige maatregelen getroffen. De belangrijkste hiervan is dat vanaf vandaag alle teams opnieuw ingedeeld zijn. Als het goed is, krijgen jullie daar nu een melding van op jullie telefoons,” Een frons verscheen op Willa haar gezicht. Infiltranten en nieuwe teams? Direct viste de brunette haar telefoon uit haar broekzak. Gehaast ging ze opzoek naar het bericht van het schoolhoofd. Willa had absoluut geen behoefte aan een nieuw team. Ze mocht dan wel regelmatig botsen met TC Callum, maar hij had er uiteindelijk wel voor gekozen om het overplaatsingsverzoek niet in te dienen, wat betekende dat ze nu geen aantekening op haar naam had staan. Dat hij daar überhaupt toe in staat was zou ze hem nooit vergeven, maar sindsdien ging het wel wat beter in team 19.
          Als ze maar bij serieuze klasgenoten werd ingedeeld.
          Haar hart zakte als een baksteen bij het zien van de eerste naam. Nurhan. Een diepe zucht gevolgd door wat binnensmonds gevloek kon ze niet meer tegenhouden. Erg veel meer hoop kreeg ze niet bij het zien van de overige namen; Valentin & Viktor. Met geen van beide had Willa erg veel contact. De een leek nogal in zichzelf gekeerd te zijn en de ander had soms moeite met Engels. Helemaal top. Vol frustratie gooide ze haar hoofd naar achteren en sloot ze haar ogen tot ze zichzelf weer bij elkaar had geraapt.
          ''Hoe is jouw nieuwe team? Ik zit met Nurhan...''
          Ondanks het nieuws was Willa het voorstel van Adrian nog niet vergeten. Nu haar team ook nog opgedragen was om te blijven, had ze geen keus om een antwoord te geven. Na de tegenslag klonk een studydate eigenlijk niets eens meer als zo'n slecht idee. Het hoefde niet per se iets te betekenen toch? In het verleden hadden de study dates ook wel veel opgeleverd. Ze vond het nu al enorm zwak van zichzelf dat ze geen nee kon zeggen, maar na het nieuws van de dag kon het haar eigenlijk vrij weinig schelen.
          '’Over die snacks... Caramel Flipz? Ik kan wel wat Caramel Flipz gebruiken.''


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

    Raphael      Pritchard
    22      •      Year 1      •      with Erin      •      at auditorium

    Sunshine mixed with a little hurricane






         
    Erin was duidelijk nog niet in haar beste humeur deze ochtend, maar dat nam Raphael haar niet echt kwalijk. De manier waarop ze gewekt waren was ruw, dus het verbaasde hem weinig dat dit nogal wat invloed had op het humeur van velen. Zelfs hij was er niet helemaal blij mee en hij was nog wel het zonnestraaltje in huis tijdens de meeste ochtenden. Erin schudde dan ook van nee met haar hoofd toen hij opmerkte dat ze deze ochtend niet leek te waarderen.
          'Net op die ene ochtend dat we wel kunnen uitslapen, laten ze dat alarm zo bruut afgaan,' merkte ze ontevreden op. Een uitspraak waar Raphael zich volledig in kon vinden. Hij had graag nog wat langer in bed gelegen om zich op de dag voor te kunnen bereiden in plaats van zich opeens moeten haasten. 'Was jij wel al wakker?' vroeg ze vervolgens, waarop hij knikte.
          'Ik ben altijd wel vroeg wakker, maar ik hou ervan om vervolgens rustig wakker te worden.' De grijns die hij toonde, had ook wat weg van een grimas. Om zijn woorden kracht bij te zetten, wreef Raphael nog even in zijn ogen, hoewel hij de slaap er eerder die ochtend al uitgewreven had. Toch gaapte hij even bij de gedachte aan slapen. Zijn hoofd voelde ook nog niet helemaal helder, het had duidelijk wat meer frisse lucht of koffie nodig.
          Al gauw begon Erin de wat meer intellectuele vragen van die ochtend te stellen, vragen waar Raphael geen antwoord op had. Hij zat pas twee maanden hier op school. Hoe zou hij moeten weten waarvoor ze opgeroepen zouden kunnen zijn? Was dit überhaupt wel eens eerder gebeurd? Zo veel vragen, maar zo weinig antwoorden. Hij zou moeten wachten tot de directrice op zijn minst enkelen hiervan zou beantwoorden.
          'Ik heb er op de gangen ook nog helemaal niks over gehoord. Er kwamen nog een paar leerlingen deze kant op gelopen, maar het enige dat ze me wisten te vertellen is dat de Directrice iets te zeggen heeft,' gaf Erin vrijwel direct na zijn wedervraag toe. Hmm, dat was iets wat hij nog wel had meegekregen over de speakers. Maar hij kon zich voorstellen dat je dit mistte als je echt net wakker was. 'Ik heb zo’n vermoeden dat het geen heel grappig nieuwtje gaat zijn,' vertrouwde ze hem nog op een wat zachtere toon toe.
          Even nam de spanning in Raphaels lichaam toe. Hij ook geen vrolijk nieuws verwacht, maar op een bepaalde manier klonk dit wel heel onheilspellend. Langzaam schudde hij met zijn hoofd. 'Ik verwacht ook geen goed nieuws, maar hoe erg zou het kunnen zijn?' Hij had een keer opgepikt dat er vorig jaar een student was overleden. Zou dit nu weer het geval zijn of was er iets anders aan de hand?
          Directrice Siverston-Pritchard liet gelukkig niet lang op zich wachten en al gauw zijn gesprek met Erin, kwam de vrouw het podium opgelopen. 'Here we go,' fluisterde Erin hem nog toe, voor de directrice begon te spreken. Raphael knikte slechts even op haar woorden en luisterde vervolgens aandachtig.
          'Goedemorgen, iedereen. Het is erg prettig dat jullie er allemaal zijn. De reden dat ik jullie opgeroepen heb is niet vanwege positief nieuws. Gisteren, rond een uur of elf ‘s avonds, vertelde de Britse inlichtingendienst mij dat ze een aantal berichten hebben onderschept. Waar het op neerkomt is dat onze vijanden zich aan het samenspannen zijn om ons neer te halen, ons op onze knieën te krijgen.' Raphael fronste zijn wenkbrauwen bij deze woorden, geen idee hebbend van wat er nu precies hiermee bedoeld werd. Hopelijk volgde er nog meer uitleg? 'Helaas werd er mij ook verteld dat ze al zover zijn dat ze Pritchard Institute hebben geïnfiltreerd. Hierop heeft het bestuur en ik al de nodige maatregelen getroffen. De belangrijkste hiervan is dat vanaf vandaag alle teams opnieuw ingedeeld zijn. Als het goed is, krijgen jullie daar nu een melding van op jullie telefoons.'
          Wat moesten ze hier nu mee? Infiltratie klonk zeker niet goed, maar nieuwe teams ergens wel. Lincoln, Mara en Luka waren nog wel oké, maar Nurhan en Azure was hij de afgelopen paar weken een absolute nachtmerrie gaan vinden. Zijn poging om Nurhan een keer ergens bij te proberen betrekken, met de allerbeste bedoelingen, was volledig verkeerd afgelopen. Met Azure kon hij ook al niet zo goed overweg, dus sindsdien hadden ze broer en zus het vaak op hem gemunt. Een ander team zou daar hopelijk verandering in brengen.
          Raphael wierp nog even een blik op Erin om te kijken hoe zij hier op reageerde en ze zag er absoluut niet blij uit. Toch trok zijn nieuwsgierigheid zijn blik naar zijn telefoon. Eerst kijken met wie hij in een team zat, dan checken of Erin wel oké was. Op het scherm zag hij de namen Montana, Millie en Amos staan. Zijn hart kneep even samen en wat onzeker blikte hij op zich heen. Hij kende deze mensen helemaal niet. Hij wist zich altijd wel een weg naar binnen te kletsen, maar toch was het spannend om met volledig nieuwe mensen in een team te komen. Had hij op zijn minst niet bij iemand kunnen komen die hij al kende?
          'Dit is vast geen grap, hm?' vroeg Erin hem toen hij eenmaal de namen gelezen had. 'Ik wil dit helemaal niet.' Raphaels gezicht betrok bij het zien van haar ongelukkig blik en gauw legde hij zijn hand op haar schouder. Hij kende haar nauwelijks, had geen idee hoe ze getroost wilde worden, maar hij wilde wel zijn best doen voor een poging hiertoe.
          'Ik gok dat bijna niemand dit wil.' Zelf was hij er nog niet over uit. Van Nurhan en Azure af zijn was fijn, maar hij had geen idee hoe de nieuwe mensen waren, of zij wel aardig waren. 'Maar het komt vast goed.' Zo zou hij vast leuke mensen treffen en in een veel beter team terecht komen dan waar hij nu in zat. Hij wist niet eens met wie Erin in een team had gezeten, maar ook zij zou het uiteindelijk vast met haar teamgenoten kunnen gaan vinden, toch?
          'Zit jij in een van die twee?' vroeg ze hem plots. Oh, huh? Het duurde even een paar seconden tot hij besefte dat ze het had over de teams die moesten blijven. Toen hij weer naar zijn telefoon keek, zag hij dat hij inderdaad in een team zat dat nu moest blijven. Team 20 wel te verstaan. Hij had de mededeling nauwelijks gehoord, dus ook nog geen tijd gehad om na te denken over de reden hiervoor. Nu hij dit wel kon, vond hij het wat vreemd. Waarom zouden twee teams moeten blijven? 'Ik vraag me af of we hier niet gewoon onopgemerkt kunnen blijven zitten,' merkte Erin vervolgens nog op. Nouja, hij kon sowieso niet ongemerkt blijven zitten, want hij moest zijn gezicht nu laten zien. Hij haalde even zijn schouders op en wees met zijn hoofd richting het podium.
          'Het lijkt erop dat ik zal moeten blijven. Team 20.' Zijn grijns van eerder die ochtend was weer terug, maar was nu wel wat onzeker. Hij had geen idee wat hij nu kon verwachten en de spanning begon toch wel langzaamaan bezit van hem te nemen. Waarschijnlijk kon hij maar beter naar voren lopen en hopen dat hij zo gauw mogelijk uit zijn lijden verlost zou worden. 'Dus, euhm, jij mag blijven zitten, maar ik moet mijn gezicht laten zien, ben ik bang.' Hij klopte nog even op Erins schouder, maar stond toen op. 'Ik zie je later weer!'
          Nogal onzeker liep hij vervolgens naar voren. Hopelijk zouden zij niet nog een extra dosis slecht nieuws krijgen en was dit gewoon een onschuldig iets. Al kon Raphael zich echt niet bedenken waarom slechts twee teams naar voren werden geroepen, goed of slecht. Ergens leek slecht nieuws hem toch wel het meest waarschijnlijk, deze school ondertussen kennende. Afwachtend liet hij zijn ogen over de overgebleven mensen gaan. Wie van hen zaten überhaupt bij hem in het team?


    Stenenlikker

    RAVEN ELODIE DUBOIS
    Not your typical computer geek
    eightteen • first year • white • with cammie, logan and sterling • at auditorium

    "There is always a wild side to an innocent face"
          ‘Hé,’ begroette Raven Cammie en Logan. “Hee.” Was zijn nonchalante antwoord waarbij hij haar kort aankeek om vervolgens snel weer weg te kijken. De overthinker in haar draaide meteen weer overuren. Waarschijnlijk wist hij niet meer wie ze was. Snel richtte ze zich daarom tot haar vriendin. ‘Volgens mij is deze van jou.’
          ‘Merci,’ bedankte Cammie haar in het vertrouwde Frans. ‘En sorry nog daarvoor – hij was voor iemand anders bedoeld, maar mijn talent voor mikken is zo goed als niet-bestaand, geloof ik.’ Excuseerde de blondine zich nogmaals, waarna ze haar lokken snel in een messy bun bond en deze vastzette met datzelfde elastiekje. ‘Geen probleem, hoor.’ Lachte Raven haar excuus weg.
          Op dat moment kwam er beweging in het auditorium. Snel ging Raven op de lege stoel naast Cammie zitten en wachtte geduldig af wat komen ging. Toen de directrice het woord nam boog Logan zich samenzweerderig een beetje naar hen toe. ‘Nou nu komt het, de “grote belangrijke” mededeling,’ waren zijn woorden, al wist ze niet helemaal zeker of hij het tegen haar, Cammie of tegen niemand in het bijzonder had.
          Terwijl Headmistress Silverstone-Pritchard haar verhaal deed, voelde Raven langzaam maar zeker de vloer onder haar vandaan worden getrokken. Het was misschien een beetje dramatisch, maar ze voelde zich net pas een beetje op haar plek binnen haar huidige team. Cammie was een grote hulp geweest bij het tegengaan van haar heimwee. En nu kreeg ze doodleuk te horen dat ze weer van voor af aan kom beginnen. Het gesprek tussen Cammie en Logan ging compleet langs haar heen.
          ’Nu weet ik zeker dat je het met mevrouw Siverston-Pritchard hebt gedaan,’ ving Raven haar vriendin’s woorden vervolgens op. Ietwat vragend, maar ook lichtelijk nieuwsgierig, keek ze het tweetal nu aan. ‘Wil ik dit weten?’ Grinnikte ze.
          Naast Cammie keek ook Logan haar nu recht in haar ogen aan. Eén van de zeldzame keren sinds ze zich bij hen had gebied. “In welke teams zitten jullie?” Vroeg hij aan hen beide, waarop Cammie vervolgens haar mobiel naar hem en Raven toe draaide, om hun haar nieuwe team te laten zien. Haar naam stond tussen die van Adrian, Braden, Imogen, Yelena en Idris. Als je het Raven vroeg was dat nog niet zo’n slecht team.
          ’Is jouw team een beetje oké?’ vroeg Cammie vervolgens zachtjes. Haar stem klonk bezorgd. ‘Ik weet zeker dat het allemaal wel goed komt. We zijn sterker dan ze denken zolang we op elkaar blijven vertrouwen.’ Ging de blonde verder. Dat was lief, Cammie was lief. Al vond Raven dat ze een grote meid was, die haar eigen boontjes kon doppen. Ze zette daarom ook een grote glimlach op. ‘Best oké! Ik zit bij Lincoln, Sterling, Erin, Cara en Blake.’ Somde ze op.
          ’Ik moet weg trouwens,’ ging Cammie vervolgens, met haar Franse accent nu, verder. ‘Iemand van jullie ook behoefte aan wat frisse lucht, of moeten jullie blijven?’ Raven was wel toe aan wat frisse lucht. Na het slechte nieuws, wou ze overal, behalve in het auditorium zijn. Het maakte haar niet uit hoe hard het nog regende. ‘Ik kan wel wat frisse lucht gebruiken.’ Reageerde ze dan ook eerlijk.
          ’Oh, jij bent ons trouwens nog antwoorden verschuldigd,’ richtte Cammie zich nog even tot Logan. Raven hield wijselijk haar mond


    Ik wist nou even niet waar ik Sterling nu moest zetten, ik kan iets aanpassen als die al wakker geworden oid is


    someone out there feels better because you exist

    CALLUM ALEXANDER TAYLOR-LASKIN
    23 • black • year 5 • intelligence • legacy • TC • with millie at auditorium

    Aan de teleurgestelde reacties van Millie te horen was het vrij duidelijk dat ze het bepaald niet eens was met Callum’s opvattingen. Zag ze dan echt niet in dat het ongepast was om elkaars handen vast te houden terwijl ze geen koppel meer waren? Of wilde ze het gewoon erg graag, gezien ze nog steeds van hem hield? Natuurlijk waren deze gevoelens wederzijds, maar dat betekende niet dat ze zich daardoor moesten laten verleiden. Ze waren uit elkaar gegaan, einde van het verhaal. Nu schatte Callum de kans dat ze weer bij elkaar kwamen voor het einde van het jaar wel hoog in, maar dat was niet belangrijk op dit moment. “Een leuke, nieuwe jongen zal je vast helpen mijn stomme kop snel te vergeten,” zei hij in een zwakke poging tot een grap. Het liefst, hoe egoïstisch het ook klonk, wilde Callum helemaal niet dat Millie hem vergat. Het deed hem goed om te weten dat ze hem nog miste, dat dit een wederzijds gevoel was. Dan was hij niet de enige loser die nog verlangde naar zijn ex-vriendin, zelfs al had hij de relatie verbroken.
          “Dankjewel, Mills, ik ben ook wel trots op deze prestatie,” zei Callum, waarna er een glimlach op zijn gezicht verscheen. Het deed hem goed om te horen dat Millie blij was voor hem, ondanks het feit dat hij het hiervoor had uitgemaakt. Ze kende gewoon geen wrok, ondanks dat Callum haar heel veel pijn had bezorgd met zijn nieuws. “Goed om te horen dat het bij jou ook goed gaat, trouwens. TeSc is natuurlijk een hele zware discipline om te volgen, misschien wel de zwaarste. Toch ben ik blij dat je het naar je zin hebt.” Callum haalde even opgelucht adem, nu hij wist dat zijn keuze in ieder geval niet Millie’s studie in de weg zat. Iets waar hij zichzelf nooit voor had kunnen vergeven. Wellicht dat hun break-up op dat vlak ook zijn ex-vriendin had geholpen meer voor school gefocust te zijn, omdat er nu geen andere afleidingen in haar leven waren. Had Callum dan toch de goede keuze gemaakt voor hun beiden?
          ”En ja, forensisch onderzoek is gaaf hè? Ik heb er nog over nagedacht het als vak te volgen dit jaar, maar het werd me afgeraden door leraren. Kennelijk wijkt het teveel af van mijn andere vakken en voegt het niks voor me toe,” ging Callum na zijn denkpauze verder. Op Millie’s antwoord op zijn vraag waarom ze zo vroeg opgeroepen waren, reageerde hij door kort te lachen. Ze had gelukkig niet haar humor verloren. Callum dacht terug aan de keer dat ze de chef hadden betrapt op het opeten van alle gebakjes. Waarschijnlijk hadden ze hem daarvoor moeten rapporteren, maar Callum zag er het probleem niet van in. Op deze manier vond er geen verspilling van eten plaats, toch? “Dat is een optie, ja, maar ik vermoed niet dat ze daarvoor de hele school zouden optrommelen,” zei Callum, waarna hij zijn hoofd schudde bij Millie’s serieuze antwoord. Nee, zelfs wist hij het ook niet. Zijn ouders hadden hem niks verteld, wellicht wisten zij zelf van niks. De relatie tussen hen en de Pritchards was natuurlijk belabberd, dus waarschijnlijk was er geen communicatie tussen de twee families. Hoewel Callum deze keuze snapte, vond hij in dit geval toch wel spijtig. Dingen die de school betrokken zouden gecommuniceerd moeten worden met alle vier de oprichtersfamilies.
          Gelukkig werden Callum en Millie niet veel langer in het duister gehouden, daar de directrice stipt om half negen het podium op kwam lopen, waarna de deuren van het auditorium automatisch sloten. Het publiek viel gelijk stil en er heerste een vervelende spanning in de ruimte. Callum rolde even kort met zijn ogen, snapte niet waarom Katherine Siverston-Pritchard zoveel aanzien had. Natuurlijk was deze vrouw niet persoonlijk aansprakelijk voor wat haar voorvader de zijne had aangedaan, maar ze bleef een Pritchard. Callum zag dat Millie op haar nagel aan het bijten was, een teken dat ze nerveus was. Zonder het te vragen haalde hij dan ook haar hand bij haar lippen weg en pakte hij deze vast, waarna hij erin kneep. “Het komt goed, oké?” fluisterde Callum haar toe. Een kleine glimlach volgde. Echter, nadat Katherine haar mededeling had gedaan, was hij niet meer zo zeker van zijn woorden. Ij zijn laatste jaar een volledig nieuw team moeten leiden? Infiltranten binnen Pritchard? Dit was absoluut niet hoe hij had verwacht dat zijn laatste jaar zou gaan. Zuchtend liet Callum zich vallen in zijn school. Waarom kon het leven hem nooit tegenmoet komen?
          “Hm?” vroeg Callum aan Millie, waarna hij zich realiseerde waar ze op doelde. Het bericht waarin zijn nieuwe teamleden stonden. Hij was zo erg in gedachten verzonken dat hij daar nog niet eens toegekomen was aan dat te openen. “Ik zal eens kijken,” zei Callum, waarna hij zijn telefoon erbij pakte. Al snel zag hij dat hij in Team 7 zat, samen met Ivah, Azure, Rogan, Asher en Lili. Zijn gezicht betrok lichtjes bij het zien van de eerste drie. “Alsof Katherine een persoonlijk vendetta heeft tegen me,” zuchtte hij, waarna hij zijn telefoon op zijn schoot liet vallen. Nu had hij het niet vreselijk getroffen, gezien al zijn teamleden capabele mensen waren, het was vooral de persoonlijke relaties die Callum met hen had. Ongemakkelijk, of zelfs negatief. Hoe ging het hem ooit lukken dit zooitje ongeregeld te leiden? Gingen Rogan en Ivah überhaupt wel naar hem luisteren? “Ik zit in ieder geval wel met je zusje?” zei Callum daarna, al wist hij niet zeker of dit een positief iets was, gezien het feit dat Ivah al maanden boos op hem was.
          “Hoe bedoel je geen TC?” vroeg hij, waarna hij verward naar de telefoon van Millie die in zijn gezicht geschoven werd, keek. Nadat Callum de namen op haar scherm had bekeken, concludeerde hij ook dat er inderdaad geen Team Captain in haar team zat. Was dat een fout? “Wat gek, misschien krijgen jullie een nieuw iemand? Die nog niet de titel draagt? Montana volgt de discipline Leadership namelijk,” dacht Callum hardop na. Het was de meest logische redenatie, al hadden ze de benoeming van de nieuwe TC’s aan bet begin van het schooljaar al gehad. Tot zijn geluk had Willa er toen niet bijgezeten. Callum krabde kort aan zijn nek. Zou het zo zijn dat ze tweeënhalve maand later nogmaals een aantal leerlingen gingen promoveren?
          Zijn vraag werd niet veel later beantwoord, toen er door Katherine werd opgedragen dat iedereen het auditorium moest verlaten, behalve de Team Captains, Team 20 en Team 23. In stilte keek Callum toe hoe, op enkelen na, iedereen opstond om de ruimte te verlaten. “Oh, er worden absoluut nieuwe leerlingen aangesteld tot Team Captain. Dat doen ze altijd op deze manier,” zei Callum, waarna hij onderuit in zijn stoel zakte en een gaap zijn mond verliet. Hij wilde terug zijn bed induiken, niet moeten luisteren naar nog meer mededelingen van Katherine moeten luisteren, of nieuwe mensen moeten feliciteren met het behalen van zijn prestigieuze titel.




    [ bericht aangepast op 5 okt 2021 - 10:27 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Innes Siverston-Pritchard
    "Just because I don't show it, doesn't mean that I don't feel it."

    23 • Legacy • Teamcaptain • Year 5, Black • Auditorium w/ Viveca
    Hoe meer beweging er in de zaal komt, hoe meer Innes het gevoel heeft dat ze kan verdwijnen — door de vloer heen zakkend nu er even niemand op haar let. Al is het maar voor luttele seconden, zodat ze haar tollende gedachten op orde kan brengen, de emoties uitwissen welke nu de kop op stijgen. Ze mag niet egoïstisch zijn, hetgeen normaliter ook niet als allereerst in haar opkomt, maar van alles wat er nu nog had kunnen gebeuren, was een teamwisseling wel het allerlaatste. Wat bezielde haar moeder? Wat was de werkelijke reden waarom ze het had gedaan? Voor Innes voelt het als een klap bovenop de venijnige klappen die ze al doorstaan heeft — het stukje egoïsme dat daardoor naar de oppervlakte komt gedreven en waar ze eigenlijk helemaal niet naar hoort te luisteren.
          Terwijl het auditorium geleidelijk aan leeg stroomt, de geluiden van onthutste en verwarde leerlingen eveneens wegsterven, voelt Innes zich plots heel naakt in het midden van de zaal. Ook al is dat niet het geval en heeft godzijdank niemand in de gaten dat de roodharige op het afbrokkelende stukje van de afgrond staat. De woeste, kolkende storm in Innes gedachten komt echter onverwachts in een veel rustiger vaarwater als ze Viveca’s aanwezig voelt, nog voor deze daadwerkelijk een arm over haar schouder heen heeft gelegd. Als een anker om haar op haar plek te houden, bewust of niet. Innes was geen gemakkelijk persoon zo nu en dan, iemand die zich veel te gesloten hield op sommige vlakken — wetende dat het haar niet altijd hielp. Een stille lijder, zoals haar broertje maanden geleden nog heeft gezegd. Maar, Viveca was een van de weinige die precies wist hoe haar nicht in elkaar stak; wanneer ze elkaar nodig hadden, of dat nu werd uitgesproken of niet.
          ”Vertel me alsjeblieft dat jij iets meer weet. . .”
          Als vanzelf tikken Innes’ mondhoeken lichtjes een keer naar omhoog — een zweem van een verwaarloosde glimlach kortstondig rond haar lippen gevormd. Had ze maar meer geweten, dan had Innes haar moeder er waarschijnlijk van geprobeerd te overtuigen dat een wisseling van teams niet nodig was geweest. Dat welke dreiging van buitenaf hun kant ook op zou komen, het het beste was als ze dit in de ‘oude’ teams zouden tackelen. Het opgebouwde vertrouwen is met deze husseling compleet verdwenen, waar Innes sowieso al een streepje minder heeft op de andere teamcaptains, omdat het bloed van vorig jaar nog aan haar handen kleeft. Hetgeen dat haar voor altijd zal blijven achtervolgen.
          ”Nee,” brengt Innes dan ook uit, alvorens ze haar keel een keer schraapt — hopende dat de subtiele vibratie, wijzend op een mogelijke inzinking, onhoorbaar is in de klanken van haar stem. “Nee, ik weet helemaal niets.” Lichtjes schudt het oudste Pritchard telg met haar hoofd, waarop haar rode lokken zacht heen en weer bewegen. Nu was Katherine sowieso niet het type dat dit soort dingen thuis al liet doorschemeren, maar zo heel nu en dan was Innes wel op voorhand al van iets nieuws op de hoogte. Dit keer echter helemaal niet.
          ”Natuurlijk niet al te veel prijsgevend, maar heb je een goed team toebedeeld gekregen? En, ga jij nog iets regelen betreffende een afscheid met je oude team?”
          Onbedoeld ademt Innes een keer scherp in. Heeft ze een goed team? Ja, die had ze, maar de leden nu? Mikky, Mara, Jerome. . . Innes mocht niet klagen, iets dat ze diep van binnen dondersgoed wist, maar op dit moment miste ze alle connectie die ze met het vorige team wel had. Ondanks wat er is gebeurd, gezien ze beslist wat deuken op de communicatie en vertrouwenslijn hebben opgelopen. “Jawel,” brengt Innes vervolgens uit. “Het is geen verkeerd team.” Met een ietwat geforceerde glimlach kijkt Innes dan eindelijk naar opzij, richting het knappe gelaat van haar nichtje. “We zullen alleen helemaal van voor af moeten beginnen,” gaat de roodharige vervolgens verder.
          “En wat betreft het afscheid van het oude team. . .” Innes slikt. Haar blik glijdt door het auditorium heen, zoekend naar degene die tot op een half uur geleden nog onder haar toeziend oog gehoord hadden. Moest ze iets voor hen doen als afscheid? En zo ja, wat dan? Innes is zich bewust van het feit dat een enkeling daar niet op zal zitten wachten, en hoewel ze dit op ieder ander moment koeltjes langs zich af kon laten glijden, was het dit keer niet zo gemakkelijk. “Ik weet het niet, Viv. Ik zou niet weten wat ik hen moet geven.” Behalve het leed dat ik al veroorzaakt heb. Schuins blikt Innes terug naar Viveca. Donkere sluimeringen poelen door de lichte kleur van haar ogen heen, onthullen een minieme glimp van de worsteling waar Innes al maanden mee strijdt. Desondanks glimlacht ze.
          “Maar, misschien breng jij me op ideeën. Ga je zelf iets voor je oude leden doen, of ben je blij van sommige blaaskaken af te zijn?” In een poging onaangedaan over te komen, alsof ze zich de hele tijd al opperbest heeft gevoeld, tovert Innes een oprechte, zelfs ietwat plagende, uitdrukking op haar gezicht.


    [ bericht aangepast op 5 okt 2021 - 14:49 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Erin Arya Remington
    "It's only illegal if I get caught."

    21 • Legacy • Fields • Year 3, Sea blue • Auditorium w/ Raphael —> Sterling
    In een troostend gebaar plaatst Raphael een hand op Erin’s schouder, zodra deze met een ongelukkige uitdrukking op haar gelaat kenbaar maakt deze hele teamwisseling niet willen. Mensen mochten zeggen van haar team wat ze wilde, maar voor Erin was het desondanks een vertrouwd groepje geworden. Nu kwam ze in een nieuw team, met een teamcaptain die ze helemaal nog niet zo goed kon. De verhalen misschien, maar de jongen zelf vooralsnog niet.
          ”Ik gok dat bijna niemand dit wil,” zegt Raphael ondertussen. Erin perst haar lippen zacht opeen, wetende dat de jongen een punt had waar ze niet tegenin kon gaan. Aan de gezichten van sommige andere leerlingen te zien, was ze inderdaad niet de enige die hier tegenop zag. “Maar het komt vast goed.” In een zwak gebaar knikt Erin lichtjes. Misschien had Raphael wederom gelijk en zou het inderdaad wel goedkomen. Aan de leden van het nieuwe team zal het beslist niet liggen, gezien Erin met in ieder geval één van de twee op een goede voet stond.
          ”Het lijkt erop dat ik zal moeten blijven. Team 20,” beantwoord Raphael Erin’s vraag of dat hij in een van de twee teams zit, waarvan verwacht wordt dat ze het auditorium nog niet mogen verlaten. De verleiding is groots voor Erin om eveneens te blijven zitten, puur omdat ze ergens wel benieuwd is naar wat er nog gaat komen — waar de rest klaarblijkelijk niet van op de hoogte gesteld hoeft te worden. Na een nieuwsbericht als dit vond Erin dat echter twijfelachtig, maar gezien de teamcaptains allemaal moesten blijven was daar vermoedelijk beter over nagedacht. “'Dus, euhm, jij mag blijven zitten, maar ik moet mijn gezicht laten zien, ben ik bang,” vervolgt Raphael zijn woorden, waarna hij Erin nog een zacht klopje op haar schouder geeft. “Ik zie je later weer!”
          Erin glimlacht kleintjes, gevolgd door een zachte hum als ze haar kin een keer omhoog tikt.
          ”Tot later, Raph,” werpt ze de jongen nog toe, onderwijl ze hem nakijkt als hij richting voren loopt. Voor luttele seconden blijft Erin op haar plek zitten, waarbij haar slanke vingers met een lange pluk van haar haren spelen — een frons tussen haar wenkbrauwen in gevormd. Haar gedachten maken overuren, veelste snel op deze vroege ochtend. Uiteindelijk veert de donkerharige iets op, blikt daarbij een keer op haar mobieltje en drukt zich dan met een diepe zucht omhoog van de stoel waarop ze had plaatsgenomen. Het zag er naar uit dat Katherine Siverston-Pritchard niets ging zeggen totdat alle leerlingen het auditorium hadden verlaten.
          Onderweg naar buiten toe spot Erin echter een slapende Sterling — onderuitgezakt op zijn stoel, compleet van de wereld af. Dat was ook een manier van een bijeenkomst bijwonen. Hoofdschuddend loopt Erin zigzaggend tussen een paar stoelen door. Vlak voor Sterling blijft de getatoeëerde brunette staan, bedenkelijk over wat ze nu het beste kan doen om hem wakker te krijgen — maar al te bekend met de manieren waarop het niet moet, hetgeen waar Erin zelf ook bloedchagrijnig van kan worden. Toch is de verleiding groot, veel te groot. Stilletjes gaat Erin dan ook voor de jongen staan, waarop ze vluchtig een keer over haar schouder heen richting de directrice kijkt. Dan pakt ze Sterling uit het niets met twee handen bij zijn schouders vast.
          ”Ster, wakker worden, we moeten opschieten!” roept ze vervolgens, iets te hard misschien en met een gejaagde klank in haar stem. Plagend, weliswaar. Iets dat hij vermoedelijk pas doorgaat hebben eens hij zijn doppen heeft geopend. Wanneer de jongen verschrikt lijkt op te veren laat Erin hem gauw weer los, een geamuseerd trek rond haar lippen, terwijl ze op hem neerkijkt. “Heb je überhaupt ook maar iets meegekregen van de hele mededeling?” Subtiel trekt Erin een van haar wenkbrauwen op, waarbij ze haar armen kortstondig over elkaar vouwt. Dan maakt ze een knikkend gebaar, pogend Sterling haar te laten volgen.
          ”Kom, jij grote slaapkop. We moeten het auditorium weer uit.”
          En met deze woorden grijpt Erin een van Sterling zijn armen vast, om hem uit de stoel overeind te trekken — achter haar aan de zaal uit en de gang op.


    [ bericht aangepast op 6 okt 2021 - 13:25 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    ☘      Lose the grin or I will lose it for you      ☘

    Declan Nevin








          22      ―      Field      ―      Donkerrood      ―      Vierdejaars      ―      Training clothes      ―      With Luz      ―      Auditorium



          Luz was het duidelijk niet eens met 'niet bedreigend' genoemd te worden. Hij grijnsde licht toen ze hem een klap tegen zijn bovenarm gaf.
    "Hey, doe niet zo agressief jij." zei hij waarschuwend.
    “Hey, ik kan heel bedreigend zijn hoor, pas maar op jij.” murmelde ze op een verontwaardigde toon. De por die hij van haar tussen zijn ribben kreeg, liet hem vlug een stap naar achter nemen. Voorzichtig pakte hij haar polsen vast. "Doe dat nou niet al." mompelde hij en vervolgens liet hij haar weer los. In de meeste gevallen was Luz ook niet dreigend. Als ze iets had om op te blazen wel, maar over het algemeen niet; dan was ze eerder schattig.
    ”Hmm. Ik zeg nooit nee tegen koffie. En koekjes?” was het antwoord van Luz op zijn suggestie om koffie te halen na de mededeling. Koekjes?
    "Koekjes op dit tijdstip?" Afgelopen zomer was het duidelijk geworden dat Luz nogal bijzondere ontbijt keuzes kon hebben, case in point de bak Ben&Jerry's.
    Hoe Luz ijs en koekjes als ontbijt kon eten was voor hem een raadsel. Zelf kreeg hij amper brood of yoghurt naar binnen in de ochtend, laat staan ijs of koekjes. "Als jij koekjes wil, dan halen we koekjes." Zolang hij zijn koffie maar kreeg en tijd met Luz kon spenderen vond hij alles prima. Als Luz koekjes wilde, kreeg ze koekjes.

          Ondertussen waren de twee buiten aan het lopen en was Dec erachter gekomen waar hij in het vervolg vermiste kleding kon vinden. Hij vond het niet erg dat Luz zijn shirts of hoodies wilde dragen, integendeel zelfs, maar het was wel fijn om te weten waar de kleding was.
    “Ik ben goed in nutteloze dingen onthouden, een van mijn vele talenten,” glimlachte ze schouderophalend op dat ze de regels kende. Ze volgde met suggesties om te zorgen dat zij geen kleine crimineel bleef, maar het resulteerde er alleen maar in dat hij checkte of ze niet ziek was en dat ze ook mocht vragen om te lenen, ondanks dat een klein beetje crimineel gedrag leuk was. Hier leek ze het absoluut niet mee eens te zijn.
    "Oh nee nee, absoluut niet. Dingen zijn veel minder leuk als je vraagt of het mag. Ik houd het wel bij stelen. Veel spannender.” ging ze er tegen in. Declan kon het niet laten om even met zijn ogen te rollen. Tot zover zijn poging. “Maar als een beetje crimineel gedrag leuk is… betekent dat ook dat ik van jou wat dingen mag opblazen?” Luz klonk hoopvol.
    "Nee," zei hij hoofdschuddend, niet dat het enkel effect zou hebben. "ik neem mijn woorden terug." Tijdens hun eerste ontmoeting had Luz het ook voor elkaar gekregen om iets te laten opblazen. 'Iets' was de motor van de boot geweest waar ze op aan het varen waren. Een essentieel deel van een boot. Safe to say dat hij er geen fan van was als ze dingen liet opblazen. ‘’Geen dingen laten opblazen, ook al is het een talent van je.’’ Hij liep ook niet rond gooiende met messen.
    Een vlugge blik op zijn smartwatch liet zien dat ze bijna te laat waren voor de mededeling. Zonder al te veel moeite had hij haar over zijn schouder getild. De geur van citrus van Luz haar shampoo drong zijn neus binnen. Een van zijn favoriete geuren tegenwoordig, al zou hij liever een vuist tegen zijn gezicht hebben dan dit toegeven aan een ander, levend individu.

          Met snelle passen waren ze zo richting het auditorium gelopen, waar ze godzijdank nog op tijd aan waren gekomen. Voorzichtig had hij haar weer neergezet. Vrijwel meteen herenigde hij zijn hand weer met de hare. Het voelde vertrouwd, maar tegelijkertijd was het ook net alsof er vuurwerk afging in zijn buik.
    ”Oh uhm, om twee uur, we kunnen wel op mijn kamer kijken? Kunnen we mijn nieuwe beamer uittesten. En ik heb nieuwe snacks besteld om uit te proberen,’’ antwoordde Luz.
    ‘’Klinkt perfect,’’ zei hij. ‘’wat voor snacks heb je besteld?’’
    “Laat we gaan zitten nu er nog plekjes naast elkaar vrij zijn.” Met deze worden trok Luz hem mee richting twee stoelen. Hij kon alleen maar knikken en ‘uhu’ mompelen.
    Dec keek naar Luz toen ze met haar knie tegen die van hem aan duwde. Pas nu had hij door hoe dicht op elkaar ze zaten.
    “Wat denk jij wat de mededeling gaat zijn?” vroeg ze. Even haalde hij zijn schouders op. ‘’Niet iets positiefs denk ik,’’ antwoordde hij. ‘’maar wie weet heb ik het wel fout.’’
    Voor een tweede keer deze ochtend trok hij zijn hand los van die van Luz. Hij liet zijn had rusten op haar bovenbeen, net boven haar knie. Net zoals hij van de zomer genoeg had gedaan.

          Zijn ogen richtten zich op Headmistress Siverston die het podium van het auditorium verscheen. Van haar woorden hoorde hij echter vrij weinig. Dat effect had Luz nou eenmaal.
    Pas bij de woorden 'nieuwe teams' keek, verward, hij op. Nieuwe teams? Wat? Misschien had hij moeten opletten op wat er gezegd werd.
    "Waarom krijgen we nieuwe teams?" vroeg hij op fluisterende toon, hopende dat Luz wel had kunnen opletten.
    Zijn telefoon trilde in zijn broekzak. Toen hij deze gepakt had zag hij dat hij ook een berichtje van Adrian gemist had, met dat het fijn was dat ze er waren ondanks het tijdstip. Het bericht van de school trok zijn oog echter. Echt nieuwe teams dus.
    Viveca, Logan, Lusya, Malcolm en Elisheva.
    Een glimlach ontstond op zijn gezicht bij het lezen van Viveca en Luz hun namen. Declan vond het helemaal niet erg dat hij met hun in een team zat nu.
    Logan was ook prima. Zolang hij maar niet dezelfde stunten uit ging halen als dat hij deed bij hun vorige team, dan was alles prima. No way dat door Logan een van de twee bijna gewond of gewond raakte.
    "Het ziet er naar uit dat je aan me vast zit," grijnsde hij. "ik heb niets te klagen over mijn oude team, maar dit klinkt als een goed team."


    [ bericht aangepast op 18 okt 2021 - 11:24 ]


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.



    ıɱơɠɛŋ ɬყŋɖąƖƖ


    .      .      .      .      .      .

    I hope. . .
    you will be p r o u d
    of me, mom
    .      18 YEARS      .      TRAINEE      .      BRIBER      .      OUTFIT      .      W. IVAH      .      @AUDITORIUM      .
    Nerveus speelde ik met de naden van mijn mouw. Nog altijd voelde ik me niet op mijn gemak tussen deze mensen die allemaal gemaakt leken voor deze opleiding – in tegenstellig tot mij. Tot nog toe was het een wonder dat ik nog leefde en ik vermoedde dat ik hier grotendeels Braden, Sterling en Viveca voor te danken had. Zonder hen dacht ik het niet te kunnen redden binnen deze branch.
          Helemaal verdwenen in mijn zorgen, had ik niet direct gemerkt dat Ivah naast me kwam zitten. Ik bood onmiddellijk mijn excuses aan en wenste haar ook een goedemorgen terug. “No worries,” klonk haar stem opgewekt waarna ze een wuivende beweging maakte met haar hand, “het is nog supervroeg.” Langzaam ging ik met mijn hoofd op en neer en onderdrukte een gaap.
          “Zeg dat wel,” giechelde ik, “ik zit zelfs nog in mijn pyjama.” Terwijl ik hardop de aandacht vestigde op mijn pyjama verscheen er een kleur op mijn wangen. Hierdoor voelde de temperatuur nog eens extra koel aan tegen mijn gezicht. Zodoende kon ik bevestigen dat het onmenselijke koud was op het moment, zelfs met een dikke trui zoals ik nu aan had. Het deed me goed om de ouderejaars te zien lachen om mijn opmerking. Ik werd er zelfs verlegen van en trok mezelf met een tevreden glimlach iets meer terug in mijn hoodie.
          Vervolgens vroeg ik of er al een keer eerder zo’n bijeenkomst als deze plaats had gevonden. “Een keer,” antwoordde Ivah zachtjes waardoor het kippenvel op mijn armen verscheen en deze keer was de kou niet de oorzaak.

          “Vorig jaar. Maar dit is pas mijn tweede jaar, dus of het nog eerder gebeurd is, durf ik niet te zeggen.” Ik knikte begrijpend. “M-mag ik ook vragen, wat er precies is gebeurd. . . één jaar geleden? Als je er helemaal niet over wilt praten, kan je git gewoon aangeven.” Een bezorgde blik verscheen in mijn ogen en ik wachtte af tot het moment dat Ivah weer het woord tot haar nam.
          Echter scheen de directrice Ivah voor te zijn door ons het slechte nieuws te brengen. Nieuws waar ik vrij weinig van begreep behalve dat onze teams gehusseld zouden worden. Onmiddellijk ging ik rechtop in mijn stoel zitten. De directrice vertelde dat de nieuwe teamindelingen via de telefoon toegankelijk zouden zijn voor ons als studenten. Ik knipperde een paar keer met mijn ogen en gleed met mijn handen over elke plek waar ik mijn telefoon gestopt zou kunnen hebben om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat deze nog op mijn nachtkastje aan de oplader hing.
          “Heb je een beetje een prima team?” vroeg Ivah vriendelijk aan mij. Met een rode kleur op mijn wangen wegens de lichte stress die ik voelde, keek ik naar de brunette op. “I-ik heb mijn telefoon niet bij me. . . dus ik weet niet in welk team ik zit. Denk je dat ik nu moet gaan rennen om mijn telefoon te halen of andere mensen moet gaan lastig vallen om te vragen of ik bij hen in het team zit. . ?” Mijn blauwe ogen stonden vol zorgen en ik begon nog heftiger te wriemelen aan de losse draadjes op de naad van mijn mouw.


    I have seen my own sun darkened