• WELCOME TO PRITCHARD INSTITUTE
    "Spying is a like a game of chess: sometimes you have to withdraw, sometimes you have to sacrifice one of your pieces to win."




    PERSONAGES

    Personeel
    ⚣ Roman Morales • 28 • teacher field • Niragi

    Team 1
    ⚣ Adrian Ellsworth-Buchanan • 23 • zwart • 5 • field • Neairi
    ⚣ Braden Pierce • 21 • zeeblauw • 4 • technology & science • RadioTapok
    ⚢ Yelena Ivanova • 20 • zeeblauw • 3 • sociology & culture • Niragi
    ⚢ Camille Moreau • 19 • lichtgroen • 2 • intelligence • Tad

    Team 7
    ⚣ Callum Taylor-Laskin • 23 • zwart • 5 • intelligence • Starsight
    ⚣ Dantae Cross • 21 • zeeblauw • 3 • field • Sionnach
    ⚢ Ivah Willington-Aitken • 19 • lichtgroen • 2 • sociology & culture • Neaera

    Team 10
    ⚢ Innes Siverston-Pritchard • 23 • zwart • 5 • field • Sionnach
    ⚢ Mikky Aeschliman • 21 • zeeblauw • 3 • technology & science • Starsight
    ⚢ Mara Taylor-Ashford • 20 • lichtgroen • 3 • sociology & culture • Neairi
    ⚢ Aylin Özdemir • 20 • zeeblauw • 3 • intelligence • Neaera

    Team 17
    ⚣ Lincoln Taylor-Ashford • 22 • zwart • 5 • intelligence • Neaera
    ⚣ Sterling Jr. Spencer • 20 • lichtgroen • 3 • sociology & culture • Raccoon
    ⚢ Erin Remington • 21 • zeeblauw • 3 • field • Sionnach

    Team 20
    ⚢ Montana Byrd • 21 • donkerrood • 4 • field • Laufeydottir
    ⚢ Lusya Antares • 20 • lichtgroen • 2 • technology & science • Neairi
    ⚣ Raphael Pritchard • 18 • wit • 1 • in basistraining • RadioTapok
    ⚣ Declan Nevin • 22 • donkerrood • 4 • field • Neaera

    Team 23
    ⚢ Willa Ferguson • 21 • donkerrood • 4 • field • Lunation
    ⚣ Valentin Ivanov • 20 • zeeblauw • 3 • technology & science • Laufeydottir
    ⚣ Viktor Melnik • 20 • lichtgroen • 2 • intelligence • Raccoon
    REGELS

    • Probeer minimaal 250 woorden te schrijven.
    • 16+ mag, maar geef het even aan bovenin de post (evenmin trigger warnings en andere heftige onderwerpen).
    • De Quizlet huisregels gelden hier ook.
    • Gelieve minstens elke week een keer te posten, al begrijp ik het volledig als dit af en toe niet lukt.
    • Maximaal vier rollen per persoon, maar probeer ze wel allemaal actief te houden. Als je toch meer wilt, overleg het even met me en dan komen we er wel uit.
    • Ruzies en gezeik gelieve buiten de RPG te houden.
    • Zowel Engels als Nederlands is toegestaan, maar gelieve wel de post in een taal schrijven.
    • Alleen Starsight maakt nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven.

    Inactief
    ⚣ Jerome Nicholson • 21 • zeeblauw • 3 • intelligence • Chocolatier
    ⚣ Emilio Parker • 20 • rang • 3 • sociology & culture • Happier
    ⚢ Carys Blakely • 18 • wit • 1 • Etherea
    ⚢ Catalina Cross • 19 • lichtgroen • 2 • sociology & culture • Izel
    ⚢ Viveca Pritchard • 21 • donkerrood • 4 • intelligence • Izel
    ⚣ Roscoe Nyugen • 22 • zwart • 5 • field • Izel
    ⚢ Imogen Tyndall • 18 • wit • 1 • in basistraining • Izel
    ⚢ Millie Willington-Aitken • 21 • donkerrood • 4 • sociology & culture • Enjoy_20
    ⚣ Amos Taylor-Laskin • 22 • zeeblauw • 3 • technology & science • calice
    ⚣ Logan Sawyer • 20 • lichtgroen • 2 • sociology & culture • calice
    ⚢ Azure Ellsworth-Buchanan • 20 • zeeblauw • 3 • technology & science • iotte
    ⚢ Raven Dubois • 18 • wit • 1 • in basistraining • iotte
    ⚣ Nurhan Ellsworth-Buchanan • 20 • lichtgroen • 3 • field • iotte

    [ bericht aangepast op 23 dec 2021 - 12:36 ]


    That is a perfect copy of reality.


    Millie Marlowe Willington Aitken
    21 | Sociology & Culture | donkerrood | jaar 4 | legacy | with Cal @ auditorium


    ”Sometimes all i think about is you."

          De brunette had zwak geglimlacht op Callums opmerking. Ze wilde helemaal geen nieuwe jongen. Ze wilde hem. Dit leek haar ex echter niet te snappen. Het feit dat Cal deze woorden uitsprak, verontrustte haar. Als hij het niet erg zou vinden om haar met iemand anders te zien, was hij misschien al helemaal over haar heen. Millie probeerde deze gedachte te negeren al gaf het haar wel een wat onrustiger gevoel. De brunette werd gelukkig door het verdere gesprek van dit gevoel afgeleid. Ze had gevraagd hoe het met Calls studie ging. Het ging goed, meer dan goed zelfs. Ze was oprecht blij voor hem geweest. “Dankjewel, Mills, ik ben ook wel trots op deze prestatie.” had Callum toegegeven waarna er een trotse glimlach op zijn gezicht verscheen. Het werkte aanstekelijk en ook Millie had moeten glimlachen. Hierna had de jongen haar gevraagd hoe het met haar studie ging. Ze had hem verteld dat het goed ging, al vond ze het wel lastiger. “Goed om te horen dat het bij jou ook goed gaat, trouwens. TeSc is natuurlijk een hele zware discipline om te volgen, misschien wel de zwaarste. Toch ben ik blij dat je het naar je zin hebt.” Millie glimlachte. "Dankje Cal." Het was fijn om te beseffen dat ook Callum oprecht blij voor haar was als dingen goed gingen. Dat was in ieder geval niet veranderd. ”En ja, forensisch onderzoek is gaaf hè? Ik heb er nog over nagedacht het als vak te volgen dit jaar, maar het werd me afgeraden door leraren. Kennelijk wijkt het teveel af van mijn andere vakken en voegt het niks voor me toe." De brunette knikte. Ze kon die redenatie wel begrijpen al was het wel super zonde. "Ah, wat jammer! Ja bij mij paste het juist erg goed," Sporen kunnen vinden en analyseren kon best nog eens handig zijn tijdens undercover operaties. "Ik kan je best een keer wat dingen erover uit leggen en vertellen!" had de dame enthousiast geopperd. Ze besefte zich erg snel dat Callum daar misschien helemaal niet op zat te wachten. Het laatste wat ze wilde was hem in verlegenheid brengen. "Alleen als je dat wilt en er tijd voor hebt natuurlijk.. als het niet gaat dan is dat niet erg.." had ze zichzelf daarom zachtjes verbeterd. Callum had vervolgens gevraagd of zij enig idee had waarom ze zo vroeg opgeroepen werden. Millie had een inside joke over de chef gemaakt en tot haar opluchting had Callum erom moeten lachen. Hoe vervelend had het geweest als hij het ophalen van oude herinneringen niet had kunnen waarderen of erger nog als hij de herinnering die haar best dierbaar was compleet was vergeten. “Dat is een optie, ja, maar ik vermoed niet dat ze daarvoor de hele school zouden optrommelen." Millie had instemmend geknikt. De brunette had gehoopt dat Cal als TC eventueel meer informatie had. Het schudden van zijn hoofd op haar vraag had haar teleurgesteld en nog nerveuzer gemaakt.

    Tijdens de mededeling had Millie uit nerveusheid op haar nagel gebeten. In een soepele beweging had Cal haar hand bij haar lippen weggehaald, deze vastgepakt en er zachtjes in geknepen. Een warme gloed gleed over haar heen. “Het komt goed, oké?” fluisterde hij haar toe waarna hij haar een kleine glimlach schonk. Ze had geen idee hoe het mogelijk was maar Callum kon haar altijd gerust stellen. Het was een van de redenen dat haar ogen bij binnenkomst in het auditorium in eerste instantie naar hem opzoek waren geweest. Bij hem voelde ze zich veilig. Ze haalde even diep adem en glimlachte warm terug. "Oke," had ze gerustgesteld gemompeld. Na de mededeling hadden er meerdere gedachtes door haar hoofd geschoten en was Millie er voor even niet helemaal meer bij geweest. Hetzelfde kon worden gezegd over Cal die haar vraag over hoe hij zijn team indeling vond in eerste instantie niet leek te horen. “Hm?” Millie had haar lippen al gespreid om haar vraag te herhalen maar het bleek niet nodig. “Ik zal eens kijken,” Millie keek toe hoe de jongen zijn gezicht betrok. Was het zo erg? Een bezorgde blik ontstond in de brunette haar ogen. “Alsof Katherine een persoonlijk vendetta heeft tegen me.” zuchtte hij waarna hij zijn telefoon op zijn schoot liet vallen. Millie kon het niet laten en liet haar ogen over zijn scherm gaan opzoek naar de namen. Ivah, Azure Rogan, Asher en Lili. Bij het zien van de tweede naam zakte de moed haar in de schoenen al probeerde ze dit niet te laten merken. Roddels waren roddels en niets meer toch? “Ik zit in ieder geval wel met je zusje?” Millie knikte. Ze was blij dat Ivah bij hem zat. "Dan is ze in ieder geval in goede handen." zei ze met een glimlach. Ondertussen had Millie de namen van haar eigen team nog eens doorgenomen en was ze tot de conclusie gekomen dat ze geen TC had. “Hoe bedoel je geen TC?" Cal had zijn ogen over haar scherm laten glijden. “Wat gek, misschien krijgen jullie een nieuw iemand? Die nog niet de titel draagt? Montana volgt de discipline Leadership namelijk." Millie haalde opgelucht adem. "Aaah, ja dat zal het dan inderdaad wel zijn." De brunette was blij met deze ontwikkeling. Ze hield wel van girlpower en daar had Montana zeker genoeg van. “Oh, er worden absoluut nieuwe leerlingen aangesteld tot Team Captain. Dat doen ze altijd op deze manier." had Cal gesteld nadat het halve auditorium leeggelopen was. De jongen was onderuit in zijn stoel gezakt en gaapte. "Hey, je kan op z'n minst doen alsof het je interesseert!" plaagde ze hem waarna ze hem een kleine por in zijn zij gaf. Het was misschien niet het aller beste moment maar hoe hard millie ook op haar tong probeerde te bijten het lukte haar niet. Ze was te nieuwsgierig. Waren de roddels waar? "Je bent er met je team nog best goed vanaf gekomen toch? Je zit ook met Azure en daar heb je toch ook een goede band mee?" vroeg ze met een onschuldige en opbeurende toon. Tuurlijk was ze vooral benieuwd naar de situatie tussen die twee maar dit wilde ze niet laten merken. Doen alsof ze van niets wist en hem enthousiast proberen te laten worden over zijn team was dan ook een goed excuus om over de dame te beginnen.



    "Someday when you leave me, I bet these memories follow you around."

    Braden      Pierce
    22      •      Technology and Science      •      Year 4      •      with VivecaMikky      •      at auditorium

    I don't have the energy to pretend to like you today.







         
    De plotselinge omslag in Viveca verraste Braden en hij keek haar dan ook wat verward aan. Waarom was ze opeens zo serieus? Op zich was ze vaak zat wel serieus, maar nooit zo plotseling. Meestal bleef ze wel in een speelse bui hangen tot er echt een reden was om serieus te zijn. Een reden die Braden nu niet kon vinden.
          'Nee inderdaad, je hebt gelijk, sorry,' verontschuldigde ze zich. 'I am a bit on edge, door dit hele gebeuren. Ik hou niet van deze ontwetendheid.' Oh, oké, op zich wel logisch. Het deed een beetje pijn dat ze het op hem moest afreageren, maar hij snapte de spanning wel. De aankondiging van een mededeling deed niemand goed, al helemaal niet als TC.
          'Het is oké,' mompelde hij en hij haalde zijn schouders op. Hij bleef liever niet te lang in confrontaties hangen, ook al werden er excuses aangeboden. Juist als er excuses werden aangeboden. Tijd om dan door te gaan. Viveca ging ondertussen verder met TC taken, dus nam Braden het moment om even zijn ogen te sluiten. Heel even maar, want Viv wilde al gauw weer zijn aandacht. Blijkbaar moest ze nog meer ventileren tegen hem en deze keer was Imogen het onderwerp, een onderwerp waar Braden ook geen fan van was. Hij vond het meisje te aardig om aan te moeten horen hoe Viveca haar afkraakte. Alweer was het vervolgens tijd voor verontschuldigingen.
          'Je hebt gelijk. Natuurlijk heb je gelijk. Het spijt me van mij uitbarsting. Als Team Captain ligt er een grote last op mijn schouders en soms voelt het alsof je de grip op alles verliest. Snap je. . ?' Braden knikte langzaam terwijl ze sprak. Hij dacht het te snappen, al mocht ze alsnog echt wel wat aardiger zijn naar haar teamgenoten toe. Of eigenlijk gewoon Imogen, het kon hem niet zo veel schelen als ze dit deed over Montana of Sterling. 'In ieder geval, dank je wel voor de reminder. Je bent een goede vriend.' Deze woorden deden hem even glimlachen en hij klopte haar op haar schouder. Het was dat hij niet zo goed wist wat te zeggen, maar anders had hij daar toch geen tijd voor gehad, omdat nu de directrice op het podium verscheen. Tijd om te gaan luisteren naar wat voor nieuws ze te vertellen had.
          Het was nieuws dat in Bradens ogen een absolute ramp was. Hoe had nu juist eindelijk zijn draai in het team gevonden, iets wat hem drie jaar had gekost. Hoe zou hij in hemelsnaam nu zo snel aan een nieuw team moeten kunnen wennen? Het zouden vast weer praktijken worden zoals vroeger met Oliver, zijn oude TC, worden, die wist nooit hoe hij met Braden moest omgaan. Adrian zou dit vast ook niet weten. Hij vroeg dan ook aan Viveca wat hij nu moest, al zou zij vast ook het antwoord niet weten.
          'Het komt echt goed, Braden. Geloof me, er zijn meerdere die jouw talent zullen gaan erkennen,' vertelde ze hem na voorzichtig een hand op zijn schouder gelegd te hebben. Langzaam knikte hij, maar erg overtuigd was hij niet. Tot nu toe was Viveca één van de weinigen geweest en op persoonlijke voet mochten hij en Adrian elkaar niet echt. 'Als er iets aan de hand is met je toekomstige TC, kun je naar mij komen. Ik wil van jou niet mijn vijand maken, je bent een gevaarlijke man wanneer je helemaal op stoom bent gekomen.' Braden kon het niet laten om toch even te grinniken om haar woorden. Niet dat hij zichzelf ooit zo had gezien, maar blijkbaar kon hij zo wel overkomen op anderen met zijn wapens. 'Wat er ook gebeurd, ik blijf je vriendin.'
          'Natuurlijk blijven we vrienden,' merkte hij toch ietwat verbaasd op. Zorgen om Viv te verliezen door deze wissel had hij eigenlijk nooit gehad. Hij was dan niet de meest sociale persoon en hij zou haar niet meer door het team vaak zien, toch was zij wel één van de weinigen met wie hij actief contact zou proberen te houden. 'Maar dank je wel.' Hij glimlachte zwakjes naar haar, maar het gevoel dat dit jaar alsnog rampzalig zou gaan worden, bleef overheersen.
          Ongelukkig staarde hij dan ook wat voor zich uit. Hij voelde zich nu nog echt niet in staat om op te staan, had even tijd nodig om alles te laten bezinken. Weggaan voelde alsof hij het definitief zou maken, dat hij nu echt opeens in een ander team zat, niet meer vertrouwd bij Viveca. 'Hey Brad, hey Vec,' hoorde hij opeens iemand zeggen. Wat verward keek hij op om te zien hoe Mikky naast hem kwam zitten. 'Hey Mikky,' begroette Viveca haar al snel.
          'Oh, hey,' wist Braden uiteindelijk uit te brengen, zijn ogen afwisselend gericht op haar en de grond. 'Is je nieuwe team zo erg?' vroeg Mikky hem daarop zachtjes. Braden haalde zijn schouders op en keek haar weer even aan. Hij wist niet of het team zelf erg was. Het was voornamelijk het feit dat hij überhaupt nu in een ander team zat, misschien ook door Adrian. Hij had er weinig vertrouwen in dat de jongen hem zou accepteren. 'Kom, we moeten weg. Directrice Siverston-Pritchard wilt graag wat dingen met slechts een kleine groep bespreken. Ik trakteer op een stevige kop koffie? Dan kunnen we daarna misschien wat rondhangen in het Tech Centre?' Mikky had ondertussen zijn hand vastgepakt en hij moest zijn best doen om haar aan te blijven kijken terwijl ze tegen hem sprak.
          Braden zuchtte diep, maar hij liet zich uiteindelijk wel meetrekken door Mikky, het auditorium uit. 'Ik zie je later?' vroeg hij nog even twijfelend aan Viv voor hij haar verliet. Op zich voelde het wel goed om eindelijk die bedrukte ruimte uit te zijn. Hij voelde zich nog steeds neerslachtig door het nieuws, maar er was een kleine verbetering.
          'Dank je wel,' wist hij er uiteindelijk uit te krijgen eenmaal ze buiten het auditorium stonden. 'Ik weet gewoon niet zo goed wat ik met mijn nieuwe teamgenoten aan moet. Zal Adrian me wel accepteren?' Nog een diepe zucht verliet zijn mond. 'Afleiding in het Tech Centre klinkt dus als een heel goed plan.' Koffie gaf hij wat minder om, maar wie weet kon hij ook dat wel gebruiken. Gewillig volgde hij Mikky dan ook naar het cafétje in de aula.


    Stenenlikker

    LOGAN GRAYSON SAWYER
    Briber • Team Awesome • 20 years old • Auditorium • W. Cammie & Raven



    Cammie leek te moeten zoeken naar woorden, voordat ze uiteindelijk besloot op: “Je bent zelf schattig.” Logan kreeg het idee dat dit niet de woorden waren waar ze eigenlijk voor wilde gaan, maar hij vroeg er niet verder naar. Al was zijn nieuwsgierigheid naar haar wel groter geworden. “Maar vertel op: wat krijg ik als je de volgende keer dezelfde vergissing maakt?” Vroeg ze, haar grote blauwe ogen op hem gericht.
    Een date. Dat wilde hij eigenlijk zeggen. “Wat wil je?” Waren de woorden die Logan sprak, in de hoop te kunnen peilen waar hij nu precies bij zijn vriendin stond.
          Het elastiek schoot weg. Cammie verontschuldigde zich en Raven voegde zich bij hen om het elastiekje van Cammie terug te geven. Lichte paniek sloeg bij Logan toe. Nu moest hij met zowel Cammie als Raven tegelijk praten. Maar het zorgde er ook voor dat laatstgenoemde uit de klauwen van Rogan bleef, dus dat maakte het zijn paniek en ongemakkelijkheid wel waard. De meisjes kletsten even met elkaar. Het was lief hoe ze zich tegenover elkaar verontschuldigen en Cammie haar Frans klonk mooi. Heel even vroeg Logan zich af hoe je ooit niet op meisjes kon vallen? Terwijl ze zo zacht en lief konden zijn. Met hun lange haren, hoge stemmen en kleine gestalten. Hoe kon je niet een meisje haar hand willen vast houden, een arm om haar heen willen slaan of zoenen. En Logan voelde al die dingen voor de twee meisjes die naast hem zaten.
          De directrice nam het woord en Logan maakte en nogal schampere opmerking over haar speech. Waar Logan zelf nogal nonchalant en ongeinteresseerd was in het hele gebeuren, leek Cammie te verstijven. Zou ze bang zijn? Haar gezicht stond lichtelijk paniekerig en Logan wenste vurig dat hij haar hand durfde vast te pakken. Het gezicht van Raven zag Logan niet en hij wilde ook geen creep lijken door zich naar voren te buigen om te kunnen peilen hoe zij onder het nieuws was. Na de nieuwe teamaankondiging maakte Logan zijn hart een sprong. Dit team kon niet beter!
    “Zo te zien moet je me nog langer missen.” grinnikte Logan.
    Cammie keek op van haar telefoon. “Of jij mij.”
    “Dat doe ik sowieso.” De woorden waren er sneller uit dan hij er erg in had. Door het goede nieuws van de teamindeling had hij niet nagedacht voordat hij sprak. Logan zijn ogen werden groot en hij keek snel naar zijn telefoon. Hopelijk had ze hem niet gehoord. Was zijn stem luid geweest? Fuck, volgens mij wel.
    Cammie boog zich richting Logan en toen gingen al helemaal alle alarmbellen rinkelen. Hij rook wel oké toch? Zijn kleding was schoon, hij had gedoucht. Nee, dat moest goed zitten. Cammie klakte met haar tong.
    “Wat?” Vroeg Logan bezorgd.
    “Nu weet ik zeker dat je het met mevrouw Siverston-Pritchard hebt gedaan,” zei ze nonchalant.
    Logan wist niet wat hij hoorde. Hij én Siverton-Pritchard? Ze moest eens weten. De voornaamste lovestory in zijn leven was hij en zijn hand.
    “Wil ik dit weten?” Vroeg Raven grinnikend.
    “Ik -” begon Logan uit het veld geslagen, maar Cammie draaide haar telefoon naar Raven en hem toe. Die afleiding greep Logan meet beide handen aan. Hij snoof luid. “Adrian als Captain, succes daarmee.” Zei hij vies.
    “Is jouw team een beetje oké?” Vroeg Cammie zacht aan Raven. Please, niet bij Rogan. “Ik weet zeker dat het allemaal wel goed komt. We zijn sterker dan ze denken zolang we op elkaar blijven vertrouwen.”Sprak ze het meisje moed in. Niet schattig, tuurlijk Cammie...
    “Best oké!” zei Raven. “Ik zit bij Lincoln, Sterling, Erin, Cara en Blake.” Logan knikte. Dat was prima.
          “Ik moet weg trouwens,” zei Cammie vervolgens, haar tongval Franser dan Logan hem ooit gehoord had. “Iemand van jullie ook behoefte aan wat frisse lucht, of moeten jullie blijven?”
    “Ik kan wel wat frisse lucht gebruiken.” Raven leek nog best vrolijk te zijn, misschien vond zij haar oude team ook niks. Logan stond op en haalde zijn pakje sigaretten uit zijn zak. Door de chaos in de ruimte ging hij er niet van uit dat iemand oog had voor hem en zijn peuken.
    “Ja, ik ook wel.”zei hij en hij haalde één sigaret uit het pakje en bracht deze plagerig naar Cammie haar mond. “Jij rookt ook toch?” daarna keek hij naar Raven. Zijn maag trok samen. Kom op, doe het. “Ga je ook mee naar buiten?”
    “Oh, jij bent ons trouwens nog antwoorden verschuldigd,” Cammie keek hem weer aan.
    Logan grijnsde, nu zijn conspiracy weer het onderwerp van gesprek was, had hij geen moeite meer met praten tegen zijn twee crushes. “Als jullie mee gaan roken, vertel ik wat mijn vermoedens zijn over deze fantastische instelling.” zei hij samenzweerderig, maar hij liep al richting de uitgang. “Het begon allemaal op een mooie zomeravond toen ik de directrice tegenkwam...” begon hij zijn verhaal, maar de grijns op zijn gezicht verraadde het feit dat dit niet het échte verhaal was.


    From: Blondie:
    Lezen wordt ook zwaar overrated. Ik doe het graag voor, hmm..

    To: Blondie:
    Wat? Lezen? Of iets anders?



    [ bericht aangepast op 7 okt 2021 - 20:47 ]


    STERLING jr ANDRÉ SPENCER

    Legacy – Year 3 - Lichtgroen - With Cammie and Logan -> With Erin




    Het was dat het veels te vroeg in de ochtend was, dat ik mezelf al voelde wegdommelen. Het duurde nu wel even tegen dat Mrs.Pritchard haar meededeling zou komen geven, en daarbij had ik mijn koffie nog niet binnen. Met de hoodie zo over mijn hoofd was de warmte me te aangenaam, waardoor ik het dichtvallen van mijn oogleden niet meer kon tegenhouden. En ja hoor, het moment dat ik helemaal ingedommeld was, bleek de zaal helemaal stil te vallen. Het was dat ik zelf nog niet snel snurkte maar echt nog iets meekrijgen van de speech had ik niet. Waarom Cammie en Logan me niet hadden gewekt wist ik ook niet, misschien hadden ze het wel geprobeerd, want zelf het berichtje dat Ivah me had gestuurd had ik niet horen- of voelen- aankomen.
    Mijn dromen waren net interessant aan het worden toen ik abrupt heen en weer geschud werd en ik in slaapdronken licht geschrokken toestand "Woaaho" mopperde terwijl ik knipperde en een wazige schim van Erin kon onderscheiden uit de plotse chaos.
    ”Ster, wakker worden, we moeten opschieten!” Riep de dame haastig, waardoor ik een beetje spastisch opsprong van mijn stoel. "Whaaa? Waaar?" schichtig keek ik op me heen, mijn evenwicht proberend te houden van het snelle opspringen, echter eens de draaiingen stopte en ik mijn vermoeidheid had weggeknipperd, keek ik de dame schaapachtig aan. De geamuseerde grijns om haar lippen verraadde al dat ze me goed in de maling had genomen. "Serieus?" vroeg ik mopperend, waarna ik de hoodie even over mijn hoofd trok en een dissaproving vermoeide kreun liet horen, waarna ik het ding dan toch mokkend van mijn hoofd gooide en even in mijn gezicht wreef. “Heb je überhaupt ook maar iets meegekregen van de hele mededeling?” vroeg de brunette voor me weer, waardoor een kleine "huh?" mijn lippen verliet, waarna ik me omdraaide en zag dat de hele zaal haast leeg was. "Ehhh..." ik krabbelde even door mijn haar. "Was het belangrijk?" vroeg ik op m'n onschuldigst terwijl ik even door mijn krullen krabbelde en Erin met een onschuldige puppy blik aankeek. Ze zou me geen tweede maal in de maling durven nemen, toch? Daarbij als ze me in de maling kon nemen, was het niet iets dusdanig ernstigs als een sterfgeval dus had ik er een beetje laks vertrouwen in dat het om iets onbenulligs zou gaan.
    Erin sloeg haar armen over elkaar en knikte even, waarna ze al wegbeende, waardoor ik nog steeds slaapdronkend en antwoordloos achter haar aanhobbelend. "Hé , wacht effe!" mopperde ik haastig, ”Kom, jij grote slaapkop. We moeten het auditorium weer uit.” Erin nam mijn arm beet waardoor ik ietswat stompelend mezelf liet meesleuren door de brunette. Onderweg het labyrinth aan stoelen merkte ik nog Cammie in de verte op, waardoor ik mijn maatje nog even nazwaaide, waarna ik Erin volgde, nog steeds met een vragende blik op mijn smoel. "Eriinnn, ga je het me nou nog vertellen? " klaagde ik , waarna het me daagde dat ik misschien eerst een koffie kon gebruiken. "Ga je het me vertellen terwijl we koffie gaan halen?" poogde ik terwijl ik ondertussen de dame bijgebeend was en ik naast haar kwam te wandelen. "Je bent me wel een goede mok verschuldigd na me bijna een paniek aanval te bezorgen." poogde ik nu zelf plagend verder.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    MARA CALLIOPE TAYLOR-ASHFORD
    Ew, people
    twenty • socu • outside • with nurhan • outfit

    Was het een verstandig idee om alleen te zijn met Nurhan? Waarschijnlijk niet. Het laatste waar Mara echter zin in had was iemand die hun gesprek overhoorde, met hoe hun gespreken er soms aan toe konden gaan. Het was simpelweg iets wat niemand anders ook maar iets aan ging. Er zaten te veel nieuwsgierige aagjes op Pritchard. Een afgelegen gesprek was simpelweg de beste keuze. Nu ze enigszins privacy hadden gaf ze antwoord op de vraag die hij in het auditorium had gesteld.
          ”Het interesseerde je toch niet?” vroeg Nur, op een toon alsof hij over het weer aan het praten was.
          Mara sloeg haar ogen ten hemel. “Hmm, dat is zeker waar,” merkte ze op een soort gelijke toon als hem op. “Ik snap vooral niet waarom jij er druk om maakt wat ik met wie doe.” Hij was tijdens hun break-up ook niet bepaald overgekomen alsof het hem ook maar iets boeide. Het had lichtelijke twijfels doen ontstaan of hij al die tijd slechts een spelletje met haar gespeeld, zoals hij nu met anderen deed. Dankzij haar lieve ouders had ze al vroeg geleerd hoe te doen alsof iets haar niet dwarszat. Tegen Nur was ze er tot nu toe in geslaagd om te doen alsof hun out of the blue break-up haar niet gekwetst had. Er waren meerdere mensen – te veel als je het haar vroeg – die tranen in haar ogen hadden zien staan vanwege de klootzak voor haar neus. Ze moest er maar op vertrouwen dat geen van allen hun mond voorbij had gepraat. “Ik zie niet echt iets voor me om jaloers op te zijn.” Het was een deels een leugen.
          ”Denk je dat?” merkte Nur vervolgens op, als antwoord op haar vraag of hij haar in de gaten hield. “Ik hoef jou niet in de gaten te houden. De verhalen die rond gaan vertellen meer dan genoeg.” De woorden kwamen als een woedend gesis over zijn lippen. Daar was de andere Nur die ze kende.
          ”Nou, zeer fijn om te weten dat mijn seksleven schijnbaar een hot topic is.” Zoals ze al zei, te veel nieuwsgierige mensen. Het was een goede eigenschap als een spion, op andere vlakken was het behoorlijk wat minder. Zolang haar broer of neven er maar niet over hadden gehoord. Het zou lichtelijk ongemakkelijk zijn. “Laat het maar weten als er nog iets interessants over mij voorbij komt, ik ben wel benieuwd nu.”
          Nur zette een stap haar kant op. Hun lichamen stonden zo dicht op elkaar dat er met moeite een hand tussen paste. Ze deed er niks aan om hem weg te duwen. “Je bent van mij, en dat weet je. Dus gedraag je daar ook naar.” Zijn adem voelde warm en vertrouwd tegen haar hals. Hoe vaak hadden ze in verleden wel niet zo gestaan, met Nur die woorden in haar oor fluisterde?
          Ze draaide haar hoofd iets zodat ze hem opnieuw aankon kijken. “Dan weet jij meer dan ik.” Mara beet kort op haar onderlip voor ze verder sprak. “Ten eerste, opnieuw, als je wilt dat ik van jou ben had je het niet uit moeten maken. Ten tweede, al waren we nog een stel, dan was ik nog steeds niet jouw bezit.” Hij zou ondertussen beter moeten weten dan dat en dat ze zulke woorden van hem niet als een mak lammetje accepteerde. Ze tikte met haar vinger tegen zijn borstkas. “Zeer hypothetisch gezien, hoe zou je dan willen dat ik me gedraag? Als één of andere brave non die alles doet wat je zegt? We weten allebei dat je je dan enkel snel gaat vervelen.” Haar hand kroop iets omhoog richting zijn hals. “Of een interessantere vraag is: wat ga jij doen als ik mij niet gedraag?”

    [ bericht aangepast op 8 okt 2021 - 18:20 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    NURHAN ELLIOT ELLSWORTH-BUCHANAN
    Bad is the new good
    20 • third year • green • field • with mara • at outside

                Op de vraag dat het haar toch niets interesseerde sloeg Mara haar ogen ten hemel. ‘Hmm, dat is zeker waar,’ antwoordde ze, waarbij ze zijn toon imiteerde. Wat hem deed doen tandknarsen. Hij had er een hekel aan als Mara zo deed. ‘Ik snap vooral niet waarom jij er druk om maakt wat ik met wie doe.’ Vuil keek hij haar aan, maar reageerde niet. Ze moest eens weten.
          Vervolgens begon Mara over zijn “speeltjes”, waarop Nurhan haar emotieloos had gevraagd of ze jaloers was. ’Ik zie niet echt iets voor me om jaloers op te zijn.’ Was haar simpele antwoord. ‘Wind er maar geen doekjes om, Mara.’ Nou dan wist hij dat ook weer. Hij zou het aan geen een levende ziel toegeven, maar haar woorden deden hem wel wat. Ze was toch zijn ex en er was een tijd geweest dat hij van haar had gehouden. Daarnaast was hij zelf wel ontzettend jaloers op iedere jongen die bij haar in de buurt durfde te komen. Ze was zijn bezit.
          Ze had hem gevraagd of hij haar in de gaten hield. Verontwaardigd had hij teruggekaatst of dat was wat ze werkelijk dacht.
    ‘Ik hoef jou niet in de gaten te houden. De verhalen die rond gaan vertellen meer dan genoeg.’ Sneerde hij haar toe.
          ’Nou, zeer fijn om te weten dat mijn seksleven schijnbaar een hot topic is.’
    ‘Ik verzin dit niet zelf, he. Je gaat me niet wijsmaken dat het allemaal gelul is, die verhalen moeten ergens op gebaseerd zijn.’ Gromde hij.
          ’Laat het maar weten als er nog iets interessants over mij voorbij komt, ik ben wel benieuwd nu.’ Het irriteerde hem dat ze hier zo luchtig over deed, terwijl die roddels hem echt opfokte.
          Vervaarlijk zette hij een stap in haar richting. De ruimte tussen hen werd hierdoor minimaal. Met haar lichaam tussen het zijne en de muur achter haar torende hij dreigend boven haar uit. Langzaam boog hij zich naar haar toe. Zijn lippen raakte nog net niet haar oor. ‘Je bent van mij, en dat weet je. Dus gedraag je daar ook naar.’ Zijn stem was zacht, kalm en dreigend tegelijkertijd.
          In plaats van onder in de indruk te zijn van zijn voortkomen, kantelde Mara lichtjes haar hoofd, zodat haar ogen in die van hem konden kijken. ‘Dan weet je meer dan ik.’ Zijn blik viel op haar ronde volle lippen, waarin ze kort beet. Onbewust bewoog hij zich dichter naar haar toe. Dat was iets wat hij liever bij haar deed en dat wist ze.
          ’Ten eerste, opnieuw, als je wilt dat ik van jou ben had je het niet uit moeten maken. Ten tweede, al waren we nog een stel, dan was ik nog steeds niet jouw bezit.’ Sprak ze. Heel even was hij afgeleid geweest, maar herpakte zichzelf weer door zich te focussen op hun ruzie. Ze tikte met haar vinger tegen zijn borstkas.
    ‘Zeer hypothetisch gezien, hoe zou je dan willen dat ik me gedraag? Als één of andere brave non die alles doet wat je zegt? We weten allebei dat je je dan enkel snel gaat vervelen.’ Ging ze verder. Misschien had ze gelijk, maar Nurhan was wel even toe aan een brace non die alles deed wat hij zei. Vrouwen waren vermoeiende wezens. Langzaam kroop haar hand iets omhoog richting zijn hals. Zijn zwakke plek, ook iets wat ze maar al te goed wist. Zonder iets te zeggen bleef hij haar strak aankijken, terwijl hij zich maar al bewust was van haar vingers op zijn huid.
          ’Of een interessantere vraag is: wat ga jij doen als ik mij niet gedraag?’ Deed ze er nog een schepje boven op.
    ‘Verdomme, Mara’ met gebalde vuist sloeg hij tegen de muur met naast haar hoofd. ‘Dat wil je niet weten.’


    "If you don't take risks, you will work for someone who does."


    From Azure
    Je moet nu naar binnen komen!

    From Azure
    Auditorium, now!!


    someone out there feels better because you exist

    ADRIAN ELLSWORTH-BUCHANAN
    A man with charm is a dangerous thing
    twentythree • captain • field • black shirt • auditorium • with willa

    Hij spande zijn kaken strak aan toen headmistress Siverston-Pritchard het podium betrad, enkele seconden nadat hij Willa praktisch had uitgevraagd op een van hun gebruikelijk studiedates. Over een slechte timing gesproken. Adrian kon wel dealen met wat voor mededeling Siverston-Pritchard ook mocht komen, of dit nu goed of slecht nieuws was. Het was simpelweg onderdeel van hun opleiding, altijd klaar zijn voor het onverwachte en het kon meegenomen worden als een leermoment. Als studenten nu al compleet slecht gingen op een mededeling, hoe konden ze dan ooit verwachten hier wel fatsoenlijk mee om te kunnen gaan in het echte werkveld? Waarschijnlijk niet. Hij was nerveuzer voor het antwoord van het meisje naast hem. Afwijzingen waren niet iets wat hij erg gewend was, ook aan die van Willa was hij nog steeds niet gewend. Hij zou het niet hardop willen toegeven, maar het zat hem behoorlijk dwars wanneer ze hem een ‘nee’ verkocht. En hij respecteerde haar ook en wilde haar niet te veel pushen. Als ze hem een ‘nee’ verkocht dan had hij dat te accepteren. Afleiding daarvoor moest hij elders maar vinden.
          Met zijn armen over elkaar gevouwen luisterde Adrian naar de toespraak van Siverstone-Pritchard. De situatie was serieuzer dan hij had verwacht. Spionnen binnen de school. De ironie ontging hem niet. Zouden het oude of nieuwe studenten zijn? Docenten? Hij vroeg zich af of zijn ouders dit al wisten, of dat deze informatieverstrekking beperkt werd tot de school en enkele andere hoogstaande personen die er vanaf moesten weten. Als automatisch gleed zijn blik observerend de zaal rond. Enige poging om ze te zien of er enkele studenten waren die verdachter leken dan andere werden te niet gedaan doordat een groot deel van de studenten overstuur leek. Geweldig. Daar hadden ze nou echt iets aan. Bij de andere woorden van Siverstone-Pritchard trilde zijn mobiel. Geduldig wachtte hij af tot de roodharige vrouw het podium verlaten had voordat hij zijn mobiel tevoorschijn haalden. Nieuwe teams waren inconvenient maar ook in het werkveld niet zeldzaam. Hij was over het algemeen zeer tevreden geweest met zijn oude team, zeker met Ivah, voor wie hij ook een goed woordje had gedaan bij degenen die gingen over leiderschap-kandidaten selecteren. Yelena, Braden, Cammie, Imogen en Idris. Al met al niet slecht. Het was een veel belovend team, op één priemende naam na: Imogen. Hij wist dat eerstejaars nog van alles en nog wat moesten leren, maar de een was toch een stuk capabeler dan de ander. Er waren dan ook andere eerstejaars die hij liever in zijn team had gehad, zoals Raven. Hij was in elk geval opgelucht dat hij nu niet meer met Logan zat. Die idioot had waarschijnlijk duizendeneen theorieën over wat er zojuist verteld was. Nu mocht iemand anders met dat gezeik omgaan. Een procedure starten om Logan uit zijn team te werken, nadat Ivah bijna gewond was geraakt, was een van de beste beslissingen die hij gemaakt had.
          Nieuwsgierig verschoof zijn aandacht naar Willa, bij het horen van de diepe zucht die ze slaakte. Haar knappe gezichtje zag er uit alsof ze niet geheel blij was met haar nieuwe team. “Hoe is jouw nieuwe team? Ik zit met Nurhan…”
          Adrian spiekte over haar schouders mee naar haar telefoon om de andere namen te ontdekken. Hij kon haar frustraties begrijpen. “Ik zal wel met Nur gaan praten,” murmelde hij geruststellend. Zo serieus als Willa was, zo onserieus was Nurhan. Adrian zette er soms vraagtekens bij of de jongen wel degelijk uit hetzelfde gezin kwam als Azure en hemzelf, met alles wat hij aan zijn laars lapte en het nota bene daten van een Taylor. Hoewel dat laatste, na veel met Nur gesproken te hebben over alle redenen waarom het een slecht idee was om een Taylor te daten, nu eindelijk voorbij was. “Met jou in het team komt het vast goed. Ze hebben een goede aan je. Ik zit met b]Yelena, Braden, Cammie, Imogen[/b] en Idris.”
          Hij legde zijn handen op Willa’s schouders en masseerde deze zachtjes, in een poging de kleine brunette wat ontspanning te brengen. Er was hem nog iets opgevallen aan de lijst op Willa’s telefoon: er stond geen TC tussen. Afgaande op de capaciteiten, of gebrek daar aan, van haar nieuwe teamgenoten, kreeg Adrian een klein vermoeden maar voor nu hield hij zijn mond dicht. Hij wilde Willa geen valse hoop geven.
          '’Over die snacks... Caramel Flipz? Ik kan wel wat Caramel Flipz gebruiken,” sprak ze plots.
          Een glimlach brak door op zijn gezicht. “Het is geen echte studiedate zonder Caramel Flipz, toch?” Met moeite weerstond hij de verleiding om vanachteren zijn armen om haar heen te slaan. “Misschien heb ik er zelfs nog wat op mijn kamer liggen… Wanneer wil je de studiedate doen?” Als het aan hem lag was het liever eerder dan later, maar hij liet de keuze aan haar over. “Ik zal proberen in de tussentijd niet al je snacks op te eten.”


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    MARA CALLIOPE TAYLOR-ASHFORD
    Ew, people
    twenty • socu • outside • with nurhan • outfit

    Als spanning tussen mensen in zichtbaar was in de lucht, dan was deze nu volop te zien tussen Mara en Nurhan. De twee wisten precies welke knoppen ze bij elkaar moesten indrukken op de ander te irriteren. Tot haar tevredenheid was zijzelf degene die het beter wist verbergen. Nurhan zou eens moeten weten, maar dat was informatie die ze hem absoluut niet gunde. Het zou zijn ego des te groter maken en hij zou het haar zeker niet laten vergeten als hij er eenmaal achter kwam. Iets wat ook nooit zou gebeuren, als het aan haar lag in elk geval. Ze wilde zelf voornamelijk weten waarom hij zich hier zo druk om maakte. Hij was degene geweest die het zonder enige verklaring had uitgemaakt en ze was hem absoluut niks verschuldigd, ook al dacht hij van wel.
          ”Ik verzin dit niet zelf, he. Je gaat me niet wijsmaken dat het allemaal gelul is, die verhalen moeten ergens op gebaseerd zijn.”
          Mara haalde opnieuw haar schouders op. “Er zijn wel meer dingen die compleet gelul zijn, zoals dat er theorieën zijn dat de aarde plat is. Genoeg mensen die daar nog in geloven, maar dat wilt nog niet zeggen dat dat de waarheid is.” Hij zou zelf ook wel moeten weten dat roddels altijd worden aangedikt. Als hij zo blindelings in alle roddels wilde geloven, dan moest hij dat zelf maar weten. Ze had hem intelligenter ingeschat dan dat. Zelf had ze niet bepaald veel roddels over haar zelf gehoord en ze vroeg Nurhan dan ook om deze aan haar te laten weten. Mara zou later wel aan Cammie vragen of zij iets wist. Of er daadwerkelijk roddels rondgingen of dat Nur haar met iemand anders had gezien was ook maar de vraag.
          “Verdomme, Mara.” Zijn vuist belandde met een doffe klap naast haar hoofd. “Dat wil je niet weten.”
          Ze keek van zijn vuist terug naar zijn gezicht. Hoe fucked up Nur ook kon doen tegen haar, hij had haar nog nooit op die manier met een vinger aangeraakt en ze wist ook vrij zeker dat hij dat niet zou doen. Ze was er ondertussen aangewend, hoe het voelde om tussen Nur en een muur in te staan. Zo dichtbij dat ze kon ruiken welk luchtje hij de ochtend had opgedaan. Eentje die zij hem ooit gegeven had.
          “Misschien wil ik het wel weten,” merkte ze op. “Dan weet ik welke risico’s eraan verbonden zijn en wat ik kan verwachten.” Zijn gezicht was naar de hare toegedraaid, dichtbij genoeg dat ze zijn wimpers haast kon tellen. “Wat zou je doen als ik dit…” Mara drukte haarzelf iets omhoog op haar tenen een plaatste een zachte kus in het kuiltje tussen zijn hals en schouder, “bij iemand anders zou doen?” Ze was zich er zeker van bewust dat ze hem enorm aan het uitdagen was. Hun relatie had altijd deels uit dat soort dingen bestaan. Het was niet bepaald gezond, maar dat kon ook haast niet anders met de manier waarop de twee met elkaar begonnen waren. Mara had hem bijna een klap verkocht, de eerste keer dat hij haar vertelde dat hij seks wilde inruil voor doen alsof hij haar vriendje was tijdens haar familie’s oh zo gezellige kerstdiner. Uiteindelijk nam Nurhan nhaar tenminste voor hoe ze was, met gebreken en al. Ondanks dat hij altijd zei dat hij iemand wilde die naar hem luisterde, was zij uiteindelijk wel degene die hij had gedatete. “Of wellicht dit?” Ze keek vluchtig om haar heen en toen ze niemand zag maakte ze zijn riem los. Haar ogen ontmoetten de zijne. “Ik ben zeer nieuwsgierig.”


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    LUSYA ANTARES
    Boom
    twenty • tech&science • auditorium • with dec • black leggings & hoodie from dec

    Tot haar teleurstelling vertelde Dec haar dat ze geen dingen mocht opblazen. “Nee. Ik neem mijn woorden terug. Geen dingen laten opblazen, ook al is het talent van je.”
          Met een pruillipje keek ze op naar de lange, blonde jongen, hoewel er in haar ogen een ondeugende twinkeling te vinden was. “Weet je wat ook crimineel gedrag is? Niet luisteren als jij mij vraagt om iets niet te doen.” Luz stak haar tong naar hem uit. Hij kon niet daadwerkelijk van haar verwachten dat ze niks ging opblazen. Nog maar al te vaak herinnerde hij haar aan hun eerste ontmoeten, waarop ze hem altijd wijselijk vertelde dat ze waarschijnlijk niet in contact gebleven waren als de motor van de boot niet ontploft was, dus eigenlijk was het een goed ding. Bovendien was er niemand gewond geraakt, dus was het nu daadwerkelijk zo erg? Luz stond op punt om bij Dec te rennen na haar plagende woorden, toen hij haar over zijn schouders gooide en met grote passen richting het auditorium liep, onder het mum van dat ze anders te laat zouden komen.
          Eenmaal in het auditorium maakten ze al snel het plan om de volgende dag samen Formule 1 te kijken. Het was ondertussen haast een vast ding geworden. Dec snapte nog niet veel alle afkortingen, maar ze legde het met liefde uit aan hem. Hij supportte in elk geval net als haar Lando, dus dat deed hij al goed. “Al het gedoe van tevoren begint al eerder dus ik ga denk ik vanaf 13 uur kijken. Je moet er wel echt voor 14 uur zijn!” Er was ook nog een hele lading aan schoolwerk dat ze nog moest doen, maar dat kon ze vanavond of morgenavond laat wel ook wel doen, gepaard met een hele lading aan koffie. Luz wierp een stiekeme blik op Dec en verstuurde een bericht aan Cammie
    To cotton camdy
    mag ik morgen onze kamer claimen??

          ”Niet iets positiefs denk ik, maar wie weet heb ik het wel fout.” Hij trok zijn hand los uit de hare en plaatste deze vlak boven haar knie. Luz ging een beetje dood van binnen, op een goede manier. Het was bijna genoeg om haar af te leiden van de gehele situatie in de zaal en waarom ze hier moesten zijn. Niet iets positiefs. De laatste keer dat ze zo’n mededeling hadden gehad betrof het het overlijden van een van haar teamgenootjes. Het eerste dode lichaam dat ze ooit had gezien en ook de eerste persoon die ze kennende die was overleden. De dagen erna had ze praktisch alleen maar Dec en Millie gezien en ze wilde ook niemand anders zien. Het was ook het enige moment geweest waarop ze twijfelde over haar opleiding op Pritchard en of ze het wel wilde. Elke keer dat een van haar vrienden nu een oefenmissie moest, was ze bang dat er iets zou gebeuren. Haar hand vond die van Dec en ze kneep er stevig in, gebruikte het als een houdvast.
          Stilletjes keek ze toe headmistress Silverstone-Pritchard het podium betrad. Luz had het altijd al leuk gevonden dat de directrice dezelfde naam had de formule track in Engeland. Met haar hoofd bij Dec’s hand op haar knie en de mededeling van vorig jaar kostte het grote moeite om iets mee te krijgen van Silverstone-Pritchard’s woorden. Vijanden. Spionnen. Nieuwe teams.
          ”Waarom krijgen we nieuwe teams?” vroeg Dec.
          ”Spionnen,” mompelde ze afwezig, terwijl haar blik de zaal doorgleed opzoek naar haar nu, schijnbaar, oude teamgenoten. Dec’s hand op haar been had ze ondertussen zo’n beetje fijngeknepen. Ondanks wat er vorig jaar was gevallen, wist ze van haar oude team wat ze kon verwachten en ze wisten van haar hoe doodszenuwachtig ze was voor oefenmissie. Ze wilde dat niet hoeven uit te leggen aan een nieuw team.
          "Het ziet er naar uit dat je aan me vast zit. Ik heb niets te klagen over mijn oude team, maar dit klinkt als een goed team."
          ”Wat?” verward keek Luz op naar Dec, die een grijns op zijn gezicht had staan. Haar blik gleed naar haar eigen telefoon en met een licht trillende hand opende ze het berichtje dat ze van de school had ontvangen. Viveca, Dec, Logan en twee onbekende namen. Ze zat met Dec en Logan in een team. Een kleine golf van opluchting trok door haar heen. Met hun in haar team moest het wel goedkomen, toch? “Oh nee, het is absoluut verschrikkelijk om aan jou vast te zitten. Ik weet niet of ik dit ga overleven.” De meeste in de zaal waren al overeind gekomen om richting de uitgang te gaan. Zelf kon ze ook wel wat frisse lucht gebruiken. “Kan ik nu koekjes krijgen?” vroeg ze op een zachte toon. “En knuffels in bed?”
    To mills
    :c

    [ bericht aangepast op 11 okt 2021 - 15:13 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    NURHAN ELLIOT ELLSWORTH-BUCHANAN
    Bad is the new good
    20 • third year • green • field • with mara • at outside

                Mara’s blik ging van zijn vuist, die hij zo even net naast haar hoofd tegen de muur had geslagen, terug naar zijn gezicht. De blik in haar ogen was uitdagend.
          ’Misschien wil ik het wel weten,’ Haar woorden klonken uitdagend. ‘Dan weet ik welke risico’s eraan verbonden zijn en wat ik kan verwachten.’
          ’Daag me niet uit,’ hij klonk waarschuwend. Al zolang hij Mara kende zocht ze zijn grenzen op, het was frustrerend maar ze had wel gelijk, hij had zich anders toch maar verveeld. Zijn gezicht was maar een paar millimeters van die van haar verwijderd. Hij kon de stipjes in haar groene ogen haast tellen.
          ‘Wat zou je doen als ik dit…’ ze drukte zichzelf iets omhoog. Een zachte kus plaatste in het kuiltje tussen zijn hals en zijn schouder. Ze moest op haar tenen staan om er bij te kunnen.
          Zijn ademhaling verried hem. Door haar plotselinge aanraking stokte zijn adem. Hij kuchte, terwijl hij haar strak bleef aankijken. Hij zei niets. Mara wist als geen ander dat zijn hals zijn weak spot was. Ze wist ook als geen ander hoe ze dat tegen hem kon gebruiken. Haar lippen in zijn hals leidde hem af van het daadwerkelijke probleem dat de twee ex-geliefdes buiten aan het uitvechten waren. Krampachtig hield ie zich sterk. Het liefst had hij Mara hier en nu tegen de muur geduwd en zijn lippen op die van haar gedrukt. Zijn zelfbeheersing werd echter op de proef gesteld.
          ’…bij iemand anders zou doen?’ Maakte ze haar zin af.
    ‘Haal het niet in je hoofd,’ siste hij haar kwaad toe. Het gore lef dat ze had om dat alleen al te vragen.
          Mara was echter nog niet klaar met hem en deed er nog een schepje boven op. Vluchtig keek ze om zich heen, waarna haar handen naar de gesp van zijn riem gleden. ‘Of wellicht dit?’ Vroeg ze hem uitdagend, waarna ze zijn broek losmaakte. ‘Ik ben zeer nieuwsgierig.’ Natuurlijk was ze dat.
          ’Mara…’ gromde Nurhan alleen maar. Zijn stem was zachtjes, maar zijn blik nog altijd gefocust op haar. Ze ogen schitterde en schoten kort naar haar lippen, maar boorde zich al snel weer in haar groene kijkers. Ze ging te ver, veel te ver. Ze vroeg er nu gewoon echt om en ze wisten beiden dat hij niet veel meer nodig had om zijn zelfbeheersing te verliezen.


    "If you don't take risks, you will work for someone who does."


    someone out there feels better because you exist

    Erin Arya Remington
    "It's only illegal if I get caught."

    21 • Legacy • Fields • Year 3, Sea blue • Hallway w/ Sterling
    De geluiden welke Sterling maakt, op het moment dat Erin hem ietwat ruw uit zijn slaap verstoord, doen de brunette zacht op haar onderlip bijten ter voorkoming dat ze aan het lachen raakt. Met een schaapachtige uitdrukking op zijn gelaat kijkt Sterling naar omhoog, de slaap nog overduidelijk nog zichtbaar in zijn troebele poelen. Serieus?, zijn de laatste mopperende woorden die hij uitbrengt. En oh, Erin was zeker serieus, in ieder geval wat de vraag betreft of Sterling überhaupt iets meegekregen heeft van de mededeling die gegeven is. Het was geen onbelangrijke kwestie, tenslotte.
          ”Ehh,” reageert Sterling vervolgens, al krabbelend op zijn achterhoofd. Erin schud lichtjes met haar hoofd, waarop haar donkere lokken zachtjes meebewegen. Hij had er inderdaad geen enkel woord van meegekregen. “Was het belangrijk?’ Losjes slaat de brunette haar armen over elkaar heen, terwijl ze met een geamuseerde gloed in haar ogen naar Sterling kijkt. Hier kon ze hem echter niet mee in de zeik nemen, hetgeen ze zelf ook absoluut niet kan waarderen — vooral niet wetende wat er zojuist gebeurd is op school. “Sterling toch, je bent echt erg. Is het zo laat geworden gisterenavond?” En met deze woorden gebaard Erin hem om haar te volgen, weg uit het auditorium — weg van Katherine en het groepje dat moest blijven.
          ”Hé, wacht effe,” roept Sterling de burnette na, maar in plaats van vaart te minderen werpt Erin hem toe dat ze de ruimte moeten verlaten, alvorens ze zijn arm beet pakt zodat ze hem achter haar aan mee naar buiten kan sleuren. Ze kon de ongeduldigheid al zien aan zijn gezicht. “Eriinnn, ga je het me nou nog vertellen?” jammert de grote kerel dan ook zacht. “Ga je het me vertellen terwijl we koffie gaan halen? Je bent me wel een goede mok verschuldigd na me bijna een paniek aanval te bezorgen."
          Opnieuw bijt Erin zacht op haar onderlip, ditmaal om een grinnikend geluid te doen dempen. Ze had het simpelweg gewoon niet lukken laten. Sterling lag er te perfect bij om de streek niet uit te halen, waarvan Erin heel goed weet dat deze spreekwoordelijke bal nog best eens terug gespeeld kon worden. Dat was dan maar een gevolg wat ze er bij moest nemen (en later evengoed al nukkend zou ondergaan).
          ”Als ik je al de stuipen op het lijf jaag,” begint ze vervolgens te spreken, een blik schuins over haar schouder heen geworpen om naar Sterling op te kunnen kijken. “Wat zou er dan gebeurd zijn als niet ik degene was die je had wakker gemaakt, maar in plaats daarvan onze lieftallige directrice?” Subtiel trekt Erin een wenkbrauw op om de vraag met haar uitdrukking te bekrachtigen. Beiden weten dondersgoed dat als Katherine hem slapend gespot had, hij er met veel meer dan slechts een lichte hartverzakking bij weg was gekomen — als Sterling er al mee weg had kunnen komen.
          ”Heb je je mobieltje al gecheckt?” vraagt ze hem vervolgens.
          Onderwijl besluit Erin inderdaad om ergens een kop koffie te gaan halen, zodat niet alleen Sterling de vermoeidheid kon verjagen, waar hij overduidelijk nog wat last van had, maar Erin zelf ook de dag alsnog goed wist te beginnen. Ze slaat dan ook de weg in richting buiten, om naar het café te lopen en daar eventueel alles rustig met Sterling door te nemen. “Ik gok dat het berichtje je wel zal zeggen of je één of twee koppen nodig gaat hebben.” Ondanks dat alle geamuseerdheid verdwenen is uit Erin’s gelaat werpt ze Sterling desondanks een glimlachje toe. Het was de vraag nog maar hoe grappig hij het ging vinden dat de teams gewisseld waren, tenzij hij van mening was wel een nieuw team te kunnen gebruiken. Erin was het er echter nog altijd niet volledig mee eens, maar wellicht went het snel. Althans, dat hoopte ze maar.



    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Cammie

    the capybara

    “Wat wil je?” was de wedervraag die Logan terugkaatste. Vrijwel direct verscheen een ondeugende fonkeling in Cammie haar ogen, want als ze dan toch vrij spel kreeg, dan waren er wel tientallen dingen die ze zou kunnen verzinnen. Planten, puppy’s, kussenforten bouwen, karaoke, … Daadwerkelijk tijd om haar wensenlijstje door te geven had ze echter niet. Logan mocht Raven op zijn blote knietjes danken dat ze zich juist op dat moment bij hen voegde, waardoor Cammie haar vriend een ‘ik-kom-hier-nog-op-terug’-blik toewierp. Ze vond het niet erg dat de Française zich naast het tweetal neer liet zakken. Het onderlinge contact tussen de twee blondines voelde altijd ongedwongen en vertrouwd. Cammie nam zich voor dat ze, zodra de gelegenheid zich voordeed, samen een paar dagen terug naar Frankrijk moesten gaan. Toerist in eigen land uithangen en tegelijkertijd thuis kunnen komen. Ze hoopte dat Raven daar ook oren naar zou hebben.
          In alle stilte had ze naar de toespraak van mevrouw Siverston-Pritchard geluisterd en hoewel van binnen alle alarmbellen rinkelden, had ze het idee dat ze het gezelschap naast haar goddank goed voor de gek kon houden. Het was een eigenschap waar ze jarenlange oefening in had en iets wat zeker op Pritchard goed van pas kwam: blijven glimlachen door je paniek en tranen heen, totdat er zich een moment zou voordoen waarop je niet meer zou hoeven doen alsof. En dat moment kwam sneller dan gedacht.
          “Dat doe ik sowieso,” had ze Logan horen zeggen toen ze had gesuggereerd dat hij haar zou missen. De woorden zorgden voor een stralende glimlach. Misschien zou het voor anderen ongegrond klinken, maar als ze zelf een team zou mogen samenstellen dan zou Logan een van de eerste namen zijn die in haar hoofd zou opborrelen en de kleine kans dat dit andersom misschien evengoed het geval was, zorgde voor een warm gevoel van binnen. Cammie was er heilig van overtuigd dat niet het team met de beste skills het verst kon komen, maar met een vuurvast vertrouwen in elkaar. Het liefst had ze willen murmelen dat het wederzijds was, maar haar aandacht verschoof naar Raven, die logischerwijs haar vraagtekens had bij de opmerking over Logans zogenaamde nachtelijke avonturen, iets waar Logan niet meteen een antwoord op had. Het amuseerde haar dat de jongen zo van zijn à propos leek te zijn door haar opmerking, alsof hij vergeten was dat hij degene was geweest die het hele ‘slapen met docenten’-scenario in het gesprek had gefietst.
          “Hij was nieuwsgierig of we met een docent zouden slapen om hogerop te komen,” lichtte ze Raven op samenzweerderige toon in, blij om iets van afleiding te hebben. “Wat denk jij: heeft hij wat extra credits opgebouwd?”
          Logan leek op zijn beurt echter maar al te graag het gespreksonderwerp te wijzigen door naar haar mobiel te kijken. “Adrian als Captain, succes daarmee,” zei hij bitter. Stil haalde Cammie haar schouders op. De toon in zijn stem was veelbetekenend. Het was geen geheim dat de twee elkaar niet konden luchten of zien, zeker niet nadat… Ze dacht liever niet terug aan het bewuste incident. Gelukkig somde Raven net op dat moment haar teamleden op.
          “Ik weet zeker dat je het goed met Sterling zal kunnen vinden,” stelde ze haar gerust toen ze de naam van haar beste vriend hoorde passeren. “Plus, Lincoln is Mara’s broer.” Als de jongen maar een beetje van Mara weghad, dan moest dat ook goed komen. Nu de mededeling voorbij was, trok de knoop in haar maag zich langzaam strakker. Ze was dan ook blij dat zowel Raven als Logan ermee instemde om een frisse neus te halen. Ze dacht niet dat ze het heel veel langer in het auditorium zou uithouden. Snel sprong ze op, nog wat trillend op haar benen.
          “Jij rookt toch ook?” klonk Logans stem terwijl ze naar de uitgang liepen. Nog voordat hij de sigaret weer kon wegtrekken, griste ze deze uit zijn handen.
          “Vandaag wel,” diende ze hem uitdagend van repliek, vastbesloten hem ervan te overtuigen dat ze niet schattig was. In werkelijkheid balanceerde ze het ding wat onwennig tussen haar vingers; de keren dat ze een sigaret had aan geraakt was nihil te noemen, zelfs al moest ze toegeven dat één trekje – gewoon, ter ontspanning – na zojuist misschien verrassend aanlokkelijk klonk.
          “Ik weet trouwens wat ik wil als je me nog een keer schattig noemt,” vervolgde ze, waarbij ze haar liefste glimlach opzette. “Dan ben je verplicht om het uit te knuffelen met Adrian.” Ze pauzeerde even en nam Logans reactie kort in zich op met een onschuldige blik in haar ogen. “Ik bedoel… ik denk dat jullie gewoon een valse start hebben gehad. En, nou ja, midden. En eind.” Plompverloren liet ze haar stem wegsterven, want ze had zelf ook wel door dat ze hier niet echt een vurig dichtgetimmerd betoog had. Misschien moest ze een meer haalbaardere consequentie aan het niet nakomen van de afspraak verbinden, besefte ze nu. Wereldvrede, of zo, al weigerde ze zomaar op te geven. Ze hoopte niet dat haar vriend boos werd, of dat hij dacht dat ze partij koos voor zijn voormalige Teamcaptain. Ze werd er gewoon nerveus van als mensen elkaar niet mochten en haar daarbij probeerden te betrekken. “Een scorpio en sagittarius zijn best compatible in vriendschap*. Plus het enige alternatief is een verplichte karaokeavond… of me een week lang na de ochtendbootcamp een massage gunnen. Jouw keuze,” deed ze nog een laatste poging hem ervan te overtuigen dat de eerstgenoemde optie het beste was. Ze stak haar pink hoopvol naar Logan uit om de deal te bezegelen en keek naar Raven in de hoop voor steun in deze verwoede lijmpoging tussen de twee mannen. Ze schatte de blondine al net zo conflict vermijdend in als zijzelf en met het nieuws over infiltranten van zojuist zou onderlinge strijd alles enkel nog maar gecompliceerder maken... “Wat denk jij?”
          Voordat ze naar buiten stapte, gaf ze de gestolen sigaret braaf aan Logan terug, als olijftakje voor het voorstel dat ze zojuist had gedaan en eenmaal buiten liet Cammie de zuurstof langzaam uit haar longen ontsnappen. Kort sloot ze haar ogen en ze kantelde haar gezicht wat naar de hemel toe. Ze probeerde zich te focussen op de motregen die zacht haar huid raakte. Op de geur van de regen. Het kalmerende geluid ervan. De blondine beeldde zich in dat al haar zorgen net zoals de regendruppels van haar af gleden en langzaamaan leek haar geest weer wat helderder te worden. Ze opende haar ogen pas weer toen Logan zijn verhaal begon.
          “Het begon allemaal op een mooie zomeravond toen ik de directrice tegenkwam…” Een zachte gniffel verliet haar mond en ze wisselde een veelbetekenende blik met Raven uit, benieuwd waar dit heen zou gaan. Cammie liet zich al luisterend onder een afdakje neerzakken op de grond, trok haar knieën naar zich toe en viste haar mobiel uit haar zak om met een schuin oog naar het berichtje te kijken dat ze binnen had gekregen van Luz. Oh. Oh dieu. Oui. Snel tikte ze een antwoord.

    To Luz ✨:
    — Voor een goed doel altijd, dus…
    — Boom boom boom boom, you want deccie in your room??? 👀 💕


    * it’s true. Just saying

    w/ Logan & Raven @ Auditorium > Outside ☆ Outfit (slightly less deep)










    She's imperfect but she tries



    ROMAN ALEJANDRO MORALES
    28 • Auditorium • With Montana

    'Ja, wie weet...' zei ze wat vaag en ik blik weer haar kant op. Het bericht op haar telefoon had ik gezien en ik zag ook direct dat er geen sprake was van een Team Captain. Nog niet. Natuurlijk wist ik er meer over maar ik had niet verwacht dat het al zo snel zou gebeuren, maar het leek erop dat we nu wel moesten. Ik vroeg haar of ik nog even moest blijven hangen. 'Graag,' mompelde ze zachtjes en ik knik langzaam. ''Alright.. Geen zorgen Cariño..'' prevel ik zachtjes en ik geef haar een zacht duwtje met mijn schouder. Ondertussen voelde ik haar been weer tegen de mijne. 'Ik wilde net gaan trainen,' verzuchtte ze. Een lach rolt over mijn lippen, ze gaat ook nooit veranderen. Maar het was een van de vele kenmerken die ik van haar waardeerde.
    'Ga je straks mee, als het kan? Eerst trainen, dan taart.' Ik grijns naar haar. ''Wat een prachtige combinatie, goede volgorde ook.'' plaag ik haar maar vervolgens knik ik. ''Nee maar dat klinkt als een heel goed plan op het moment.'' vervolg ik en laat mijn blik kort over haar heen gaan. Wie weet, misschien hadden we toch iets te vieren in deze... Lastige tijden die eraan lijken te komen. ''Volgens mij hebben we het ook iets te druk gehad om daadwerkelijk te ontbijten dus..'' zeg ik speels waarna ik langzaam opsta. Met een zucht kijk ik richting het podium.
    ''Nou ja, ik ben benieuwd..'' mompel ik. ''Met een beetje geluk moet ik voor wat voor reden dan ook blijven hangen, zoveel moet er niet te doen zijn op een zaterdag toch?'' probeer ik en zodra Montana naast me staat begin ik ook langzaam te lopen. ''Hoewel, met deze situatie wellicht wel. Daar gaat mijn rust, en niet op een goede manier.'' zeg ik wat plagend, al was ik me er zeker van bewust dat de school nu kampte met een echt probleem. Ik wist bijna zeker dat er ook van mij werd verwacht dat ik er iets mee ging doen, dus zolang het kan geniet ik nog liever even van het makkelijke leven wat ik nu heb. ''Ik bedoel, ik ken nou eenmaal leukere manieren om mijn vrije tijd mee te vullen, jij niet?''

    [ bericht aangepast op 14 okt 2021 - 23:50 ]


    El Diablo.

    Willa Serei Ferguson




    ''She wasn't looking for a knight, she was looking for a sword gun.''


    21 – Field – Donkerrood – 4e jaars – With Adrian
          De mededeling was als een lopend vuurtje door de zaal gegaan. Overal om haar heen werden gezichten verlicht door het licht van hun schermen. Zowel de nieuwe teamindelingen als het nieuws dat er een spion binnen de school was zorgde voor de nodige tonen van verbazing en onrust in de zaal. Al reageerde niet iedereen hier even open op. Van Adrian zijn gezicht viel niets af te lezen. Op zijn blik na, die door de zaal gleed, stond hij roerloost naast haar. Armen over elkaar geslagen en kaken op elkaar geklemd. Het was deze houding die altijd vragen opriep. Wat ging er nu in hem om?
          Ondanks dat Adrian zijn aanwezigheid werkte als een soort magneet, trok toch de nieuwe teamindeling haar aandacht weg. Samenwerken in een team bleef toch een dingetje. Het liefste ging Willa gewoon zelf aan de slag, dan was ze er tenminste zeker van dat alles goed ging. Dit botste echter met het principe van de opleiding, waar samenwerking juist als belangrijk werd geacht. Ondanks de vele trainingen, lessen en preken had het even geduurd voordat ze het vertrouwen bij haar teamgenoten durfde te leggen. Na vandaag zou ze dit met een nieuw team moeten doen en ze vroeg zich af in hoeverre ze het proces opnieuw moest afleggen. Zeker met een team waar Nurhan bij zat.
          Na haar ongenoegen over het team te hebben geuit deed Adrian een poging om haar gerust te stellen. Ze waardeerde de poging maar Nurhan had meer nodig dan een gesprek. Er klonk een licht sarcastisch lachje van haar kant. ''Denk je dat dat gaat werken?'' Zelf had ze daar haar twijfels bij.
          “Met jou in het team komt het vast goed. Ze hebben een goede aan je. Ik zit met Yelena, Braden, Cammie, Imogen en Idris.” Het compliment deed haar glimlachen en ze wendde haar blik even af. Een lichte blos vormde zich op haar wangen. Bij het horen van zijn teamgenoten zakte haar mond wat open. ''Maar dat is best een prima team!'' Plagend gaf ze hem een duwtje tegen zijn schouder. ''Het had erger gekund.'' Het feit dat er bepaalde verhalen rondgingen over Imogen haar capaciteiten liet ze maar even buiten beschouwing. Ergens kon ze misschien wel een TC zoals Adrian gebruiken, al wilde Willa liever niet dat hij helemaal gefrustreerd zou raken door haar nichtje.
    [tab''Ik heb een deal,'' ze leunde iets dichter na hem toe, haar volgende worden hoefde niet door verkeerde oren opgevangen te worden, ''jij helpt mij met Nurhan, dan zal ik extra trainen met Imogen.'' Na een plagende knipoog rechtte ze haar rug weer en richtte haar blik terug op de directrice. Er moest een reden zijn waarom er twee gehele teams achter moesten blijven. Wat nou als ze een vermoeden hadden dat iemand van die teams de spion was? Ze wierp nog een blik op de namenlijst. Nu pas viel het haar op dat er niemand vermeld was als team captain. Haar hart maakte een sprongetje, maar tegelijkertijd verstarde ze. Het zou toch niet dat...?
          '’Wanneer kondigen ze normaal nieuwe team captains aan?'' Vroeg ze voorzichtig. Ze wilde nog geen conclusies trekken en blij worden met vals nieuws, maar goh wat keek ze er naar uit om team captain te kunnen worden. Het zou één grote fuck you naar Callum zijn die er bijna voor had gezorgd dat ze een aantekening kreeg. Dat maakte alle zorgen die erbij kwamen helemaal goed. Het was namelijk wel een grote verantwoordelijkheid en het juiste team kon je maken of breken.
          Alsof Adrian haar spanning aan kon voelen, plaatste hij precies op het juiste moment zijn handen op haar schouders. De spieren onder zijn aanraking verslapte nog net niet, wat op dit moment best welkom was. Voor een kort moment sloot ze haar ogen even om simpelweg te genieten van het moment. Het voelde een beetje aan als de stilte voor de storm, vooral aangezien ze een grote fout ging maken.
          ''Over die snacks... Caramel Flipz? Ik kan wel wat Caramel Flipz gebruiken.” Had ze gezegd. Adrian zijn gezicht lichtte op bij haar woorden. Het aanzicht maakte haar blij, maar bracht ook een donkere schaduw met zich mee. Ze wist da ze hem meerdere keren pijn had gedaan door de relatie keer op keer te beëindigen, maar voor haar had de keuze tussen haar opleiding en een romantische relatie geen duidelijke winnaar.
          “Het is geen echte studiedate zonder Caramel Flipz, toch? “Misschien heb ik er zelfs nog wat op mijn kamer liggen… Wanneer wil je de studiedate doen?’’ Het liefste vandaag nog, maar dat zou té veel van het goede worden. Eerst al samen in de sportschool, nu hier samen en dan ook nog eens een studiedate. Vandaag viel af volgens haar eigen scherpe regels, maar morgen was een ander verhaal.
          ''Hoelang liggen die dingen al in je kamer?'' Met toegeknepen ogen keek ze hem aan. ''Wat vind je van morgenmiddag? Een volledige lesdag en we hebben vast genoeg studeerwerk.''
          Adrian zijn belofte over het proberen om niet alle snacks van tevoren op te eten deed Willa grinniken. ''Doe je best maar, want anders kan er daarna gelijk een extra train sessie achteraan.'' Niet dat ze dat erg zou vinden. ''Caramel Flipz zijn verslavend.''


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

    MARA CALLIOPE TAYLOR-ASHFORD
    Ew, people
    twenty • socu • outside her room • with nurhan • outfit

    “Daag me niet uit,” waarschuwde Nurhan.
          Ze trok haar wenkbrauwen iets op. Die woorden kwamen veel te laat en dat wist hij zelf ook. En anders was de kans alsnog zeer klein geweest dat ze er zou luisteren. Als hij zulke grote groot praat had, dan wilde ze weten wat hij van plan was ook. Daden zeiden zoveel meer dan woorden. Mara richtte haar ogen op hem en drukte vervolgens een kus in zijn hals. Het stoken van zijn ademhaling lieten haar mondhoeken iets omhoog krullen. Gotcha. De blik op zijn gezicht verraadde echter niks. Een carrière als pokerspeler was nog altijd een optie als het de secret service niks zou worden voor hem.
          ”Haal het niet in je hoofd.” Oh, hij begon zeker kwaad te worden, maar nog altijd had hij geen daadwerkelijk antwoord gegeven op haar vraag. Over naar zwaarder geschut. Haar handen dwaalden af naar zijn riem, die ze zonder gemaar losmaakte. Nog steeds geen antwoord, enkel het grommen van haar naam.
          In de stilte die viel bestudeerde ze zijn gezicht, terwijl de wereld om hen heen meer tot leven kwam. Het geluid van studenten die het gebouw verlieten nam toe. “Mijn complimenten, Nur, zo te merken heb je aan je zelfbeheersing gewerkt,” plaagde Mara, nog altijd met dezelfde schittering in haar ogen. Ze had eerdere keren al meegemaakt dat hij sneller zijn controle had verloren. Echter, nu met de toenemende kans dat iemand het hoekje om zou lopen. “Kom.” Haar hand vond de zijne en ze trok hem mee richting de meisjesdorms, tussen de rest van de studenten door.

          Eenmaal op haar kamer sloot Mara gelijk de deur achter hen, waarmee de stemmen van de andere studenten gedempt werden. Het jasje dat ze droeg verdween achteloos op haar bureaustoel. Al snel stond ze weer voor Nurhan. Dat ze iets omhoog moest kijken nam ze maar voor lief. “Maar, lieve Nur, ik wacht nog altijd op een antwoord op mijn vraag voor dit…” Met haar vinger tikte ze zachtjes tegen zijn hals. “En dit.” Met haar vrije hand tikte ze tegen zijn riem. “Of zijn het allemaal slechts praatjes? Dat mag je ook wel eerlijk zeggen, ik zal het niet verder vertellen.” De eerdere blik die hij op haar lippen had geworpen was haar niet ontgaan en ze beet er zachtjes op, haar ogen op de zijne gericht. “Of heb je soms nog een verdere demonstratie nodig, wat ik allemaal bij anderen kan doen.” Ze pakte zijn handen vast en plaatste deze op haar heupen. Haar huid tintelde lichtelijk waar zijn vingers haar huid raakten. “Wil je weten wat ik zou doen als iemand dat bij mij zou doen?” Ze kantelde haar hoofd lichtelijk. “Ik zou graag ook nog een antwoord willen hebben op mijn andere vraag, hoe ik mij volgens jou zou moeten gedragen. Je lijkt het niet echt eens te zijn met alles wat ik doe.” Mara ging op haar tenen staan en bracht haar lippen naar zijn oor. “Of wil je echt zo graag dat ik al die dingen alleen bij jou doe?” vroeg ze op een fluistertoon.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered