• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Robin
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    •
    •
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    •
    •
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Tilly James

    'O - oh.' Tilly voelde haar wangen rood worden. Ze had werkelijk op hem staan wachten hier en voelde zich nu een klein beetje idioot dat ze hier nog in haar eentje stond. 'Gaat het wel - goed?' vroeg ze, ook wel een tikje bezorgd. Niet omdat ze zo goed bevriend was met Vinnie, maar omdat ze ook wel wist dat hij behoorlijk gepest was. Het feit dat hij voor zichzelf was opgekomen tegenover Prudence, had bij haar in het verkeerde keelgat kunnen schieten en dan had ze hem best iets kunnen aandoen. Ze had gezien wat dat rotmens met Rosalie had gedaan. 'Ik bedoel - heeft iemand hem niet -'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams

    Lee had net willen voorstellen dat Novalie en Cole wel met elkaar konden gaan dansen toen Blythe hem aanschoot. ‘Oh, echt?’ Hij schrok van haar woorden. Hij had gedacht dat er niet zo veel mis kon gaan als zijn vriend bij Tilly was. ‘Wat is er gebeurd?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Blythe Carmichael

    'Ik heb echt werkelijk geen idee. Hij liet niet echt veel los tegen ons,' zei Blythe zacht. Ze wilde niet dat iedereen meeluisterde. 'Maar het lijkt me wel beter als je misschien even om het hoekje kijkt? Hij was nogal overstuur. Noah kon ik zo snel niet vinden.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mavis Keegan

    Mavis grijnsde, al werd haar grijns snel minder toen het vogeltje haar in haar gezicht begon te prikken. 'Hè, Mush, kun je niet tegen een grapje?' Ze grijnsde toen ze zich bedacht dat dat waarschijnlijk haar nieuwe bijnaam voor hem zou worden. Toen hij haar bleef prikken, probeerde ze hem bij zijn staart te pakken - maar hij wist haar handen te ontwijken. Ze haalde haar wenkbrauwen op. 'Dat vliegen kan hij best goed, hè? Beter dan op een bezemsteel.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cole Esworthy

    Cole begon te lachen toen hij zag wat Jordyn en Mavis hadden uitgespookt - harder dan hij normaal gesproken had gedaan, waarschijnlijk. Toen Lee werd meegenomen door Blythe, stonden Novalie en hij ineens met z'n tweeën, net als ze de hele avond hadden gestaan. Gek, eigenlijk. Hij had nog nooit zoveel tijd met het meisje doorgebracht, maar vond haar wel aangenaam gezelschap. En ze was ook best mooi, eigenlijk, hè? Vooral als ze lachte. Maar daarvoor moest hij haar wel aan het lachen krijgen - en hij kon alleen maar aan zichzelf toegeven dat hij niet echt een clown was. Hij keek haar aan. 'Wat is het grappigste wat je ooit hebt meegemaakt?' vroeg hij.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams


    ‘Ja, ik ga naar hem toe, goed dat je het zegt!’
          Lee keek nog even om zich heen om te zien of Maddie of Elsie nog in de buurt was, maar liep de zaal uit toen dat niet zo bleek te zijn.
          Hij vond Vinnie in de leerlingenkamer, waar hij op de sofa zat. Hij hield Cooper stevig vast en staarde in de vlammen.
          ‘Hé Vin.’ Hij zakte op de armleuning neer en legde en arm om Vinnies schouders heen. ‘Wat is er aan de hand?’
          Vinnie keek opzij en sloeg zijn ogen daarna neer. Een beetje obsessief begon hij zijn kat te aaien en Lee pakte zijn hand om hem ermee op te laten houden.
          ‘Heeft iemand iets vervelends gedaan?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson
    Rhae - grote zaal


    Rafaël keek even naar het pak dat Rhae tevoorschijn had getoverd. Hij schoot in de lach. "Oh fijn, nu zie ik eruit als een of andere wandelende discobal." Hij bekeek zichzelf rondom met een grote glimlach op zijn gezicht. Zo kon hij echt niet door de zaal. Hij keek even voorzichtig naar Rhae. "Vind je het erg..? Mijn moeder vermoord me als ze erachter kom dat ik er zo op een feestje bij loop," verontschuldigde hij hemzelf zachtjes, voor hij zijn eigen outfit weer aan nam. Die vond hij meer 'classy', meer zijn stijl en niet dat hij een of andere dansende jojo was. Hij haalde even een hand door zijn haren heen, toch iets meer op zijn gemak in zijn eigen uitgekozen outfit.
          Daarna keerde hij terug naar de dans. "Zullen we een leuk nummer aanvragen?" Vroeg hij Rhae, om niet stil te hoeven staan bij wat net gebeurd was. Hij wist ook heus wel dat met terug verkleden hij waarschijnlijk geen punten scoorde, maar hoe hij eruit zag, was nu eenmaal belangrijk. Een van de belangrijkste regels die hij vanuit huis had meegekregen; zorg dat je er altijd piekfijn uitziet.

    [ bericht aangepast op 21 okt 2021 - 22:00 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhae Storm
    Outfit


    ‘Een moederskindje dus hè?’ zei ze hoofdschuddend. ‘Nou, vooruit dan maar.’
          Ze gaf hem een knipoog.
          ‘Krijg ik dat leuke jurkje dan ook weer terug? Je moeder vindt het dan vast ook geen goed idee dat je met zo’n clown staat te dansen. En doen we een liedje in disco-stijl?’
          Rafaël veranderde haar outfit weer en liep toen weg om een liedje aan te vragen.
          Rhae keek om zich heen. Misschien dat ze hun discofeestje nog wat konden uitbreiden. Ze grinnikte zacht toen ze zag dat Nomads haar nog steeds felroze was. Die trok zich waarschijnlijk niet zo veel aan van wat zijn ouders vonden. Misschien hadden zij wel nog wat gekke outfits kunnen uitproberen. Hij was echter nog steeds met Roman aan het praten, waardoor ze niet zo veel zin in had om erbij te trekken. Wel kruiste haar blik die van Blythe en ze zwaaide naar haar vriendinnen en wenkte haar te komen.

    [ bericht aangepast op 21 okt 2021 - 22:07 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    [-

    [ bericht aangepast op 22 okt 2021 - 13:50 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rafaël Wilson
    Rhae - grote zaal


    Rafaël wreef even beschaamd over de achterkant van zijn hoofd. Ze konden beter niet over zijn ouders beginnen, al was zijn pa lang niet zo erg als zijn ma. "Tja, meer het - hou onze naam hoog geneuzel." Rafaël zijn blik betrok voor twee seconden, maar hij herstelde zich al snel. Even knikte hij op haar verzoek en ging op zoek naar waar de Dj stond. Een disconummer huh? Welke was dan het leukst? Daar waren er genoeg van. Hij had alleen nog geen inspiratie welke hij wilde.

    [ bericht aangepast op 21 okt 2021 - 22:14 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Mozart "Mosh" Bauer


    Mosh kon best tegen een geintje en zolang er geen katten in de buurt waren, kon hij zich zo best even vermaken. Hij deed heel hard zijn best om een klodder vogelpoep op Jordyns hoofd achter te laten, maar helaas ging dat niet op commando. Uiteindelijk was het flapperen met zijn vleugels en ontwijken van hun handen aardig vermoeiend en hij landde op Jordyns schouder. Helaas droeg ze niet iets wat het uitzicht naar beneden wat opleukte – en voor Mavis gold hetzelfde.
          ‘Hoop je nu al onze lady secrets te kunnen afluisteren, Mus?’ Jordyn gaf een tik op zijn neus. ‘Zoals onze top-3 meest hete mensen op de school? Wie staat daar bij jou in Mave?’

    [ bericht aangepast op 21 okt 2021 - 22:22 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mavis Keegan

    'Jij staat bovenaan, natuurlijk,' zei Mavis met een kushandje naar Jordyn. 'Pfoe, het heetst?' Zij was daar nooit zo mee bezig, maar ze ging natuurlijk veel met Lee om en die had dit soort vragen al duizenden keren gesteld. Haar antwoord verschilde een beetje per moment. 'Evan mag er ook wel zijn, al gaat de nummer twee uiteraard naar mijn favoriete ex - Rafje. Wij hadden een stomende relatie in ons eerste jaar. Ik kan me nog goed herinneren dat hij zich in de coupé van de trein moest omkleden - wat een lichaam, wat een lichaam. Helaas weet ik nu niet meer wat er schuilgaat onder die rare outfit van 'm -' (ze doelde natuurlijk op die hele modeshow met Rhae) - 'want hij heeft het na maar liefst drie maanden uitgemaakt.' Ze trok een pruillipje.

    [ bericht aangepast op 21 okt 2021 - 23:11 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Hufflepuff tafel      —       w. Cole, Mavis en Lee



    Novalie was blij dat Lee - en vooral Blythe - weer verdwenen. Je moest haar niet verkeerd nemen hoor, Lee was haar beste vriend en ze vond hem enorm lief, maar op momenten als deze had ze het idee dat hij iets van haar moest.
          Nu was ze weer alleen met Cole. Even keek ze naar hem op, om verlegen haar blik weer af te wenden. Ze vergat daardoor bijna antwoord te geven op zijn vraag. "Het grappigste?" Vroeg ze met een glimlach. Onbewust tuitte ze haar lippen toen ze nadacht over een moment. "Oh! Van de zomer waren we met het hele gezin gaan ontbijten. Moeder had eitjes voor ons gekookt, maar mijn oudste zus had er voor de gein een rauw ei tussen gedaan. Dus iedereen zat vol spanning hun eitje te tikken, had ze zelf het rauw ei gekregen! Je had haar gezicht moeten zien, goud waard." Novalie lachte hardop, waarbij ze aan het eind zachtjes knorde. Iets wat een blos op haar wangen veroorzaakte.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2021 - 9:09 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vinnie Davies
    Outfit


    Vinnie kauwde op zijn lip. Hij schaamde zich voor zijn tranen, voor het feit dat hij zich hier teruggetrokken had. Lee had vast niet staan janken als dit hem overkomen was, die had Noah gewoon gezegd waar het op stond en anders had hij zijn schouders erover opgehaald.
          ‘Ik… je kan beter teruggaan naar het feest. Een leuke avond hebben.’
          ‘Ik heb al een topavond gehad. Een soort van goed gesprek met Nomad, een nog betere met Cas, oh – en ik heb met Elsie gezoend en een poging gedaan om Noof en Cole in ware flirtmeesters te veranderen… mijn avond kan niet meer stuk. Behalve dat ik je niet graag zie huilen, natuurlijk.’
          Vinnie glimlachte flauwtjes om Lee’s geratel. Hij vond het knap dat hij altijd zo positief was. ‘D-dat klinkt als een drukke avond.’
          ‘Beredruk. Maar voor jou maak ik altijd tijd vrij.’ Vanaf de leuning gaf Lee hem een eenarmige knuffel.
          Er trok een blos langs Vinnies wangen en hij leunde wat tegen zijn vriend aan. Lee was altijd zo lief… Hij keek naar Lee’s hand over die van hem en verlangde plotseling weer een beetje terug naar de tijd waarin dat nog heel gewoon was.
          ‘Noah heeft me gekwetst,’ zei hij zacht. ‘Door te z-zoenen met P-Prudence.’
          ‘Pardon? Zoenen met Prudence?’
          ‘Ja,’ mompelde hij. ‘En dat t-t-terwijl ik van-vanmiddag…’
          Er kwam een brok in zijn keel. Hij wilde niet verder vertellen, hij wilde niets zeggen wat mogelijk tot Daphne kon leiden.
          ‘Ik – ik wil er niet over praten. N-niet weer.’
          ‘Hé dat geeft niks. Dat hoeft ook niet nu. Als je maar weet dat ik er voor je ben. En ik zweer je hierbij plechtig dat ik nooit met welke Slytherin dan ook zal zoenen. Of nou ja – misschien Casper.’
          Geschokt keek Vinnie opzij. ‘Casper?’
          Lee haalde zijn schouders op. ‘Ik heb nou eenmaal een zwak voor badboys.’ Hij grijnsde. ‘En stiekem is hij best lief. Al háált hij het niet bij jou.’ De jongen stak zijn tong uit.
          Vinnie veegde een paar ontsnapte tranen weg. ‘D-dat moet dan wel een alternatieve realiteit z-zijn waarin ik een bad boy ben.’
          ‘Ik schrijf stiekem fanficties over je. Bijna net zo romantisch als die gedichten van jou.’
          Vinnie bloosde opnieuw, maar hij gaf Lee schouderduwtje omdat die hem zat te plagen.
          Lee schoot in de lach. ‘Kom je mee terug? Wat Noah je ook geflikt heeft, het is het niet waard om hier in je eentje te zitten. Ik blijf gewoon bij je, oké?’
          Vinnie aarzelde even, maar knikte toen. ‘Oké,’ zei hij zacht.
          Lee sprong overeind en trok hem mee, waardoor Cooper van zijn schoot gleed. ‘Je krijgt er geen spijt van! Ik heb al de hele avond zin om een wals te dansen, maar zonder jou maak ik er altijd een zootje van.’
          Vinnie kreeg weer een klein glimlachje op zijn gezicht. Hij vond stijldansen leuk. Normaal zou hij dat niet zo snel durven doen op een feestje, zeker als anderen dat niet deden, maar Lee gaf hem altijd een beetje moed om buiten zijn comfortzone te gaan en samen met hem durfde hij dat wel.
          ‘Op het eindfeest moet je het toch wel kunnen hoor,’ zei Vinnie hoofdschuddend.
          Lee grijnsde. ‘Zolang ik dit als excuus kan gebruiken om met je te dansen, blijf ik dat doen.’
          Vinnie gniffelde zacht. Hij voelde zich weer een stuk beter.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jordyn Mariah Kingsley
    Outfit + navelpiercing


    Het was onverwacht ongemakkelijk om Mavis Raf als ‘heet’ te horen aanstippen. Niet dat ze broertjes had, maar ze kon zich wel voorstellen dat het zo moest voelen. Jordyn was niet blind – zij had ook allang wel gezien dat Raf een lekker lijf én een knappe kop had. Maar het was Ráf. Raf die al rood werd als hij het woord ‘bloemetje’ of ‘bijtje’ opving. En natuurlijk had ze hem weleens geplaagd, maar Raf was niet iemand die in zulke rijtjes hoorde.
          ‘Laat het hem maar niet horen,’ zei ze toch met een scheve grijns. ‘Dan ontloopt hij je de rest van het jaar.’
          Hoewel zijn preutsheid wel flink snel kelderde, aangezien hij net met Blythe had gezoend waar iedereen bij was. Het was een beeld dat haar niet losliet. Ze vond Blythe gewoon een stom wijf, ze zat er helemaal niet op te wachten dat dat wat werd.
          ‘En dat zou zonde zijn, want je bent een stuk leuker dan zijn huidige scharrel.’


    Every villain is a hero in his own mind.