• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Robin
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    •
    •
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    •
    •
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mavis Keegan

    Mavis schoot in de lach. 'Volgens mij is er weinig mis met Blythe,' vond ze. 'Behalve misschien dat ze wat saai is. Maar misschien is ze wel gewoon heel goed in zoenen. Wat vind jij, Mush?' Ze grijnsde even naar het vogeltje, die kort tjirpte. 'Goed. Jouw top 3, dan.' Ze keek Jordyn nieuwsgierig aan, ook al vermoedde ze dat in ieder geval Kyra en Justin tussen de antwoorden zaten. En Mosh, als hij er niet bij was geweest.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Jordyn Mariah Kingsley
    Outfit + navelpiercing


    Om de een of andere reden irriteerde Mavis’ reactie haar. Ze wierp een blik op de plaats waar Raf net nog had gestaan, maar hij was weggelopen en Rhae stond er nu alleen. Ging hij drankjes halen? Rhae had opeens iets heel anders aan dan net, al stond het haar goed. Ze ging er zo maar even heen, ze had amper drie tellen met Raf gepraat vanavond.
          ‘Hmm, mijn top drie?’ Ze dacht na. Thomas’ naam schoot door haar gedachten, maar die verdrong ze meteen. Mosh ging ze ook geen veren in z’n reet steken. ‘Dan ga ik voor… Kyra, Rhae, en… die Slytherin-guy die weer terug is. Dat is die Evan zeker?’ Haar blik dwaalde weer naar Rhae af. ‘Heb je Rhae al ontmoet trouwens? Anders kunnen we mooi even hallo zeggen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mavis Keegan

    'Nee, ik ken haar nog niet. Ik ben wel benieuwd, heeft ze een beetje humor?' Als ze een beetje met Jordyn, Justin en Raf op één lijn zat, zou ze vast hun kas ook wel spekken door af en toe een item van de fopshop te kopen. 'Zulke mensen kunnen we nog wel gebruiken.' Ze volgde even Jor's blik en zag het meisje staan. Ze had op een redelijk verre afstand gestaan toen ze werd gesorteerd - en eerlijk is eerlijk, Mavis had sowieso niet heel goed opgelet. Nu ze haar van wat dichterbij zag, schoten haar wenkbrauwen omhoog.
    Zij was inderdaad heet.
    Mavis schrok bijna van haar eigen gedachten, want zulke woorden nam zij nooit in haar mond - en ze had dergelijke gedachten ook nooit over een meisje gehad. Ze kon best oordelen of iemand knap was, maar daar voelde ze vaak weinig bij. 'Stel jij me voor? Ik ben erg benieuwd naar jouw introductie over mij.'

    [ bericht aangepast op 22 okt 2021 - 12:54 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cole Esworthy

    Daar was haar lach! Haar lach was leuk. 'Ik wist niet dat je nog meer zussen had,' zei hij met enige verbazing. 'Zijn ze net zo mooi als jij?'
    Hij flapte het er zomaar uit, en voelde toen zijn gezicht gloeien. Zo'n opmerking was helemaal niks voor hem.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Blythe Carmichael

    'Wat zie jij er ongelooflijk goed uit,' grinnikte Blythe toen ze reageerde op Rhae's signaal.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Isabella Fitzgerald
    Grote zaal - Tilly, daarna Rhae en Blythe


    "Ik heb geen idee," zei ze schouderophalend."Ik kom alleen een boodschap overbrengen," zei ze schouderophalend. Isabella knikte Tilly even toe. "Succes."
          Met die woorden nam ze afscheid en al gauw spotte ze Blythe en Rhae op de dansvloer. Ze liep naar de meiden toe en begroette hen beiden vrolijk. Ze trok even een wenkbrauw op bij het zien van Rhae haar nieuwe outfit, maar ze zei er verder niets op en glimlachte alleen.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2021 - 14:15 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rafaël Wilson
    Rhae, Blythe en Isabella - grote zaal


    Rafaël had echt een swingend dansnummer aangevraagd en tevreden liep hij terug naar Rhae. Hij zag dat Blythe er ook bij was en voor een moment aarzelde hij. Ze waren niet echt lekker uit elkaar gegaan en hij had geen idee wat hij nu tegen het meisje kon zeggen. Hij kon haar echter ook niet blijven ontlopen toch? Hij wierp een onzekere blik op Blythe. Er zaten vlekken op haar shirt, rode vlekken. Even keek hij bezorgd naar het meisje, maar Blythe lachte gewoon en er scheen niets aan de hand te zijn. Ze liep er verder gewoon als normaal bij.
          Oke, gewoon normaal doen, Raf, sprak hij zichzelf streng tegen.Hij liep terug op de meiden af, liet een arm om Blythe haar middel glijden en keek haar met een halve grijns aan. "Je weet dat Halloween pas volgende maand is toch?"

    [ bericht aangepast op 22 okt 2021 - 14:29 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhae Storm
    Outfit

    Rhae grinnikte om Rafaels opmerking. Heel even voelde ze een flintertje jaloezie toen hij zijn arm om Blythe heen sloeg. Ze kon zich maar beter op Isabella richten.
          ‘We wilden een disco miniparty. Wil jij ook zo’n flitsende outfit?’

    [ bericht aangepast op 22 okt 2021 - 14:30 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Blythe Carmichael

    Ze grinnikte. 'Ah, shit, even in de war. Ik zal vragen of Casper me met halloween weer per ongeluk in mijn gezicht raakt.' Ze wist dat haar neus nog steeds een beetje rood was, dus daarmee verklaarde ze dat ook meteen. 'Jij hebt vast wel je stok bij je? Zou je mij misschien weer schoon willen maken?' Ze keek hem met knipperende ogen aan met haar liefste blik.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2021 - 15:02 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Isabella Fitzgerald
    Grote zaal - Rhae en Blythe (en Rafaël, zucht...)


    Isabella trok spottend haar wenkbrauw op. Oké, feestjes kon ze nog wel hebben, maar om in zo'n dom, flitsende outfit te gaan staan, ging haar te ver. Voor ze echter kon weigeren, hoorde ze Rafaël zijn stem haar al onderbreken. "Natuurlijk wil ze dat! Kijk, hoe cool wij zijn." Ze draaide haar hoofd woest naar hem toe, maar voor ze ook maar iets kon doen, voelde ze zijn magie al over zich heen dalen. Ze voelde gewoon hoe haar haren naar achteren schoten in de hoge staart, hoe haar lange jurk zich in kortte. Angstvallig greep ze naar de rand, omdat ze haar jurk echt te kort vond! Even keek ze verbaasd naar haar nieuwe outfit, die vééél te kleurrijk was naar haar zin. Ze was even zo verbaasd door de nieuwe outfit, dat ze er met grote ogen naar keek.
          "Schoonmaken of wil je ook zo'n leuke jurk als de andere meiden?" hoorde ze Rafaël aan Blythe vragen. Dat haalde bij Isabella de woede omhoog. "Rafaël!" beet ze hem woest toe. "Verander me terug!" De jongen blikte rustig haar kant op, ook al zag ze in zijn ogen dat hij zich amuseerde. "Maar je ziet er nu juist zo knap uit!" Die opmerking liet Isabella van binnen bevriezen. Ze wilde er helemaal niet knap uit zien. Ze moest er gewoon simpel en misschien wel saai uitzien, zodat ze hopelijk iedereen van zich af kon houden. Geen enkele jongen zou haar op die manier willen verleiden.
          "Ik zei, verander me terug," beet ze de jongen toe, terwijl ze een stap in zijn richting deed. Ze wilde gewoon haar oude jurk hebben, die was veel veiliger.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2021 - 14:57 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jordyn Mariah Kingsley
    Outfit + navelpiercing


    ‘Een en al lovende woorden,’ beloofde Jordyn, waarna ze richting Rhae liepen, die inmiddels niet meer alleen was. Ze schoot in de lach toen ze zag dat Raf Isabella’s outfit omtoverde in iets wat ze vast véél te kort vond.
          Ze floot naar het meisje.
          ‘Zo Ies, wie ga jij vanavond verleiden? Voor Cas denk ik wel dat je iets meer leer en kant aan moet doen – oh en zwart met groen, natuurlijk.’ Ze speelde wat met haar tong om iets erotieks te verbeelden en keek toen grijnzend om zich heen. ‘Wil je mij ook in zo’n onweerstaanbaar wijf veranderen, Raf? Ik had me voorgenomen om Mavis vanavond te versieren maar ik ben inspiratieloos.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mavis Keegan

    Mavis was toch enigszins verrast door Jordyn's opmerking - maar ging er wel gewoon in mee. Dat vond ze juist wel leuk aan Jordyn. Ze wilde iets tegen Raf en Jordyn zeggen, maar merkte dat ze zich onbewust naar Rhae toedraaide. 'Wat vind jij mooi?' vroeg ze. 'Dan mag jij míj een leuke outfit geven. Ik ben Mavis, trouwens.' Ze stak haar hand uit en knipoogde naar het meisje - waarom knipoogde ze?

    [ bericht aangepast op 22 okt 2021 - 15:13 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    [Isabella - reset]

    [ bericht aangepast op 26 okt 2021 - 23:16 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rafaël Wilson
    Rhae, Blythe, Jordyn, Mavis en Isabella - grote zaal


    Mavis versieren? Zijn ogen schoten even naar het andere meisje en moest even moeite doen om niet te zuchten. Hij vond het jammer dat Jordyn zo onserieus met dit soort dingen om kon gaan, al was Mavis wel een stuk serieuzer dan menig ander die ze wel eens gehad had. Maar goed, als je iemand wilde versieren, dan moest je wel echt iets leuks aantrekken. Rafaël twijfelde voor een moment over een jurkje, maar wist al meteen dat Jordyn daar niet blij van zou worden als hij haar brandwonden zou showen aan iedereen. Hij dacht even terug aan het feest wat ze laatst in de vakantie hadden gehad, waar hij ook zijn inspiratie voor het jurkje van Isabella en Rhae vandaan had gehaald, en herinnerde zich opeens iemand die een prachtig broekpak aan had gehad.
          Rafaël stelde zijn beste vriendin voor in dat pak, waarbij zijn fantasie misschien iets per ongeluk uitschoot, waardoor het broekpak een iets diepere decolleté kreeg dan de bedoeling was geweest. Rafaël voelde een kleine blos op zijn wangen ontstaan, toen hij zag wat zijn spreuk voor uitwerking had gehad, waardoor hij zich snel op Blythe focuste. "Wat vind je van dit?" vroeg hij met een glimlach, terwijl hij Blythe zijn jurk omtoverde in een veel kleurrijkere. Haar jurk was een stuk onschuldiger. Het stond haar wel goed en Rafaël gaf haar een glimlach. "Ik vind dat het je goed staat," complimenteerde hij haar zachtjes, zodat -hopelijk- alleen zij het hoorde.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2021 - 16:01 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhae Storm
    Outfit

    Wat ze móói vond?
          Het klonk een beetje raar, maar ze schudde de hand van het meisje maar.
          ‘Ik ben Rhae. Ik vind een beetje gekke kostuums wel leuk, maar dan schaamt Rafael zich voor me.’ Ze wilde haar tong naar de jongen uitsteken en zag dat hij met Blythe bezig was, waardoor ze een teleurgestelde zucht wegslikte.
          Stel je niet zo verschrikkelijk aan.
          Ze veranderde haar kostuum terug naar wat ze oorspronkelijk zelf had uitgekozen.
          ‘Maar als je nou iets matchends bedenkt, heb ik ook bewijs dat hier niet alleen maar saaie mensen rondlopen.’


    Every villain is a hero in his own mind.