• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Robin
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    •
    •
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    •
    •
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lee Williams

    ‘Ik zou wensen dat ik het kon,’ antwoordde Lee. ‘Maar dan sta je hier straks per ongeluk in een zwembroek, ofzo. Mavis helpt je vast!’ Hij greep zijn vriendin bij de arm en trok haar naar Tilly toe. ‘Tilly wil ook een make-over!’ Hij keek om zich heen om te zien of hij nog meer eenzame mensen kon spotten. De nieuwe jongen stond bij de drankjes. Het was wel wat sneu – zo in je eentje op een feest waar je amper iemand kende – en waar 70% van je afdeling gewoon stom was – dus hij ging op de jongen af.
          ‘Hé, hallo! Jij bent terug van heel lang weggeweest. Ik ben Lee!’ Hij stak zijn hand uit en hoopte maar dat hij niet meteen met een aso Slytherin-antwoord kwam omdat hij een paars glitterpak aan had.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Evan Hale


    Er waren weinig interessante mensen op de dansvloer. Casper was waarschijnlijk buiten ergens aan het roken en zuipen, Evan had geen idee waar Marcus moest zijn en ja, Nora lag in bed. Evan keek even verbaasd op toen er een glinsterende paarse verschijning voor hem stond.
          ’Evan,’ stelde hij zichzelf voor terwijl hij zijn hand schudde.
          ’leuk pak, je durft wel hoor.’ Evan tuurde even richting Daphne en zag ook Prudence iets verderop staan.
          ’Hebben ze je er nog niet over lastig gevallen?’


    - thank you for existing -

    Lee Williams

    Lee glunderde. Deze jongen was nu al leuk.
          ‘Thanks! We hebben er maar een beetje een 70s disco-party van gemaakt.’ Hij wees naar zijn vrienden. ‘En Daphne heeft toch al de pik op me, of ik nou een skipak aan heb of helemaal niks.’ Hij haalde zijn schouders op. ‘Wat dat betreft ben je niet echt in de leukste afdeling gekomen, met Prudence en Daphne en Mosh…’ Hij trok een gezicht. ‘Maar gelukkig is het ons niet verboden om met de rest op te trekken. Daarover gesproken… Ben jij in voor een blinddate? Want ik heb een vriendin beloofd om een blinddate te organiseren en jij bent daar echt wel knap genoeg voor – en aangezien je niet meteen kutopmerkingen over mijn supermooie pak maakt ben je nog aardig ook. Of val je op jongens? Want in dat geval laat ik voor mij een blinddate organiseren.’ Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson
    Blythe, Jordyn, Mavis, Lee, Vinnie en Isabella - grote zaal


    Rafaël keek even op naar zijn beste vriendin. "Doe.. Ik dat?" Vroeg hij een beetje ongemakkelijk. Hij was toch alleen met Blythe op date hier? Verder had hij niet echt het idee dat hij met iemand wat deed. Rafaël legde zijn handen op Jordyn haar heupen en trok haar iets dichter naar zich toe. Hij had het idee dat hij perse op die laatste opmerking moest reageren, iets liefs tegen haar moest zeggen. Hij grijnsde breed naar haar. "Jij bent nog altijd de beste hoor. Niemand kan jou vervangen."


    It's never gonna happen, Guys.

    Evan Hale


    Evan kon het niet laten om even te lachen om de jongen. Hij had gelijk, Daphne maakt het waarschijnlijk geen klap uit wat hij aan heeft. 70’s thema is altijd een goed idee.
          ’Als ik dat had geweten had ik mijn leren jasje aan gedaan…’ grinnikte hij.
    Toen de jongen over de blind date begon te ratelen stond Evan even met zijn bek vol tanden. Een blind date hmm? Evan kon opzich wel wat vrienden gebruiken, misschien niet zozeer een date. Hij had Nora toch al… maar goed, daar kon hij ook geen hoogte van krijgen.
          ’Ik val wel op vrouwen ja, helaas.’ Knipoogde hij naar de jongen. ‘Maar een blind date… ik weet het niet hoor, ik heb eigenlijk soort van een oogje op iemand, ik weet niet hoe goed dat is voor mijn reputatie.’ Vertelde hij waarna hij een slok van zijn zoete drankje nam.


    - thank you for existing -

    Rosalie Williams
    Grote zaal - Met Andreas


    "Deal," zei ze grijnzend, al was ze een beetje bang voor waar Andreas mee aan zou komen zetten. Maar goed, als ze daar een leuke date aan overhield, dan was er niets mis mee toch? "Mag ik uit alles kiezen?" vroeg ze met een glimlach.


    It's never gonna happen, Guys.

    ANDREAS WILLIAMS
    Gryffindor | At the party with Rosalie | outfit

    Andreas keek Rosalie even twijfelend aan, gelukkig kon ze dat niet zien.
          ’Ja, alles mag,’ hij haalde even diep adem. ‘Als er een jongen is die veel potentie heeft, mag dat ook.’ Bracht hij twijfelend uit. Hij had geen idee of hij Roos ooit had verteld over zijn seksualiteit. Hij had nog niet echt met jongens gedate, maar wel eens gezoend.


    - thank you for existing -

    Rosalie Williams
    Grote zaal - Met Andreas


    Oh, dat had ze niet geweten dat Andreas ook op jongens viel. Maar dat maakte haar zoekgebied wel een heel stuk groter en Rosalie werd er nu al enthousiast van. "Zal ik jou dan maar koppelen aan Lee?" grapte ze plagend. Ze toverde een grote grijns op haar gezicht. Ze vond Lee en Andreas niet echt een combinatie, maar aangezien Andreas het net had geprobeerd haar te koppelen aan de jongen.

    [ bericht aangepast op 27 okt 2021 - 11:50 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Lee Williams

    ‘Het zit me ook nooit mee,’ zei Lee op dramatische toon. ‘Nog even en ik ga permanent wisseldrank gebruiken.’
          Hij grijnsde – het viel allemaal wel mee. En hé, hij ging het met Elsie proberen. Dus nadenken over daten met iemand anders was niet zo netjes.
          ‘Nou – als jij nou even als een stoere vent gaat uitzoeken of dat oogje wederzijds is, dan zorg ik voor een geweldige afleiding als het antwoord nee is en lijd je geen vreselijke reputatieschade. Klinkt best mooi toch? En ik kan wel alvast verklappen dat ze lief, mooi én spontaan is, dus best wel een beetje de whole package.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    ANDREAS WILLIAMS
    Gryffindor | At the party with Rosalie | outfit

    Andreas begon te lachen en keek even naar de andere kant van de zaal, waar Lee met Evan stond te praten. Hij had een paars glitterpak aan, een beetje extreem.
          ’Lee is misschien iets té voor mij,’ grinnikte hij. ‘Het moet qua karakter natuurlijk wel matchen hé.’
          ’En wat voor jongens val jij op dan, zus.’ Hij had bijna direct spijt van zijn woorden. ‘Geen Justin zeggen, please’.


    - thank you for existing -

    Evan Hale


    Evan grinnikte om de woorden van Lee. Als een stoere vent hmm?
          ’Lee, ik denk dat je te hoge verwachtingen van me hebt.’ Hij nam nog een slok van zijn drankje. ‘De enige tegen wie ik zo open ben is Bob,’ hij schudde zijn hoofd.
          ’Maar oke, ik zal het doen, ik zal het vragen.’ Evan ging met zijn hand door zijn haar en schoof een beetje heen en weer. De gedachte dat hij Nora moest gaan vertellen hoe hij zich voelde maakte hem nerveus.


    - thank you for existing -

    Lee Williams


    'Zo mag ik het horen,' zei Lee tevreden. 'Nu ben ik wel heel nieuwsgierig naar die Bob!'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Thomas Byrne
    Buiten met Brenn


    "Rhae." Hij aarzelde over wat hij tegen Brenn zou vertellen. "Als je opgelet hebt, zie je dat elke Gryffindor zijn tong op zijn tenen heeft liggen als ze alleen al naar haar kijken. Maar zelf is ze niet zo happig op mannelijk contact. Dus ik denk dat je je fantasie los kan laten gaan. Kies zelf maar of je haar afschildert als mannenverslinder of dat er iets ergs gebeurd is op Beauxbatons," zei hij met een halve glimlach.


    It's never gonna happen, Guys.

    Evan Hale


    ‘Bob is mijn slang,’ hij kon het niet laten om er om te lachen. Het klonk waarschijnlijk achterlijk dat hij tegen zijn slang sprak.
          ’Hij is goed gezelschap,’


    - thank you for existing -

    Lee Williams


    ‘Oooh heb je een slang? Wat gaaf! Dan moet je hem maar eens aan hem voorstellen! En hem bij Caspers rat vandaan houden, anders wil niet weten wat hij gaat doen. Of is een niet ratten-etende slang?’ Lee keek de jongen nieuwsgierig aan – hij had nog nooit een slang aangeraakt.

    [ bericht aangepast op 27 okt 2021 - 14:03 ]


    Every villain is a hero in his own mind.