• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Robin
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    •
    •
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    •
    •
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jordyn Mariah Kingsley
    Outfit + navelpiercing


    Het verbaasde Jordyn dat Isabella haar gewoonweg negeerde. Ergens stak het zelfs wel. Ze was gewend aan haar botte counters en ergens had die vorm van contact toch wel… vanzelfsprekend gevoeld. Ze raakte van haar vroegere vriendin afgeleid toen Raf haar nieuwe kleding aandeed – iets met een verrassend diepe uitsnede. Voor ze er een grap over kon maken, was hij alweer met Blythe aan het praten, alsof hij haar gewoon snel had willen afwimpelen. Een beetje bedremmeld keek ze om zich heen. Vanuit haar ooghoek zag ze dat het vogeltje op haar schouder het rijgsnoer tussen haar borsten wel erg interessant vond en ze sloeg hem weg. De enige reden mensen jou interessant vinden. Ze drukte het stemmetje weg en liep naar de punchtafel, terwijl ze het onbestendige gevoel weg probeerde te spoelen voor ze weer terugkeerde naar de anderen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mavis Keegan

    'Raf schaamt zich voor je?' zei Mavis een klein beetje ongelovig. 'Nou, ik doe graag mee. Sterker nog, ik denk dat ik je kan overtroeven.' Ze pakte haar stok en toverde een blauwgekleurde outfit voor zichzelf tevoorschijn. 'Al staat die van jou je toch beter.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Blythe Carmichael

    Een kleine giechel ontsnapte aan haar mond en ze keek hem in de ogen. Hij had mooie ogen. Dat wist ze wel, maar ze werd er nu weer mee geconfronteerd.
    Hou op, Blythe. Je ziet wel waar het schip strand.
    Ze weigerde haar blik neer te slaan en zei: 'Jij ziet er ook goed uit. Je kunt zelfs zo'n outfit nog aantrekkelijk maken.' Ook zij zei het zachtjes, zodat niet iedereen het kon horen. Ze stonden hier ten slotte in een groep en als Isa haar opmerking zou horen, zou ze of heel geïrriteerd worden, of in lachen uitbarsten en haar belachelijk maken. Beide had ze niet zoveel zin in.
    Ze keek even naar haar beste vriendin. Die stond er wat onbeholpen bij, maar Blythe wist niet zo goed wat ze moest doen. Eerder op de avond had ze de sfeer tussen haar en Rafaël al verpest door zo bezig te zijn met anderen; ze wilde dat nu niet weer doen. Ten slotte was Isa's haat voor mannen ook irrationeel en Blythe hoopte van harte dat ze er ooit overheen zou komen. Ze was in ieder geval blij dat Isa niet meteen weer op Jordyn reageerde, want dat zou de sfeer niet bevorderen en het zou Jordyn bovendien alleen maar stimuleren om meer flauwe opmerkingen te maken.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson
    Rhae, Blythe, Jordyn, Mavis en Isabella - grote zaal


    Een grote glimlach kwam op zijn gezicht te staan. Dit was al heel anders dan het begin van de avond. Hij keek even op toen het liedje op kwam dat hij zojuist had aangevraagd. "Dansen?" vroeg hij haar. Hij keek even naar Isabella, gunde haar een knipoog, voor hij Rhae riep. "Is dit swingend genoeg voor je?" vroeg hij het meisje, terwijl hij even schudde met zijn bovenlijf.


    It's never gonna happen, Guys.

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Hufflepuff tafel      —       w. Cole, Mavis en Lee



    Noemde hij haar nu mooi? Novalie voelde een blos tot op haar oren optrekken. Er was nog nooit iemand geweest die haar mooi had genoemd, op misschien haar vader na. "I-ik weet het niet," zei ze zachtjes. Ze keek even naar Cole naast haar en voelde een kleine glimlach op haar gezicht vormen. "Je mag er zelf ook wel wezen," zei ze, terwijl ze hem verlegen aantikte. Er ging een klein schokje door haar arm waar hun lichamen elkaar raakte en ergens had ze de behoefte om haar hand op zijn arm te leggen, gewoon even te voelen dat hij er stond. Dat vond ze zo'n vreemd idee, dat ze snel iets zocht wat ze anders konden doen. "Z-zullen we - uhm-.." Novalie keek even rond en zag een aantal mensen op de dansvloer staan. "Dansen?"
          DANSEN? Hoe kon ze dat nu voorstellen. Normaal danste ze nooit! Daar was ze veel te verlegen voor, maar nu met Cole... Het leek haar wel leuk om samen met hem te dansen. En dan was ze niet alleen, toch?


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhae Storm
    Outfit


    Rhae schoot in de lach toen ze de outfit van het meisje zag. Ze mocht haar meteen. ‘Helemaal goedgekeurd!’
          Op dat moment schalde de muziek een oud, fout nummer en ze stak haar duimen naar Rafael op, waarna ze weer de dansmoves begon te doen die ze even geleden samen met hem had gedaan.


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah Adams

    °Praten met Elsie- Buiten°


    Hij keek in een ruk opzij naar Elsie bij haar vraag. Shit, wat kon hij vertellen en wat niet? Hij kon moeilijk gaan verkondigen dat Vinnie ooit is lastig gevallen door Daphne - en op wat voor manier - en dat Vinnie waarschijnlijk automatisch Pru aan haar linkt. Plus het feit dat Vinnie heel hard was geschrokken van de laatst genoemde haar aanrakingen in de les Toverdranken. Hij beet op zijn lip terwijl hij probeerde woorden te zoeken zonder dat hij Vinnie zijn geheim zou verraden. Dat zou hij hem nooit vergeven en dan kon Noah het helemaal schudden. 'Hij is gewoon geen fan van Prudence.' kwam er wat aarzelend uit. 'Maar wie wel, he?' Hij glimlachte wat schaapachtig.

    Lee Williams

    ‘Kom, laten we eerst wat drinken halen.’ Lee pakte Vinnie bij zijn pols en trok hem tussen de mensen door naar de punch. Voor zichzelf schonk hij de alcoholische variant in, voor Vinnie de ander. Zijn blik viel op Jordyn, die ietsje verderop stond en een felgekleurd broekpak aan had.
          ‘Hé Jor!’ Hij overrompelde haar met een knuffel. Iets wat ze stijfjes toeliet, want hij wist best dat ze niet van knuffels hield.
          ‘Hé.’ Ze knikte ook even naar Vinnie.
          ‘Vanwaar dit prachtige pak?’ Vlak nadat hij dat gevraagd had, zag hij dat ze even verderop discomoves aan het doen waren en hun kleding hadden omgetoverd. ‘Oeh, dat wil ik ook wel! Ik ben alleen heel slecht in Gedaanteverwisseling. Helaas.’
          ‘Ook niet mijn beste kant, helaas. Moet je Raf lief aankijken.’
          ‘En waarom sta jij hier alleen?’
          ‘Ik ben mijn plan de campagne nog aan het uitdenken.’ Ze nam een slok uit haar glas en keek hem schattend aan. ‘Al kun jij vast helpen.’
          ‘Mag ik je wingman zijn?’ vroeg Lee met een grote grijns. Hij kende Jordyn langer dan vandaag.
          ‘Nah. Dat ook weer niet. Maar ik had me voorgenomen Mavis vanavond aan de haak te slaan. Nog do’s and don’t’s?’
          ‘Mavis?’ Hij schoot in de lach. ‘Succes daarmee. Een druppeltje van dat flirtspul helpt vast.’
          ‘Dat is cheaten, daar sta ik boven.’
          Lee grijnsde. ‘Mij om hulp vragen vind ik anders ook wel een beetje cheaten.’
          ‘Touche. Valt ze überhaupt op vrouwen?’
          Lee haalde zijn schouders op. ‘Ze… staat ervoor open, denk ik? Ze is nog nooit echt verliefd geweest.’
          Ze had wel wat met George gehad, maar Lee had nooit het idee gehad dat ze hem meer dan leuk vond.
          ‘That will do.’
          Lee nam een slok van zijn punch. ‘Hé Jor… Hoe wist je eigenlijk dat je biseksueel was? Al vanaf het begin toen je mensen begon leuk te vinden? En… heb je dan een soort voorkeur ofzo?’
          ‘Nah, ik was gewoon wat aan het rommelen. Jongens of meiden… het beviel me allebei wel.’ Ze liet haar blik over hem heen glijden. ‘Wil je eens wat met een meisje proberen? In dat geval houd ik me aanbevolen hoor.’ Ze gaf hem een knipoog. ‘Dat geldt ook voor jou,’ vervolgde ze met een grijns tegen Vinnie, die gelijk een kop als een boei kreeg en zijn aandacht ergens anders op richtte.
          ‘Ik zoek naar liefde,’ antwoordde Lee met een uitgestreken gezicht. ‘Niet naar eenmalige pleziertjes.’
          ‘Oh, het hoeft niet eenmalig te zijn hoor.’
          Lee stak zijn tong uit. ‘Klinkt nog steeds weinig romantisch.’
          ‘Ach, romantiek is overrated.’
          ‘Seks ook,’ vond Lee. Van de twee relaties die hij had gehad, was er eentje zonder seks geweest en daar had hij veel mooiere herinneringen aan dan aan die andere.
          ‘Dan moet je aan je skills werken.’
          ‘Of jij. Heb je ooit iets romantisch gedaan?’
          Jordyn snoof.
          ‘Nou, dan kun je er ook niks over zeggen.’ Lee keek tevreden. ‘Oh – ik kan wel een romantische date voor je regelen? Met Mavis!’ Hij grijnsde breed. ‘Kunnen jullie me samen uitlachen.’
          ‘Ik had géén wingman nodig.’
          ‘We zullen zien.’ Hij wiebelde zijn wenkbrauwen ‘Als jij haar vanavond niet kan versieren, mag ik een romantische date organiseren?’
          Ze keek hem even aan en haalde toen haar schouders op. ‘Ach – wat de hel. Je doet je best maar.’
          Lee grijnsde breed. ‘Awesome.’
          Jordyn schudde haar hoofd en liep toen naar het disco-groepje toe. Lee keek Vinnie aan. ‘Jij kunt me vást wel helpen. Ik heb een partner in crime nodig.’
          ‘Nou uh, d-dat weet ik niet h-hoor.’
          Hij haakte zijn arm langs die van Vinnie. ‘Ik wel. Jij bent de meest romantische jongen die ik ken! Kom, ga je mee daarheen?’ Hij knikte naar de anderen van de jaarlaag. Het was goed voor Vinnie als hij ietsje onder de mensen kwam.
          De jongen aarzelde zichtbaar, maar liet zich toch meetrekken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elsie Bee

    'We weten allebei dat dat voor Vinnie geen reden is om zo kwaad op je te zijn,' zei Elsie. 'Maar je hoeft het niet te vertellen, als je niet wilt.' Ze zweeg even. 'Waarom Prudence? Ze is tegen jou nou ook niet bepaald leuk geweest in het verleden.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cole Esworthy

    Cole had wel vaker gedanst. Verder dan een beetje heen en weer stappen en meezingen met de muziek ging het niet, maar het was officieel dansen. Maar hij had nooit eerder met een meisje gedanst en hij vroeg zich af hoe dat ging. Ging je dan tegenover elkaar staan, en dan stappen?
    Ergens vond hij het jammer dat er niet een rustiger nummer was, want dan kon hij zijn handen om haar middel slaan. Dat idee stond hem wel aan. Hij stak zijn hand naar voren. 'Dat wil ik wel,' zei hij, en hij hoopte dat ze zijn hand aanpakte.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Blythe Carmichael

    Blythe grijnsde en knikte. Het was een leuk nummer, dus stilstaan was toch niet écht een optie.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Hufflepuff tafel      —       w. Cole



    Novalie liet haar hand een beetje verlegen in de zijne glijden. Ze glimlachte even liefjes naar hem. Terwijl ze de dansvloer opliepen, zag Novalie dat de rest van hun leerjaar ook op de dansvloer liep. Haar ogen gleden even over Rafaël heen en haar hart maakte direct een sprongetje. Hij stond in een of andere disco-outfit die Novalie zweethandjes gaf. Zou ze op hem aflopen en zeggen dat hij er leuk uit zag? Hij bleef gewoon om van te dromen en ze wilde dolgraag contact met hem maken.
          Bijna was ze van Cole weggestapt om de jongen een compliment te geven, tot ze zag dat Blythe wel heel gezellig met hem aan het dansen was en haar hart bevroor meteen. Een ongewone jaloezie kwam opzetten en Novalie wendde met pijn in haar ogen haar blik van de twee. Hij was nog altijd net zo onbereikbaar als altijd. Ze zuchtte even diep. Ze moest hem gewoon vergeten.
          Novalie voelde even een kneepje in haar hand en ze keek even op naar de jongen naast haar. Hoewel ze Cole niet eerder zo gezien had, hadden ze een best leuk gesprek gehad vanavond. En was hij ook best lief. Novalie glimlachte kleintjes naar hem. Had Lee niet gezegd dat ze met iemand anders moest daten om over Raf heen te komen. Misschien moest ze het proberen. Novalie draaide haar rug naar de anderen en keek op naar de bruinharige jongen voor haar. "Zou je.. Vind je het leuk om morgen.." Wat vond hij eigenlijk leuk? Ze had geen idee wat ze moest vragen. Novalie beet even zachtjes op haar onderlip. "Om samen te studeren?" maakte ze er maar van.

    [ bericht aangepast op 25 okt 2021 - 17:57 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rafaël Wilson
    Rhae, Blythe, Jordyn, Mavis en Isabella - grote zaal


    Rafaël danste voor een tijdje met Blythe. Net als bij Rhae deed hij een paar van zijn famous danspasjes om Blythe aan het lachen te maken. Het feit dat hij haar ook echt aan het lachen maakte, stelde hem tevreden en liet ook een beetje de irritante sfeer van de avond verdwijnen.
          Zijn oog viel na een tijdje op Isabella, die nog altijd als een verloren schaapje in hun midden stond. Ergens had hij wel medelijden met haar, maar hij vond ook dat het meisje eens moest leren een beetje los te komen. Hij deed een poging, een poging haar ook aan het lachen te maken, maar de dodelijke blik die hij terug kreeg liet hem direct een grote boog maken. Nope. Beter kon hij geen ruzie maken vanavond. Punt een het was een feestje en punt twee Isabella was Blythe haar beste vriendin. Als ze er niet bij was geweest, had hij waarschijnlijk wel een grotere poging gedaan Isabella op te vrolijken.
          Dus sloeg hij in plaats daarvan maar zijn arm om Jordyn haar schouders. Hij grijnsde breed naar haar, waarbij hij haar vooral in het gezicht aankeek en probeerde te negeren wat hij per ongeluk had klaargespeeld. "Sowieso ben ik de betere danser van ons twee," daagde hij haar uit.

    [ bericht aangepast op 25 okt 2021 - 21:13 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jordyn Mariah Kingsley
    Outfit + navelpiercing


    ‘Alleen als mensen hun ogen dicht hebben,’ grijnsde Jordyn. Toegegeven – ze was niet zo’n danser, maar ze kon het op zich best en het was nou niet alsof iemand serieus haar danskwaliteiten beoordeelde.
          Haar humeurigheid was weer een beetje weggezakt en gelukkig was het ook niet zo dat Blythe en Rafaël alleen maar oog voor elkaar hadden. Daarbij waren er ook nog een hoop anderen, dus ze ging echt niet - net als Isa - nors om zich heen had zitten kijken.

    [ bericht aangepast op 25 okt 2021 - 21:24 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson
    Rhae, Blythe, Jordyn, Mavis en Isabella - grote zaal


    Rafaël keek alsof hij beledigd was naar Jordyn. "Wedden?" zei hij met een grijns. "De verliezer eet een kanonbal." Kanonballen had hij nog wel boven liggen. De eter kreeg het zo heet van het snoepje dat het stoom letterlijk uit je oren kwam. Niet het meest prettige snoepje om te eten, maar erg leuk om te gebruiken in snoeproulette.


    It's never gonna happen, Guys.