• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Robin
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    •
    •
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    •
    •
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jordyn Mariah Kingsley
    Outfit + navelpiercing


    ‘Hmm, en wie laten we jureren? Niemand die de inhoud van jouw broek op z'n bucketlist heeft staan, dus Blythe en Lee vallen af. Vinnie weet niet hoe die moet praten...' Haar blik bleef op Isabella hangen en ze grijnsde. 'Isa? Die heeft toch een fikse hekel aan ons allebei.'

    [ bericht aangepast op 25 okt 2021 - 22:43 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson
    Rhae, Blythe, Jordyn, Mavis, Lee, Vinnie en Isabella - grote zaal


    Rafaël trok even zijn wenkbrauw op. "Meer aan mij dan aan jou." Hij had geen idee waar hij dat aan verdiend had. Er was nooit echt een moment geweest dat hij ruzie had gehad met Isabella, dat hij voor zijn gevoel echt iets lelijks had gedaan. Opeens was ze gewoon begonnen zo vreemd te doen en hij was er nu vrijwel zeker van dat ze hem echt niet mocht. En dat terwijl Jordyn wel regelmatig ruzie met Isabella had gehad, tot het moment dat het over was. Misschien moest hij eens vragen waarom. Al zou hij waarschijnlijk geen eenduidige uitleg krijgen. Rafaël had zich al vaker afgevraagd waarom ze zo was veranderd, maar had zich erop toegesproken dat hij het los moest laten.
          "En Mavis dan?" Vroeg hij aan Jordyn.

    [ bericht aangepast op 26 okt 2021 - 7:09 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jordyn Mariah Kingsley
    Outfit + navelpiercing


    ‘Die wil vast ook de inhoud van je broek bewonderen,' antwoordde ze met een grijns.


    Every villain is a hero in his own mind.

    ANDREAS WILLIAMS
    Gryffindor | At the party with Rosalie | outfit
    Of ik enig idee had wie wel geschikt zou zijn voor haar? Eh, helemaal niemand. Het liefst had hij gewoon dat ze voor eeuwig gelukkig bleef met haarzelf, maar dat was natuurlijk niet heel erg realistisch. Andreas kende eigenlijk vrij weinig jongens waarvan hij écht dacht dat ze perfect voor haar zouden zijn. Noah was wel oké, tenminste, dat dacht hij, zo goed kende Andreas hem nou ook weer niet.
          'Ik heb geen idee eigenlijk, is Noah niet leuk?' Hij had zelf geen idee, maar misschien kende Rosalie hem beter.
          'Oh of Lee, die zit toch bij jou in Hufflepuff?' In de ogen van Andreas waren eigenlijk alle jongens van Hufflepuff dezelfde types. Niet zo zeer zweverig, maar ook niet met twee benen op de grond. Allemaal vrolijke en onschuldige types. Dat was misschien wel een goed idee.
          'Als je maar uit de buurt blijft van Slytherins.'


    - thank you for existing -

    Rosalie Williams
    Grote zaal - Met Andreas


    Ze schoot in de lach bij het horen van Lee zijn naam. "Je weet dat Lee alleen op jongens valt he?" vroeg ze grijnzend. Rosalie draaide even onder Andreas arm door. En Noah? Hij was haar eerder nooit echt opgevallen. Ze wist dat hij goede vrienden was met Isabella, omdat Novalie erover sprak. Maar om eerlijk te zijn, leek hij haar nogal een saaie drol. Dus ze begreep de hint van Andreas wel. Als het aan hem lag, was ze Forever alone.
          Bij zijn laatste opmerking probeerde ze niet nog een keer in de lach te schieten. Misschien moest ze dan maar niet vertellen dat ze gisteren tegen Lee had gezegd dat ze wel een date met Evan wilde, als dat trouwens nog doorging nu ze met Justin liep. Al lag dat misschien eraan wat hij straks zou vertellen. Rosalie was er nog niet zeker van of ze er echt naar zou vragen. Maar het feit dat hij met haar broers vriendin (ook al was het Daphne) gezoend had, was nu niet heel netjes. Laat staan dat stukje met Jordyn. Rosalie begreep dat ze zelf pas net terug was, maar ze hoopte wel dat dat voorbij zou zijn als ze wel er serieus iets van zouden maken. Nu was het echter hun eerste date nu ze terug was, dus ze wilde er niet te hoog aan grijpen. "Heb jij eigenlijk geen oogje op iemand dan?" vroeg ze nieuwsgierig aan haar broer. Zolang het maar niet Daphne of Prudence was, vond zij alles best.


    It's never gonna happen, Guys.

    Rafaël Wilson
    Rhae, Blythe, Jordyn, Mavis, Lee, Vinnie en Isabella - grote zaal


    "Volgens jou heeft iedereen interesse in wat daar zit," zei Rafaël luchtig, terwijl hij met zijn ogen rolde. "Zelf soms ook interesse?" Het duurde twee seconden voor Rafaël door had wat hij eigenlijk daadwerkelijk van Jordyn gevraagd had. Er volgde een rode blos op zijn wangen die tot zijn oren opkroop. Eerst al dat stomme pak en nu deze vraag. Wat was er mis met hem?. Heel even keek Rafaël vluchtig naar Jordyn, voor hij zijn blik afwendde. Hij wilde eigenlijk haar antwoord helemaal niet horen!


    It's never gonna happen, Guys.

    Jordyn Mariah Kingsley
    Outfit + navelpiercing


    Rafs wedervraag verbaasde haar in eerste instantie – tot hij zo rood werd dat zijn gezicht nog net niet oplichtte. Stiekem hoopte ze dat Blythe het zag. Raf had zijn gezicht afgewend, waardoor ze plagerig haar vingers langs zijn kaak liet trippelen om zijn gezicht weer naar haar terug te draaien. ‘Geen vragen stellen waar je het antwoord helemaal niet op wil weten hè?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson
    Rhae, Blythe, Jordyn, Mavis, Lee, Vinnie en Isabella - grote zaal


    Wie zegt dat ik dat antwoord niet wil weten? Jordyn haar vingers brandde op zijn kaken. Waar ze stonden leken brandende peuken te worden uitgedrukt. Dit effect had Jordyn nog nooit eerder op hem gehad. Had hij eigenlijk al eerder gezien dat Jordyn zulke mooie ogen had?
          Rafaël schrok een beetje van de gedachte. Even keek hij naar zijn drankje, misschien had hij al iets teveel alcohol op. Hij keek even naar Jordyn en schonk haar een halve grijns. "Misschien," zei hij alleen maar. Precies op dat moment kwam er een langzaam nummer op, de perfecte afleiding. Rafaël sprong in de houding, maakte een licht overdreven buiging voor Jordyn. "Madame Kingsley, wil je mij de eer doen in deze dans?" Vroeg hij met een bekakt randje aan zijn stem.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jordyn Mariah Kingsley
    Outfit + navelpiercing


    Jordyn zag hem wel naar zijn drankje kijken en grijnsde. Ze wilde zeggen dat ze daar heus geen flirtspul in had gegooid – al leek het haar best lollig om dat eens bij Raf te doen – maar toen veranderde de muziek en vroeg hij haar ten dans.
          Ze legde een hand over haar hart. ‘Monsieur Wilson, ik dacht dat u het nóóit zou vragen.’
          Ze sloeg haar armen om Rafs hals.
          ‘Jij mag dan inmiddels van meerdere walletjes aan het knabbelen zijn, maar jij bent nog steeds de enige persoon met wie ik zo... innig dans hoor.'

    [ bericht aangepast op 26 okt 2021 - 22:32 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lee Williams

    Mavis had hem van een cool paars glitterpak voorzien dat eigenlijk wel een prachtige match met zijn gitaar zou vormen. Hij stond al op het punt om naar Nomad toe te stuiteren en hem te vertellen dat dit hét outfit was als hij ooit met zijn gitaar kon optreden – totdat hij weer besefte wat er inmiddels tussen hen voorgevallen was en dat Nomad zijn vriend niet meer was. De jongen stond naast Roman, maar voor twee beste vrienden hadden die nou ook niet bijster veel lol.
          Zijn blik viel op Tilly, die een beetje eenzaam aan de zijkant stond. Wat ook wel een beetje zijn schuld was, want hij had Noof dat flirtdrankje gegeven en anders had ze vast wel wat meer naar haar vriendin omgekeken. Rosalie kon dat immers ook al niet doen.
          ‘Even je date erbij slepen,’ zei hij met een knipoog tegen Vinnie. Die voelde zich natuurlijk ook niet op zijn gemak, maar met Tilly erbij was hij in elk geval niet meer de enige die niet zo spontaan was. Een paar tellen later stond hij voor Tilly. ‘Hé, kom je ook mee discoën daar?’ Hij wees over zijn schouder naar het steeds groter wordende groepje.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Tilly James

    Tilly had zich niet bepaald op haar gemak gevoeld op het feest en had op het punt gestaan om tegen Rosalie en Novalie te zeggen dat ze het misschien wel voor gezien hield deze avond, toen Lee ineens voor haar neus stond. 'Eh - ik -' Haar blik ging naar de groep. Iedereen had één of andere gekleurd pak met bloemen of glitteroutfit aan. Haar blik ging kort naar haar eigen jurkje. Ze droeg wel vaker jurkjes, maar deze was net iets netter dan wat ze normaal droeg en daardoor voelde ze zich niet helemaal op haar gemak.
    In zo'n gekleurde jurk zou ze zich vast niet méér op haar gemak voelen - maar het was beter om niet alleen te staan. En ze kon altijd weggaan, toch?
    'Verzin je dan ook zo'n leuke outfit voor mij?' vroeg ze zachtjes, maar toch met een ietwat plagende ondertoon.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Isabella Fitzgerald
    Grote zaal - Rhae, Blythe, Mavis en Jordyn (en irritante Lee, kut Rafaël en Vinnie)


    Isabella voelde zich erg ongemakkelijk in het jurkje wat Rafaël haar had aangetrokken. Het voelde alsof iedereen haar van alle kanten bekeek, alsof het schreeuwde om aandacht. Aandacht die ze liever niet wilde hebben, daarom kleedde ze zichzelf liever saaier dan saai. Ze had door dat mensen haar dan sneller uit de weg gingen.
          Een beetje onbeholpen keek Isabella naar Rhae in de hoop dat die haar terug wilde veranderen. Maar Rhae was te druk met Mavis en haar dansje om überhaupt op te merken dat ze zich ongemakkelijk voelde. Even keek ze hulpeloos naar Blythe, maar ook die was te druk en had eigenlijk alleen maar oog voor mister Idioot.
          Opeens voelde ze zich enorm eenzaam. Ze stond hier midden van allerlei mensen, maar ze had het gevoel dat niemand haar echt zag. Haar vriendinnen zagen haar niet, haar oude verloren vriendin achter haar, waar ze nog altijd de argwanende ogen van voelde prikken. Het droeg allebei verder bij dat ze zich niet helemaal op haar plek voelde. Isabella wist niet zo goed wat ze moest doen. Ze wilde haar verlies niet nemen door nu weg te stappen, maar tegelijkertijd wilde ze hier niet staan. Niet in dit Jurkje! Dansen werd het zo al helemaal niet. Ongemakkelijk nam ze nog een paar slokken van haar drinken, terwijl ze naar een goed excuus zocht om zo af te taaien.
          Toen na een minuut of tien het dan ook juist Rafaël was die haar probeerde op te vrolijken, kon ze dat absoluut niet hebben. Niet hem. Gelukkig scheen hij de hint te begrijpen, want Rafaël deed verder niet eens een poging en danste verder naar Jordyn. Dat gaf Isabella wel iets lucht. Blythe was vrij. Ze stapte op haar beste vriendin af. "Ik ga terug naar de Ravenclawtoren," zei ze zachtjes tegen haar vriendin.

    [ bericht aangepast op 26 okt 2021 - 23:16 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Evan Hale

    Ondanks dat ze blij was met de bloemen, voelde Nora zich toch niet zo goed. Ze besloot de avond in haar kamer te blijven, wat jammer was, maar het was niet anders. Aangezien hij niet mee kon, besloot hij maar even te gaan kijken bij het feest. Evan liep naar de tafel met punch en haalde wat uit de kom. Het spul was mierzoet, iets sterkers was beter geweest. Hij had nu wel graag met Nora staan dansen…

    [ bericht aangepast op 27 okt 2021 - 10:09 ]


    - thank you for existing -

    ANDREAS WILLIAMS
    Gryffindor | At the party with Rosalie | outfit

    Lee viel op jongens? Ah, ja, dat wist Andreas natuurlijk niet. Hij krabte even achter zijn oor en begon te lachen.
          ’Nou potentiële beste vriend dan…?’ Grinnikte hij. Andreas had eigenlijk geen idee welke jongens geschikt zouden zijn voor Roos en daar wilde hij het liefst ook niet over nadenken, maar hij kon wel eens gaan kijken. Even opletten, wie hem interessant leek voor Roos.
          ’Ik zal eens even onderzoek doen voor je, zus.’ Glimlachte hij lief terwijl hij Rosalie liet ronddraaien, geleid door zijn hand. Toen Rosalie vroeg over Andreas zijn liefdesleven, moest hij even goed nadenken. Rhae was ontzettend leuk, maar hij kende haar pas net. Daphne was wel een zwakke plek, maar dat was ook niks voor de toekomst…
          ’Geen idee,’ begon hij. ‘Als jij nou op onderzoek uit gaat voor mij, doe ik dat voor jou.’ Andreas streek een pluisje van Rosalie’s jurk terwijl ze bleven bewegen.


    - thank you for existing -


    Noah Adams

    °Praten met Elsie- Buiten°


    Geen reden dat Vinnie zo kwaad zou zijn? Zij had de blik niet gezien dat hij mij daarnet had gegeven. Hij keek alsof ik net een moord had gepleegd recht voor zijn neus.
    Misschien voelde het wel zo aan voor hem. Noah kauwde verstikt op zijn onderlip. Hij zou het echt vreselijk vinden moest zijn vriendschap met Vinnie compleet om zeep zijn. Dan werd het een groot kut jaar. Een héél groot kut jaar. Ze hadden elkaar leren kennen op de trein, allebei nerveus voor hun eerste jaar, en tegen dat ze aankwamen op Hogwarts zelf waren de zenuwen compleet weg door elkaars gezelschap. Ze hadden al plechtig beloofd, als ze in verschillende afdelingen belandden, toch vrienden zouden blijven. En nu...Nu had hij dat verpest.

    'Weet ik veel. Ik weet één ding: ik drink nooit meer.' Hij wou het daar op steken maar hij wist best ook dat hij zich had laten leiden door zijn hormonen. Hij had het geile ventje zitten uithangen. Lekker volwassen.
    'Pf, ik denk dat ik naar bed toe ga.' Hij had het wel gehad met de avond.
    Ondertussen passeerde Prudence hen, en hij was opgelucht dat ze niet meer zout in de wonde strooide.