• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Aleksi • Natas
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    •
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Vivienne • Demi
    • Josephine • Demi
    • Ivana • Natas
    • Elena • Marjanne
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    • Jeremy • Natas
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Melody • Danique
    • Faye • Marjanne
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    • Feliks • Danique
    • Sefu • Marjanne
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Sefu Adomako

    'Levenslang,' knikte Sefu. Het had hem ervan weerhouden open te zijn over zijn seksuele voorkeuren. Zelfs zijn moeder wist het niet. Zij was opgegroeid in Oeganda, in een nogal homofobe familie. Zijn vader was veel accepterender geweest. Hij was de enige in zijn familie die had geweten dat Sefu ook op mannen viel. Hij was ook de eerste aan wie Sefu het verteld had.
    Jeremy was de tweede geweest, en Lee was de derde. Dat voelde heel raar, want het had bij de rest behoorlijk lang geduurd voor hij er voor uit durfde te komen. Maar hij was nu hier en hij wilde niet terugvallen in oude gewoontes - hij wilde zichzelf kunnen zijn. 'Hoe is dat hier?' vroeg hij toch wel benieuwd. 'Ben jij al lang - uit de kast?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams
    Met Sefu op de Hufflepuff-slaapkamer tijdens het eerste uur


    'Levenslang,' herhaalde Lee ongelovig en hij schudde boos zijn hoofd. 'Verschrikkelijk dat dat daar nog steeds zo is! Hier is dat gelukkig niet zo, hoor! Hier en daar krijg ik wel wat rotopmerkingen naar mijn hoofd, maar vergeleken met de situatie op je oude school valt dat reuze mee! Ik heb eigenlijk niet echt in de kast gezeten,' vervolgde Lee schouderophalend. 'Ik vond in het derde jaar voor het eerst een jongen leuk, heb hem dat gewoon tegen hem gezegd en zo ging het eigenlijk altijd wel.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Sefu Adomako

    'Wat knap!' zei Sefu onder de indruk. 'Ga je me nu vertellen dat je sindsdien een relatie met die jongen hebt?' Hij keek Lee met een speelse blik aan.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Vinnie Davies
    Tijdens het derde uur, in de bibliotheek met Isabella

    In het vijfde jaar had hij zijn O.W.L.S. slechts met moeite gehaald. Dat was voornamelijk gekomen doordat hij zijn aandacht nauwelijks bij de les had kunnen houden door het knappe Franse meisje. Nu had hij slechts één les gehad en het gebeurde alwéér. Hij schaamde zich ervoor, hij kende haar helemaal niet! Maar hij bleef maar naar haar kijken, terwijl hij wegdroomde naar een wereld waar hij wél iets tegen haar zou durven zeggen.
          Gelukkig was ze niet bij Hufflepuff ingedeeld, dan zou hij zich de hele tijd zo stom gedragen. Het resultaat was nu alleen wel al dat hij vandaag met een enorme achterstand voor Charms was begonnen, waardoor hij maar meteen naar de bibliotheek ging om verder te werken. Hij liep naar een afgelegen hoekje toe, waar hij eigenlijk altijd zat. Even voelde hij zijn schouders aanspannen toen er al iemand zat, totdat hij zag dat het Isabella was. Hij had haar niet meer gesproken sinds hij haar dinsdag had getroost. Eigenlijk durfde hij nog steeds niet naar haar toe te gaan. Hij kon de gedachte dat ze hem naakt had gezien maar niet uit zijn hoofd krijgen. Ze vond hem vast maar een zielig scharminkel.
          Zijn maag verkrampte en hij slikte moeizaam. Hij wilde zich alweer omdraaien.
          Maar dan blijft iedereen je een zielig scharminkel vinden. Je rent altijd maar weg.
          Hij haalde diep adem. Hij wilde veranderen. Dat moest stapje voor stapje gebeuren. Hij kon best samen met haar studeren. Hij stapte naar haar toe en kneep zijn handen even stevig samen om moed te verzamelen.
          ‘H-hoi,’ hakkelde hij. ‘Mag uhm… m-mag ik misschien na-naast je komen - komen zi-zitten?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Bibliotheek -Tweede naar derde uur- Vinnie


    Isabella keek geïrriteerd op van haar werk. Welke idioot durfde haar te storen? Ze had overduidelijk een jongensstem gehoord, iets waar ze nu echt geen behoefte aan had. Toen ze echter Vinnie naar haar zag kijken, verdween de irritatie in haar ogen. “Ja, natuurlijk,” zei ze, terwijl ze een glimlach tevoorschijn toverde. Isabella greep haar boeken een beetje bij elkaar en maakte zo plaats voor Vinnie om naast haar te kunnen zitten.
          Ze had zijn woorden deze week niet kunnen vergeten. Sinds het gesprek dat ze met Vinnie had gehad, was ze bezig geweest een plan op te stellen om iets terug te kunnen doen tegen Thomas. Blythe of Novalie vertellen dat ze in gevaar waren, dat durfde ze niet, maar ze zou niet afwachten tot hij haar zou komen halen. Een deel van haar plan was al opgesteld, nu moest het laatste stukje nog vorm krijgen. Isabella wierp een blik op de jongen naast haar en voelde automatisch een mondhoek optrekken. Vinnie was niet zo immens groot, zoals Casper of Noah, wat ze eigenlijk wel prettig vond. Ze hoefde niet haar nek uit te rekken om met hem te praten, wat hem al minder bedreigend om een of andere manier maakte dan de rest.
          Wat moest ze hem vragen?!. “Hoe gaat het nu met je?” vroeg ze vriendelijk aan hem. Dat kon best toch?

    [ bericht aangepast op 15 dec 2021 - 21:50 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Lee Williams
    Met Sefu op de Hufflepuff-slaapkamer tijdens het eerste uur


    'Nee, het was helaas niet zo wederzijds,' grinnikte Lee. 'Dus als je van plan bent om Rafael te gaan versieren — want leuk is hij zeker — dan kun je jezelf die moeite beter besparen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vinnie Davies
    Tijdens het derde uur, in de bibliotheek met Isabella

    Vinnie wist het niet zo goed. De komst van Faye had ervoor gezorgd dat hij zich weer ietsje beter voelde, ondanks zijn ruzie met Noah, maar de huidige situatie bleef wel gewoon heel moeilijk.
          ‘Het uhm, het gaat wel,’ zei hij, en hij dacht dat dat de waarheid was. ‘De meeste uh, de meeste opmerkingen zijn n-nu wel overgewaaid.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Sefu Adomako

    'Ik weet niet wie Rafaël is,' gaf Sefu toe, 'maar tot nu toe vind ik jou een stuk interessanter.' En daar was geen woord van gelogen, want Lee stelde hem niet teleur - hij had een leuke kop, én hij was hartstikke gezellig.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams
    Met Sefu op de Hufflepuff-slaapkamer tijdens het eerste uur


    'Nou dan moet je maar gewoon met mij op date gaan,' zei Lee met een grijns. 'Heb je alleen wel meteen de leukste jongen van de school gehad. Dus als dat tegenvalt, valt alles tegen...'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Bibliotheek -Tweede naar derde uur- Vinnie


    “Gelukkig maar,” zei ze met een glimlach. Ze zette haar ganzenveer op het papier en maakte de zin af waar ze eigenlijk in bezig was geweest. “Ze vergeten het wel weer. Er komt wel weer iets nieuws wat straks de gangen rond dwaalt.” Of dat nu positief was, wist ze ook niet. Maar het zou het voorval met Vinnie in ieder geval iets vervagen. Ze keek even glimlachend naar hem toen hij ging zitten. “Wat ga je doen?” vroeg ze met een knikje op zijn boeken.


    It's never gonna happen, Guys.

    Sefu Adomako

    Zijn mondhoeken krulden op. 'Ik kan me niet voorstellen dat het tegenvalt - maar ik zal het in mijn achterhoofd houden.' Hij probeerde de gezonde spanning te negeren. Het was góed zo. 'Dan mag jij iets leuks verzinnen om te doen, want ik weet nog niet wat er hier allemaal mogelijk is.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams
    Met Sefu op de Hufflepuff-slaapkamer tijdens het eerste uur


    Stiekem vond Lee dat wel jammer, hij had het leuker gevonden als Sefu ergens mee kwam. 'Ik moet vanavond eerst nog een überromantische date voor mijn beste vriendin in elkaar flansen. Telt dat samendoen ook als date?' Hij stak zijn tong uit. 'Komen we misschien alvast in de stemming.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Sefu Adomako

    'Dat klinkt goed.' Hij grijnsde. 'Daar help ik graag aan mee. Ik heb véél boeken gelezen, dus misschien helpt dat.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams
    Met Sefu op de Hufflepuff-slaapkamer tijdens het eerste uur


    Lee lachte opgetogen, hij vond het echt leuk dat hij een beetje hulp kon gebruiken. 'Deal! Nou, ik moet zo onderhand naar Charms toe. Heb jij dat ook?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vinnie Davies
    Tijdens het derde uur, in de bibliotheek met Isabella

    ‘Aan Charms werken,’ antwoordde hij. Hij deed het boek open op de juiste pagina. Je kunt nu niet gewoon beginnen met je huiswerk, Vinnie. Het is wel zo aardig als je wat terugvraagt. ‘Hoe uhm, hoe gaat het met jou?’ vroeg hij zachtjes. ‘Nog last gehad van uhm, Mosh? Of d-die ander?’
          Vinnie wist niet wie het was, maar het was wel heel duidelijk dat er nóg iemand was die Isabella lastigviel.


    Every villain is a hero in his own mind.