• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Aleksi • Natas
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    •
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Vivienne • Demi
    • Josephine • Demi
    • Ivana • Natas
    • Elena • Marjanne
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    • Jeremy • Natas
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Melody • Danique
    • Faye • Marjanne
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    • Feliks • Danique
    • Sefu • Marjanne
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Aleksi Viktor Shikhranov
    Met Feliks

    Aleksi trok een wenkbrauw op toen de jongen zo’n beetje uitriep dat hij op jongens viel, maar de bekentenis liet zijn mondhoek ook omhoog krullen. Hij zat al zes jaar met Feliks op school en had dit nooit geweten en tijdens hun eerste fatsoenlijke gesprek kwam dit er meteen uit. Had Feliks het ooit eerder tegen iemand gezegd? Misschien was het wel veel makkelijker om het toe te geven aan iemand die in hetzelfde schuitje zat en van wie het – in elk geval op Durmstrang – inmiddels heel bekend was.
          ‘Groot gelijk heb je,’ zei hij met een vlugge knipoog. De knul kreeg een kop als een boei en hij grinnikte zacht. ‘En, heb je al een leuke jongen gespot?’
          In het jaar dat hij hier was, had hij weleens twee jongens zien zoenen en toen hij Lee voor het eerst ontmoet had, had hij ook de oren van zijn hoofd gepraat over zijn vriend, dus hier leek men er toch een stuk makkelijker mee om te gaan dan op Durmstrang.

    [ bericht aangepast op 2 dec 2021 - 8:30 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Casper Ainsworth
    Met Isabella

    ‘Ik heb d’r ook niet bijster veel verstand van. Zoiets moet je gewoon op gevoel doen denk ik, dus lijkt me prima als je het niet wilt, al kende je haar honderd jaar. Kon ze het niet hebben dan?’
          Dan zouden bij hem meteen de alarmbellen gaan rinkelen.

    [ bericht aangepast op 2 dec 2021 - 8:29 ]


    Every villain is a hero in his own mind.


    Feliks Hristov
    - eerste uur - Met Aleksi - Arithmancy lokaal



    Die knipoog kreeg Feliks het helemaal warm van. Aleksi vond hem in ieder geval niet raar dat hij op jongens viel. Bij zijn volgende vraag voelde Feliks de zenuwen hem overvallen. Hij knikte maar voorzichtig met zijn hoofd als antwoord op die vraag, bang dat als hij zijn mond open zou trekken en een halve liefdesverklaring uit kwam.


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhae Storm
    Met Isabella, nog voor het eerste uur

    ‘Oké, dat is fijn om te horen,’ zei Rhae met een glimlach, waarna er een beetje een ongemakkelijke stilte viel.
          Uiteindelijk verbrak Isabella die door te zeggen dat ze naar de les moest. Het was aan de vroege kant en Rhae voelde zich een beetje afgewimpeld, maar ze wenste haar succes en besloot maar een ochtendwandeling te gaan maken nu ze toch het eerste uur vrij had.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Arithmancy - met Casper


    "Ze ging in ieder geval door, terwijl ik het onderwerp veranderde. Dat ik het wel bij haar kwijt kon, dat gezeik." Isabella zuchtte en ging iets rechter op haar stoel zitten. Ze liet haar ogen even over hun docent gaan, wat hij nu uitlegde kon ze zelf ook wel. "Het was in ieder geval behoorlijk ongemakkelijk. Ik kan er gewoon niet zo goed tegen als mensen die ik nauwelijks ken dat zeggen. Ben er vaak genoeg in teleurgesteld dat het toch niet waar was. Maar ze leek er niet heel happy mee dat ik niets zei nee."


    It's never gonna happen, Guys.

    Aleksi Viktor Shikhranov
    Met Feliks

    ‘Nou, ga d’r voor zou ik zeggen,’ zei Aleksi met een scheve grijns. ‘Voor je het weet, is het jaar om.’
          Een vlaag van gemis trok door zijn borstkas en hij dacht weer aan Mikhail. Zat die nu aan Durmstrang aan het ontbijt? Of op een hele andere school, zich afvragend waar hij was, wanneer ze elkaar weer zouden spreken, óf ze elkaar weer zouden spreken?
          Hij focuste zich weer op Feliks, voor hij hier straks zat te janken. Hij had nog geen traan gelaten, maar wist dat dat nog wel zou komen en dan wilde hij ver bij iedereen vandaan zijn.
          ‘Ik geloof dat ze daar hier in elk geval minder moeilijk over doen dan bij ons, dus dat scheelt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Casper Ainsworth
    Met Isabella

    ‘Haar probleem,’ reageerde Casper schouderophalend. Hij hield zijn blik op de veer gericht en liet die langzaam om zijn as draaien door met zijn vingers te bewegen. ‘Ik kan er ook niet tegen hoor.’ Hij had het zelf zondag ook nog meegemaakt, toen Lee over Rosalie begon – of met Roman, de dag erna. ‘Heb onze head boy maandag nog met een spreuk het zwijgen opgelegd toen ik z’n bemoeizuchtige gedrag zat was.’ Hij grinnikte zacht. ‘Vond ie ook niet leuk.’


    Every villain is a hero in his own mind.


    Feliks Hristov
    - eerste uur - Met Aleksi - Arithmancy lokaal



    Je weet niet wat je zegt, dacht Feliks bij zichzelf. Hij wist heus wel dat Aleksi een vriend had of was dat nu over nu ze hier op Hogwarts waren? Nou ja. Zelfs al zou dat zo zijn, was er waarschijnlijk nog geen kans. Feliks glimlachte een beetje zenuwachtig naar Aleksi en draaide zich om naar voren, toen de professor begon te kletsen.
          "Ze zijn hier sowieso anders," zei Feliks zachtjes, die dacht aan de rijkheid aan kleuren die hij had gezien. "Veel aardiger enzo, dat ben ik niet gewend," zei de jongen ongemakkelijk, terwijl hij een hand door zijn haren haalde. Toch kwam er een glimlach op zijn gezicht te staan. Dit kon misschien wel zijn beste keuze ooit zijn.


    It's never gonna happen, Guys.

    Isabella Fitzgerald
    Arithmancy - met Casper


    Haar probleem... Tja, misschien wel. Rhae had van tevoren al best gehoord dat ze het niet op jongens had, dat ze niet altijd de leukste was. Als ze het echt zo graag wilde weten, zou ze geduld moeten hebben.
          Isabella keek even verbaasd naar Casper bij zijn volgende woorden, maar grinnikte toen toch zachtjes mee. "Verdiende loon," zei ze met een glimlach. Roman had zich ook al met haar bemoeit, Mosh naar banning gestuurd voor zijn stok, waardoor ze hem had moeten inleveren. Toen had ze het ergens niet erg gevonden, maar zo achteraf had ze vast wat lol kunnen beleven met Mosh stok. Ze keek even opzij naar Casper, misschien had die hem wel kunnen gebruiken voor zijn wraak.
          "Heb je al een mooi moment uitgekozen om onze loverboy terug te pakken?" Stiekem was ze ergens wel heel nieuwsgierig wat zijn plan was.


    It's never gonna happen, Guys.

    Aleksi Viktor Shikhranov
    Met Feliks

    Feliks was een buitenbeentje geweest. Er was niet echt een aanwijsbare reden voor – hij paste er gewoon niet tussen. Aleksi had nooit meegedaan aan de pesterijen, af en toe had hij er juist voor gezorgd dat ze hem met rust lieten, maar écht moeite had hij nooit voor de jongen gedaan. Het was niet zijn type mens, had hij altijd tegen zichzelf gezegd, maar inmiddels moesten degenen die dat wél waren geweest niets meer van hem hebben. Dat zei dus helemaal niets. Waarschijnlijk was iedere andere Durmstrang-student nu opgestaan en ergens anders gaan zitten, alsof hij een of andere besmettelijke ziekte had.
          Hij zag de jongen glimlachen na zijn laatste woorden. Voor hem was het waarschijnlijk een nieuwe kans – voor Aleksi was het eerder een straf.
          ‘Ik zou maar zorgvuldig zijn met je vriendschap,’ waarschuwde hij toch, voor de knul helemaal met zijn kop in de wolken ging lopen. ‘Ook hier zal niet iedereen het verdienen.’
          Hij vond Feliks wel het type dat makkelijk te manipuleren was – en rotte appels had je hier ongetwijfeld ook. Iemand die te wanhopig naar vrienden zocht, kwam geheid bedrogen uit.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Casper Ainsworth
    Met Isabella

    ‘Het eerstvolgende feest,’ antwoordde Casper. ‘Maar ik heb geen idee wanneer dat zal zijn.’
          Op zich kon het geen kwaad als het even duurde, dan was Mosh er in elk geval niet op berekend. Aan de andere kant – hoe eerder die gast een toontje lager ging zingen, hoe beter. En kom op, alsof Mosh dát ooit zou verwachten.


    Every villain is a hero in his own mind.


    Feliks Hristov
    - eerste uur - Met Aleksi - Arithmancy lokaal



    Feliks schrok een beetje van Aleksi zijn waarschuwing, maar hij knikte ernstig. Oppassen. Al had jij het idee dat het hier niet echt nodig was, al zouden hier vast ook een paar gekken rondlopen, zoals de jongen met de donkere aura achter hem. Om een of andere reden wilde hij daar ver vandaan rennen. Dus hij redde zich vast wel, hij had zijn krachten. Hij kon dit heus. Mensen hier waren gewoon zo aardig.
          Feliks pakte een stuk perkament en nam haastig een paar aantekeningen over die hij gemist had door op Aleksi te letten. Arithmancy was geen moeilijk vak gelukkig. Meestal dwaalde hij in deze les af met zijn gedachten en begon hij te tekenen. Die neiging had hij nu weer, maar hij durfde het gewoon niet. Aleksi was vaak het onderwerp van zijn tekeningen, waardoor Feliks nu zijn schetsboek niet tevoorschijn durfde te halen, bang dat de jongen het zou zien.
          Dus begon hij maar wat te krabbelen op zijn perkament, waar hij eigenlijk aantekeningen hoorde te nemen. Het liet zijn zenuwen iets bedaren, hielp hem concentreren op de les.

    [ bericht aangepast op 2 dec 2021 - 18:01 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Isabella Fitzgerald
    Arithmancy - met Casper


    Voelde niet meer dan fair. Hij had anderen hun feestje vergald maandag, dan was het volgende feestje voor hem aan de beurt. "Ik zou bijna zeggen, laten we zelf een feestje organiseren. Wat zie ik die gast graag een keer onderuit gaan." Ze grijsde even naar Casper. "Ik hou alleen niet zo van feestjes."


    It's never gonna happen, Guys.

    Casper Ainsworth
    Met Isabella

    ‘Hmm, geen enkel soort feestje?’ Hij grijnsde. ‘Ben toch wel benieuwd wie er naar een feestje van ons durft te komen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Sefu Adomako

    'Hebben jullie maar zo weinig jongens op de afdeling?' vroeg Sefu toch enigszins verbaasd. 'Of zijn er veel mensen vertrokken bij deze uitwisseling?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain