• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Onyx grinnikte. Zo makkelijk was het niet gegaan. ‘Ik bood het aan, ze stond er nou niet heel heldhaftig bij, voor de campus van de Rhino’s. Ze moest er eerst niets van hebben – maar ik heb nou eenmaal goede overredingsskills. Dat ik het voor jou en Vienna ook heb gedaan, hielp ook wel denk ik.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Hij glimlachte. 'Wat goed van je, man.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Plotseling ietwat ongemakkelijk duwde Onyx zijn schouder tegen die van Jester. ‘Doe nou maar niet zo verbaasd.’
          Hij was niet naar complimentjes aan het vissen – hij had Jesters zorgen om Fayr wat willen verlichten, al waren die er op het moment blijkbaar niet echt geweest.
          ‘Wat heb je met Fersephone bedacht?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    Fersephone had Yrla al bovenaan de trap gezien. Ze had al naar boven willen lopen, maar merkte al bij de eerste tree dat haar lichaam niet meewerkte. Dus had ze - misschien iets geschrokken - Fire aangetikt, die gelukkig haar hint had opgepakt. Voor Yrla naar beneden donderde had Fire hem al opgevangen. Ze schrok een beetje van hoe heftig hij op Fire reageerde. Normaal zou ze een wenkbrauw optrekken en zeggen dat hij even normaal moest doen, maar ze had Yrla nog nooit zo eerder gezien. "Ik ga weg! Weg van deze klotezooi. Ik blijf hier geen seconde langer!" Fersephone wisselde even een blik uit met Fire, die Yrla netjes terug op zijn voeten zette. Hij was overduidelijk overstuur en Fersephone had echt geen idee hoe ze hem moest kalmeren. Ze mochten dan een soort van vrienden zijn, maar deze kant hadden ze gewoon nog niet gehad.
          "Laat me er langs," blaatte Yrla woest. Fersephone knikte maar even naar Fire. Ze wist ook niet anders wat ze ermee moest doen. Teruggaan leek Yrla in ieder geval niet van plan en waarschijnlijk konden zend beter er ook niet tegenin gaan. Nogal onhandig botste de jongen naar beneden de trap af en Fersephone liep zelf ook maar voor hem uit naar beneden. Ze wist dat ze hem niet op kon vangen, maar ze kon een poging doen. Toen ze eenmaal beneden stonden in de hal kwam Vienna ineens binnen stormen. Ze leek te schrikken van hem, maar viel eigenlijk al direct uit. "Wat doe jij hier? Jij hoort boven te zijn! In je bed!" Dat leek Yrla in het verkeerde keelgat te schieten, want direct ging hij er zelf woest op in, dat hij niet terug ging naar dat stinkhok boven. Fersephone vroeg zich af wat er gebeurd was dat Yrla zo fel was, maar ze was te moe om zich tussen die twee heethoofden te mengen of deze discussie af te wachten. Ze draaide even haar hoofd om naar Fire, glimlachte verontschuldigend naar hem en sloeg toen een Yrla een arm om zijn middel. "Kom, we gaan wel even op de veranda zitten," zei ze zacht.
          "Fersephone!" hoorde ze Vienna haar beschuldigend toespreken. Voor Vienna echter kon preken, sprak Fersephone gauw. "Hij gaat niet terug. En ik ben echt te moe voor jullie gekakel." Hij ging zo vast wel terug, maar niet als hij zo was. Wat er ook was

    [ bericht aangepast op 22 jan 2022 - 22:54 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    'Wat, het is gewoon zo. Mag best nog een keer benoemd worden hoor,' antwoordde Jester met een lach. 'Niet zo bescheiden.' Hij schopte zijn schoenen uit en trok zijn benen op. 'Ze zat er een beetje doorheen. Wat er beneden gebeurd is, ze is er zelf ook gewoon van geschrokken. Fayr had beloofd haar gave niet te gebruiken, maar toen gebeurde dat met Yr... Ze heeft rust nodig en een goed gesprek met Fayr, denk ik. Het positieve aan het verhaal is dat haar gave niet werkt als ze slaapt en dat ze het helemaal ziet zitten om de rest van het weekend met wat hulp van jou rustig te pitten zodat ze wat kan bijkomen.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    In alle eerlijkheid was Onyx bang dat hij inmiddels de grenzen van wat zijn gave aankon opzocht. Woensdagavond had hij behoorlijk wat van zijn gave gevraagd en de hele donderdag hadden ze door Disneyland gedwaald. Hoewel hij het voorbereidende werk al eerder had gedaan, had hij de droom wel met zijn gave in stand moeten houden en hij vermoedde dat ook de opgenomen dromen er alsnog wel voor zorgden dat zijn batterijtje langzaam leegliep. Zijn beperking zorgde ervoor dat hij de controle over de droom verloor en niet meer zelf kon bepalen wat er gebeurde en met een beetje pech kreeg hij zelf dan ook levensechte nachtmerries. Iets wat hij een stuk zorgwekkender vond sinds hij een week geleden met een verwonding in zijn buik wakker was geworden, nadat de mislukte poging om de vlinders te laten ontsnappen.
          ‘Oké dan. Ik zal maandag wel op m’n lazer krijgen omdat ik m’n gave te veel heb gebruikt, maar dat zien we dan wel. Hm, misschien kan ik haar wel gewoon het bestand sturen dat ik naar haar zus heb gestuurd, dat scheelt een hoop energie.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Komen ze dan niet in dezelfde droom terecht?' Hij vroeg zich af of dat wel helemaal handig was.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx keek zijn vriend peinzend aan. 'Ik heb eigenlijk geen flauw idee. Misschien inderdaad niet het beste moment om het uit te proberen.' Hij reikte naar zijn gitaar. 'Ik flans dan wel een andere droom in elkaar.' De tropisch eiland-droom had hij al best vaak herhaald, dat kostte hem niet zoveel energie. Vlak voor hij de melodie op zijn iNet wilde opnemen, keek hij zijn vriend aan. 'Als jij vanavond niet met Fersephone op ons mooie eilandje wil zitten kun je maar beter een koptelefoon opzetten, voor ik mijn focus verlies en je per ongeluk meetrek.' Natuurlijk kon hij Jes ook best wakker maken als dat gebeurde, maar hij zou toch een beetje knullig overkomen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Aye, kapitein.' Jester trok een la open en haalde er een setje oortjes uit, die hij in zijn eigen iNet plugde. 'Oh, zou je ook Phone's gave daar kunnen uitschakelen? Net zoals je ook eens bij mij gedaan hebt?' Hij keek Onyx even onderzoekend aan. Ze hadden zich nog niet eerder echt veel zorgen gemaakt om Onyx' beperkingen, maar die waren er natuurlijk ook.

    [ bericht aangepast op 23 jan 2022 - 16:56 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Geen gave. Check.’ Onyx drukte op record en begon de melodie te spelen. Het duurde maar een paar minuutjes en hij hoefde er eigenlijk amper bij na de denken. Hij drukte op stop en stuurde het bestand naar Fersephone. Je slaapliedje. Trusten.
          Hij drukte op verzenden en trok het oordopje uit Jes’ oor.
          ‘Mission accomplished. Hebben we voor vandaag nog meer shit op de agenda staan?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Een plek voor de meiden om te slapen. Nenya's kamer is beschadigd, en die van Vie en Fayr is ook niet helemaal chill zo, denk ik. Maar ze kunnen gezellig met zijn allen in de woonkamer, dacht ik? Is voor Fayr vast ook fijn, zo is het moeilijker om ineens ontvoerd te worden.' Jester ging in een kleermakerszit zitten. In gedachten liep hij iedereen één voor één bij langs en was opgelucht toen dat ook best behoorlijk lukte.
          'En eigenlijk zouden we beneden even rond moeten kijken naar de schade. Wij slapen er immers boven en we kunnen niet echt hebben dat de rest van de campus zomaar instort. Misschien dat Fayr het een en ander kan fixen aan de buitenkant zodra Phone slaapt, Vie kan dan puin ruimen, en Kris kan het een en ander goedmaken door structurele versterkingen aan te brengen en de muren weer op te bouwen. Ergens wel cool, een kamer van half kristal. Gaat vast ook nog minder snel kapot en daarmee kan hij ook aan de rest van de afdeling laten zien dat hij...' Hij kamde zijn vingers door zijn haar en haalde zijn schouders op. 'Nouja, dat hij dit ook niet zo bedoelde. Het is niet inherent een slechte vent ofzo. Het zou goed zijn als hij kon helpen, dat kweekt misschien ook wat vertrouwen. Zeker als Fox het ermee eens is denk ik dat hij het wel doet, toch?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Ze zijn bijdehand genoeg om zelf in de woonkamer te gaan pitten toch?’ Onyx dacht dat ze best hun eigen boontjes een beetje konden doppen. Als hun kamer instortte bedacht hij ook zelf wel een oplossing, in plaats van dat Vienna dat hem moest gaan voorkauwen. ‘Of bij hun liefjes.’ Hij haalde zijn schouders op. ‘Rondkijken is misschien inderdaad wel slim. Kristallen kamers lijkt me lastig uitleggen aan mensen die onze campus binnenwandelen, ik denk niet dat ie dat doet. Ík zou het in elk geval niet doen als ik ergens ondergedoken zat – of hij moet ook baksteentjes kunnen metselen?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester haalde zijn schouders op. 'Dan moeten we ervoor zorgen dat er geen vreemden onze campus binnen komen wandelen? Fayr kan niet alles in een weekend fixen, en ik heb liever onverklaarbaar kristal dan dat alles als een kaartenhuis in elkaar stort.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Laten we eerst maar beneden gaan kijken, misschien valt het allemaal wel mee.’
          Onyx stond op en ze verlieten samen de kamer.
          Fayr en Nenya troffen ze in de woonkamer aan, waarna Jester hun het idee voorlegde om daar te gaan slapen. Daarna wierpen ze nog een blik op de schade, maar de boel zag er niet zo instabiel uit dat er meteen wat aan gedaan moest worden. ‘Morgen gaan we de boel wel met z’n allen ruimen, oké?’
          Onyx vond dat Jester zijn moederhen-taken iets te serieus nam, maar hij wist wel dat hij zich de afgelopen dagen enorm machteloos had gevoeld en zich nu van zijn beste kant wilde laten zien.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Volgens mij was dat alles op de agenda. In ieder geval voor vandaag dan,' gaf Jester toe, toen ze eenmaal weer boven waren. Eerlijk was eerlijk, hij vond het meer dan best om de rest morgen pas te fixen. Hij draaide zich om naar zijn vriend. 'Over de andere dingen wil ik gewoon niet meer nadenken en jij ook niet volgens mij.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.