• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    Fire aarzelde. Hij wist niet zo goed wat Fersephone al wist.
          ‘Gisteren had Romeo Onyx’ gevoelens gestolen. We raakten in een discussie over het feit dat ze Romeo zonder ons medeweten hebben vrijgelaten en doordat Onyx niks voelde – wat ik niet wist – bracht hij alles nogal… bruut. Zo liet hij ook vrij onverschillig vallen dat Tony dood is en ik… weet gewoon niet zo goed wat ik daarmee aan moet. Wat dat voor ons bondgenootschap betekent.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    Oh. Als Fersephone het eerlijk vond, vond ze het niet zo erg dat die klaploper niet meer rond liep. Hij had zich eerder aan Vienna en haar zus willen vergrijpen, maar dat zei ze maar niet. "Nou, dat is vooral aan jou toch, denk ik? Als jij wilt dat dit invloed op het bondgenootschap heeft, dan heeft dat het ook. En andersom ook. Het is vooral aan jou wat je wil met ons bondgenootschap en wat je met deze informatie doet. Wat wil je zelf het allerliefst?" vroeg ze hem nieuwsgierig.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    ‘Ik wil niet aan Tony’s vrienden hoeven achterhouden dat twee Panthers verantwoordelijk zijn voor zijn dood,’ zuchtte hij. ‘Maar als ik het wel vertel, kan ik het niet maken om het bondgenootschap voort te zetten. Er zijn er minstens twee die dan liever willen dat we de handen met de Elephants ineenslaan.’ Hij was even stil. ‘Ik denk erover om met behulp van Jesters gave te vergeten dat ik dit weet. Over Tony. Het voelt alsnog als mijn kop in het zand steken, maar ik heb ook een beetje het idee dat er te veel tussen onze afdelingen is gebeurd om er een punt achter te zetten. En zo kom ik in elk geval niet in de knel met lastige vragen over Tony, want dan weet ik net zo veel als de rest.’ Hij wierp een blik in de verte. En toch was dit een oplossing die hem ook niet echt lekker zat. Hij wist alleen niet wat hij anders kon doen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Nish wist niet zo goed waar hij naartoe moest. Zijn eigen kamer viel af, maar hij wilde nu eigenlijk ook liever niet naar de nieuwe kamer bij de Panthers. Zo dichtbij Kris… Hoewel hij zijn reactie begreep en het zelfs ergens wel verwacht had, deed het wel echt pijn. Bovendien voelde het nogal ondankbaar naar Yrla toe als hij evengoed de nacht doorbracht in een kamer waar Kris zo naar binnen kon stormen om het nog een keer te doen. Bij Yrla op de kamer was natuurlijk ook een optie, maar dat stond hem ook een beetje tegen. Hij wilde hem niet belasten en hij was ook bang dat hij het schuldgevoel dan nóg sterker zou ervaren. Damon bleef dan nog over. Hij wist dat hij daar terechtkon, maar ook dat voelde een beetje gek nadat de jongen hem vanochtend had helpen verhuizen. Hoe moest hij dat dan verklaren? Kon hij vertellen over Kris? Hij durfde het niet. Niet omdat hij Damon niet vertrouwde, maar als iemand er op de een of andere manier via hém achter kwam dat Kris terug op school was en zich bij de Panthers verschool… Nee, dat wilde hij absoluut niet. Stel dat hij wéér de reden was dat Fox en Kris elkaar kwijtraakten… Hij wist niet of hij dan met zichzelf zou kunnen leven.
          Uiteindelijk ging hij de school maar binnen. Hij had bijna alle deuren geprobeerd voordat hij een lokaal vond dat nog open was. In de hoek van het vertrek ging hij op de grond liggen. Hopelijk kon hij een paar uur slaap meepikken…

    [ bericht aangepast op 9 jan 2022 - 10:53 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Een uur of twee doorbrengen in het trainingscentrum had Adam wel goed gedaan, waardoor hij de gebeurtenissen van vandaag een beetje van zich kon laten afglijden. Van Fox had hij een berichtje gekregen dat ze zich geen zorgden hoefden te maken, dus dat probeerde Adam dan ook maar niet te doen. Inmiddels hadden ze alleen nog een lamp op het nachtkastje aan staan. Ze waren beiden moe doordat het best een intensieve dag was geweest en Adam las voor uit Merrins favoriete boek terwijl hij de jongen door zijn donkere haren streek. Net als tekenen bracht het een soort ontspanning met zich mee die anderen dingen niet voor elkaar kregen – behalve dat ze dit dan met zijn tweeën deden, waardoor het leuker was dan tekenen. Misschien moesten ze dat ook eens samen proberen. Dat hij Mer echt natekende, in plaats van dat hij zijn herinneringen ervoor gebruikte. Ieder detail weergeven op papier voelde ook wel als iets intiems, als iets bijzonder tussen hen.
          Toen het hoofdstuk klaar was, liet Adam het boek zakken en boog zijn hoofd om Merrins slaap te kussen. ‘Hier komt een hele random vraag,’ zei hij met een flauw glimlachje. ‘Maar mag ik je een keer tekenen? Niet uit mijn hoofd, maar je echt natekenen?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    Merrin zat nog een beetje in zijn roes van het voorlezen, om een of andere reden had dat iets intiems om samen te doen. Hij werd dan ook een beetje verrast door Adam. "Natuurlijk," zei hij met een kleine glimlach, wetende dat Adam veel van tekenen hield. Het was ook wel ergens een eer, of zoiets. "Moet ik dan heel stil zitten? Of wat wil je dat ik doe?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Stilzitten was wel iets wat zijn vriend kon, vermoedde Adam. ‘Het helpt wel als je niet elke minuut een andere pose aanneemt,’ grinnikte Adam. Hij gleed uit het bed vandaan en liep naar zijn bureau om zijn tekenblok te zitten. Daarna nam hij plaats op het bureaustoel en rolde die al zittend dichterbij. ‘Nou, ik ben wel benieuwd naar je meest sexy pose,’ zei Adam en hij stak plagend zijn tong uit.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    Fersephone viel even stil, terwijl ze na dacht over het dilemma waar Fire voor stond. Ze kon zich niet voorstellen dat er nog een aantal vrienden iets te maken wilde hebben na wat hij gedaan had. Zelf had ze Dezi direct laten vallen. Al zou ze ook geen samenwerking willen met de Lions als ze had geweten dat zij verantwoordelijk waren voor de dood van Yrla of zoiets. "Ik ben bang dat ik je hier niet mee kan helpen," zei ze zacht. "Natuurlijk zou ik graag willen dat je blijft, maar je hoeft ook niet voor mij te laten dat je het hen wel vertelt." Fersephone haalde ongemakkelijk haar schouders op. "Is er niemand binnen je house met wie je dit kan beslissen samen?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin

    Merrin werd een beetje ongemakkelijk van Adam zijn vraag. "Ik uh," zei hij verlegen. Merrin keek een beetje ongemakkelijk naar Adam, maar trok toen zijn shirt over zijn hoofd heen uit. "Helpt dit?" Vroeg hij met een halve grijns.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Om de een of andere reden moest Adam nu aan een scène uit de Titanic denken, wat niet helemaal de bedoeling was geweest. (Of toch wel?) Er trok een warme gloed langs zijn wangen. In elk geval tekende hij nu mét Merrins toestemming. Even kwam er een naar gevoel in zijn maag, maar hij duwde het weg. Misschien kon hij binnenkort toegeven wat hij had gedaan en was dit een goede eerste stap daartoe. Als Merrin het afschuwelijk vond, kon hij de tekeningen meteen vernietigen.
          Hij dwong weer een grijns om zijn lippen in een poging om dit moment niet door iets negatiefs te laten overschaduwen. ‘Absoluut!’ antwoordde hij . ‘Al wordt het nu wel een extra uitdaging om mijn handen in de buurt van het papier te houden.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    ‘Ik heb al wel met Emil overlegd. Maar dat voelt ook nog een beetje… nieuw. En ik zit ook nog met het feit dat Fox bij jullie slaapt en met Kris erbij gaat die zeker niet weg.’ Fire keek haar peinzend aan. Het was alsof hun afdelingen razendsnel aan elkaar vervlochten wareb en hij pijn zou veroorzaken als hij ze nu uit elkaar scheurde. ‘Ik heb tegen Jester gezegd dat ik er een nachtje over wil slapen. Dus misschien moet ik dat maar doen, in plaats van toch nu al tot een conclusie te proberen te komen.’ Hij glimlachte verontschuldigd – hij had het gevoel dat hij iedere keer zware kost ter sprake bracht.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Dit model heeft er anders geen problemen mee, als je hem aanraakt," zei Merrin met een gedurfde grijns. Hij keek even naar Adam en bloosde toen opeens haast verlegen. "Hoe wil je dat ik ga zitten?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Yrla lachte spottend. "Succes met dat. Ik geloof niet dat hij ergens naar luistert, behalve als je Fox met iets bedreigd of zoiets." Dat was hoe Zebediah het ook voor elkaar gekregen had toch?


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    De blos op Merrins wangen deed zijn hart nog sneller kloppen dan zijn woorden al deden. Die zou hij ook proberen weer te geven. Hij dacht even na. 'Op de rand van het bed en dan een beetje naar achteren leunen op je handen?' Adam voelde dat er ook een blos op zijn eigen wangen ontstond en was tegelijkertijd heel... gelukkig dat dit gewoon samen kon. 'Zodat die buikspieren van je goed uitkomen?' voegde hij er toch plagerig aan toe. 'En dan een beetje verlegen wegkijken? Sexy en verlegen vind ik, w-wel, uhm, leuk.' Hij begon te hakkelen en kreeg opeens zweethanden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Onyx keek vanuit zijn ooghoeken naar zijn vriend. 'Gelukkig hebben we een leider die toch wel enige mate van gehoorzaamheid kan afdwingen zonder te hoeven dreigen.' Hij wist dan wel dat Jester niet graag zijn gave zou gebruiken, maar als Kris in een moordmodus bleef zitten dan hadden ze niet zoveel keus. Hij vond het zonde om dan geen gebruik van Jesters gave te maken.


    Every villain is a hero in his own mind.