• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Aleksi • Natas
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    •
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Vivienne • Demi
    • Josephine • Demi
    • Ivana • Natas
    • Elena • Marjanne
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    • Jeremy • Natas
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Melody • Danique
    • Faye • Marjanne
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    • Feliks • Danique
    • Sefu • Marjanne
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vivienne Lyon
    Herbology met Elsie

    Hmm, volledig vegetarisch, nee dat was ze niet. Ze at niet erg veel vlees, maar zo nu en dan vond ze het wel lekker. Ze was veel gekker op groenten en fruit.
          'Nee ik eet soms wel vlees, maar als het kan eet ik ook vegetarisch.' Glimlachte ze. 'Jij dan?' Vroeg ze nieuwsgierig terug terwijl ze de pincet aan Elsie gaf, in de hoop dat ze ook zou proberen de plant wat vlees te geven.
          'Ik kan je ook wel helpen met dat verslag, dat heb ik al eerder gedaan.' Ze schreef ondertussen ook wat informatie op het perkament dat voor haar lag.
    De plant heeft snelle reflexen en vangt de kruiper snel. De plant beweegt om de kruiper te verteren en stopt na ongeveer 25 seconden met bewegen. Op dat moment is de kruiper al bijna volledig verteerd.


    - thank you for existing -

    Elsie Bee

    'Ik ook niet,' zei Elsie. 'Ik vind het wel zielig voor dieren, maar ik vind het ook wel heel lekker.' Ze keek even naar de notitie van Vivienne. Ze was ontzettend goed in leren en zat ook niet echt in over het verslag; dat kwam wel goed. Het was vaak meer de praktijk waar ze soms wat tekort deed. 'Lief,' zei ze echter wel, want ze vond het oprecht een lief aanbod. 'Maar ik ben vooral slecht in dingen doen. Spreuken, en zo. Meestal ben ik wel goed in Kruidenkunde, maar ik vind deze planten een beetje eng.' Al viel het eigenlijk wel mee, want ze waren best rustig, als je ze gewoon vriendelijk eten gaf. Logisch ook, want ze kregen eten!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Josephine Pierce
    Herbology - Casper, Vinnie, Feliks, Isabella, Ivana, Faye

    Josephine volgde Ivana met haar ogen, die naar de beestjes liep voor de plant. Ze stond even stil en er was een best knappe jongen tegen haar aan het praten. Ivana leek nog net niet weg te zakken in de grond, maar ze bleef staan, nou nou. Ze kreeg een doosje aangereikt van de jongen en bleef enkele seconden staan, er werden zelfs woorden gewisseld. Toen Ivana met rode wangen terug kwam naar de tafel, leunde Josephine geïnteresseerd over de tafel.
          'Wie was die leuke jongen?' Glimlachte ze zoetjes naar Ivana. Josephine keek ook Faye even aan, die naast haar zat. 'Was dat geen leuke jongen?' Kwam er enthousiast over haar lippen.


    - thank you for existing -

    Faye Bergès

    'Oh, is dat niet Roman?' reageerde Faye, die hem plotseling herkende. Hij was een vriend van Cole geweest. Ze volgde de jongen even met haar ogen en zag toen dat Cole ook in deze les zat. Haar wangen begonnen ietsje te kleuren. Dat had ze nog helemaal niet gezien! Ze had hem wel in de grote zaal gezien, maar er waren zoveel indrukken geweest en nieuwe mensen dat ze nog niet heel erg met hem bezig was geweest. Dan moest ze straks maar even met hem gaan praten!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Vivienne Lyon
    Herbology met Elsie

    Het was inderdaad best zielig voor de dieren, maar zoals haar vader altijd zei, dat hoort nou eenmaal bij de natuur. Jagers en prooi ofzo was het.
          'Deze is best vriendelijk, probeer het maar eens.' Vivienne had wel het gevoel dat ze Elsie een beetje pushte, maar misschien kon ze dat ook wel gebruiken. Ze schoof de plant voorzichtig wat Elsie's kant op, pakte het pincet vast, waarmee Vivienne dan ook een kruiper beet nam en zo het pincet aan Elsie gaf.
          'Je kan het!' Glimlachte ze.


    - thank you for existing -

    Elsie Bee

    Elsie's hand trilde toen ze de pincet aannam. Ze snapte niet zo goed waarom - ze had met Verzorging van Fabeldieren met veel engere wezens te maken gehad. Maar dat waren dieren. Dieren waren tembaar, dieren begreep ze beter. Planten waren onvoorspelbaarder.
    Ze probeerde haar hand stabiel te houden, maar het ging moeizaam en vlak voordat ze het beestje bij de bek van de plant had gekregen, viel het van haar pincet. Ze schrok en de plant schrok ook zichtbaar. Als reactie trok ze haar hand terug; net op tijd, want het kruid hapte al naar haar. 'Dat ging niet zo goed,' zei ze ietwat beschaamd met een versnelde hartslag.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ivana Babinski
    Herbology met Josephine en Faye

    Oh help, was het zo overduidelijk dat ze die Roman een leuke jongen vond! Een blos steeg naar haar wangen. Iedereen aan tafel had dat vast gehoord! Ze keek even naar Josephine. Zijn was zo ontzettend knap en oogde zo zelfverzekerd dat Ivana vast helemaal geen kans maakte als zij hem ook leuk vond. Ze sloeg ogen neer.
          ‘Hij leek me inderdaad een leuke jongen,’ mompelde ze. ‘Maar als jij hem ook knap vindt…’ Een beetje ongemakkelijk haalde ze haar schouders op. ‘Hij heet inderdaad Roman.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Casper Ainsworth
    Herbology met Isabella

    ‘Lekker bezig,’ grinnikte Casper tegen Feliks toen er opeens allemaal krekels over tafel kropen. Met zijn vingers stootte hij wat kou af op het tafelblad, zodat ze naar de overkant van de tafel gingen, naar de drie meiden die nog nietsvermoedend met elkaar aan het lullen waren. ‘Wat denk je, gaat d’r een gillen?’ vroeg hij zacht aan Isabella. ‘Ik zet in op die tomaat.’ Hij had al gezien dat dat grietje om de haverklap rood werd.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Justin Trelawney

    'Je weet toch nog niet eens of ze op vrouwen valt? Denk dat dat meer een messteek is in jullie prille relatie,' grinnikte Justin. 'Maar dat vind jij niet erg, toch? Een relatie zie jij niet zitten.' Hij wiebelde even met zijn wenkbrauwen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Vivienne Lyon
    Herbology met Elsie

    Elsie deed haar best en ging langzaam met de pincet richting de plant, maar nog net voor ze de plant kon bereiken, viel het beestje van haar pincet, waardoor ze schrok, en de plant ook. Uit reflex schoof Vivienne de plant weer iets naar achter.
          'Oké, dat geeft niks, kan gebeuren...' zei ze terwijl ze de pincet van haar aannam en het beestje weer beet pakte. 'Leg je hand anders maar eens op die van mij.' Zei ze terwijl ze haar hand met de pincet richting Elsie hield, zodat ze haar hand op die van Vivienne kon leggen.
          'En dan als ik hem naar voren beweeg gewoon mee gaan en even diep ademhalen,'.


    - thank you for existing -

    Faye Bergès

    'Is dat jouw type?' vroeg Faye nieuwsgierig aan Ivana. 'Of -' Ze maakte haar zin niet af, want plotseling kropen er allemaal krekels over de tafel. Ze schoot geschrokken naar achteren. Ze had wel vaker met insecten moeten werken en elke keer wist ze zichzelf er wel overheen te zetten, maar vooral omdat het een gecontroleerde situatie was. Ze voelde de kriebels over haar rug trekken - waren dat de insecten?!

    [ bericht aangepast op 6 jan 2022 - 14:52 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Josephine Pierce
    Herbology - Casper, Vinnie, Feliks, Isabella, Ivana, Faye
    Hmm, ze vond die Roman inderdaad wel aantrekkelijk, maar niet zó aantrekkelijk. Ze glimlachte geruststellend naar Ivana.
          'Oh maak je maar geen zorgen! Ik vind hem veel leuker bij jou passen.' Knipoogde ze naar haar. Faye vroeg of Roman Ivana's type was, maar nog voor ze verder kon vragen, schoot ze naar achteren door een paar kruipende insecten over de tafel. Ook Josephine was geen fan van die smerige kruipers, waardoor ook zij een stuk naar achter bewoog.
          'Gadverdamme!' Zei ze terwijl ze haar boek in haar handen nam en op de tafel begon te meppen. 'Wie heeft ze losgelaten?' Snauwde ze naar de andere kant van de tafel. 'Werkelijk waar, walgelijk.' Ze keek even vuil naar de jongens aan het eind van de tafel, die iets te geamuseerd zaten te kijken.


    - thank you for existing -

    Jordyn Mariah Kingsley
    Common room met Justin

    ‘Zou jij met een kerel gaan daten?’ vroeg Jordyn zich af. Het feit dat Mavis dit door wilde zetten, zei wel wat, toch?

    [ bericht aangepast op 6 jan 2022 - 14:33 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rosalie Williams
    Kassen - Herbology - Lee , Evan en ?


    Rosalie wilde net uitleggen hoe je dat moest doen aan de vreemde stem, toen ze Evan hoorde roepen. Ze schoot in de lach bij het horen van zijn vloeken en voor even verdwenen de donkere gevoelens naar achteren. "Dank je," nam ze zijn compliment met een glimlach in ontvangst. "Erg dapper dat je het wel geprobeerd hebt, trouwens." Als ze heel eerlijk was, gebruikte Rosalie haar zintuigenspreuk om een beetje te bepalen waar de plant zich bevond. Ze luisterde naar de geluiden die de bladeren maakte, ze voelde met haar vingers naar de trillingen op de tafel (wat soms vervelend was als er een andere leerling per ongeluk op sloeg), maar dat ging ze hen niet vertellen. "Het grootste gedeelte zit in hoe je de pincet vast houdt. Je moet er vooral voor zorgen dat de pincet tussen jouw hand en de plant blijft, dan gaan ze wel voor het beestje. Het moet de verlengde van je vingers zijn." Ze hoopte dat nog een paar het probeerden, en misschien stiekem dat ze gebeten werden, want Evan had zeker even haar humeur opgelicht met zijn actie.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2022 - 15:07 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Lee Williams
    Herbology met Evan, Nomad en Rosalie

    Lee grijnsde toen Evan werd gebeten. Iets wat hem voor het einde van de les vast ook nog wel gebeurde. Links van hem hoorde hij dat Nomad tegen Rosalie begon te praten. Zou ze weten dat hij het was? Maakte dat verschil in hoe ze antwoordde? Hij durfde het niet te zeggen en richtte zich maar op de insectenpot om de plant ook een worm te voeren.
          Lee had het slangetje om zijn nek gelegd, waar het zich in eerste instantie wel leek te vermaken – totdat het lucht kreeg van de insecten. Hij voelde het bewegen en draaide zijn hoofd iets.
          ‘Hm, jij lust ook wel wat lekkers hè? Ook een lekker wormpje? Of voelt dat voor jou als kannibalisme? Wacht, ik zoek wel een knapperige kever voor je.’
          Normaal had Lee best moeite met dieren voor de les gebruikt moesten worden – ook als het insecten waren – maar het aan een plant of dier voeren, was toch anders. Zo’n slang was nou eenmaal niet vegetarisch, net zoals Roger, daar konden die dieren ook niet veel aan doen.
          Hij viste een kever tevoorschijn en voerde dat met een glimlach aan Bob. Als Bob ooit een leuk vrouwtje tegenkwam en een baby kreeg, wilde hij die wel!


    Every villain is a hero in his own mind.