• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Aleksi • Natas
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    •
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Vivienne • Demi
    • Josephine • Demi
    • Ivana • Natas
    • Elena • Marjanne
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    • Jeremy • Natas
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Melody • Danique
    • Faye • Marjanne
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    • Feliks • Danique
    • Sefu • Marjanne
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rosalie Williams
    Naar de ziekenzaal - Casper


    Was Lee ook gewond? "Was hij erg gewond?" Vroeg ze bezorgd. Ze dacht even terug aan Casper zijn kreet van net. "Of jij?" Vroeg ze er aarzelend achteraan. Zelf deed haar eigen been ook nog altijd zeer, maar dat kon haar niet zoveel schelen op het moment.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2022 - 22:21 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Casper Ainsworth
    Naar de ziekenzaal met Rosalie

    'Viel wel mee. Hij zei dat wij maar alvast moesten gaan.' Een beetje aarzelend leunde hij tegen de rand van het bed aan. Als die plant hem zelf niet gegrepen had, was hij waarschijnlijk wel weggelopen, maar hij moest nu toch wachten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rosalie Williams
    Naar de ziekenzaal - Casper


    Een ongemakkelijke stilte viel weer over hen heen. Rosalie haar hoofd stond echter niet stil. Ze wilde zoveel vragen aan Casper. Nu was ze voor het eerst met hem alleen. Spanning bouwde op in haar maag. Ergens was ze nog steeds bang dat er iets niet goed was, dat Casper nooit iets om haar gegeven had, dat dat eruit zou komen. Dat dit gewoon liefdadigheid was. Aan de andere kant was hij nu heel aardig voor haar. En ze geloofde dat de vloek een ongeluk was. Hij was niet voor haar bedoeld geweest. Ze waren vrienden geweest. Daar moest nog steeds iets van over zijn toch? Al was ze doodsbang voor de waarheid. Wat als het niet was wat ze zich voorstelde? Rosalie voelde even een misselijke golf door haar maag gaan. Ze moest het gewoon vragen! Niet zo laf zijn. Het zou een hoop helderheid opleveren en hopelijk zou het het nare gevoel dat ze had een beetje sussen. Hoewel ze verwacht had dat Casper haar helemaal niet meer kon raken na twee jaar moest ze nu wel aan zichzelf toegeven dat alles nog om het ongeluk van twee jaar geleden leek te draaien.
          "Casper," begon ze zacht. Ze voelde de paniek opwellen in haarzelf, maar ze moest dit doen. "Mag ik..." Voor ze haar vraag af kon maken, kwam Pomfrey ertussen. "Mevrouw Williams, dat is lang geleden. Wat is er gebeurd?" Rosalie legde een beetje ongemakkelijk uit dat een plant haar had aangevallen. Rosalie voelde hoe de hand van Casper onder die van haar verdween en ze hoorde zijn voetstappen weglopen. Teleurgesteld liet ze haar hoofd hangen, terwijl madame Pomfrey met haar been in de weer ging. Rosalie hoorde nauwelijks wat de zuster haar vertelde over de wond op haar been. Het meisje legde haar hoofd terug in het kussen en knipperde met haar ogen om de tranen eruit te houden. Dat was het dus.

    [ bericht aangepast op 8 jan 2022 - 0:08 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Evan Hale
    Herbology - Mosh

    In eerste instantie had Evan niks in de gaten, hij was een beetje aan het peuteren met zijn pincet en een beetje naar het gesprek aan het luisteren dat naast hem plaats vond. Hij keek op toen hij ineens in zijn ooghoeken een plant toch wel erg groot zag worden. Het ergste was nog, dat die tegenover hem ook ineens een stuk groter werd. De plant keek hem hongerig aan, waardoor Evan verstijfde en Bob in zijn zak agressief begon te hissen. De plant begon zijn kant op te happen, waardoor hij met z’n kruk en al achterover viel. Zodra hij weer rechtop kon komen, trok hij zijn staf uit zijn gewaad.
          'Glacius!' Zijn woorden bevroor de plant, waardoor hij niet meer bewoog. Hij pakte de bevroren plant op en smeet het ding kapot op de grond uit frustratie. Hij wreef even over zijn ellebogen, waarmee hij zichzelf had opgevangen, die hadden een beste klap gevangen. Mosh werd ook te grazen genomen door een plant. Hij trok wit weg en had bloed aan zijn handen. Evan liep om de tafel heen richting Mosh en deed zijn arm onder zijn armen door.
          'Jij moet naar de ziekenboeg,' hij mocht de jongen niet echt, maar hij kon hem hier ook niet gewond achterlaten. Evan keek naar Lee, waar Nomad al bij was, oké, dat was goed. Evan probeerde Mosh omhoog te krijgen en vervolgens het lokaal uit te lopen.

    [ bericht aangepast op 8 jan 2022 - 12:37 ]


    - thank you for existing -


    Feliks Hristov
    Herbology - Vinnie


    Feliks werd een beetje overvallen door Vinnie zijn vraag. Hij wilde dolgraag een dier, maar er ook eentje uitzoeken was een volgende stap. Hij haalde een hand door zijn haar heen. "Ik moet wel even vragen wat mijn vaders daarvan vinden." Hij had niet het idee dat hij thuis kon komen met 'Verrassing! ik heb een kat uit Engeland meegenomen.'. Hij keek even naar Vinnie en glimlachte. "Ik weet eigenlijk nog niet wat ik in mijn vakanties ga doen, dus misschien is het wel leuk om..." Feliks zijn antwoord werd onderbroken door een schreeuw van Lee. Geschrokken liet de jongen zijn pincet vallen en keek op wat er verderop aan tafel gebeurde. Zodra hij Rosalie hoorde schreeuwen, kon Feliks niet voorkomen dat haar naam geschrokken uit zijn mond kwam. "Rosalie!"
          Lee of Rosalie helpen hoefde echter niet. Casper greep razendsnel in en trok Rosalie uit het bereik van de planten en ook Lee kreeg hulp van een jongen die Feliks niet kende. Feliks keek even naar Vinnie naast hem. Moesten ze iets doen? Of was het al opgelost? Feliks keek toe hoe Casper er met Rosalie vandoor liep. Ergens wilde hij erachteraan rennen, vragen hoe het met Rosalie ging, maar iets hield hem tegen. Rosalie haar aura en die van Casper reageerden sterk op elkaar en ergens had hij het gevoel dat hij het beter zo kon laten. Wie weet kwam er nog wat van.


    It's never gonna happen, Guys.

    Melody Hernandez
    Herbology - Mosh en Evan


    Melody keek grijnzend toe hoe de planten aan het groeien waren. Haastig nam ze afstand van de tafel om buiten het bereik te komen en niet zelf ook aangevallen te worden. Hun plan werkte misschien wel iets beter uit dan ze verwacht had, toen de sukkel zijn plant nog eens verdubbelde ook. Ze grinnikte zachtjes toen Mosh zijn reddingsactie compleet verknalde. Haar gezicht vertrok echter toen ze zag wat er gebeurde, maar ze stak geen hand uit om hem te helpen. Haar ogen gleden in plaats daarvan op het blinde meisje. Ze zag dat ze uit de klauwen van de planten werd getrokken door juist de jongen waarvan iedereen haar verteld had dat híj degene was die haar vervloekt had. Interessant. Dat was vast iets wat Daphne wilde horen.
          Toen de leerkracht eraan kwam, veegde Melody de grijns van haar gezicht af. Ze keek nors naar de tafel, wat niet al te moeilijk was, want Evan had nauwelijks in de problemen gezeten door zijn plant. Daar baalde ze dan weer van.


    It's never gonna happen, Guys.

    Mozart "Mosh" Bauer
    Herbology met Evan


    ‘Dat had ik zelf ook wel bedacht,’ snauwde Mosh, die Evan met zijn schouder wegduwde. Het ergste van alles was nog wel dat dit zijn eigen schuld was. Of nee – die van die kut-Lee. Die was zo dom om dat ding te verdubbelen. Als dat niet was gebeurd, had hij Rosalie op tijd kunnen redden en was er helemaal niemand gewond geraakt. Chagrijnig keek hij Evan aan. ‘Ik ben niet gehandicapt, ik red me heus wel.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Pas toen alle grote planten waren verslagen, voelde Nomad dat de spanning van zijn schouders afviel. Hij liet zijn stok zakken en probeerde te bedenken hoe die planten op dit punt terecht waren gekomen. Had iemand ze per ongeluk iets gevoerd om ze te laten groeien? Waren ze door eens spreuk groter geworden?
    Hij werd afgeleid van de complottheorieën door de opmerking van Lee. Zijn mondhoek trok iets. 'In ieder geval zag jij geen dingen die er niet waren.' Daarna schoot Nomad's blik naar zijn schouder. Die bloedde nog best. 'Je moet naar de ziekenzaal.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Tilly James

    Van het ene op het andere moment was de les uit de hand gelopen. Tilly en Novalie hadden rustig samen hun plant gevoerd toen ze ineens geschreeuw hadden gehoord en gezien hoe Lee, Rosalie en Mosh allemaal te grazen werden genomen door een veel grotere versie van het kruid. Het meest bizarre was dat het in een oogwenk alweer voorbij leek te zijn - nog voor Tilly doorhad dat Rosalie aangevallen was, was ze alweer veilig en waren de planten gedood.
    Ze had bezorgd naar haar vriendin willen gaan om te kijken of ze hulp nodig had, maar die werd door Casper het lokaal uitgedragen.
    Door Cásper.
    Tilly wist niet wat er gebeurd was en hoe het kon dat Casper haar vriendin ineens in zijn armen had, maar het beviel haar helemaal niet. Ze had heel bewust altijd afstand van de jongen genomen sinds die aanval op Rosalie en was blij dat Roos dat bij terugkomst ook leek te doen. Rosalie had wel eens verteld over hun zogenaamde vriendschap, maar een echte vriend zou je nooit blind maken en zou je daarna al helemáál niet volledig negeren.
    Ze wilde er dan ook naartoe gaan, maar werd tegengehouden door professor Stronk, die haar vroeg wat er in hemelsnaam gebeurd was. Tilly antwoordde dat ze het niet wist, maar gaf aan dat er leerlingen waren aangevallen door een gigantische versie van het kruid. Daarna wilde ze nog achter Rosalie aangaan, maar zij en Casper waren uit het lokaal verdwenen.
    'Waar is Roos?' vroeg ze bezorgd aan Novalie. Iemand anders antwoordde dat Casper haar naar de ziekenzaal bracht.
    Hoewel dat andere signalen gaf dan waar Tilly bang voor was, voelde ze zich er toch niet gerust op. 'Ik ga ook naar de ziekenzaal,' zei ze zachtjes tegen Novalie. 'Kijken hoe het met Roos is.' De les was toch bijna afgelopen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams
    Herbology met Nomad


    ‘Weet ik.’ Hij raakte nog eens voorzichtig zijn schouder aan. Maar ik wil Rosalie en Casper even een momentje alleen geven. Al was er inmiddels wel genoeg tijd verstreken. ‘Wou er eerst zeker van zijn of ik daar nog meer gezelschap ga krijgen, maar ik geloof dat jullie een medaille hebben verdiend door jullie snelle optreden.’ Hij keek Nomad aan. ‘Thanks. Ben blij dat ik mijn arm nog even mag houden. Anders kon ik de Quidditch try-outs wel helemaal vergeten.’ Al had hij geen idee hoelang hij last zou houden van die wond. Ook in toverwereld waren niet alle verwondingen met een zwiep van de stok genezen. Hij trok zijn vingers terug van zijn schouder en zag dat er nog steeds bloed aan kleefde. ‘Nou, dan ga ik maar,’ zei hij ietwat ongemakkelijk.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Lee praatte veel - zoals altijd - maar het bracht Nomad een klein beetje van zijn stuk toen hij eindigde met dat ie vertrok.
    'Ik kan de pijn wel wat wegnemen,' zei een meisjesstem met een wat Frans accent. Toen de jongens zich omdraaide, herkende Nomad het meisje als één van de nieuwelingen. Ze begon ietsje te blozen. 'En - het bloeden wat stoppen. Dat maakt je wandeling erheen wat draaglijker. Het is best een stuk lopen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Naar de ziekenzaal      —       w. Tilly



    Novalie keek even aarzelend naar Lee. Ze was geschrokken van de situatie, maar het had haar gewoon even totaal bevroren. Tilly had haar teruggetrokken uit haar gedachten. Even keek Novalie aarzelend naar Tilly naast haar, toen weer terug naar Lee, die al hulp kreeg van anderen van de andere tafel. "I-ik ga met je mee," zei ze met een knikje. Haar vriendin alleen op Casper af laten gaan, wilde ze niet laten gebeuren. Al vond ze de jongen doodeng. Ze kwam van de kruk af en fluisterde naar Cole. "Tot zo. Ik laat je weten hoe het is met Roos."
          Ze moest samen met Tilly even een paar tellen wachten, tot ze ongezien de kassen konden verlaten. Stilletjes bleef Novalie vlak bij Tilly lopen. "Ik vind het wel zielig voor Roos dat dit weer precies bij haar gebeurd," zei ze zachtjes.

    [ bericht aangepast op 8 jan 2022 - 16:13 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Tilly James

    'Ik denk dat het iets té toevallig is,' snoof Tilly. 'Ik geloof er niks van dat dit haar "overkomen" is.' Zou het Casper zijn? Wilde hij haar nóg meer pijn doen, of wilde hij juist dat ze hem vergaf door de reddende held te spelen? Hij was er wel héél snel bij geweest.
    Ze vond het ook nog wel iets voor Mosh, die allang had bewezen dat hij een eikel eersteklas was en dat hij zich prima liet inzetten om snode plannetjes van Daphne uit te voeren.
    Of misschien was het Rafaël. Dat zou dan geen directe aanval op Roos zijn, maar hij had wel vaker grapjes die uit de hand liepen. Ze had niets gezien toen hij naast haar stond, maar hij was er na jaren training behoorlijk goed in geworden.

    [ bericht aangepast op 8 jan 2022 - 16:24 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams
    Herbology met Nomad

    ‘Oh, hoi Faye. Jou wilde ik nog gedag zeggen! Maar als jij je even wil uitsloven met je helerskunsten mag dat hoor. Ik ben altijd een gewillig proefkonijn.’ Hij leunde naar achteren tegen de tafel en grijnsde plagerig naar het meisje. ‘Gaat dat door mijn kleren heen of moeten die uit? Ik weet niet of Nomad dat aankan hoor.’ Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen. ‘Of jij, natuurlijk.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Naar de ziekenzaal      —       w. Tilly



    Novalie liet teleurgesteld haar hoofd hangen. "Denk je dat iemand.. dit expres heeft gedaan?" vroeg ze zachtjes. Dat vond ze al helemaal een naar idee. Rosalie was al zo hulpeloos door het feit dat ze haar zicht verloren was, al had Novalie ook wel door dat Roos dat liever niet zo zag. Dus probeerde ze er gewoon voor haar te zijn, al wilde ze niets liever dan haar vriendin te helpen.


    It's never gonna happen, Guys.