• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Aleksi • Natas
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    •
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Vivienne • Demi
    • Josephine • Demi
    • Ivana • Natas
    • Elena • Marjanne
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    • Jeremy • Natas
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Melody • Danique
    • Faye • Marjanne
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    • Feliks • Danique
    • Sefu • Marjanne
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique

    [ bericht aangepast op 31 jan 2022 - 21:04 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Sefu Adomako

    Sefu was onder de indruk van alle ideeën. Hij glimlachte. 'Zo'n date mag je voor ons ook wel eens bedenken,' zei hij, en hij gaf de jongen een plagerig duwtje. 'Iets actiefs is leuk. Samen op één bezem klinkt wel romantisch, misschien is er nog iets te regelen met vuurwerk? Wordt wel wat kort-dag om dit allemaal nog te halen, of heb je een leuk adresje?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rosalie Williams
    Vlak voor de Great hall - Justin


    Rosalie voelde de spanning nog wel een beetje, maar ze was geen lafaard. Ze zouden vast niet alleen gaan vliegen toch? Dat moest hij toch ook wel doorhebben dat dat niet heel bijzonder voor haar meer was, nu ze niets zag. "Ik vertrouw je," zei ze met een glimlach. Ze stak haar arm uit voor Justin. "Zullen we dan maar gaan?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Justin Trelawney

    Hij pakte haar hand aan en begeleidde haar richting de uitgang van de zaal. Het was gelukkig maar een klein stukje lopen. Zijn bezem had hij hier tegen de muur gezet, wetende dat hij hem zo weer nodig had. Hij liet haar even los om hem te pakken. 'Wil je voorop, of achterop?' vroeg hij. 'Ik zal voorzichtig vliegen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rosalie Williams
    Vlak voor de Great hall - Justin


    Rosalie aarzelde. Ze had eigenlijk geen idee wat ze wilde. Maar waarschijnlijk was het beter als ze zich vast kon houden aan Justin toch? Dat voelde in ieder geval beter. Dan had ze zelf meer houvast en kon Justin vast beter sturen. "Ik ga wel achter zitten," zei ze zachtjes. "Dan heb ik stiekem een extra excuus om je helemaal plat te knuffelen." Rosalie toverde een grijns tevoorschijn. Toch namen de zenuwen het al snel over. Het was niet dat ze nooit op een bezem had gezeten, maar ze was nu ook weer geen Quidditch speler zoals Justin dat was, nooit geweest. "Ik denk dat je me alleen wel even moet helpen," gaf ze een beetje beschaamd toe.


    It's never gonna happen, Guys.

    Justin Trelawney

    'Natuurlijk.'
    Met één hand hield hij zijn bezem stevig vast, zodat hij de volledige controle had en Rosalie hem niet zomaar weg kon laten vliegen. Met zijn andere hand hielp hij haar de bezem op. Toen aan beide kanten een been had, liet hij haar los. 'Ik ga er nu zelf op zitten,' vertelde hij haar, terwijl hij de bezem tussen zijn benen stak. Hij voelde hoe ze daarna relatief snel haar armen om hem heen sloeg.
    Eigenlijk had hij liever gehad dat ze voor hem was komen zitten, zodat hij haar vast kon houden. Toch vertrouwde hij erop dat ze hem goed genoeg vasthield - dat bleek wel aan de stevige greep die ze nu had. 'Zit je goed?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rosalie Williams
    Vlak voor de Great hall - Justin


    Het opstappen op de bezem was nog niet heel makkelijk geweest door haar zere been. Hij zeurde dan nu ook best aardig. "Ik denk het?" zei ze ietwat aarzelend. Rosalie schudde haar hoofd. "Het komt wel goed. Ik ben benieuwd waar je me mee naartoe neemt."

    [ bericht aangepast op 18 jan 2022 - 18:22 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Justin Trelawney

    'Ik ga nu opstijgen.' Heel langzaam - zo langzaam had hij het nog nooit gedaan - liet hij zijn bezem een stukje omhoog gaan. Hij voelde haar greep verstevigen en negeerde het feit dat zijn ribben zeurden. Hij wilde dat ze zich veilig voelde.
    'Om een beeld voor je te vormen: we vliegen nu langs de rand van het kasteel,' zei hij.

    [ bericht aangepast op 18 jan 2022 - 18:41 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams
    Common room met Sefu

    ‘Die twee samen op een bezem zie ik nooit goed gaan,’ grinnikte Lee. ‘Dan storten ze geheid neer. Vuurwerk is ook een goed idee! Dat heb ik als ambassadeur van de Tovertweeling Topfopshop wel achter de hand.’ Zoiets kon hij ook makkelijk regelen. ‘Als wij dan vanavond ook langs de waterkant gaan zitten, hebben wij ook mooi vuurwerk,’ vervolgde hij tegen Sefu. ‘Als voorproefje voor een date?’ Hij keek de donkere jongen nieuwsgierig aan. ‘En dan morgen een echte?’ Hij werd toch een beetje zenuwachtig nu. Ze kenden elkaar tenslotte pas net, maar hij vond Sefu wel gezellig en hij leek het zelf ook wel te zien zitten – dus waarom wachten? Elkaar leren kennen kon net zo goed tijdens het daten – daar was het voor!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ivana Babinski
    Onderweg naar de common room met Josephine

    Ivana schudde aarzelend haar hoofd. Ze had geen idee wat voor andere plannen ze zou kúnnen hebben. Ze wierp een beetje een vragende blik op Faye. Met wie zou ze gaan praten? Die jongen die er ook nog stond? Had die niet naast Roman gezeten? Misschien zou ze wel een goed woordje voor haar doen!
          Ze liep met Josephine mee, blij dat ze ook in Gryffindor zat. Misschien konden ze wel vriendinnen worden. Of zou ze Elena veel leuker vinden om mee om te gaan? Een beetje verwoed zocht ze naar een gespreksonderwerp – ze wilde niet saai over komen.
          ‘Uhm, ken je eigenlijk veel mensen hier? Of alleen die vriendin en haar ex?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jordyn Mariah Kingsley
    Prefect-badkamer met Raf

    Jordyn liet zich tot haar kin in het water zakken en sloot haar ogen. Zo’n eerste schoolweek was toch altijd wel heftig en ze was blij dat ze hier een beetje kon ontspannen. De vorige keer dat ze in een bad had gezeten en Justin haar onder water trok, voelde als een eeuwigheid geleden. De helft van de mensen die er toen waren, waren niet eens meer op Hogwarts. In plaats daarvan zat ze ineens met vijf onbekenden opgescheept.
          ‘Heb je al kennisgemaakt met een van die nieuwe?’ vroeg ze aan Raf, terwijl ze weer rechtop ging zitten.

    [ bericht aangepast op 19 jan 2022 - 13:25 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Josephine Pierce
    Gryffindor commonroom - Ivana

    Met Ivana aan haar zijde liep Josephine richting de commonroom. Ze keek even opzij toen ze Ivana wat hoorde vragen.
          'Ik heb al veel mensen ontmoet,' glimlachte ze. 'er zitten veel leuke jongens op deze school.' Ze draaide er niet omheen, Ivana mocht best weten dat Josephine hier genoot van het uitzicht. De meiden liepen door de Gryffindor toren, om vervolgens door De Dikke Dame in het schilderij binnen te worden gelaten, na ze het wachtwoord had gezegd dat ze te horen had gekregen eerder die dag.
          'Ik ga me even opfrissen in de slaapvertrekken, voor het eten, jij ook?' Ze keek even afwachtend op Ivana's antwoord. De kans was aanwezig dat ze zich totaal niet bezighield met haar uiterlijk, ze was zo'n zacht meisje, zo onschuldig. Een leuk projectje, als het aan Josephine lag.

    [ bericht aangepast op 20 jan 2022 - 14:39 ]


    - thank you for existing -

    Vivienne Lyon
    Naar de ziekenzaal met Elsie & Lee

          Vivienne knikte, dat zou inderdaad zonde zijn van de tijd. Viv stond op en liep even door de ziekenzaal heen om een zuster te vinden, zodra ze een zuster had gevonden vroeg ze vlug of ze Mosh nog konden bezoeken.
          'Nog even geduld dames, tien minuutjes, dan kunnen jullie hem zien.' Kwam er een beetje nors over haar lippen. Ze zal wel helemaal gestrest zijn door alle gewonde studenten vandaag. Vivienne liep terug en liet haarzelf op het bed ploffen.
          'Oké, nog tien minuutjes wachten...' Ze gaf Elsie een geruststellende glimlach en keek even naar de tulp voor Mosh. Ze kende de jongen totaal niet, maar ze hoopte dat hij de bloem wel zou waarderen. Elsie had al een rotdag gehad vandaag.


    - thank you for existing -

    Andreas Williams
    Elana & Aleksi | Gryffindor common room


          'Ah, dat is leuk, dan ken je in ieder geval al iemand hier.' Andreas glimlachte naar beide en keek op toen hij een papieren vogeltje zijn kant op zag komen. Hij pikte het ding uit de lucht en vouwde het papier open.
          'Pfft, Bolle?!' Mompelde hij beledigd toen hij het briefje las. Hij schudde zijn hoofd en las verder. Ze was aangevallen door een plant? Hoe had ze dat nou weer voor elkaar gekregen. Hij propte het papiertje bij elkaar en gooide het in het vuur van de haard. Hij zou haar vanavond bij het eten wel vragen wat er was gebeurd. Andreas keek op toen hij twee dames binnen hoorde komen en zwaaide even hun kant op, waarna hij weer naar Aleksi keek.
          'Wil je ook mee doen met quidditch, Aleksi?' vroeg hij nieuwsgierig.

    [ bericht aangepast op 20 jan 2022 - 14:50 ]


    - thank you for existing -

    Ivana Babinski
    Common room met Josephine

    Opfrissen? Wat bedoelde ze daar precies mee? Moesten ze bij het avondeten andere kleren aan ofzo? Of zou ze haar make-up opnieuw doen? Een beetje bewonderend keek ze naar het meisje. Zelf had ze geen flauw idee hoe ze zichzelf mooier zou kunnen maken met make-up. Ze had het één keertje geprobeerd, maar nadat haar stiefzus haar een clown had genoemd, had ze het niet meer gedurfd. ‘Ik uhm, ga wel mee?’ Het kwam er meer uit als een vraag dan als een antwoord en onzeker keek ze Josephine aan. ‘Als je – als je dat niet erg vindt natuurlijk?’ Misschien was het meisje haar aanwezigheid wel spuugzat en zocht ze juist naar een excuus om van haar af te komen… ‘Anders moet je het maar zeggen hoor,’ mompelde ze met neergeslagen ogen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Sefu Adomako

    Sefu knikte. 'Dat lijkt me leuk,' zei hij, en er trok een warm gevoel door zijn lichaam. Vandaag was dus geen échte date geweest - maar het ws ook grappend afgesproken. Maar morgen... Morgen had hij een afspraakje. Met een jongen. En dan ook nog zo'n knappe, leuke jongen. 'Dan mag je me later uitgebreid vertellen wat de Tovertweeling Topfopshop is.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain