• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Aleksi • Natas
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    •
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Vivienne • Demi
    • Josephine • Demi
    • Ivana • Natas
    • Elena • Marjanne
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    • Jeremy • Natas
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Melody • Danique
    • Faye • Marjanne
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    • Feliks • Danique
    • Sefu • Marjanne
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elena Sonya Petrova

    'Ik ga graag mee! Wat is er mis met mister puffy guy?' Ze grinnikte om zijn bewoording, maar spitste wel haar oren. Dit kon wel eens nuttige informatie zijn.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mozart "Mosh" Bauer
    Ziekenzaal met Blythe

    'Weet ik veel? Jij bent de redacteur van de schoolkrant, jij hebt meer verstand van deze paparazzi-shit dan ik.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson

    Grote zaal - ???


    Rafaël keek even naar Elena. "Gewoon niet echt mijn type vriend," zei hij schouderophalend. Als ze op zoek was geweest naar iets anders, moest ze dat zelf maar met Andreas ervaren. Daar ging hij niet lullig over doen.


    It's never gonna happen, Guys.


    Noah Adams

    Waarom moest die kerel hier nu zijn? Hij had gehoopt dat de hele situatie een goed middel was geweest om eindelijk een deftig gesprek aan te gaan met Vinnie. Hij had het nu wel gehad met dat eindeloos negeren, en hij miste zijn vriend ook gewoon. Toen Lee de kamer binnen kwam, keek hij om. 'Misschien zit ze in de bib? Ik heb ze daar wel vaker gezien ' Hij aarzelde even.'Of bij Jammerende Jenny. Daar zag ik ze de afgelopen tijd ook in verdwijnen.' Nee, hij wist van het van Jenny zelf omdat hij zelf de laatste tijd zijn hart ging luchten bij haar. 'Ik zoek anders mee. Hoe meer mensen, hoe meer kans we hebben om haar te vinden.'

    [ bericht aangepast op 21 feb 2022 - 12:42 ]


    Prudence McGinley


    Lichtelijk in de war keek ze op, toen ze de stem van Daphne hoorde. Sinds wanneer deed zij weer de moeite om tegen haar te praten?
    Wat? Ze keek Daphne wat ongelovig aan. 'Waar heb je het in godsnaam over?' Waarom zou Mosh anders de foto's aan haar gegeven hebben? Ok, ze had inderdaad niet expliciet gezegd dat ze die foto's moest opsturen naar het krantje, maar Daphne kennende had ze dat vast fantastisch gevonden. Maar blijkbaar dus niet, en Prudence slikt even terwijl ze besloot van te liegen. Ze deed een zo goed mogelijk geschokt gezicht. 'Denk je dat iemand ze gestolen heeft uit mijn hutkoffer?'

    [ bericht aangepast op 21 feb 2022 - 13:16 ]



    Jack Milton


    Jack gaf zijn broer nog een schouderklopje, voordat hij naar zijn eigen tafel vertrok. Julian had altijd wat tijd nodig om zich aan te passen, en dat ze in een verschillende afdeling zaten, hielp er niet veel aan. Jack had hem de tip gegeven van gewoon ergens te gaan zitten en een simpele hoi te zeggen. Er zou vast wel iemand reageren

    Hijzelf liet zich neerploffen tegenover een bevallige blonde dame, en hij wierp haar een scheve grijns toe. 'Dames.' Hij schonk zichzelf een glas pompoensap in, en toen merkte hij het krantje op. Ze werkten hier met krantjes? Licht nieuwsgierig sloeg hij het open en begon te lezen. Zijn hand reikte naar zijn beker pompoensap, en nam een grote slok terwijl hij aan het stuk zat van Mosh zijn kleine vriend. Bij het lezen van wat er precies was gebeurd, proestte hij zijn pompoensap uit waarbij Daphne de grootste laag kreeg. 'Oh, shit.' Hij zat wat te hoesten door half te verstikken in een slok pompoensap die toch in zijn keel was belandt. 'S-servetje?' Hij stak snel een servet naar haar uit. Woops.

    Daphne Saunders
    Great Hall met Prudence, Jack en Faye

    ‘Oh, uit jóúw hutkoffer nog wel.’
          Daphne snoof minachtend en begreep niet waarom Prudence nu de vermoorde onschuld wilde spelen. Wilde dat iedereen dacht dat zíj die foto’s van Mosh en Maddie had geplaatst? Het kon Daphne niet veel schelen of iedereen dat dacht, maar ze vond het vreselijk irritant dat Prudence haar hele plan om zeep hield puur om… ja, ze wíst niet eens waarom Prudence zo deed.
          Ze wilde zich net naar Faye toedraaien om voor te stellen van tafel te gaan, toen de kluns tegenover haar begon te proesten en spetters zelfs in haar gezicht kwamen.
          Gatverdamme.
          Ze veegde de paar spetters weg en keek de jongen met een dodelijke blik aan. ‘Ben jij zelfs te dom om te kunnen drinken?’


    Every villain is a hero in his own mind.



    Jack Milton


    Hij liet zijn hand zakken, met het servetje nog steeds vasthoudend, en hij kon haar alleen maar aankijken met een glimlach op zijn lippen. Had ze hem nu net dom genoemd? Meid...
    'Jij bent precies ook wel het zonnestraaltje in huis, he.' Antwoordde hij droog op haar commentaar. 'Misschien was ik wel gewoon mijn territorium aan het afbakenen.En trouwens, iedere man zou zo reageren bij het lezen van het artikel over Dickie zonder pikkie.' Een brede grijns verscheen op zijn gezicht en hij stak het servetje weer omhoog. 'Wil je nou die servet of niet, zonnestraal?'

    [ bericht aangepast op 22 feb 2022 - 10:49 ]

    Lee Williams
    Leerlingenkamer met Sefu, Noah, Vinnie en Feliks

    ‘Dat zou super zijn. Als jij in de bieb kijkt en de rest van de eerste verdieping, dan verdelen wij de andere verdiepingen.’
          Met zijn vijven maakten ze een plan waarbij ze zoveel mogelijk van het kasteel konden doorzoeken, daarna liepen ze de leerlingenkamer uit en gingen ieder een andere kant uit.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Daphne Saunders
    Great Hall met Prudence, Jack en Faye

    Wat een leeghoofd.
          Hij was overduidelijk nieuw – probeerde hij hier soms indruk mee te maken? Daphne besloot dat hij geen seconde van haar tijd waard was en keek haar nichtje aan. ‘Ga je mee? Ik wil nog iets met je bespreken.’


    Every villain is a hero in his own mind.



    Jack Milton


    Hij stikte haast in zijn lach toen ze duidelijk geen come back had. Zonde, hij had wel het gevoel dat ze aan elkaar gewaagd waren qua comebacks. Hij gebruikte dan maar het servet om de pompoenspetters op tafel op te ruimen. 'Ik zie je nog wel, zonnestraal.' Zonder nog een blik op haar te werpen, ging hij dan maar aan de praat met de meid, Melody, naast hem.

    [ bericht aangepast op 22 feb 2022 - 12:52 ]

    Elena Sonya Petrova

    'Dat kan natuurlijk. Al kom je over als een beetje een allemansvriend, maar misschien schat ik dat wel helemaal verkeerd in.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Faye Bergès

    Faye knikte. Ze was geschrokken van Daphne's botte opmerking, maar moest ook toegeven dat ze zich niet helemaal prettig voelde bij de manier waarop de jongen tegen haar sprak. Alsof hij iets had geprobeerd uit te lokken.
    Daphne was heel anders dan haar vriendinnen op haar vorige school. Veel directer en daardoor ook wat harder, maar dat was juist alleen maar goed. Van haar vader kreeg Faye regelmatig te horen dat ze wat harder moest worden, want het was een harde wereld en anders zou ze daar nooit haar plekje vinden. 'Zelfs als je maar een heler bent, moet je tegen een stootje kunnen,' had hij gezegd. 'Je kunt wat van je nicht leren.'
    En Daphne demonstreerde dat nu maar al te goed. Ze was soms wat snel oordelend, maar Faye benijdde haar zelfverzekerdheid.
    Zij zou vast nooit in paniek raken.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Blythe Carmichael

    'Dus jij hebt de foto niet naar iemand gelekt?' vroeg Blythe, die nu ook aan zichzelf begon te twijfelen. Een licht schuldgevoel kwam bij haar op. 'Sorry - sorry dat ik daar maar gewoon vanuit ging. Dan is het voor jou ook vrij - kut - dat dat nu in dat blad staat.' Ze voelde haar wangen ietwat rood worden.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mavis Keegan

    'Oh, dat meende je serieus?' vroeg Mavis een beetje verbaasd. Ze had wel opmerkingen gemaakt over haar versieren, maar Mavis had ze met een korreltje zout genomen. 'Dat had ik niet door. Maar goed, daardoor hebben we nu wel allemaal lekkers.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain