• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Aleksi • Natas
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    •
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Vivienne • Demi
    • Josephine • Demi
    • Ivana • Natas
    • Elena • Marjanne
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    • Jeremy • Natas
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Melody • Danique
    • Faye • Marjanne
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    • Feliks • Danique
    • Sefu • Marjanne
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Casper Ainsworth
    Aan het meer met Tilly

    'Dan moet je maar alvast beginnen aan een mooie grafrede.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Justin Trelawney

    Hij grijnsde. 'Terwijl ik dat nou juist zo leuk vind,' zei hij, terwijl hij naar voren leunde en een heel vluchtig kusje op haar mondhoek drukte. Zijn blik ging naar de uil, die zijn ogen bijna gesloten had - maar hem wel met half dichtgeknepen ogen aankeek. Zelfs als hij ontspande, lette hij nog goed op. 'Oké.' Hij pakte het blaadje over en opende het. 'Ik waarschuw je vast van tevoren dat er de vorige keer heel veel onzin in stond,' zei hij. Hij liet zijn ogen langs de pagina's gaan. 'Even zien. Iets over de nieuwelingen - niet heel boeiend... Er staat dat Lee op zoek is naar de liefde - ah, daar staan onze namen al. "Nu zijn goede vriendin Rosalie Williams ondanks haar blindheid moeiteloos Justin Trelawney om haar vinger kan winden..." Ah, was dat hoe het is gegaan?' vroeg hij plagerig.

    [ bericht aangepast op 17 feb 2022 - 15:22 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Tilly James

    Tilly's ogen vernauwden zich tot spleetjes. 'Ik zoek Maddie,' zei ze met ingehouden woede, 'omdat ze zich waarschijnlijk enorm kut voelt en we ons zorgen maken om haar. Dus houd alsjeblieft op met die idiote grapjes. Heb je hier iemand gezien, een meisje met kort, rood haar, of niet?!'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Casper Ainsworth
    Aan het meer met Tilly

    Casper trok zijn wenkbrauwen op. 'Zie ik eruit als iemand bij wie zielige meisjes gaan uithuilen?'

    [ bericht aangepast op 17 feb 2022 - 15:39 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Tilly James

    'Jij ziet er meer uit als iemand die ze aan het huilen krijgt,' sneerde Tilly. 'Of blind maakt. Wat je het beste uitkomt.' Ze schudde haar hoofd. Hier had ze niks aan.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Casper Ainsworth
    Aan het meer met Tilly

    Hij grijnsde om haar sneer. 'Op dit moment gaat de voorkeur uit naar iemand stom maken.'


    Every villain is a hero in his own mind.


    Feliks Hristov
    Slaapkamer - Vinnie


    Feliks trok een wenkbrauw op bij het zien van de jongen die achteruit strompelde. Was dit een vriend van Vinnie? Hij vroeg zich af of hij het de vreemde jongen moest vragen. Maar goed, aan vreemdelingen vragen hoe het ging had hem wel vaker in de problemen gebracht, dus zweeg hij maar. Dit was aan Vinnie om het op te lossen. Hij keek even naar de jongen naast hem en schonk hem een glimlach, hopend dat het iets zou helpen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nomad Morphew

    Nomad was gek op dat spel, maar had hoofdpijn en was moe. Bovendien moest hij nog wat doen en wilde hij zich nog even op deze avond voorbereiden - en hoewel hij Roman vandaag wel van alles had ingelicht, wilde hij nu graag een momentje voor zichzelf om alles te verwerken. 'Morgen misschien,' zei hij. 'Ik ga nu even - naar boven.' Hij knikte wel even naar zijn beste vriend om te laten weten dat het wel goed zat, dat het oké was maar dat hij gewoon even moe was. 'Dutje doen of zo.'
    Hij klom overeind, gooide in een onopvallende beweging een roddelblad in zijn tas, en liep de grote zaal uit - maar liep niet direct door naar de Ravenklauwtoren. In plaats daarvan liep hij de andere kant op, door de gangen van Zweinstein, tot hij uiteindelijk bij een achteruitgang buiten kwam. Zodra hij buiten was, stak hij een sigaret op. Daarna zei hij de naam van de huiself die hem enkele dagen geleden had gevolgd.
    Met een 'plof' stond het wezen ineens voor hem. 'Meneer Morphew,' zei hij met een buiging, duidelijk beter gemutst dan de vorige keer dat ze elkaar zagen.
    'Hoi, Stuppy.' Nomad blies een rookwolkje uit. 'Heb je mijn vader recent nog gesproken?'
    De blik in Stuppy's ogen veranderde - ze werden weer angstig. Nomad begreep wel waarom. Als Lenin zijn eigen zoon als uitschot behandelde, hoefde Nomad echt niet lang na te denken over hoe hij een huiself zou behandelen. Niet dat Lenin zich normaliter met het huishouden bemoeide; dat was aan zijn moeder, die moest de huiselfen maar aansturen. 'Ja, meneer.' Stuppy's stem klonk een stuk zachter.
    'Wat heb je hem verteld? Vertel me alles.'
    'Dat meneer Nomad - en de modderbl- de dreuzeltelg - ruzie hebben gehad. En dat ze elkaar weinig gesproken hebben, de afgelopen dagen.'
    'Oké. En heb je hem verteld over onze ontmoeting?'
    De huiself schudde zijn enorme hoofd.
    'Mooi. Houden zo. Wanneer spreek je hem weer?'
    'Vanavond. Stuppy moet straks naar - naar uw ouderlijk huis, meneer.'
    'Wat ga je hem vanavond vertellen?'
    Stuppy schudde zijn hoofd. 'Dat mag Stuppy niet -'
    'Onthoud dat ik óók je baas ben, elf,' zei Nomad streng. 'Je hoort mij óók te dienen. Vertel mij wat je mijn vader gaat vertellen.'
    'Ik - ik ga niets vertellen.'
    Nomad wilde opgelucht ademhalen - tot er tot hem doordrong dat hij zijn vragen wel heel specifiek moest stellen. 'En wat ga je hem geven?'
    'Het roddelblaadje.' Stuppy zei het in een fluistering.
    Nomad leunde tegen de muur aan. Hij nam nog een flinke trek van zijn sigaret. Daar was hij al bang voor. 'Zeg er dan bij dat ik een afspraakje heb met Rhae,' zei hij uiteindelijk. 'Dat je dat hebt gehoord. Rhae - Rhae is geen dreuzeltelg, haar vader heeft een baan gevonden op het ministerie. Rhae Storm.' Hij nam een trek, blies het uit. 'Je vader heeft opdracht gegeven om hem te updaten van alles wat er gebeurt. Jij kunt bepalen hóe je hem op de hoogte houdt.' Hij zakte door zijn knieën voor de huiself. Direct hoorde hij zijn moeders strenge woorden: 'Je verlaagt je nóóit tot het niveau van wezens die onder je staan, Nomad. Sta op. Ik schaam me kapot.' Hij negeerde ze. Hij had deze huiself aan zijn zijde nodig. Op die manier kon hij nog enigszins sturen wat er doorgespeeld werd. 'Stuppy, je vertelt geen leugens als je dit zegt. Wil je dat doen?'
    De huiself trilde, maar knikte toen.
    'Zijn er meer huiselfen die informatie doorspelen? Of heeft mijn vader andere informanten?'
    Stuppy knikte. 'Maar Stuppy weet niet wie. Dat mag Stuppy niet weten.'
    'Dat begrijp ik. Je doet je werk goed, Stuppy. En vergeet niet dat je dit gesprek níet mag vertellen aan mijn vader. Dat is een bevel.'
    Stuppy knikte. 'Ja, meneer Morphew.'
    'Oké. Dan - ben je vrij om te gaan.'
    De huiself was binnen een seconde verdwenen.
    Nomad rookte zijn sigaret op en liep toen weer naar binnen. Het werd met de dag frisser buiten en het zou niet lang meer duren tot hij zijn relaxte plekjes buiten niet meer goed zou kunnen benutten voor de momenten dat hij graag alleen wilde zijn. Het plekje bij het meer was inmiddels ook een plek geworden waar hij niet per se alleen was, maar waar hij Casper vaak opzocht.
    Zo'n plek had hij ook met Aleksi gehad, een aantal jaren geleden. Toen Aleksi weer vertrokken was naar Durmstrang, was dat zijn 'eigen' plekje geworden wanneer het buiten te koud was. Hij had graag frisse lucht als hij zijn gedachten op een rijtje moest zetten en hoewel buiten het beste was, was de uitkijktoren een best prima alternatief. Het was weliswaar buiten, maar er was daar minder wind en daardoor was het al een stuk aangenamer. Bovendien kon Nomad daar rustig een sigaret roken. Nomad was in de afgelopen jaren slechts eenmaal gestoord daar door een stel dat een rustig plekje wilde opzoeken. Hij had ze volledig genegeerd en zij hadden zich zo opgelaten gevoeld dat ze snel weer waren vertrokken en niet weer waren teruggekomen.
    Nomad kon ook teruggaan naar de leerlingenkamer van Ravenklauw, maar daar waren anderen. Roman zou daar vast ook straks komen en hoewel hij blij was dat ze nu geen gedoe meer hadden - of in ieder geval minder gedoe - wilde hij nu gewoon een momentje voor zichzelf
    Hij wist dat Roman zijn best deed om het te begrijpen en dat met zo weinig mogelijk informatie probeerde. Roman had ook niet gedaan alsof het onzin was dat hij angst voelde voor zijn pa; hij begreep het niet, maar had het niet afgedaan alsof het niets was. Nomad had zich niet hoeven verdedigen tegenover hem, zoals hij dat bij Casper wel moest.
    Maar tegelijk kon Roman oordelend zijn. Nomad had niet verwacht dat hij het zo vervelend vond dat Roman zo negatief over Casper sprak - iets wat hem een week geleden nog helemaal niet had kunnen schelen. Hij had niet verwacht dat hij de jongen zo snel had verteld wat hem dwars had gezeten en hoe makkelijk die gesprekken waren gegaan. Hij had zelfs voorgesteld om met hem mee te gaan, weg te lopen.
    Het was een goed back-upplan. Want Nomad wist diep vanbinnen ook wel dat niet al zijn problemen met zijn vader ineens verdwenen als hij Lee straks vergeten zou zijn. Als die tergende pijn weggehaald zou worden. En als hij het niet meer volhield - dan zou hij gaan. Zelf verdwijnen. En misschien wilde hij Casper dan wel meenemen. Misschien.
    Hij liep de trappen op van de uitkijktoren. Hij had nog wel eventjes. Even zijn hoofd leegmaken. Een nieuwe strategie bedenken, hoe hij het aan Lee zou vertellen, hoe hij verder met Stuppy om moest gaan. Hoe hij moest ontdekken wie nog meer slaafjes op deze school waren van Lenin, zodat hij ook hén in de gaten kon houden - en daarmee zelf minder in de gaten gehouden zou worden.
    'Oh.' Hij kon de teleurstelling in zijn stem niet onderdrukken toen hij zag dat hij niet alleen zou zijn. Toen de jongen echter opkeek, nam zijn hartslag ietsje toe. 'Oh,' zei hij toen, met iets meer verbazing dan teleurstelling. 'Je hebt het plekje weer gevonden, dus.'

    [ bericht aangepast op 17 feb 2022 - 21:09 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rosalie Williams
    Buiten - Justin


    Rosalie leunde grijnzend naar Justin toe. "Nou, Justin. Als ik het me heel goed herinner, was ik het die op jou afstapte in Zonko's en vroeg om met me wat te gaan drinken." Ze glimlachte tevreden. Het was een beetje een dwaze actie geweest, maar ze had gewoon even haar hoofd willen verzetten, iets wat enorm leuk was uitgepakt. "Dus ja, zo is dat gegaan," beaamde ze.


    It's never gonna happen, Guys.

    Rafaël Wilson

    Grote zaal - ???


    Rafaël zijn blik betrok even, maar al snel had hij een weer een glimlach op zijn gezicht staan. Jordyn en hij zouden waarschijnlijk doodongelukkig zijn als ze dat niet konden op die andere school, al zou hij zich ook heus niet zo snel klein laten maken. "Nee, ik bedoel dat een magican ook nooit zijn trucs weggeeft." Hij grinnikte. "Ik ben ooit met mijn pa naar een dreuzelgoochelshow geweest. Het was hilarisch, het is gewoon je compleet voor de gek houden. Dat is wat ze doen. Die vent stopte een konijn in een hoed en liet hem door een of ander trucje het konijn verstoppen in die hoed of zo." Rafael leunde grijnzend in de richting van Elena. "Ik had de neiging om het konijn werkelijk te laten verdwijnen, om de truc te laten mislukken, maar wist helaas nog niet hoe."
          Het was werkelijk hilarisch geweest om samen met zijn vader daar geweest te zijn. Zijn moeder was echter minder geamuseerd en had een fikse ruzie met zijn vader later die avond over gehad. 'Dat ze zomaar bij Dreuzels waren gaan kijken, terwijl zij magie belachelijk maakten.' Rafaël was dat niet met haar eens geweest, zijn vader gelukkig ook niet. Maar ze waren daarna nooit meer geweest.


    It's never gonna happen, Guys.

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Hufflepuff tafel      —       w. Cole



    N[/b]ovalie voelde een lichte blos naar haar wangen stijgen. "Uhm, N-nee dat niet. M-maar dat kiezen we straks wel uit toch?" Novalie kwam overeind, toen ze zag dat Cole klaar was met zijn eten. De jongen volgde al snel en Novalie merkte dat zowel de vlinders als de zenuwen weer een beetje aangewakkerd werden. Ze hoopte dat ze straks een stukje zonsondergang konden pakken, want dat was toch echt wel mooi zo boven het meer. En romantisch. Er kwam een nieuwe blos op haar wangen, die Novalie probeerde weg te drukken. Dit was leuk om te doen, zij was leuk. En dat ging ze laten zien. Stilletjes liep ze naast Cole naar de uitgang, waarbij ze om een of andere reden het idee had dat veel leerlingen naar hen keken. Eenmaal buiten de zaal keek ze even glimlachend naar Cole. "H-had jij ook het gevoel dat iedereen keek of ligt dat aan mij?" Als ze misschien samen konden lachen om haar zenuwen zouden ze wel wegtrekken. Dat deed ze althans vaak met Lee.


    It's never gonna happen, Guys.

    Aleksi Viktor Shikhranov
    Uitkijktoren met Nomad

    Nomad zat er duidelijk niet op te wachten hem hier te zien. Wat wel wederzijds was – hij was ook liever alleen. Hij draaide zich van het uitzicht weg, blij dat de paar tranen die hij gelaten had inmiddels weer verdwenen waren. ‘Ik ga wel.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jordyn Mariah Kingsley
    Buiten met Mavis


    Jordyn betwijfelde dat ten zeerste — er zat echt geen romanticus in haar. Ze plofte naast Mavis neer en trok de mand naar zich toe, waar een schaal in zat waar blokken chocola in lagen. 'Chocoladefondue?' Dat kon ze dan toch wel waarderen. Het is maar goed dat Lee een date voor hen regelde, en niet voor Mavis en Raf. 'Nou, na al die calorieën hebben we straks wel een beetje lichaamsbeweging nodig,' zei ze met een grijns.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lee Williams
    Leerlingenkamer met Sefu, Noah, Vinnie en Feliks

    Vinnie wist niet wat hij tegen Noah moest zeggen. Net op dat moment verscheen Lee naast de Ravenklauwer. ‘Hé, willen jullie helpen zoeken naar Maddie? Ze is niet op haar kamer en ik maak me zorgen. Tilly is al buiten aan het kijken, misschien kunnen wij het kasteel verdelen?’
          Lee zocht tussen zijn spullen, haalde daar een map uit en bladerde daar tussendoor. Uiteindelijk nam hij er twee foto’s uit, waarna hij er eentje aan Feliks gaf. Vinnie keek mee en zag dat het een foto van Lee en Maddie samen was, van zo’n twee jaar geleden. ‘Dit is haar.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mozart "Mosh" Bauer
    Ziekenzaal met Blythe

    Mosh trok zijn wenkbrauwen op. 'Jij denkt echt dat ik dit zelf heb gedaan?'


    Every villain is a hero in his own mind.