• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Aleksi • Natas
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    •
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Vivienne • Demi
    • Josephine • Demi
    • Ivana • Natas
    • Elena • Marjanne
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    • Jeremy • Natas
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Melody • Danique
    • Faye • Marjanne
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    • Feliks • Danique
    • Sefu • Marjanne
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Nomad keek even naar de jongen, die niet terugkeek. De vorige keer dat hij op Zweinstein was geweest, was hij vrolijker geweest. Aleksi was natuurlijk nooit het meest spontane type geweest (niet zoals Lee, dacht hij bitter), maar hij straalde nu iets uit wat Nomad niet helemaal kon plaatsen. 'Lijken die het meeste op je Durmstrang-afdeling?' vroeg hij aarzelend. Ze hadden vroeger wel vaker wat diepere gesprekken gehad, maar het was lang geleden en ergens voelden ze als vreemden voor elkaar.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Blythe Carmichael

    'Maar hoe komen die dingen dan in de krant?' vroeg Blythe. Ze wist niet zo goed wat ze moest doen - Maddie was hier geweest, misschien zou ze nog terugkomen, en ergens anders zoeken voelde ook nogal zinloos. Ze hoopte vooral dat Lee met goed bericht zou komen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Hufflepuff tafel      —       w. Cole



    Novalie voelde een blos naar haar wangen schieten en ergens schoot er een verwilderde vlinder door haar buik heen. Novalie keek even naar hem op en zag dat ook Cole een blos op zijn wangen had. Misschien vond hij het ook wel spannend. Die gedachte alleen al zorgde ervoor dat Novalie haar rug rechtte en opeens zich een stuk zelfverzekerder voelde. Ze schonk hem een brede glimlach. "Vast omdat we zo leuk zijn." Novalie wist niet goed waar de zelfverzekerdheid vandaag kwam, maar ze gaf Cole een bemoedigende glimlach. Dit ging een hele leuke avond worden.

    [ bericht aangepast op 17 feb 2022 - 22:44 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rafaël Wilson

    Grote zaal - ???


    "Jep." Hoewel Elena het voorstelde, zag Rafaël het zichzelf nu niet snel meer doen. Dreuzels leken snel geschrokken door magie en er was toch echt een verschil tussen plagen en pesten. Dat laatste was hij geen voorstander van, of het nu een dreuzel of tovenaar was. "Wat was jouw favoriete bezigheid dan op je vorige school?" Keerde hij het onderwerp om naar haar.


    It's never gonna happen, Guys.

    Aleksi Viktor Shikhranov
    Uitkijktoren met Nomad

    ‘Ik zat bij Atticus,’ vertelde hij, ‘wat wel voor gedurfdheid staat – en roekeloosheid, geoefend in de duistere kunsten, sluwheid…’ Hij kon wel mensen bedenken die daar meer in uitblonken dan hij. ‘Dus ja, misschien die gedurfdheid dan. Al vond ik mezelf ook altijd wel bij Liberalis passen – nieuwsgierig, goed in leren, scherp van geest… Beetje zoals jullie Ravenclaw hè? Ach ja, uiteindelijk vind ik het allemaal maar beperkend klinken.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    'Is het ook,' zei Nomad, die zijn handen ineenvouwde terwijl hij op de balustrade leunde. Hij zweeg even. 'Was je liever daar gebleven? Op Durmstrang?' Hoewel Aleksi tijdens Verweer had gesproken alsof hij hier wél wilde zijn, was hij niet zo overgekomen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cole Esworthy

    Cole voelde zijn mondhoeken omhoog schieten. 'Dat zijn we inderdaad,' zei hij. Hij merkte dat hij ietsje dichter bij haar was gaan lopen en daardoor raakten ze af en toe elkaars handen aan. Elke keer ging er een soort zing door zijn huid. Er viel een stilte, al was die niet ongemakkelijk - Cole gebruikte die tijd om zijn zenuwen bijeen te rapen en uiteindelijk heel voorzichtig haar hand te pakken.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Elena Sonya Petrova

    'Ik vrees dat je me er niet interessanter door gaat vinden,' zei ze spijtig. 'Ik heb nogal grootse toekomstplannen en heb daarom heel veel commissies naast school gedaan. Ik heb als studentenvertegenwoordiger in het schoolbestuur gezeten, ben voorzitter geweest van de redactie en heb de duelleerclub geleid. Daarom wilde ik ook heel graag naar een buitenlandse school, om mijn horizon te verbreden. Al staat buitenland-ervaring al zo goed op mijn cv dat ik hier misschien in mijn laatste jaar wat meer lol mag maken van mezelf.' Ze grinnikte. 'Daar kun je me vast bij helpen, als ik je zo hoor.' Niet dat zij ooit zulke kinderachtige dingen zou doen, maar dat maakte voor nu niet uit.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Hufflepuff tafel      —       w. Cole



    Ze liepen op in stilte naar de deuren. Novalie was zich zwaar bewust van het feit dat Cole langs haar liep. Haar hand tintelde, terwijl ze soms in aanraking kwam met de zijne. Moest ze zijn hand pakken? Ze wilde het wel heel graag, heel graag een keer dapper zijn en het proberen. Haar vingers tintelden al, alsof ze aan wilden geven dat ze het moest doen. Straks wilde hij het niet en trok hij zijn hand terug! Alhoewel, ze waren op date toch? Daar hoorde toch ook zulke dingen bij? Handjes vasthouden enzo?
          Novalie voelde een dieprode blos op haar wangen trekken. Rosalie had haar voor de date al zitten plagen dat een kusje ook wel mocht, maar Novalie wist helemaal niet of ze dat wel durfde! Voor heel even zag ze het beeld dat ze Cole een kus op de wang zou geven voor zich en die gedachte alleen al maakte haar enorm verlegen. Die stomme Rosalie ook! Ze had dat gewoon niet moeten zeggen! Straks durfde ze niets meer. Opeens voelde ze hoe Cole zijn hand om de hare liet glijden en de dieprode blos op Novalie haar gezicht werd mogelijk nog roder. Ze krulde haar vingers om Coles hand en glimlachte even breed naar hem. Ze wist niet zo goed wat ze moest zeggen, maar ze vond het fijn, dit... Aangekomen bij de tuin wees ze Cole naar links. "Daar beginnen de mooiste bloemen. Er zijn nog net een paar die nu nog in de bloei staan. Vanaf oktober.. uhm... zijn ze er dan niet meer."

    [ bericht aangepast op 18 feb 2022 - 11:53 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rafaël Wilson

    Grote zaal - ???


    "Lol is mijn tweede naam," zei Rafaël met een grijns. "Maar je zei leider van de duelleerclub? Interessant. Wij hebben vanavond een bijeenkomst. Ten minste, ik hoop dat iedereen de notitie heeft gezien die ik op het prikbord heb gehangen." Je wist het maar nooit. Hij hoopte in ieder geval dat de andere prefects het ding ook hadden opgehangen. "Ga anders straks mee, lijkt me heel interessant om eens een keer tegen iemand anders te duelleren." Hij schoof iets dichter op Elena en dempte zijn stem. "Daarnaast, beiden mijn vrienden zijn op date, dus ik zou het fijn vinden als je meegaat. Als ik alleen ben met mister puffy Guy daar, dan wordt mijn avond echt een marteling." Rafaël wees even grijnzend op Andreas, die verderop aan de tafel zat. Het was niet dat Rafaël echt iets op Andreas tegen had, maar vrienden waren ze nu ook niet echt en hij hoefde niet de hele avond aan te horen dat Justin maar beter niets verkeerd kon doen met Rosalie.

    [ bericht aangepast op 18 feb 2022 - 12:19 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Aleksi Viktor Shikhranov
    Uitkijktoren met Nomad

    Aleksi wist ook wel dat zijn hele houding uitsprak dat hij hier helemaal niet wilde zijn. Hij zag er ook niet naar uit om de enige vriend die hij hier had weg te jagen met leugens, dus hij slaakte een zucht en draaide daarna zijn rug naar Nomad toe om over het terrein uit te kijken. Een ander zou dat misschien asociaal vinden, maar hij geloofde dat Nomad dat wel kon hebben. En anders had ie pech. Hi voelde zich te kwetsbaar om de jongen nu aan te kijken. ‘Ik wilde hier niet heen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    'Hoe kom je hier dan?' vroeg Nomad toch wel een beetje verbaasd. 'Ben je gedwongen?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mavis Keegan

    Ze schudde haar hoofd. Misschien dat Jordyn het meende - haar-kennende waarschijnlijk wel - maar Mavis zou daar niet zo gelukkig van worden. Toch grinnikte ze, want ze kon er vast onderuit komen. 'Wie weet.' Ze hield een aardbei onder de fondue. 'Waarom heb je eigenlijk toegezegd?' vroeg ze toen toch wel ietsje nieuwsgierig. 'Als je niet van romantiek houdt?'

    [ bericht aangepast op 18 feb 2022 - 18:12 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Aleksi Viktor Shikhranov
    Uitkijktoren met Nomad

    Zijn vingers kromden zich om de reling. 'Ja. En ik ben het land uitgezet.' Hardnekkig staarde hij in de verte. Nu hij de woorden hardop uitgesproken had, klonken ze nog definitiever.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jordyn Mariah Kingsley
    Buiten met Mavis


    Nou, dat klonk ook lekker enthousiast. Ze opende het bakje met fruit en prikte een druif aan haar vork, die ze door de chocola haalde. [
          'Ik weet niet eens meer hoe we erop kwamen. Als ik tijdens het feest niet met je zoende, zou Lee een romantische date regelen.'


    Every villain is a hero in his own mind.