• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    Aleksi Natas
    Rafael Beater/Prefect Danique
    Justin Keeper Marjanne
    Andreas Demi

    Jordyn Beater Natas
    Vivienne Demi
    Josephine Demi
    Ivana Natas
    Elena Marjanne
    Ravenclaw

    Nomad Marjanne
    Roman Keeper/Headboy Natas
    Noah Katrijn
    Cole Marjanne
    Jeremy Natas
    Blythe Chaser Marjanne
    Isabella Danique
    Rhae Natas
    Elsie Marjanne
    Slytherin

    Casper Natas
    Mosh Seeker Natas
    Thomas Danique
    Evan Demi

    Prudence Katrijn
    Daphne Natas
    Zoya Head girl Marjanne
    Melody Danique
    Faye Marjanne
    Hufflepuff

    Lee Chaser Natas
    Vinnie Natas
    Feliks Danique
    Sefu Marjanne

    Mavis Beater Marjanne
    Rosalie Danique
    Tilly Marjanne
    Maddie Katrijn
    Novalie Prefect Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Hufflepuff tafel      —       w. Tilly, Faye -> Isabella



    Novalie keek even onzeker om naar haar beste vriendin. Maar als Tilly zei dat het verhaaltje nauwelijks wat voorstelde, dan geloofde ze dat. Opgelucht haalde ze weer adem en keek Faye achterna die haastig wegliep naar haar eigen afdelingstafel. Dat was... ongemakkelijk geweest. Novalie probeerde het ongemak van zich af te schudden, nam afscheid van Tilly en liep een beetje ongemakkelijk naar de Ravenclaw tafel. Isabella was zo erg in het krantje bezig, dat haar zus haar niet eens aan zag komen. Even kneep Novalie onbewust met haar linkerhand, om de plotselinge kramp die erin zat hopelijk te verlichten. "Isa?" vroeg ze aarzelend. Haar zus keek zo fel aan, dat Novalie er even van schrok. "G-gaat het een beetje?" Isabella haar gezicht veranderde in een woedende grimas. Novalie kon ook duidelijk de onderdrukte woede in haar stem horen. "Natuurlijk gaat het, waarom zou het niet gaan?"
          Novalie zuchtte. Ze kende dit maar al te goed van haar zus. Ze wist echter niet goed wat ze nu moest doen, want met Isabella kon het nu twee kanten opgaan. "Rhae, had ik je al voorgesteld aan mijn zusje? Dit is Novalie, Novalie, dit is mijn nieuwe vriendin Rhae." Isa wilde dus doen alsof er niets aan de hand was... Novalie zuchtte even zachtjes, maar schoof toen naast Isabella op de bank. Ze voelde een blos op haar wangen stijgen, toen Isabella haar voorstelde aan een super mooi meisje. Had Isa haar nu een vriendin genoemd? Dat zou wel leuk zijn voor haar, naast Blythe had Isa vrijwel niemand. Ze stak even haar hand uit en schudde die van het meisje tegenover haar. Novalie durfde echter verder niets te zeggen. Ze had geen idee waarover. Daarnaast schrok ze verschrikkelijk van Blythe die opeens opsprong alsof de kat haar gebeten had. Een beetje verward keek Novalie de vriendin van Isabella achter na. Wat had ze gemist?

    [ bericht aangepast op 5 feb 2022 - 14:21 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Roman Keegan
    Grote zaal met Nomad

    ‘Iets over een hopeloze zoektocht naar liefde. Jouw afwijzing, z’n zoen met Casper… En blijkbaar heeft hij ook nog met Elsie gezoend…’ Daar had Roman weinig van meegekregen. ‘Er staat ook nog wat over jou. Dat zijn verklaring wel wat in je heeft aangewakkerd en met een lijstje kandidaten die in aanmerking zouden komen voor je. Rhae, Casper, Aleksi… Valt me mee dat ik er niet tussen sta. Heeft Daphne waarschijnlijk geschreven.’ Hij keek zijn vriend kort aan. ‘Die je geheim… ook min of meer heeft geraden.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lee Williams
    Great Hall met Blythe en Tilly

    ‘Ik heb haar nog niet aan tafel gezien, ik ga zo naar de leerlingenkamer.’ Ze richtte zich tot Tilly, die aan de overkant zat. ‘Loop jij mee? Aangezien ik jullie slaapkamer niet in kan?’
          Andere Hufflepuff-meiden zaten niet meer aan tafel.
          Al eerder deze week had Lee het gevoel gehad dat iets Maddie dwarszat, maar ze had niets willen zeggen. Nu begreep hij wel waarom – blijkbaar had ze zich door Mosh laten verleiden en durfde ze daar niets van te zeggen. Vorig jaar had ze een hevige crush op hem gehad – ondanks dat Lee hem een klootzak vond – en blijkbaar was er toen toch al wat gebeurd.
          ‘Heeft ze de afgelopen nachten eigenlijk wel op haar kamer geslapen?’ vroeg Lee zich af, die haar ook zelden in de ochtend in de leerlingenkamer had gezien.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Daphne Saunders
    Great Hall met Faye


    ‘Natuurlijk werd hij aangevallen door een vleesetende plant,’ reageerde Daphne smalend. ‘Zodra hij ergens mee de aandacht op zichzelf kan vestigen, is hij er als de kippen bij. Je zou beter moeten weten dan je met zo’n aandachtshoer in te laten, Faye.’ Ze wilde iets over Lee’s bloedstatus zeggen, maar dat strookte niet met hetgeen waar ze haar nichtje toe wilde aanzetten. ‘Vanavond laat ik je meedoen met een echte Slytherin-traditie. Misschien dat je dan wat sneller je plek hier vindt.’ Ze glimlachte fijntjes naar het meisje.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vinnie Davies
    Slaapkamer met Feliks


    ‘Veel erger?’
          Vinnies stem klonk zwakjes. Hij kon zich niet echt dingen voorstellen die nog erger waren. Het voelde ook een beetje alsof Feliks vond dat hij zich aanstelde, dat hij zich druk maakte om niets.
          Hij trok zijn knieën op en sloeg zijn armen om zijn benen heen.
          ‘Het i-is geen verzinsel,’ fluisterde hij, zijn gezicht verborgen tegen zijn knieën. ‘H-het is echt gebeurda. M-mosh t-toverde mijn kleding weg, m-m-midden in de zaal. Om-omdat ik iemand wilde helpen die hij be-betastte.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Casper Ainsworth
    Buiten met Aleksi

    ‘Mikhail en Feliks.’
          De eerste naam kwam vreemd over zijn lippen. Hij had al heel lang niet meer aan die jongen gedacht, maar hij kon zijn gezicht nog haarscherp voor zich zien, met die uitdagende grijns en indringende blik. Casper vermoedde dat ie ‘m nu beter te pruimen zou vinden dan tweeënhalf jaar geleden.
          De ogen van Aleksi sperden zich open bij het horen van die namen. Mikhail had zijn interesse in hem nou niet echt onder stoelen en banken gestoken – al had Casper het nooit echt serieus genomen, aangezien hij minstens zoveel interesse in Rosalie had gehad – en over Feliks’ geaardheid was hij ook niet echt geheimzinnig geweest. Hij kon zich niet voorstellen dat het zo’n verrassing voor Aleksi was.
          ‘Van de drakenexcursie,’ zei Aleksi. Zijn gezicht leek wat bleker.
          ‘Jep. Zelden zo’n irritante gast ontmoet.’ Hij trok een mondhoek op.
          Er kwam een scheef lachje om Aleksi’s lippen, waarna hij een blik in de verte wierp. Blijkbaar vond hij dat herkenbaar.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhae Storm
    Great Hall met Isabella en Novalie


    Rhae schudde het meisje de hand. De twee leken niet echt op elkaar, niet qua uitstraling en niet qua uiterlijk. Die Novalie leek haar veel zachter. ‘Leuk je te ontmoeten,’ zei ze met een glimlach, blij dat ze zich even op iets positiefs kon richten na die nare nasmaak van het krantje.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Feliks Hristov
    Gang - Vinnie


    Feliks keek peilend even naar Vinnie. Hij vond het lastig zijn nieuwe vriend - mocht hij hem al zo noemen - te troosten. “D-dat bedoelde ik ook niet,” zei hij ongemakkelijk. De beste leugens of roddels waren gebasseerd op waarheid en hoe het geschreven was, had Feliks het idee dat het inderdaad gebeurd was. “Ik doelde alleen op het laatste gedeelte en hoe ze het opschrijven, dat gebruiken ze om iemand pijn te doen,” zei hij zachtjes met een blos, al had hij daar ook eigenlijk geen verstand van of Vinnie een grote had of niet. Alleen al dat hij zich dat afvroeg, bezorgde hem een nieuwe blos.
          Feliks legde na enige aarzeling toch een hand op Vinnie zijn schouder. “Het is trouwens wel heel Nobel van je, dat je diegene wilde helpen. I-ik weet niet of ik het gedurfd had.” Feliks zond Vinnie een kleine glimlach. “En wie weet wat er gebeurd was als je diegene niet geholpen had.”

    [ bericht aangepast op 5 feb 2022 - 22:33 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vinnie Davies
    Slaapkamer met Feliks


    Vinnie wist zelf ook wel hij niet zo groot geschapen was. Daphne had het ‘schattig’ en ‘lekker klein’ genoemd. De herinnering daaraan liet zijn maag verkrampen. Had zij deze roddel geschreven? Hij wilde echter écht niet hardop aan Feliks toegeven dat er weinig aan gelogen was en focuste zich daarom aan die laatste woorden.
          Wat zou er gebeurd zijn als hij niets had gedaan?
          Waarschijnlijk weinig. Waarschijnlijk had Isabella Mosh gewoon een klap verkocht, net zoals ze nu had gedaan. Toch had Feliks wel een beetje gelijk – want het was best wel moedig geweest. Een hele korte overwinning voor zichzelf.
          ‘Ik h-had het ook nog n-nooit eerder ge-gedaan. Het v-voor iemand opge-genomen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Feliks Hristov
    Slaapkamer - Vinnie


    Feliks voelde een glimlach op zijn gezicht glijden, blij dat Vinnie erop doorging. “Wauw dan vind ik het al helemaal stoer. Die Mosh klinkt als een naar persoon.” Hij dacht even terug aan vanmiddag, waar hij het ook geprobeerd had, maar niet helemaal vlekkeloos ging. “Ik heb vanmiddag geprobeerd het voor Roos op te nemen, maar dat ging ook niet handig. Ze sloegen me een blauw oog,” Feliks wees even grijnzend naar zijn linkeroog. “En ik weet wel dat ik niet veel hielp, want ik deed nogal onhandig. Ik wist niet zo goed wat ik kon doen, maar Lee en Roos waren er blij mee.” Feliks glimlachte naar Vinnie. “Degene die je hielp, was vast ook blij met je hulp.” Dat kon niet anders! Feliks wist van zichzelf dat hij echt super blij was geweest, toen Aleksi hem een keer kwam helpen op Durmstrang. Aleksi leek er echt goed in te zijn, iemand helpen of ervoor opkomen. “Misschien kan de eerste keer gewoon niet goed gaan en moet je dit oefenen. Net zoals spreuken uit een boek.”


    It's never gonna happen, Guys.

    Isabella Fitzgerald
    Ravenclaw tafel met Rhae en Novalie


    Isabella trok even een wenkbrauw op, toen ze haar beste vriendin zag opspringen. Arme Maddie? Blijkbaar had er iets in het krantje gestaan wat Blythe zo schokkend vond dat ze direct in actie kwam. Isabella durfde het krantje echter niet meer te openen. Nu Novalie ineens was gekomen, kon ze dit wel mooi als afleiding gebruiken. Ze wilde het krantje dichtslaan, maar zodra ze de krampachtige greep losliet op haar hand, voelde ze iets warms langs haar huid lopen. Toen ze vanuit haar ooghoeken naar haar vuist op tafel keek, zag ze het bloed tussen haar vingers door lopen. Blijkbaar had ze echt hard geknepen. Vlug pakte Isabella haar servet en drukte die in haar gewonde hand, hopend dat noch Rhae noch Novalie het had gezien. Ze verstopte hem vlug onder de tafel en sloeg het krantje dicht.
          "L-leuk om ook jou te ontmoeten," hoorde Isabella haar zusje zachtjes prevelen. Toen Novalie weer naar haar keek, schonk Isabella haar een vlugge glimlach. "Gaat het echt wel?" vroeg haar zusje bezorgd. Isabella knikte vlug met haar gezicht. "Ja hoor. Het is natuurlijk niet leuk om te lezen, m-maar ik overleef het wel. J-je weet ook wel dat ik dat soort dingen niet doe." Isabella haatte het dat ze stotterde, maar ze had het niet kunnen voorkomen. "Jij staat er vast niet in of wel?" kaatste ze vlug de vraag terug naar haar zusje.


    It's never gonna happen, Guys.

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Hufflepuff tafel      —       w. Isabella en Rhae



    Novalie voelde een enorme blos naar haar wangen stijgen. "J-jawel, maar ik heb het niet gelezen," zei ze met een blos. Ze wilde het ook niet lezen, ook al had Tilly gezegd dat het wel meeviel. Maar ze konden met zulke nare woorden dingen zeggen. "M-maar Tilly zei dat het niet zo erg was," zei ze vlug, toen ze Isabella haar geschrokken gezicht zag. Novalie voelde zich nog roder en roder worden. "H-het gaat over mijn date met Cole." Novalie sprak steeds zachter en Cole zijn naam kwam er zelfs als een fluistering uit. Ze had het puur gezegd, zodat Isabella niet nog eens het krantje zou pakken, maar ze had haar zus nog helemaal niets verteld over wat ze met Cole ging doen. Bewust. Isabella haar ogen vernauwden zich en Novalie voelde even haar moed in haar tenen zakken. Ze zag Isabella achterom kijken, maar Cole zat blijkbaar ver genoeg van hun vandaan. "Je hebt een date?" vroeg ze heel zachtjes met een grijns. "Waarom wist ik dat nog niet?" Novalie voelde een blos op haar wangen ontstaan, maar ze wist absoluut niet wat ze moest antwoorden op haar zus. Ze had er gewoon nog niet over na gedacht om het Isabella te vertellen, ook misschien bang wat ze ervan zou vinden. Isa had niet voor niets een hekel aan vrijwel alle jongens. Ook al leek ze nu niet boos, eerder plagend. "H-het is pas een keer geweest," zei ze zachtjes.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2022 - 12:40 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Isabella Fitzgerald
    Ravenclaw tafel met Rhae en Novalie


    Isabella blikte even grijnzend op Rhae en keek toen terug naar haar zusje. Ze vond Cole een absolute klaploper, maar Isabella was allang blij dat Novalie nu eindelijk een keer Rafaël leek te vergeten. Al werd ze niet veel wijzer van Novalie. "Was het wel leuk?" vroeg ze toch voor de zekerheid. Novalie knikte wel heel gauw met haar gezicht. Isabella kon aan de blos op de wangen aan Novalie zelfs zien hoe leuk was geweest. En dus deed Isabella ontzettend haar best haar mening over de jongen voor zich te houden. Ze wilde het absoluut niet voor Novalie verpesten, al zou ze komende tijd wel een strenger oogje op Cole houden. Ze zou wel even checken of hij het allemaal zo leuk bedoelde. "Nou, dat is toch leuk?"


    It's never gonna happen, Guys.

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Hufflepuff tafel      —       w. Isabella en Rhae



    Novalie haalde een beetje verlegen een hand door haar haren heen. "Vind je?" vroeg ze zachtjes. Ze was ergens bang geweest dat Isabella het meteen af zou keuren, maar dat haar zus het niet deed, luchtte stiekem toch wel op. "Natuurlijk," knikte haar zus haar toe. Dat maakte dat Novalie iets ontspande. "We gaan straks weer samen wandelen," zei ze met een blos op haar wangen. Novalie waagde even een blik op het meisje aan de overkant van de tafel en glimlachte een beetje zenuwachtig. Ze had echt zin in haar date met Cole. Vorige keer was het ook zo leuk geweest en ze hoopte dat het vanavond weer zo zou worden. "Veel plezier dan," hoorde ze Isa zeggen. Het warmde haar iets op en maakte dat ze nog meer zin hierin kreeg. "Wat ga jij vanavond doen?" vroeg ze haar zus. Die keek even naar het blonde meisje aan de overkant. "Geen idee eigenlijk. Hadden jij en Blythe iets verzonnen?" vroeg haar zus aan Rhae aan de andere kant.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2022 - 14:29 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Brenn Watson




    'Nou, iemand op school vind het blijkbaar leuk om studenten door het slijk te halen met vettige roddels.' Hij keek even naar de voorpagine waarna hij zijn blik opnieuw op Ivana richtte. Het viel meteen op dat ze mooie ogen had. 'Vooral de zevende jaars. Maar daar zitten dan ook wel figuren bij die erom vragen.' Hij noemde maar geen namen, uiteindelijk zou ze zelf wel verhalen opvangen. 'Maar, euh, ik heb jou hier nog nooit gezien. Ben jij één van de nieuwelingen?' Dat wist hij natuurlijk al. Ze was in ieder geval een leuke aanwinst.

    [ bericht aangepast op 7 feb 2022 - 8:24 ]