• Beste Qers,

    Allereerst wil ik jullie bedanken voor jullie (jarenlange) trouw en het in leven houden van dit leuke forum. En natuurlijk ProngsPotter in het bijzonder: bedankt voor je hulp de afgelopen dagen om de nodige verbeteringen door te kunnen voeren.

    Opgeloste bugs / doorgevoerde suggesties:
    - "Co-hosting" van forum topics. Je kan nu andere gebruikers het recht geven je topic start post te wijzigen. Vooral handig voor RPGs.
    - De spotlight bevat weer een profielfoto
    - Quiz pagina's hebben door een kleine aanpassing een iets duidelijker zichtbare scheiding tussen de verschillende vragen & antwoorden
    - 'Maak alles gelezen'-knop in de PB inbox
    - User interface verbeteringen. Dit helpt erbij dat jullie makkelijker en sneller dingen kunnen vinden, maar ook dat we meer nieuwe leden mogen verwelkomen
    - Er kunnen opnieuw topics gestart worden met een poll erin
    - Off-topic topics verschijnen nu weer in Actieve Topics feed als je dat wél hebt aangegeven
    - Polls in topics werken terug
    - Users kunnen nu reacties verwijderen op hun lijstjes
    - 10 items in de spotlight ipv 20+
    - Filteren op genre; stories: na één pagina hield alles op
    - Er is een meldknop bij blogs
    - In de categorie "Nieuwe creaties" op de homepage stonden niet de nieuwste creaties
    - Bij 'ontdekt was er soms geen naam bij lijstjes
    - Als je de code [q] gebruikt, maar de user zijn/haar username heeft veranderd, kom je nu wel weer bij dat profiel.
    - Bij het doorklikken naar een topic op het forum / het quoten van het bericht moet je niet langer omhoog scrollen
    - Stories aangemaakt door spambots zijn verwijderd
    - PB's kunnen markeren met een ster en vastpinnen bovenaan je inbox
    - Spotlight doet het ook voor niet-leden
    - Lettersmileys werken nu met een dubbele : (i.e.: :) :D)
    - Filter voor+12 stories bij ontdekt
    - Bancontact toegevoegd als betaaloptie
    - Hoofdstukken ordenen op nieuwste eerst
    - Je eigen antwoord bij polls vetgedrukt

    Daarnaast komen er vanaf nu weer advertenties op de site. Dit is noodzakelijk om de hostingkosten te kunnen blijven betalen. Het in de lucht houden van de site is nou eenmaal niet gratis.

    Mochten jullie gekke advertenties te zien krijgen, laat het dan even weten. Er is gelukkig veel te filteren qua content.

    Suggesties in dit topic:

    - 16+ content beter afschermen (deels al gebeurd)
    - De optie om forum posts te kunnen liken
    - Meldingenoverzicht op het forum (melding bij like, vermelding/tag op het forum, bij quote..)
    - "Laatst gelezen hoofdstuk" en "laatste quiz-uitslag" onderaan de pagina
    - Paaseierenzoektocht terug brengen
    - Templates terug brengen
    - Favicon voor Quizlet
    - Donker/nachtthema voor Q

    [ bericht aangepast door een moderator op 4 jan 2023 - 19:33 ]

    Ik zie een topic wat *BETA* test archiveren heet en als ik er op probeer te klikken krijg ik in een rode balk boven in de foutmelding: Je hebt niet genoeg rechten om dit topic te lezen!


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Ik zie een topic wat *BETA* test archiveren heet en als ik er op probeer te klikken krijg ik in een rode balk boven in de foutmelding: Je hebt niet genoeg rechten om dit topic te lezen!


    Oeps.. nu weg?

    Tips om wat schoonheidsfoutjes op te lossen

    Before:



    Acties:

    .header-row > a { padding: 0.5rem;}
    .header-row > .header-search {padding: 0.5rem;}


    After:




    Before:



    Acties:

    .comment-block > span > a {padding-right:0.5rem;}


    +


    fa fa-flag fa-lg: class text-success toevoegen
    fa fa-trash fa-lg: class text-danger toevoegen
    input[name="send_gb_search"]: class form-control toevoegen


    After:




    Before (let op het kleurgebruik van de linkjes en de spotlight tegenover het Quizlet logo):



    Acties:

    @media (min-width: 992px){
    #header .header-nav-main nav > ul > li > a {color:#447BB6;}
    }
    a {color:#447BB6;}
    html body .tabs .nav-tabs .nav-link, html.dark body .tabs .nav-tabs .nav-link, html body .tabs .nav-tabs .nav-link:hover, html.dark body .tabs .nav-tabs .nav-link:hover {color: #447BB6;}
    .pagination > .active > a, .pagination > .active > span, .pagination > .active > a:hover, .pagination > .active > span:hover, .pagination > .active > a:focus, .pagination > .active > span:focus, .pagination .page-item.active .page-link{background-color:#447BB6!important;}
    html .btn-primary{background-color: #447BB6;}
    .btn-success:active:hover, .btn-success.active:hover, .open > .dropdown-toggle.btn-success:hover, .btn-success:active:focus, .btn-success.active:focus, .open > .dropdown-toggle.btn-success:focus, .btn-success:active.focus, .btn-success.active.focus, .open > .dropdown-toggle.btn-success.focus {background-color: #72B626!important;}


    After:





    Before:



    Acties:

    Bij elk van deze buttons een &nbsp;  plaatsen na de <i class="fa whatever"></i>


    After:

    [ bericht aangepast op 25 jan 2023 - 16:16 ]


    *insert philosophical cringe expression here*

    RJ schreef:
    (...)

    Oeps.. nu weg?


    Ooh shit, niet meer gezien, sorry RJ.


    You were born original, don't die as a copy.

    Nog wat meer tips

    Before:



    Acties:


    .topic li:nth-child(1), .topic li:nth-child(2), .topic li:nth-child(3), .topic li:nth-child(4) {border-top:none;}
    .pagination {margin:0;}


    +

    Na elk van de <i class="fa whatever"></i> een &nbsp; plaatsen


    +




    After:


    *insert philosophical cringe expression here*

    RJ schreef:
    (...)

    Oeps.. nu weg?
    dit topic staat voor mij nog altijd op pagina 3 van actieve topics


    because i knew you, i have been changed for good

    Hey meanwhile, heb je ook een code zodat als je op de pc zit die grote irritante balk niet de helft van het scherm inneemt? Pfff. Dat is zo irritant


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Toreador schreef:
    (...)dit topic staat voor mij nog altijd op pagina 3 van actieve topics
    update omdat ik nu niet via mijn telefoon door q heenga:


    dit is hoe het topic er stiekem staat, en wanneer ik erop klik, gebeurt dit:


    because i knew you, i have been changed for good

    Linkle schreef:
    Hey meanwhile, heb je ook een code zodat als je op de pc zit die grote irritante balk niet de helft van het scherm inneemt? Pfff. Dat is zo irritant

    Hoihoi

    Welke balk bedoel je precies?


    *insert philosophical cringe expression here*

    Meanwhile schreef:
    Nog wat meer tips

    Ik houd me zelf niet bezig met programmeren (want ik kan het ook helemaal niet), maar het is wel doorgegeven aan RJ. :Y) Net zoals de andere vermelde zaken trouwens.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)
    Ik houd me zelf niet bezig met programmeren (want ik kan het ook helemaal niet), maar het is wel doorgegeven aan RJ. :Y) Net zoals de andere vermelde zaken trouwens.

    Ah tof! Ik zal het wel hier posten als ik nog wat makkelijk te fixen dingetjes tegenkom.

    Officieel hoort dit overigens bij het gedeelte 'front-end' van een website, dus niet echt programmeren ('back-end').

    Grappig genoeg ben ik totaal geen front-ender. Maar doordat ik al jaren als website programmeur werk, kan ik inmiddels ook wel omgaan met de front-end hahaha. Hoort er een beetje bij.

    Ik zag dat RJ erg druk is en ook dat er niet zeer actief voor de website ontwikkeld wordt. Mochten jullie/RJ een keertje hulp nodig hebben met front-end danwel back-end probleempjes, let me know.

    [ bericht aangepast op 26 jan 2023 - 22:26 ]


    *insert philosophical cringe expression here*

    Meanwhile schreef:
    (...)
    Hoihoi

    Welke balk bedoel je precies?


    Als je op de pc zit dan heb je die hele bovenste balk van Q die 1/3 van het scherm in neemt kwa ruimte.
    Ik zal morgen een screenshot nemen als je niet snapt wat ik bedoel c:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Linkle schreef:
    (...)

    Als je op de pc zit dan heb je die hele bovenste balk van Q die 1/3 van het scherm in neemt kwa ruimte.
    Ik zal morgen een screenshot nemen als je niet snapt wat ik bedoel c:


    De header met de quicklinks en de spotlight! Ik erger me er zelf ook dood aan. Het neemt echt een hele hoop van je scherm in en ik vind het súperirritant (no_chears)


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Sinds de crash van eerder op de avond is Q weer bugged. Profielen worden niet goed weergegeven (op mobiel, op desktop weer ik niet) en je kunt vanuit de profielen niet bij het menu


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik vroeg me af of er een mogelijkheid zou zijn om (niet-rpg) topics te verbergen voor jezelf?


    Rest in Peace, Son of Gondor