• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar Gates• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen
    •Robin • The pine Tree -> The Alder • Boogschieten
    • Kassander • The Alder • Telepathie

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegd hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkelt tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast door een moderator op 22 okt 2023 - 13:48 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mt


    It's never gonna happen, Guys.

    Mt


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin



    Merrin was haast verbaasd hoe snel Adam hierover terug schrok. Hij stapte naar Adam toe en legde zijn handen op zijn schouders.
          "Rustig maar. Er gebeurt niets. Ik ben bij je. Hier is niemand die je iets aan zou willen doen." Merrin glimlachte kleintjes naar Adam. Misschien had hij dit wel iets onderschat.

    [ bericht aangepast op 12 sep 2023 - 19:54 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    AltAdam
    ———

    Adam snoof. Zolang hij op Experium wás, waren er al mensen die hem iets wilden aandoen. Die hem wilden verdrinken, die hem in een moordenaar veranderden, die zijn vriendje levend verbrandden. Gal brandde in zijn keel en plotseling verlangde hij enorm naar een knuffel van Fox.
          ‘Ik…’ Hij schudde zijn hoofd, kon niet onder woorden brengen wat hij voelde. ‘Ik moet even weg.’
          Merrin bedoelde het allemaal goed, maar Adam was op dit moment niet wie Merrin dacht dat hij was. Hij trok zich los uit Merrins greep, sloot zijn ogen en transporteerde naar Fox’ kamer. Niet dat hij daar vaak was geweest, maar het was duidelijk dat ze híér in elk geval geen kamer deelden.
          Een jongen keek verward op toen hij midden in de kamer verscheen. Het was in elk geval niet Fox, hij had geen idee wie dit wel was.
          ‘Waar – waar is Fox?’
          De jongen haalde zijn schouders op. ‘Die slaapt al weken bij de jullie?’
          Bij jullie? Bij Merrin en hem? – Of nee, natuurlijk bij de Panthers. Maar waar dan? Was hij hier dan een stel met Yrla? Hij sprong nu naar de bovenverdieping van de Panthers, klopte op Yrla’s deur. Niemand deed open. Knipperend tegen de tranen, leunde Adam tegen de deur aan.
          Opeens dacht hij aan zijn iNet en stuurde hij zijn vriend een berichtje.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin



    Merrin knipperde verbaasd naar de plek waar zijn vriendje net nog gestaan had. Hij begreep er absoluut niets van. Was het dan zo erg om dit samen te doen? Dit was wat ze altijd Deden! Wat Adam altijd voor hem had gedaan... Verslagen keek hij naar de plek waar Adam nog net gestaan had, tranen prikkend in zijn ogen. Hij begreep het gewoon niet. Gewoon echt niet.
          Merrin haalde even diep adem en verbeet de tranen. Hij wilde nu niet huilen. Adam was terug, dat was het belangrijkste. Waarschijnlijk was dit wat Adam bedoelde, dat hij de werkelijkheid door elkaar kon halen. Misschien zag hij iets wat Merrin zelf niet zag.
          Ergens wilde Merrin zijn vriend bellen, kijken waar die was en vragen hem terug te komen. Maar het feit dat Adam had gesnoven, alsof hij hem afkeurde, kroop onder zijn huid. Merrin wilde wel helpen, maar hij had geen idee waar Adam nu was en of hij dat in deze staat wilde. Dus hij voelde zich behoorlijk machteloos. En ergens knaagde de angst dat hij weer weg was, eentje die hij heel erg ver in een hoekje probeerde te drukken. Hopelijk zou Adam snel genoeg weer doorhebben dat hij thuis was, zou hij snel weer terug zijn bij hem.
          Zijn blik gleed over het water, al zijn zin om te zwemmen was verdwenen. Hij werd ergens onrustig van het idee dat Adam weer verdwenen was, maar wist ondertussen dat zoeken geen zin had. En misschien was hij ook wel gewoon moe, hij kon die angst Adam kwijt te zijn niet weer aan. Dus liep hij naar zijn tas, berichtte eerst Jester en Onyx met de informatie die hij nu er bij had gekregen, alles. Het kon hem allemaal even niet meer schelen, zolang hij maar zijn vriend terug kreeg, eentje die hij wel herkende. Misschien konden zij met hem praten, hem terug krijgen naar deze werkelijkheid.
          Daarna berichtte hij Azrael, Rai en Cherry om te zien of een van hen iets te doen had. Alledrie waren een enorme steun voor hem geweest afgelopen week, in de tijd dat Adam weg was en op dit moment had hij ineens een enorme behoefte een van hen te zien.

    [ bericht aangepast op 12 sep 2023 - 21:33 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox leunde met zijn rug tegen Kris’ harde borstkas aan terwijl hij een schrijfblok tussen zijn opgetrokken knie en hand geklemd hield. Met de wijsvinger van zijn andere hand volgde hij de naad van Kris’ spijkerbroek voor zo ver zijn arm reikte. Ze waren hun wensen voor hun huwelijk op een rijtje aan het zetten. Wat nog best lastig was, want Kris leek alles wel best te vinden en Fox had duizend-en-één ideeën. Dat Onyx hen misschien naar een andere omgeving kon brengen, gaf opeens onbeperkte opties. En Kris had dan wel gezegd dat Onyx niet wist hoeveel mensen hij kon meenemen, maar hij vertrouwde er wel op dat hij een stuk of tien mensen voor elkaar kon krijgen.
          Hij verplaatste zijn hand naar zijn broekzak toen zijn iNet trilde.
          Hee, waar ben je?
          Fox fronste toen hij het berichtje van Adam zag. Deze kamer was toch de meest logische plek om naartoe te gaan? Of hadden ze vandaag iets afgesproken wat hij zich niet herinnerde? Gisteren had er niet veel alcohol gevloeid op het feestje, dus hij dacht niet dat er gaten in zijn geheugen zaten.
          Op m’n kamer, schreef hij terug.
          Daar was ik net. Maar daar was alleen een jongen die ik niet kende.
          ‘Hè?’
          ‘Wat?’ Hij voelde dat Kris’ spieren zich gelijk spanden.
          ‘Oh, ik geloof dat Adam naar me op zoek is. Maar hij zegt dat hij hier net was en dat er iemand anders was.’
          ‘Bij je andere kamer?’ opperde Kris.
          ‘Maar daar slaap ik al weken niet. Dat weet hij heus wel.’ Er knaagde iets. Had Zebediah zijn vriend te pakken gekregen en probeerde die hem nu naar een plek toe te lokken, zodat hij hem kon meenemen? Hij scrolde door zijn contactenlijst tot hij Merrins naam vond en belde die, met een zenuwachtige knoop in zijn maag.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin



    Merrin was al onderweg naar het Elephants house, toen zijn iNet overging. Hij verwachtte dat het een van de drie zou zijn, maar zag al gauw genoeg dat het Fox was. Om een of andere reden had hij er geen goed voorgevoel bij dat Fox hem nu belde.
          "Hee," begroette hij de jongen aan de andere kant van de lijn zacht.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    'Hé! Ik kreeg net een berichtje van Adam dat ik niet helemaal vertrouw. Is hij bij jou? Ik dacht, misschien is zijn iNet gejat ofzo.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin



    Merrin zuchtte. "Adam is net bij me weggeflitst. Dus lijkt me niet. Volgens mij had hij zijn iNet op zak. Hij is alleen... Niet helemaal zichzelf deze morgen."
          Merrin aarzelde."Wat stond er in het berichtje.

    [ bericht aangepast op 13 sep 2023 - 10:22 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    'Hij stuurde een berichtje waar ik was. Dus ik zei "op mijn kamer", maar hij beweerde dat hij daar al geweest was en dat daar iemand anders was. Maar zelfs als hij naar mijn oude kamer is gegaan - wat ik al vet raar zou vinden - dan zou hij daar Fire moeten aantreffen en hij had het erover dat er een jongen was die hij niet kende. Dus nou ja...' Hij was even stil. 'Ik was bang dat... je weet wel me ergens heen wilde lokken.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin



    Merrin haalde een hand door zijn haren heen bij het horen van Fox woorden. Een grijze pluk viel voor zijn ogen, die hij snel wegveegde. "Adam is niet zichzelf de hele ochtend al. Ik heb het idee dat hij op dit moment denkt dat hij in die andere werkelijkheid bevindt, die andere tijdlijn. Hij wist vanmorgen namelijk ook al niet meer dat hij een gesprek had met zijn mentor. Of was ineens vanuit het niets bang voor water. Dus misschien weet hij ook wel niet meer waar je nu slaapt."
          Merrin zuchtte diep. Als Adam nu echt dacht dat hij in die andere tijdlijn was, dacht hij dan ook dat Fox zijn vriendje was in plaats van hem? Dat idee maakte hem lichtelijk misselijk, ook al wist hij dat hij niets te vrezen had van Fox. Het was gewoon... sneu voor Adam.

    [ bericht aangepast op 13 sep 2023 - 12:01 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    'Oh.' Fox streek door zijn haar. Dat verklaarde niet echt waarom de jongen naar hém op zoek was. Al waren ze daar vast ook vrienden, want hij niet gezegd dat hij Onyx zou hebben laten vermoorden om hem te beschermen ofzo? Fox kon zich niet voorstellen dat hij Zebediah op zo'n manier zou gebruiken, maar goed, Jester en Onyx waren daar ook compleet anders geweest. 'Enig idee waar hij me voor nodig heeft?'

    [ bericht aangepast op 13 sep 2023 - 12:31 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin



    Merrin aarzelde, maar besloot toen gewoon eerlijk te zijn naar zijn vriend. "Wel... Jij was in die andere tijdlijn zijn vriendje, in plaats van ik. Dus ik denk dat hij daarom naar je zoekt." Merrin voelde de tranen langs zijn ogen branden. "Wil je... Wil jij alsjeblieft even voor mij gaan kijken of het een beetje goed met hem gaat, want om een of andere reden heb ik het gevoel dat hij van mij niets moet hebben op het moment." Merrins stem klonk gesmoord en voor hij het wist, rolden toch die tranen over zijn wangen heen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Hè?’ vroeg Fox verward. Hoezo was Adam zijn vriendje? Helemaal onverwacht was het misschien niet, aangezien hij Adam wel leuk had gevonden en ze vast gedatet hadden als Merrin niet in beeld was geweest, maar dan nog begreep hij niet waarom Adam zou denken dat hij nú zijn vriendje was. Die had gewoon zijn herinneringen aan deze tijdlijn gehad, toch, in die week dat hij er was. ‘Eh, ja. Ik vraag wel of hij hierheen komt.’ Hij beet op zijn lip. ‘Kut voor je, Mer. Na die verdwijning. Ik…’ Hij zuchtte. Ik weet hoe het voelt, had hij willen zeggen. Bij Kris’ terugkomst had zijn vriend hem immers ook niet herkend. Maar dat had niet voorkomen dat Kris wel gelijk weer zijn vriend was geweest. ‘Als hij Kris hier ziet, komen vast de juiste herinneringen weer boven.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin



    Merrin glimlachte toch even. Hoewel hij Fox woorden niet helemaal geloofde, vond hij het toch fijn dat zijn vriend een poging deed. Misschien was hij nog wel degene die het nu het meest begreep, want Merrin wist heus wel wat de jongen eigenlijk had willen zeggen. "Bedankt Fox, ik hoop dat dit maar gewoon even een fase is of zoiets. Ik begrijp er ook niet heel veel van, maar misschien kan jij er wat wijzer van worden dan ik."


    It's never gonna happen, Guys.