• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar Gates• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen
    •Robin • The pine Tree -> The Alder • Boogschieten
    • Kassander • The Alder • Telepathie

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegd hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkelt tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast door een moderator op 22 okt 2023 - 13:48 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin



    Merrin wist niet goed hoe hij op Adam moest reageren. De hele middag had hij zich zorgen om de jongen gemaakt en hij had nog nooit zo... heftig op hem gereageerd. Merrin haalde zijn schouders op, verbeet de tranen die omhoog dreigde te komen. "Ik begrijp gewoon niet zo goed wat er gebeurde," zei hij zachtjes.
          Merrin klopte naast hem op bed en nodigde Adam uit om naast hem te gaan zitten. "Is alles weer... een beetje oke?"

    [ bericht aangepast op 8 okt 2023 - 20:24 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    AltAdam
    ———

    Adam ging naast de jongen op het bed zitten, aarzelde heel even en sloeg toen een arm om zijn middel. 'Ik... ik weet ook niet goed wat er gebeurde. Het was net alsof al mijn herinneringen door elkaar geklutst werden. Maar... maar nu heb ik ze weer allemaal op een rijtje.' Hij glimlachte hoopvol naar Merrin. Hij merkte dat de andere Adam onrustig werd, nu hij zo dicht bij zijn vriendje zat. Wat ging er in hem om? Was hij jaloers? Inwendig grinnikte hij. Je kunt er maar beter van genieten. Meer dan een toeschouwer zul je nooit meer zijn. Wees blij dat ik je vriend niet dump en achter een ander ga aanhollen, zoals jij deed.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin



    "Fijn," zei Merrin met een glimlach, ook al was hij nog niet helemaal overtuigd van Adam zijn woorden. Er was gewoon iets... iets totaal anders aan de jongen. Iets wat hem niet lekker zat. Al kon het ook zijn dat hij zich gewoon teveel zorgen maakte en misschien wel dingen overdacht.
          Aarzelend legde Merrin zijn hand op het been van zijn vriendje. "Is... is er nog iets waar ik mee kan helpen?" vroeg hij zacht.


    It's never gonna happen, Guys.

    AltAdam
    ———

    'Nou... Op zich wil ik me best even verliezen...' Hij glimlachte een beetje baldadig, zoals Fox zou hebben gedaan. 'In jou.' Er ging een golf zenuwen door hem heen toen hij naar Merrin toe leunde en hem kuste. Eigenlijk voelde het verkeerd, zo snel na Fox. Maar goed, die had hem toch al niet meer teruggewild. En hier wilde hij hem überhaupt niet. En Merrin was ook leuk, en onwijs knap, en zijn vriendje, blijkbaar.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin



    Merrin wist niet zo goed wat hij moest met die woorden. Het klonk niet echt als.. Adam... Iets van zijn zorgen werd echter weggenomen door Adams lippen en vol overgave kuste hij zijn vriendje terug. Wat had hij dit gemist! Wat had hij zijn vriendje gemist! Het.. het kwam vast wel weer goed. Ook al deed Adam nu vreemd en voelde het niet helemaal lekker, dat kwam misschien ook omdat hij zo lang weg was geweest. Merrin... misschien moest hij ook gewoon even wennen. Was hij nu gewoon te bang dat dingen fout bleven gaan.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Hou alsjeblieft op. Als hij weet dat jij het bent, dan wil hij dit helemaal niet...
          Adam kon de opwinding van de ander - Gollem - voelen. Het feit dat Adam dit níét wilde, maakte dat alleen maar sterker.
          'Ik wilde ook niet dat je mijn relatie verbrak.'
          Maar ik wist helemaal niet dat je er was!
          'Zeur niet zo. Heb je liever dat ik afleiding zoek bij een ander?'
          Een trilling ging door Adam heen en een groot verdriet drong zich aan hem op. Hij maakte zich klein, sloot zich ervoor af.

    [ bericht aangepast op 10 okt 2023 - 14:28 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    AltAdam
    ———

    Merrin was best een goeie zoener. Anders dan Fox. Die was... plagender. Maar Merrin was lief, voorzichtig. En ook dat was leuk. Hij was zo veel kwijtgeraakt, hij kon wel iemand gebruiken die zich om hem bekommerde, die hem zich beter liet voelen. Zijn hand gleed onder Merrins shirt en hij voelde de soepele, warme huid. Zijn lippen verplaatsten zich naar Merrins nek en hij kuste hem daar. 'Kom,' fluisterde hij. 'Laten we alles vergeten van vandaag. Van vorige week.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin



    Merrin ademde scherp in, toen Adam zijn nek zoende. Hij wist niet waarom, maar iets in hem bracht weerzin omhoog. Hij voelde zich ontzettend schuldig direct dat hij dat bij zijn vriendje voelde, maar hij.. hij was gewoon niet in de stemming. Merrin zette zijn handen op Adams borst en duwde hem van zich af, legde hem naast zich neer. Merrin draaide ook op zijn zijn en glimlachte verontschuldigend naar zijn vriendje.
          "Sorry, ik..." Merrin sloeg zijn blik af van Adam. Hij zocht naar woorden waar hij Adam geen pijn mee zou doen, al was zijn afwijzing vast al erg genoeg. "Het spijt me," zei hij nogmaals.


    It's never gonna happen, Guys.

    AltAdam
    ———

    'Wat is er?' vroeg Adam, ietwat argwanend. 'Vind je een ander leuk?'
          Dat kon blijkbaar in één week, dat had de vorige week wel uitgewezen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin



    "S-s-sorry?" vroeg Merrin geschrokken van Adams argwanende toon. "Nee! Nee natuurlijk niet!" Hoe kwam Adam nu ineens weer op die vraag? Er was toch geen twijfel over mogelijk dat hij Adam leuk vond? Het feit dat Adam überhaupt deze vraag aan hem stelde, sneed door zijn lichaam heen. De pijn was ontzettend scherp en liet tranen omhoog komen. Hij had hem gisteren toch verteld hoe erg zijn week zonder hem was geweest, hoe erg hij zijn vriendje had gemist en hoe hij zo niet zichzelf had gevoeld zonder Adam. En dan nu ineens deze vraag? Wat.. wat ging er in Adam zijn hoofd om?
          Opeens stond hij weer vooraan zijn week, terug in het machteloze gevoel dat Adam verdwenen was en hij niet wist waar hij was. Kon.. kon een week Adam zo veranderen? Merrin verlangde naar zijn vriendje van voor de vermissing, degene met wie hij naar de vlindertuin was geweest en met wie hij voor het eerst die geweldige aanrakingen had gedaan. De vrolijke Adam die dingen met hem probeerde en hem vertrouwde, in plaats van wantrouwde. Het.. het was dat hij degene was met de gedaanteverwisseling gave, anders ging hij zich afvragen of iemand hem voor de gek hield.
          Meteen voelde Merrin zich ook schuldig dat hij zich zo voelde. Adam had een verschrikkelijke week gehad, verschrikkelijke dingen meegemaakt. Hij had hem voor iemand anders zien kiezen in een andere tijdlijn, misschien kwam daar deze vraag wel vandaan. Merrin slikte dan ook zo goed mogelijk zijn eigen gevoelens weg, al leken ze aan hem te vreten. Hij wendde zijn gezicht van Adam af. "Ik heb je toch verteld dat zonder jou de wereld heel leeg aanvoelde?" zei hij zacht.


    It's never gonna happen, Guys.

    AltAdam
    ———

    'Maar waarom wil je dan niet intiem zijn? Ik wil juist zo dicht mogelijk bij je zijn. Juist door die leegte.'
          Hoelang waren ze eigenlijk samen in deze tijdlijn? Pas een paar dagen, waren ze nog niet verder gegaan dan zoenen? Wilde Merrin het daarom niet? Tussen Fox en hem was alles heel snel gegaan, maar dat kwam doordat Fox zoveel intiatief nam. Misschien waren ze hier inderdaad voorzichtiger, dus hij keek Merrin onderzoekend aan in een poging de waarheid te achterhalen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin



    ”Ik heb gewoon geen zin?” zei hij zacht, hopend dat die reden genoeg was voor Adam. Hij durfde niet de werkelijke reden te zeggen, bang dat Adam weer boos van hem weg zou lopen. De hele dag had Adam hem genegeerd, boos tegen hem gedaan, nauwelijks gereageerd op zijn aanrakingen en dan wilde hij dat nu opeens… Adam had dan wel sorry gezegd, maar dat maakte niet dat Merrin nu wilde dat hij daar beneden aangeraakt werd of waar dan ook. Hij wilde een knuffel, gewoon dichtbij Adam zijn. Hij was nog te verward door deze nieuwe versie van Adam en zolang hij niet het gevoel had dat zijn vriendje weer helemaal terug was in hun tijdlijn, kon hij het gewoon niet. Of misschien had hij de romantische sfeer gewoon nodig om in de mood te komen, want ze hadden het pas een keer gedaan en Merrin moest toegeven dat hij het nog steeds spannend vond.
          Het was dan ook niet gelogen, hij had echt geen zin door de situatie, maar het echt uitleggen kon Merrin niet. Adam leek te vergeten dat de afgelopen week ook voor Merrin lastig was geweest, dat vandaag geen pretje voor hem was geweest. Ze hadden nog nauwelijks over vandaag gesproken en Merrin kon dat niet zomaar loslaten. “We kunnen ook gewoon knuffelen en lekker tegen elkaar aanliggen toch?” Dan waren ze ook dichtbij elkaar en konden Merrins gevoelens misschien weer even gesust worden. En kon hij ook weer even tot zichzelf komen.

    [ bericht aangepast op 10 okt 2023 - 17:52 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    AltAdam
    ———

    Het was heus niet zo dat hij een hekel had aan knuffelen, maar het was niet waar hij nu behoefte aan had. Hij wilde juist afleiding. Niet denken aan de kutsituatie waarin hij terechtgekomen was. En een beetje naast elkaar liggen hielp niet. ‘Ik wil iets wat me afleidt,’ bromde hij. ‘Iets waardoor ik alles vergeet. En knuffelen helpt niet. Dus weet ik veel, dan ga ik maar naar Rory ofzo. Die leek in elk geval wel blij te zijn om me weer te zien.’
          Lang genoeg had hij in zijn herinneringen gegraven om Rory's woning te kunnen reconstrueren, om hem op te zoeken. De andere Adam was hem nu voor geweest en had ook dát verkloot. Adam wist niet hoe ver terug de ander was gesprongen, het kon hem echter ook niet veel schelen. Hij ging gewoon een week terug, dan kon er ook niet veel mis zijn gegaan. En als dat niet werkte, deed ie gewoon nog een week terug, net zolang tot zij wél samen wat konden opbouwen.

    [ bericht aangepast op 10 okt 2023 - 19:02 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin



    Die leek wel blij me te zien. Adams worden sneden door merg en been. Hij was ook blij geweest zijn vriend terug te zien, meer dan blij zelfs. Hoe… Voor een paar tellen lag Merrin roerloos op bed, niet beseffend wat er zojuist was gebeurd. Was Adam… was hij nu echt… Echt weg?
          Merrin voelde gewoon hoe zijn haren tot het diepst donkerste blauw kleurden. Zijn hart werd verscheurd en er bleef een zeurende pijn achter op zijn borst. De tranen waren er sneller dan het besef. Merrin kroop omhoog en liet zijn gezicht in zijn kussen zakken. Hij schreeuwde het uit in zijn kussen. Hij… hij begreep gewoon niet wat hij fout gedaan had. Hij had Adam juist niet willen verjagen. Had hij dan wel de waarheid moeten vertellen? Of was het dan zo verschrikkelijk dat hij niet wilde? Adam en hij hadden hier zo vaak over gesproken, dat ze rustig aan zouden doen. Waarom… waarom was die grens opeens weg?
          Dan ga ik wel naar Rory. Zou hij nu… zou hij dan… Merrin werd al misselijk bij het idee. En wat als… als hij dat echt deed… betekende dat dan… waren zij dan voorbij? Zomaar? Ineens? Alleen die gedachte liet Merrin nog wanhopiger in elkaar kruipen en het kussen tegen zich aantrekken. Het was vast niet zo. Adam… Adam zei dat alleen om hem te kwetsen. Al begreep hij absoluut niet waarom dat nodig was. Het was niet zo… Adam was niet weg. Hij kon niet weg zijn… kon gewoon niet…

    [ bericht aangepast op 10 okt 2023 - 18:54 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    AltAdam
    ———

    De kamer was leeg. Wat natuurlijk niets hoefde te betekenen. Hij kon wel aan het sporten zijn, ofzo. Deed Rory aan sport? Adam had eigenlijk geen flauw idee. Hij liep een beetje heen en weer door de kleine ruimte terwijl het ongemak groeide.
          Hij was van het Experium-terrein af.
          Zomaar, met één sprong.
          Wat als iemand hem hier zag? Wat als Experium erachter kwam?
          Zijn ademhaling versnelde. Misschien was dit toch niet zo’n goed idee, hij kon beter teruggaan. Iets anders verzinnen. Of…
          Het was net alsof er iemand met hoge snelheid tegen hem aan rende. Hij wankelde zelfs even – en toen was het alsof hij viel en werd alles donker.
          Het duurde een paar tellen voordat hij besefte wat er gebeurd was en hij slaakte een innerlijke kreet. Hij was de controle weer kwijt.


    Every villain is a hero in his own mind.