• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar Gates• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen
    •Robin • The pine Tree -> The Alder • Boogschieten
    • Kassander • The Alder • Telepathie

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegd hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkelt tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast door een moderator op 22 okt 2023 - 13:48 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Adam wist niet zeker wat Gollem gedaan had, hij was pas weer wakker geschud na de tijdsprong. Toen was hij opeens weer in Rory's kamer geweest. Dat betekende dat het met Merrin niet gelopen was zoals hij gehoopt had en dat liet een ijsklomp in zijn binnenste ontstaan. Wat als hij zich aan Merrin had opgedrongen? Wat als Adam nu zíjn nachtmerrie was geworden? Zijn maag verkrampte. Hij klopte aan op de deur en zijn stem trilde toen hij vroeg of hij binnen mocht komen.
          Toen er niet gereageerd werd, deed Adam zachtjes open. Merrin lag op bed, met zijn gezicht in zijn kussen en zijn schouders schokten. Er ging een steek door zijn borstkas en hij voelde de tranen in zijn ogen springen. Ik kan het fiksen. Als Gollem echt iets onvergevelijks heeft gedaan, zorg ik dat ik Merrin hier in het verleden van op de hoogte stel.
          Hij schraapte zijn moed bij elkaar en hurkte naast het bed neer. Zachtjes legde hij een hand op Merrins arm om zijn aandacht te trekken, voor hij weer losliet en hem wat ruimte gaf. 'Merrin... Ik spijt me. Ik - ik weet niet wat hij precies gedaan heeft. Maar ik was het niet. Al sinds - sinds de tijdsprong naar Rory niet.'

    [ bericht aangepast op 10 okt 2023 - 22:26 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin



    Merrin schrok van de plotselinge hand op zijn arm. Met een ruk zat hij overeind, om tot zijn verbazing Adam naast hem te zien zitten. Vlug veegde hij de tranen van zijn wangen, al had Adam ze allang gezien en stopte ze niet. Het holle gevoel zat er nog steeds.
          ”W-wat?” Vroeg Merrin verward. Wat was er nu weer aan de hand? Was Adam dan toch niet.. dat liet voor even een flintertje hoop in hem opleven.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam kauwde op zijn lip. 'Mag ik naast je komen zitten om het je uit te leggen? Ik... ik weet dat degene die net de controle had... iets naars wilde doen. Maar ik weet niet wat er precies gebeurd is. Waarom je nu overstuur bent.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin



    Degene die… Merrin begreep er niets van. Dit moest hij maar toevoegen aan het rijtje rare verwarrende dingen van vandaag. Adam mocht dan terug zijn, maar niets leek daar normaal aan. Het maakte hem zelfs een beetje boos. Adam wist dondersgoed waarom hij overstuur was!
          Merrin wist dan ook niet of hij wel zin had om naar Adam te luisteren. Zijn woorden van net hadden hem zo pijn gedaan dat alleen al naar Adam kijken weer pijn deed. Hij was dan maar kort weggeweest, maar dat hoefde niets te zeggen voor Adam. Hij kon veel langer weg zijn geweest. Waren er dingen gebeurd? Wilde hij daarover praten? Merrin voelde zijn maag samenknijpen. De jongen wendde zijn blik af van zijn vriend. Als die dat nog was… Hij wilde dat soort dingen eigenlijk helemaal niet horen.
          Merrin haalde dan ook zijn schouders op. Hij wist niet of hij wilde dat Adam naast hem kwam zitten. Hij wist niet of hij wilde dat Adam praatte, dan kon hij zich nog even vasthouden aan het wanhopige idee dat er niets gebeurd was.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Merrin zei niets. Wat Gollem ook gedaan had, het was erg. Een paar tranen glipten langs zijn ooghoeken en hij veegde ze vlug weg. Ging die stomme tijdreis er nu ook voor zorgen dat híér alles in het honderd liep?
          Adam nam plaats op het bed, maar met een halve meter tussen hen in.
          ‘Afgelopen vrijdag had ik opeens een stem in mijn hoofd, nadat ik een paniekaanval tijdens een tijdreis had gekregen. Eerst dacht ik dat ik gek werd. Na een tijdje begreep ik dat het de andere Adam was, wiens plek ik had ingenomen. Toen ik gisteren alles herstelde, dacht ik dat hij weg was. Maar vanochtend… bij de tijdsprong… werd hij wakker. Hij… hij zit dus in mijn lichaam.’ Adam pauzeerde even om Merrin de tijd te geven die woorden tot zich te laten doordringen. ‘En hij haat me, want ik heb zijn leven verwoest. Hij zei de gruwelijkste dingen tegen me.’ Zijn lippen begonnen te trillen en hij kneep ze op elkaar. ‘Hij wil mijn leven nu ook verwoesten.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin



    Merrin viel stil. Hij liet de woorden over hem heen spoelen, herhaalde ze in zijn hoofd. De andere Adam. De alternatieve Adam dus. Dat was er anders geweest. Daarom had hij telkens het gevoel gehad dat er iets niet klopte en botste hij zo erg met Adam. Het was niet… Adam, zijn Adam!
          ”Ik wist het,” fluisterde hij zachtjes. Merrin veegde zijn tranen van zijn wangen en keek op naar de jongen die op het bed zat. Alleen al naar hem kijken, deed zijn hart hoopvol opspringen en liet hem haast geloven dat zijn Adam er zat. Maar hij moest het zeker weten.
          ”Dus je bent niet bang voor water of door iemand bijna verdronken?” vroeg hij zacht. Adam schudde zijn hoofd. Het was bijna een opluchting, dat die hele situatie dus blijkbaar met een ander was geweest. Maar het bevestigde nog niet…
          ”Weet je waar Fox slaapt?” vroeg hij vanuit het niets. De ‘andere’ Adam had hem niet kunnen vinden, dus als deze Adam het nu wel weer wist. Een sprankje hoop begon in zijn borst te gloeien.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘In de kamer waar ik eerst sliep, samen met Onyx.’ Plotseling een beetje nerveus, bang dat er schade was aangericht die alleen met heel veel moeite ongedaan kon worden gemaakt, verschoof hij iets. Hij strekte zijn hand naar die van Merrin, legde zijn pink en ringvinger over die van zijn vriend. ‘Het spijt me,’ zei hij en hij boog zijn hoofd. ‘Dat je hier óók nog doorheen moest.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin



    Merrin kreeg opnieuw tranen in zijn ogen, maar dit keer omdat hij zijn vriendje wel zag. Het was echt Adam.
          Toch was er nog één brandende vraag, die gesteld moest worden. “Dus je hebt me niet verlaten voor Rory?” vroeg hij haast hoopvol. Met glimmende ogen keek Merrin naar Adam. Hij hoopte tot het diepst van zijn hart dat Adam nee zou zeggen en dan was alles van vandaag gewoon vergeten en zou hij zijn vriendje - zijn echte vriendje - helemaal plat knuffelen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Nee lieverd, natuurlijk niet. Dat heb ik hem vanochtend verteld, toch? Dat ik met jou ben en wil blijven.’ Nu schoof hij dichter naar zijn vriendje toe, sloeg een arm om hem heen en trok hem tegen zich aan. Zachtjes gaf hij hem een kus op zijn wang. ‘Dus dat vertelde de andere Adam je? Dat hij terug zou gaan naar Rory?’ Merrins houding was genoeg om hem antwoord te geven. ‘Daar ging hij inderdaad heen, maar de kamer was leeg. Ik geloof dat hij toen in paniek raakte en toen kon ik hem weer verdringen.’ Adam beet op zijn lip. ‘Ik ben bang dat het nog wel een paar keer zal gebeuren. Iedere keer als ik een tijdreis maak of in paniek raak.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin



    Merrin was zo ontzettend opgelucht, dit alles. Alles in hem voelde aan dat dit Adam was, zijn Adam, zijn vriendje! Hij trok Adam tegen zich aan, in een haast wanhopige knuffel. Het was hem echt!
          Merrin was zo gelukkig dat hij haast Adams sombere woorden miste. “Dan moeten we gewoon iets verzinnen waardoor hij opgesloten blijft zitten, of verdwijnt. Of weer zichzelf wordt!” Dat laatste vond hij nog het meest mooie idee. Hij trok Adam tegen zich aan. “En nu weet ik het dat het soms kan gebeuren en weet je, zelfs al wist ik het niet, voelde ik al dat er iets niet klopte. Dus hij zal me niet nog een keer zomaar voor de gek kunnen houden.”
          Merrin glimlachte kleintjes naar Adam en legde zijn hoofd op op Adams schouder. “Ik ben blij dat je terug bent.”

    [ bericht aangepast op 11 okt 2023 - 13:20 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Ja… daar ben ik blij om. Dat je wel merkte dat ik het niet was.’ Adam leunde wat meer tegen zijn vriend aan. Hij had het koud. ‘Het voelt net alsof ik in een horrorfilm zit. Wie weet wat hij jou – of iemand anders – straks aandoet.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin



    Merrin trok zijn vriend tegen hem aan. Hij sloeg zijn arm om hem heen. "Gelukkig weten we nu dat dit kan gebeuren. Dus misschien is het ook slim de anderen te vertellen, dan zijn ze in ieder geval op hun hoede, mocht die ander wat geks doen." Merrin haalde een hand door zijn haar. "Jester en Onyx weten ook al dat er iets niet helemaal in de haak is, want ik.. ik had toch wel even mijn zorgen met ze gedeeld."
          Merrin voelde een blos op zijn wangen. Ergens voelde het toch zwak, dat hij naar Jester en Onyx was gerend. Maar de jongens waren er gek genoeg best voor hem geweest, toen Adam er niet was. Dus het was ook niet.. verkeerd ofzo. "Misschien hebben zij wel een idee. Misschien kan Onyx die ander wel in slaap brengen ofzo, zodat hij niet zomaar naar voren komt."


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Heel even voelde Adam een vleugje opluchting, daarna was het alsof er een vlaag vrieskou door hem heen ging. De hatelijke woorden die hij daarna hoorde, benamen hem even de adem en zijn vingers verkrampten om die van Merrin. ‘Hij – hij zegt dat hij je wat aan gaat doen. Als we het anderen vertellen.’ Hij klemde zijn lippen op elkaar. Hij dacht aan Dezi en vroeg zich af of Gollum in zijn geheugen had zitten wroeten. 'Niet dat ik me daardoor wil laten tegenhouden,' zei hij met een zucht. 'Maar... nou ja.' Hij beet op zijn lip en keek zijn vriendje aan. 'We moeten wel voorzichtig zijn. Ik weet echt niet waar hij toe in staat is en hij hoort alles.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin



    Merrin trok een haast verdrietige mondhoek op. Het was gewoon... verdrietig om te horen dat er een andere Adam was die zo... bitter was. "Dat begrijp ik," zei hij zachtjes met een knik. Merrin kneep in Adams hand. "Maar ik ben klaar met bang zijn en als er iets is wat ik geleerd heb, is dat ik dit niet alleen kan. En als hij toch alles hoort, dan hoop ik dat hij begrijpt dat ik zowel jou als hem wil helpen. Hij.. hij is toch een andere versie van jou." Merrin glimlachte kleintjes naar Adam. "Het lijkt me voor jullie beiden verschrikkelijk om een lichaam te delen."

    [ bericht aangepast op 20 okt 2023 - 16:10 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    AltAdam
    ———

    De woorden die Merrin sprak resoneerden in Adams hoofd. Het klonk zo oprecht dat hij zich schaamde voor de hatelijke woorden die hij had gesproken. Plotseling voelde hij zich ontzettend alleen en hunkerde hij naar een knuffel van Merrin. Hij voelde de drang om iets te zeggen, om zijn excuses aan te bieden, maar de andere Adam riep toch nog een hevige bitterheid op. Misschien dat ze samen konden nadenken over een oplossing als hij zelf weer aan het roer stond. Morgen, na de tijdreis waarschijnlijk. Hij trok zich weer iets terug.


    Every villain is a hero in his own mind.