• De stelling van vandaag luidt:
    Roken is een asociale gewoonte

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Dit is mijn signature...

    Virtues schreef:
    Ik reis elke dag met de bus en ik vind het toch zó asociaal als mensen vlak voor je gaan staan met hun sigaret en al die rook gewoon jouw gezicht in laten waaien! Ze lijken totaal niet door te hebben dat ik - in tegenstelling tot hen - géén longziekte wil oplopen.

    Ik vind niet dat roken op zich asociaal is, maar hoe sommige mensen ermee om gaan, dát is asociaal!


    Ik vind het ook echt asociaal van iemand om in de openlucht te roken en die voor de rest van de wereldbevolking bevuilen. Want stel nou dat je er niet aan denkt om even een stapje opzij te doen of vragen of hij een stapje opzij doet.

    Het is echt niet zo alsof rokers bij elke sigaret die ze opsteken kijken hoe de wind staat en kijken welke mensen er te dicht bij je in de buurt komen die potentieel last hebben van je rook. Meestal kijk je of er op dat moment niet iemand staat die er last van heeft of neem je genoeg afstand. En als er daarna mensen komen die kiezen er zelf voor om in je rook te gaan staan .


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik denk dat roken zelf niks zegt over asociaal zijn, alleen hoe je het doet, maar echt asociaal ligt aan de persoon zelf.
    Als je midden in een mensen massa een sigaretje opsteekt en het ook in anderen hun gezichten uitblaast (expres of niet) vind ik je wel asociaal bezig. Maar om iemand asociaal te noemen terwijl hij in de rookzone gaat zitten, of zich op een andere manier afzondert om anderen er geen last mee te bezorgen zal dat echt liggen aan het feit dat jij er naast gaat staan.


    obsessive rage

    Saltzman schreef:
    (...)

    Ik vind het ook echt asociaal van iemand om in de openlucht te roken en die voor de rest van de wereldbevolking bevuilen. Want stel nou dat je er niet aan denkt om even een stapje opzij te doen of vragen of hij een stapje opzij doet.

    Het is echt niet zo alsof rokers bij elke sigaret die ze opsteken kijken hoe de wind staat en kijken welke mensen er te dicht bij je in de buurt komen die potentieel last hebben van je rook. Meestal kijk je of er op dat moment niet iemand staat die er last van heeft of neem je genoeg afstand. En als er daarna mensen komen die kiezen er zelf voor om in je rook te gaan staan .


    Niet iedereen heeft zo'n grote mond om zomaar iets te vragen, en als je er als eerste staat, precies daar waar de bus stopt, of precies daar waar dat de treindeur stopt om op de juiste plek uit te stappen, dan ga ik mij niet verplaatsen. En als er dan nog iemand naast mij een sigaret komt roken, dan kan ik er echt slecht tegen.
    Wanneer je op een perron staat met tien mensen om je heen, dan vind ik het asociaal als je een sigaret op steekt, ja.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    *grabs popcorn*


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Patholoog schreef:
    (...)

    Niet iedereen heeft zo'n grote mond om zomaar iets te vragen, en als je er als eerste staat, precies daar waar de bus stopt, of precies daar waar dat de treindeur stopt om op de juiste plek uit te stappen, dan ga ik mij niet verplaatsen. En als er dan nog iemand naast mij een sigaret komt roken, dan kan ik er echt slecht tegen.
    Wanneer je op een perron staat met tien mensen om je heen, dan vind ik het asociaal als je een sigaret op steekt, ja.


    Als iemand niet uit dat hij/zij ergens last van heeft op een duidelijke manier vind ik ook niet dat je de "schuldige" kwalijk kan nemen dat hij er niks aan doet. En bij trein perons staan er altijd rookpalen waar ze moeten roken en ik zie niet vaak mensen ergens anders roken. En bij bussen als de bus er al staat ga je toch lekker in de bus zitten alvast. En als hij er nog niet staat zou ik lekker op het bankje blijven zitten. Draai het eens om er wordt altijd over rokers geklaagd dat ze asociaal zijn omdat ze op openbare plekken in de openlucht roken, maar er is nog nooit iemand geweest die ik heb zien vragen of ik een stukje op wou schuiven of uit de wind wou gaan staan. Dan vind ik het juist asociaal om stug je mond dicht te houden en je eigen dag te verpesten door je dood te ergeren en vervolgens die ene roker de schuld te geven. Ondanks dat de hele situatie binnen 2 zinnen of stappen opgelost is. Niemand zou je raar aankijken als je het netjes vraagt hoor. Maar als ik me beledigd voelt omdat er iemand in mijn zon gaat staan bijvoorbeeld dan kan die kerel er toch ook niks aan doen als ik er niks van zeg? Dat is gewoon wat ik bedoel met wederzijds respect leven en laten leven. Als je iets netjes vraagt zou je verbaasd zijn hoeveel mensen netjes voor je ergens anders gaan staan.

    Edit overigens vind ik vragen stellen niet voldoen als een grote mond hebben.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 20:25 ]


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Patholoog schreef:
    (...)

    Niet iedereen heeft zo'n grote mond om zomaar iets te vragen, en als je er als eerste staat, precies daar waar de bus stopt, of precies daar waar dat de treindeur stopt om op de juiste plek uit te stappen, dan ga ik mij niet verplaatsen. En als er dan nog iemand naast mij een sigaret komt roken, dan kan ik er echt slecht tegen.
    Wanneer je op een perron staat met tien mensen om je heen, dan vind ik het asociaal als je een sigaret op steekt, ja.
    Grote mond? Vragen of iemand een stapje verder wilt roken heeft niks met een grote mond te maken. En als je zo verlegen bent, ligt het probleem ook bij jezelf.

    Daarbij kun je ALTIJD verplaatsen, je gaat gewoon aan de andere kant van de persoon die rookt staan, de wind komt maar van één richting.

    En op het perron mag je volgens mij niet eens roken. Tenminste het station waar ik altijd kom is dat verboden en hebben ze ook rook zones.


    I live for the applause, you will die for it.

    Rafe schreef:
    (...)Grote mond? Vragen of iemand een stapje verder wilt roken heeft niks met een grote mond te maken. En als je zo verlegen bent, ligt het probleem ook bij jezelf.

    Daarbij kun je ALTIJD verplaatsen, je gaat gewoon aan de andere kant van de persoon die rookt staan, de wind komt maar van één richting.

    En op het perron mag je volgens mij niet eens roken. Tenminste het station waar ik altijd kom is dat verboden en hebben ze ook rook zones.

    Ik wil er ook even op wijzen dat sommige mensen heel grof reageren als je ze vraagt om te stoppen met roken of ergens anders te gaan staan (vooral ouderen hebbeb zoiets van: wat als ik mijn sigaret al niet meer mag roken), en voor een verlegen persoon al ik is dat toch wel afremmend om te vragen om ergens anders te gaan roken.

    Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik blijf de rook ruiken van welke kant de wind ook komt - want soms is er ook niet echt veel wind.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 20:36 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik vind van wel. Aan de ene kant is het natuurlijk ook "sociaal" want mensen roken vaak om sociale redenen. Maar roken is voor niemand echt bevordelijk dus indirect is het altijd wel tenminste een beetje asociaal.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Atrox schreef:
    (...)
    Ik wil er ook even op wijzen dat sommige mensen heel grof reageren als je ze vraagt om te stoppen met roken of ergens anders te gaan staan (vooral ouderen hebbeb zoiets van: wat als ik mijn sigaret al niet meer mag roken), en voor een verlegeb persoon al ik is dat toch wel afremmend om te vragen om ergens anders te gaan roken.

    Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik blijf de rook ruiken van welke kant de wind ook komt - want soms is er ook niet echt veel wind.


    Ja ik vind het ook altijd zo asociaal als mensen na hard gewerkt te hebben in een bus met mensen gaan zitten. Laat ze maar naar huis lopen en eerst douchen. Dat je de rook ruikt betekent niet dat het op dat moment ook schadelijk is voor je. Soms moet je even gewoon met het leven dealen want het is niet altijd rozengeur en maneschijn.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Saltzman schreef:
    (...)

    Ja ik vind het ook altijd zo asociaal als mensen na hard gewerkt te hebben in een bus met mensen gaan zitten. Laat ze maar naar huis lopen en eerst douchen. Dat je de rook ruikt betekent niet dat het op dat moment ook schadelijk is voor je. Soms moet je even gewoon met het leven dealen want het is niet altijd rozengeur en maneschijn.


    Ja oef. Die zweetlucht vind ik minstens zo erg als sigarettenlucht D:


    26 - 02 - '16

    Ik vind gewoon dat mensen echt hárd kunnen huilen om niks.
    Het grootste probleem is hier dus dat je meerookt.

    Ten eerste is dat helemaal niet instant dodelijk schadelijk. Ten tweede als je daar echt zo veel om cared dan stop je ook maar meteen met ooit nog MacDonalds te eten of te frituren of ALLES WAT OOK MAAR EEN BEETJE ONGEZOND IS.

    En ik heb tbh nog nooit een roker vies zien reageren als iemand vraagt of ze ergens anders kunnen roken. Meestal zijn die mensen juist veel socialer dan non-smokers. Je moet er zelf ook wat voor doen: Als jij 't niet fijn vind, kun je ook zelf ergens anders gaan staan.


    I live for the applause, you will die for it.

    Saltzman schreef:
    (...)

    Ja ik vind het ook altijd zo asociaal als mensen na hard gewerkt te hebben in een bus met mensen gaan zitten. Laat ze maar naar huis lopen en eerst douchen. Dat je de rook ruikt betekent niet dat het op dat moment ook schadelijk is voor je. Soms moet je even gewoon met het leven dealen want het is niet altijd rozengeur en maneschijn.
    Hey ja, zal ik ook meteen tegen die oude mannen die s'morgens naast me in de trein komen zitten en naar koffie stinken zeggen dat ze kunnen oprotten? Want blijkbaar is het super asociaal om te stinken.

    Ik vind dit echt niet eens een zinvolle discussie. Mensen kiezen ervoor om te roken, so be it. Het is eerder asociaal dat er steeds meer maatregelen komen voor hen en dat mensen zo op ze neer kijken alsof ze elke dag een moord plegen.


    I live for the applause, you will die for it.

    Rafe schreef:
    Ik vind gewoon dat mensen echt hárd kunnen huilen om niks.
    Het grootste probleem is hier dus dat je meerookt.

    Ten eerste is dat helemaal niet instant dodelijk schadelijk. Ten tweede als je daar echt zo veel om cared dan stop je ook maar meteen met ooit nog MacDonalds te eten of te frituren of ALLES WAT OOK MAAR EEN BEETJE ONGEZOND IS.

    En ik heb tbh nog nooit een roker vies zien reageren als iemand vraagt of ze ergens anders kunnen roken. Meestal zijn die mensen juist veel socialer dan non-smokers. Je moet er zelf ook wat voor doen: Als jij 't niet fijn vind, kun je ook zelf ergens anders gaan staan.


    Precies een gezond leven wordt niet op een zilveren dienblad aangerijkt ... je moet er inderdaad wat voot doen soms.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Op ons kantoor is roken ten strengste verboden.
    Nicotine bevat namelijk een stof die schoonmaakartikelen aantast en de werking hiervan verslechterd.
    Tevens mogen onze uitzendkrachten die particulier worden uitgezonden niet roken mits hier toestemming voor wordt gegeven door de werkvrager.
    Ons beleid is dat roken zeer smerig is en onacceptabel op de arbeidsmarkt.

    Bij Dreft schoonmaakploeg pleiten we voor een rookvrije werkomgeving.

    Rafe schreef:
    Ik vind gewoon dat mensen echt hárd kunnen huilen om niks.
    Het grootste probleem is hier dus dat je meerookt.

    Ten eerste is dat helemaal niet instant dodelijk schadelijk. Ten tweede als je daar echt zo veel om cared dan stop je ook maar meteen met ooit nog MacDonalds te eten of te frituren of ALLES WAT OOK MAAR EEN BEETJE ONGEZOND IS.

    En ik heb tbh nog nooit een roker vies zien reageren als iemand vraagt of ze ergens anders kunnen roken. Meestal zijn die mensen juist veel socialer dan non-smokers. Je moet er zelf ook wat voor doen: Als jij 't niet fijn vind, kun je ook zelf ergens anders gaan staan.


    Sorry, maar er zijn ook mensen met een longaandoening en daar ben ik er een van. Ik MOET er dus rekening mee houden ik care er ook om, maar het maakt mij zelf niet uit hoe ongezond ik eet, ik wil liever niet half dood gaan als ik sigarettenrook binnen krijg. Heb je daar aan gedacht?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.