• De stelling van vandaag luidt:
    Roken is een asociale gewoonte

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Dit is mijn signature...

    Het al dan niet vragen of iemand aan de andere kant van de wind wilt staan , of het roken even zou willen uitstellen wisselt ook van persoon tot persoon. Ik zeg er soms wel wat van en tolereer ik enkel de stank als ik de roker goed ken of als het op een plek is waar ik verwacht dat ik rokers tegen kom (café/ uitgaansleven). (Overigens probeer ik het meestal eerst zelf op te lossen door ergens anders te staan maar soms draait de wind te veel en ben ik enorm overgevoelig.) In Nederland is het nog wel acceptabel om er wat van te zeggen, maar ik kan mij voorstellen dat het in België wordt gezien als een grote bek hebben. Overigens heb je er altijd mensen tussen zitten die erg onbegripvol reageren, ongeacht of je in Nederland of België bent, dus het kan best "eng" zijn om er wat van te zeggen.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ja eh. Ook zijn er dus mensen die vinden dat er plaatjes van rokerslongen op de pakjes moeten komen. Plaats dan ook maar plaatjes van mensen met obesitas op iedere verpakking van McDonald's, KFC weet ik veel.


    26 - 02 - '16

    Eluveitie schreef:
    Ja eh. Ook zijn er dus mensen die vinden dat er plaatjes van rokerslongen op de pakjes moeten komen. Plaats dan ook maar plaatjes van mensen met obesitas op iedere verpakking van McDonald's, KFC weet ik veel.
    :'D Hahaha


    I live for the applause, you will die for it.

    Eluveitie schreef:
    Ja eh. Ook zijn er dus mensen die vinden dat er plaatjes van rokerslongen op de pakjes moeten komen. Plaats dan ook maar plaatjes van mensen met obesitas op iedere verpakking van McDonald's, KFC weet ik veel.


    Want obesitas wordt altijd alleen veroorzaakt door vet eten. Uhhu.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    RichardSHarmon schreef:
    (...)

    Want obesitas wordt altijd alleen veroorzaakt door vet eten. Uhhu.


    Oké, ik zal het even wijzigen. Dichtgeslibde aderen, ook goed.


    26 - 02 - '16

    Persoonlijk vind ik roken ontzettend stinken, slecht voor de gezondheid en erg onprettig. Dit is mijn persoonlijke mening. Als ik in een woonkamer kom van een roker, en die rookt diezelfde middag niet in die kamer, ruik ik het 's avonds op mijn kleren. Dit vind ik onprettig. Als ik op een station sta (in België FYI) en iemand komt naast mij een sigaretje opsteken, vind ik dit onprettig. Nogmaals, dit is mijn persoonlijke mening. Ik vind het een beetje egoïstisch en onnozel om te vragen of die persoon zich kan verplaatsen. Ik ben niet aangelegd om zomaar mensen te gaan aanspreken. Daarom ben ik ook introvert en ben ik kinda social anxious. Dat ben ik. Het kan prima zijn dat jij dat anders vindt of dat je dat anders doet, en dat is vrij prettig voor je. Mijn mening heb ik meermaals neergezet hier, in verschillende vormen, en ik heb geen zin meer om er over te blijven discussieren. Ik heb er respect voor als je zelf rookt, of als je niet rookt, en je hebt er geen problemen mee, maar persoonlijk vind ik het erg onprettig. Er zijn mensen die dat anders vinden, het zij nu eenmaal zo. Dus, bij deze laat ik het hierbij in dit topic. En niet omdat ik me aangevallen voel of iets, enkel omdat ik voel dat ik steeds weer hetzelfde neer zet. Dus, bij deze, mijn mening. Eenmalig, en eenduidig.

    Verder is het wel tof te zien dat dit wat leven in de brouwerij brengt. :Y)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Persoonlijk vind ik roken ontzettend stinken, slecht voor de gezondheid en erg onprettig. Dit is mijn persoonlijke mening. Als ik in een woonkamer kom van een roker, en die rookt diezelfde middag niet in die kamer, ruik ik het 's avonds op mijn kleren. Dit vind ik onprettig. Als ik op een station sta (in België FYI) en iemand komt naast mij een sigaretje opsteken, vind ik dit onprettig. Nogmaals, dit is mijn persoonlijke mening. Ik vind het een beetje egoïstisch en onnozel om te vragen of die persoon zich kan verplaatsen. Ik ben niet aangelegd om zomaar mensen te gaan aanspreken. Daarom ben ik ook introvert en ben ik kinda social anxious. Dat ben ik. Het kan prima zijn dat jij dat anders vindt of dat je dat anders doet, en dat is vrij prettig voor je. Mijn mening heb ik meermaals neergezet hier, in verschillende vormen, en ik heb geen zin meer om er over te blijven discussieren. Ik heb er respect voor als je zelf rookt, of als je niet rookt, en je hebt er geen problemen mee, maar persoonlijk vind ik het erg onprettig. Er zijn mensen die dat anders vinden, het zij nu eenmaal zo. Dus, bij deze laat ik het hierbij in dit topic. En niet omdat ik me aangevallen voel of iets, enkel omdat ik voel dat ik steeds weer hetzelfde neer zet. Dus, bij deze, mijn mening. Eenmalig, en eenduidig.

    Verder is het wel tof te zien dat dit wat leven in de brouwerij brengt. :Y)

    Hete discussie hiero xD Iedereen blijft toch over elkaar heenpraten lijkt het.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Saltzman schreef:
    Ik quote je even en lees niks van verbieden, maar ik zie nog wel een aantal punten waar ik wel op in kan haken.

    (...)

    Hier in dit stuk zeg je eigenlijk dat als je je eigen lichaam beschadigd dat het oneerlijk is dat je ziektekosten even hoog zijn. Hoe zit dit met suicidale mensen, en met mensen die echt klunzig zijn etc. Ik vind dat je gewoon iedereen gelijk moet behandelen. Dat is net zo als iemand slecht te been is extra laten te betalen als hij er toch voor kiest om te lopen. En daarbij je beschadigd andere mensen als je het op een plek doet waar andere mensen zijn? Er zijn in alle horeca gelegenheden of aparte rookruimtes of een compleet rookverbod, zelfs niet op elk terras mag je tegenwoordig nog roken. Als je dan gaat zitten op een van de weinige plekken waar gerookt mag worden vind ik dat je er in dit geval ook gewoon zelf voor kiest om mee te roken. Rokers zijn geen mindere mensen ofzo. Dat is alsof je vroeger leefde en een negeroide persoon zou vragen of hij op een ander bankje wil gaan zitten omdat je er liever niet tegen aan zou kijken. Dat is gewoon discriminatie. Iedereen is gewoon gelijk vind ik en er moet van beide kanten genoeg respect komen. Van de rokers om er rekening mee te houden dat er op sommige (nu al een aardig aantal) plekken niet gerookt mag worden. En als niet roker dat je de rokers ook gewoon in hun waarde laat.


    Ik heb dat niet gezegd. Iedereen heeft recht op medische hulp. Ik zeg dat het eerlijker is om roken te verbieden, zodat men minder geld hoeft uit te geven aan de ziektekosten van rokers. Mensen die klunzig zijn, verwonden zichzelf niet expres. Mensen die suicidaal zijn, hebben daar vaak achterliggende redenen voor. Daar kan ik niet over oordelen, want ik weet er niets van.
    Ik heb nooit gezegd dat mensen die roken meer moeten betalen.

    Je hoeft maar over straat te lopen en je ziet iemand roken. Ik kies er persoonlijk niet voor om bij de rokers te gaan zitten, maar als ik fiets, krijg ik de rook al in mijn gezicht. Of als ik in de rij sta bij een achtbaan, steken de mensen ook vaak sigaretten op. Ik vind dat echt heel erg vervelend en ik zoek ze ook echt niet op.

    De vergelijking met negeroïde personen, vind ik eigenlijk geen goede vergelijking. Hoe mensen daar vroeger mee zijn omgegaan, vind ik afschuwelijk en bovendien kunnen de mensen daar zelf echt niets aan doen.

    Ik respecteer rokers. Ik heb nooit gezegd dat ik dat niet doe. Ik vind alleen dat ze wat meer rekening moeten houden met niet-rokers, omdat zij er echt niet altijd voor kiezen om bij rokers te staan.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 21:03 ]


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Saltzman schreef:
    (...)

    Maar net als jij de vrije keuze hebt om er een hekel aan te hebben, hebben rokers de vrije keuze om te roken waar ze dat ook maar willen mits er geen rookverbod geld. Ik ben zelf zeker van mening dat je rekening met anderen moet houden. Maar dat moet zeker van beide kanten komen. Wederzijds respect!

    Ik ga mensen het roken ook niet ontzeggen, maar ik zeg enkel dat sommigen wel degelijk wat meer rekening mogen houden met hun medemens. Als ik echt last heb van iemand die rookt, dan stap ik opzij en misschien zou ik er iets van zeggen. Sommigen mogen gewoon wel beter om zich heen kijken vóórdat ze 'n peuk opsteken. Ik wil ook niet alle rokers over één kam scheren. Ik heb alleen veel ervaring met de 'asociale' roker en minder met de 'sociale' roker. En ik blijf het DOODZONDE vinden.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Hangt er maar van af hoe de roker zelf is. Zelf zou ik nooit binnen roken of om de vijf minuten een sigaretje opsteken.de enigste reden wanneer ik het echt aso vind is wanneet iemand letterlijk de rook uitblaast of in de buurt rookt van mensen die dat niet willen. Een paar uurtjes zonder sigaret kan makkelijk. Zo niet , eigen probleem.


    Never forget who you are and where you come from

    Mensen die roken hebben daar ook een achterliggende reden voor hoor.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Saltzman schreef:
    Mensen die roken hebben daar ook een achterliggende reden voor hoor.


    Inderdaad. Maar dat betekent niet dat ik het op prijs stel dat mijn pa zijn rook telkens opnieuw in mijn gezicht waait.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Toda schreef:
    (...)

    Inderdaad. Maar dat betekent niet dat ik het op prijs stel dat mijn pa zijn rook telkens opnieuw in mijn gezicht waait.


    Nee maar daar komt het altijd op neer er zijn in meerdere gevallen (ook als het niet over roken gaat) mensen die ergens een probleem van maken en dan verwachten dat het zo vanzelf opgelost wordt.
    Maar ohwee als je er zelf iets aan zou doen hoor.
    Het leven komt je niet zomaar aangewaait.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Saltzman schreef:
    (...)

    Nee maar daar komt het altijd op neer er zijn in meerdere gevallen (ook als het niet over roken gaat) mensen die ergens een probleem van maken en dan verwachten dat het zo vanzelf opgelost wordt.
    Maar ohwee als je er zelf iets aan zou doen hoor.
    Het leven komt je niet zomaar aangewaait.


    De rook wel. (cat) Maar ik snap je punt. Ik stel het gewoon niet zo op prijs. En zelf kan ik er ook vrij weinig aan doen, natuurlijk.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Mee eens.


    --