• De stelling van vandaag luidt:
    Roken is een asociale gewoonte

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Dit is mijn signature...

    'k Heb gewoon wel een grafhekel aan mensen die zonder pardon voor je neus gaan staan en een sigaret opsteken. Evenals mensen die roken op de fiets - stoomlocomotief. Maar da's gewoon omdat ik er echt heel erg slecht tegen kan. :'D


    "I shut my eyes in order to see.'

    Aethelstan schreef:
    'k Heb gewoon wel een grafhekel aan mensen die zonder pardon voor je neus gaan staan en een sigaret opsteken. Evenals mensen die roken op de fiets - stoomlocomotief. Maar da's gewoon omdat ik er echt heel erg slecht tegen kan. :'D


    Mensen die roken op de fiets simpele oplossing fiets er langsheen , mensen die voor je staan te roken kun je gewoon vragen of ze dat ergens anders willen doen en in vele gevallen vinden ze het niet zo erg om de rook uit je gezicht halen zeg maar.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik vind het asociaal. Ten eerste beschadig je anderen met het roken (tenminste, als je het op plekken doet waar ook andere mensen zijn). Ten tweede zijn de ziektenkosten voor rokers ontzettend hoog. Ze hebben veel meer last van hart - en vaatziekten, krijgen vaker problemen met hun longen en zijn veel vatbaarder voor ziektes. Als iedereen zou stoppen met roken, zou de medische zorg zich kunnen richten op mensen die ziek zijn zonder dat ze zelf de oorzaak zijn. Roken is een keuze. Overigens vind ik niet dat mensen die roken niet behandeld mogen worden hoor. Ik ben even goed bevriend met iemand als diegene zou roken, maar ik zou altijd zeggen dat ik het niet vind kunnen.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Saltzman schreef:
    (...)

    Mensen die roken op de fiets simpele oplossing fiets er langsheen , mensen die voor je staan te roken kun je gewoon vragen of ze dat ergens anders willen doen en in vele gevallen vinden ze het niet zo erg om de rook uit je gezicht halen zeg maar.

    Ik blijf er ook niet achter fietsen, nee. Maar daarom mag ik mij er wel aan ergeren. En in het tweede geval loop ik meestal ergens anders heen. Maar ik blijf er een grafhekel aan hebben. :v) Dan zit je ergens lekker... en in veel gevallen wordt het je niet eens in dank afgenomen áls je er wat van zegt. Het is ook gewoon dat ik niet begrijp dat mensen zichzelf vrijwillig zoiets aan doen en ik wil daar ook geen onderdeel van zijn. n-n

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 16:24 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Aethelstan schreef:
    (...)
    Ik blijf er ook niet achter fietsen, nee. Maar daarom mag ik mij er wel aan ergeren. En in het tweede geval loop ik meestal ergens anders heen. Maar ik blijf er een grafhekel aan hebben. :v) Dan zit je ergens lekker... en in veel gevallen wordt het je niet eens in dank afgenomen áls je er wat van zegt. Het is ook gewoon dat ik niet begrijp dat mensen zichzelf vrijwillig zoiets aan doen en ik wil daar ook geen onderdeel van zijn. n-n


    Maar net als jij de vrije keuze hebt om er een hekel aan te hebben, hebben rokers de vrije keuze om te roken waar ze dat ook maar willen mits er geen rookverbod geld. Ik ben zelf zeker van mening dat je rekening met anderen moet houden. Maar dat moet zeker van beide kanten komen. Wederzijds respect!


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Page394 schreef:
    Ik vind het asociaal. Ten eerste beschadig je anderen met het roken (tenminste, als je het op plekken doet waar ook andere mensen zijn). Ten tweede zijn de ziektenkosten voor rokers ontzettend hoog. Ze hebben veel meer last van hart - en vaatziekten, krijgen vaker problemen met hun longen en zijn veel vatbaarder voor ziektes. Als iedereen zou stoppen met roken, zou de medische zorg zich kunnen richten op mensen die ziek zijn zonder dat ze zelf de oorzaak zijn. Roken is een keuze. Overigens vind ik niet dat mensen die roken niet behandeld mogen worden hoor. Ik ben even goed bevriend met iemand als diegene zou roken, maar ik zou altijd zeggen dat ik het niet vind kunnen.


    Mensen een behandeling ontzeggen omdat ze bepaalde keuzes maken in hun leven, dát is pas asociaal.


    26 - 02 - '16

    Eluveitie schreef:
    (...)

    Mensen een behandeling ontzeggen omdat ze bepaalde keuzes maken in hun leven, dát is pas asociaal.


    Van de ene kant, is er niet al iets dat rokers langer moeten wachten op een long? Of daarna moeten stoppen?
    Van de andere kant, als je van een dak af springt voor de lol, is het ook je keuze, en word je toch geholpen. Ik vind die ziekte die rokers krijgen door hun roken straf genoeg.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    opzich niet, maar als niet-rokers er last van hebben wel. Ik haat rokers, ik moet er altijd zo van hoesten (N)


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Patholoog schreef:
    (...)

    Van de ene kant, is er niet al iets dat rokers langer moeten wachten op een long? Of daarna moeten stoppen?
    Van de andere kant, als je van een dak af springt voor de lol, is het ook je keuze, en word je toch geholpen. Ik vind die ziekte die rokers krijgen door hun roken straf genoeg.


    Die ziekte waar je het over hebt krijg je niet door roken, roken vergroot die kans, net als uitlaatgassen , drijfgassen enzovoort. Mijn hele famillie aan mijn vaders kant heeft longkanker gehad doordat ze in de textiel hebben gewerkt. Ik vind dit gewoon net zo bot als dat je zegt mensen die obesitas hebben hebben al straf genoeg. Omdat je nooit weet dat het ook daadwerkelijk bij het eten weg komt (of in dit geval het roken).

    Ik vind het sowieso al fout dat je het als straf neerzet.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ja en nee, hangt helemaal af van hoe de persoon zich erbij gedraagt. Als je midden tussen mensen, zelfs al is het buiten, gaat roken vind ik het best asociaal ja, maar als je je afzondert en er duidelijk rekening mee probeert te houden om niemand te hinderen, vind ik het niet asociaal. Ik vind het niet de beste gewoonte, maar het is niet persé asociaal


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Eluveitie schreef:
    (...)

    Mensen een behandeling ontzeggen omdat ze bepaalde keuzes maken in hun leven, dát is pas asociaal.


    Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Je zegt het zelf. Ze maken een keuze. Als iemand begint met roken, is dat zijn of haar keuze. Ik weet zeker dat rokers zich bewust zijn van de gevolgen van roken en ik hoop dat ze de gevolgen opwegen tegen het roken zelf.

    Ik zeg overigens niet dat rokers niet behandeld mogen worden, maar dat het een stuk eerlijker voor de andere zieken als het roken verboden zou worden.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Page394 schreef:
    (...)

    Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Je zegt het zelf. Ze maken een keuze. Als iemand begint met roken, is dat zijn of haar keuze. Ik weet zeker dat rokers zich bewust zijn van de gevolgen van roken en ik hoop dat ze de gevolgen opwegen tegen het roken zelf.

    Ik zeg overigens niet dat rokers niet behandeld mogen worden, maar dat het een stuk eerlijker voor de andere zieken als het roken verboden zou worden.



    Wat heeft het verbieden van roken hier nou mee te maken dan?


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Saltzman schreef:
    (...)


    Wat heeft het verbieden van roken hier nou mee te maken dan?


    Dat was deel van mijn vorige post en wat ik nu weer benadruk.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 19:53 ]


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ik reis elke dag met de bus en ik vind het toch zó asociaal als mensen vlak voor je gaan staan met hun sigaret en al die rook gewoon jouw gezicht in laten waaien! Ze lijken totaal niet door te hebben dat ik - in tegenstelling tot hen - géén longziekte wil oplopen.

    Ik vind niet dat roken op zich asociaal is, maar hoe sommige mensen ermee om gaan, dát is asociaal!


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ik quote je even en lees niks van verbieden, maar ik zie nog wel een aantal punten waar ik wel op in kan haken.

    Page394 schreef:
    Ik vind het asociaal. Ten eerste beschadig je anderen met het roken (tenminste, als je het op plekken doet waar ook andere mensen zijn). Ten tweede zijn de ziektenkosten voor rokers ontzettend hoog. Ze hebben veel meer last van hart - en vaatziekten, krijgen vaker problemen met hun longen en zijn veel vatbaarder voor ziektes. Als iedereen zou stoppen met roken, zou de medische zorg zich kunnen richten op mensen die ziek zijn zonder dat ze zelf de oorzaak zijn. Roken is een keuze. Overigens vind ik niet dat mensen die roken niet behandeld mogen worden hoor. Ik ben even goed bevriend met iemand als diegene zou roken, maar ik zou altijd zeggen dat ik het niet vind kunnen.


    Hier in dit stuk zeg je eigenlijk dat als je je eigen lichaam beschadigd dat het oneerlijk is dat je ziektekosten even hoog zijn. Hoe zit dit met suicidale mensen, en met mensen die echt klunzig zijn etc. Ik vind dat je gewoon iedereen gelijk moet behandelen. Dat is net zo als iemand slecht te been is extra laten te betalen als hij er toch voor kiest om te lopen. En daarbij je beschadigd andere mensen als je het op een plek doet waar andere mensen zijn? Er zijn in alle horeca gelegenheden of aparte rookruimtes of een compleet rookverbod, zelfs niet op elk terras mag je tegenwoordig nog roken. Als je dan gaat zitten op een van de weinige plekken waar gerookt mag worden vind ik dat je er in dit geval ook gewoon zelf voor kiest om mee te roken. Rokers zijn geen mindere mensen ofzo. Dat is alsof je vroeger leefde en een negeroide persoon zou vragen of hij op een ander bankje wil gaan zitten omdat je er liever niet tegen aan zou kijken. Dat is gewoon discriminatie. Iedereen is gewoon gelijk vind ik en er moet van beide kanten genoeg respect komen. Van de rokers om er rekening mee te houden dat er op sommige (nu al een aardig aantal) plekken niet gerookt mag worden. En als niet roker dat je de rokers ook gewoon in hun waarde laat.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.