• De stelling van vandaag luidt:
    Roken is een asociale gewoonte

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Dit is mijn signature...

    Volgens mij zijn rokers gewoon mensen en hebben zij dus de keuze om asociaal te zijn of niet. Ik rook zelf sporadisch op feestjes, en ik check altijd of de mensen in mijn omgeving het vervelend vinden. Ik rook niet binnen, niet in de buurt van kinderen of mensen die er last van hebben. Als ik buiten sta, zorg ik dat ik ergens sta waar niemand anders dan de rokers mijn rook meemaken. Daarnaast ga ik nooit in m'n eentje roken want dat is ongezellig.
    Natuurlijk heb je rokers die dit niet doen, en die doen waar ze zin in hebben, net zoals dat je asociale drinkers/muziekluisteraars/etc hebt.
    Het is een beetje te makkelijk in mijn ogen om alle rokers over een kam te scheren.

    [ bericht aangepast op 5 juni 2016 - 23:41 ]


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Rokers zijn vaak juist heel sociaal, tijdens uitgaan vergaderingen meetings festivals begint het eerste gesprek vaak met heb je een vuurtje. Het is gewoon een makkelijke ijsbreker. Niet dat ik daarom rook, maar ik moet zelf toegeven dat het vaak wel werkt.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik ken mensen die het doen. Het is geen asociale gewoonte zolang je het niet midden tussen de mensen doet, het blijft toch je eigen keuze.

    Ja, ik vind van wel. Ten eerste zorg je voor schade aan jezelf en iedereen die om je heen staat als je rookt, en oke, misschien helpt het wel als je ergens anders gaat staan. Maar dat ga je ook niet iedere sigaret doen. Ten tweede, als je dan op een feest bent, en je gaat roken, maar je gaat apart staan, dan ben je ook weer asociaal bezig, in de letterlijke zin. Ten derde gooien een aantal rokers gewoon hun sigareten op de grond en boeit het hen niet dat dat vervuiling is van de straat en alles. Dus ja, ik vind van wel, maar je moet het zelf weten als je zo wilt zijn.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Idee voor nieuwe stelling: wietrokers zijn erger dan tabakrokers.


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

    Roken zelf is niet asociaal, maar de roker daarentegen kan het asociaal maken. Ik vind het prima als mensen roken - ik ken er genoeg - maar ze moeten er van bewust zijn dat niet iedereen in die lucht kan en/of wilt zitten.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Storiefan schreef:
    Idee voor nieuwe stelling: wietrokers zijn erger dan tabakrokers.


    Wiet ruikt tenminste lekker :')


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Er is ook zoiets als leven en laten leven, veel mensen willen rokers uit het straatbeeld hebben omdat het onaangenaam is om naar te kijken. Maar als ik in een park zit op het grasveld en ik steek een sigaret op, vervolgens zou er een gezin naast mij gaan zitten en vragen of ik ergens anders wil gaan roken, dan zou ik toch echt stug blijven zitten. Het is iedereens goed recht om op zijn eigen manier in het straatbeeld voor te komen, en als dit iemand niet aanstaat moet je het niet opzoeken. Aan de andere kant ben ik wel iemand die zelf niet naar kinderen toe loop of als er een kind langs loopt wel weg loop als ik rook. Maar ik kan er erg slecht tegen dat rokers vaak worden gezien als de minderen. Ik bedoel het is dan wel een ongezonde gewoonte, maar die keuze maak je wel zelf. Terwijl mensen die drinken nog ongezonder bezig zijn.

    In iedergeval een leuk idee voor de volgende stelling: Alchohol drinken is slechter dan wiet roken. (Ietwat een meer volwassen onderwerp maar ik denk dat er zeker een mooie discussie uit zal voortvloeien).


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Saltzman schreef:
    Er is ook zoiets als leven en laten leven, veel mensen willen rokers uit het straatbeeld hebben omdat het onaangenaam is om naar te kijken. Maar als ik in een park zit op het grasveld en ik steek een sigaret op, vervolgens zou er een gezin naast mij gaan zitten en vragen of ik ergens anders wil gaan roken, dan zou ik toch echt stug blijven zitten. Het is iedereens goed recht om op zijn eigen manier in het straatbeeld voor te komen, en als dit iemand niet aanstaat moet je het niet opzoeken. Aan de andere kant ben ik wel iemand die zelf niet naar kinderen toe loop of als er een kind langs loopt wel weg loop als ik rook. Maar ik kan er erg slecht tegen dat rokers vaak worden gezien als de minderen. Ik bedoel het is dan wel een ongezonde gewoonte, maar die keuze maak je wel zelf. Terwijl mensen die drinken nog ongezonder bezig zijn.

    In iedergeval een leuk idee voor de volgende stelling: Alchohol drinken is slechter dan wiet roken. (Ietwat een meer volwassen onderwerp maar ik denk dat er zeker een mooie discussie uit zal voortvloeien).


    Ja, inderdaad. Toen ik nog niet rookte vond ik jankende kinderen met gefrustreerde moeders vervelender om naar te kijken dan rokers :W
    Wat een gezeik ehh.


    26 - 02 - '16

    Nee.
    En als je dat wel vindt, ben je naar mijn mening zelf gewoon een asshole :')
    En ik rook niet eens


    I live for the applause, you will die for it.

    Storiefan schreef:
    Idee voor nieuwe stelling: wietrokers zijn erger dan tabakrokers.
    Vind ik een goeie stelling, maar niet voor Quizlet. De meeste zijn nog nooit in aanraking gekomen met drugs of lezen/weten er helemaal niks over en denken er al alles vanaf te weten en dat het puur en puur slecht is. Terwijl dat niet zo is.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 14:32 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Saltzman schreef:
    Er is ook zoiets als leven en laten leven, veel mensen willen rokers uit het straatbeeld hebben omdat het onaangenaam is om naar te kijken. Maar als ik in een park zit op het grasveld en ik steek een sigaret op, vervolgens zou er een gezin naast mij gaan zitten en vragen of ik ergens anders wil gaan roken, dan zou ik toch echt stug blijven zitten. Het is iedereens goed recht om op zijn eigen manier in het straatbeeld voor te komen, en als dit iemand niet aanstaat moet je het niet opzoeken. Aan de andere kant ben ik wel iemand die zelf niet naar kinderen toe loop of als er een kind langs loopt wel weg loop als ik rook. Maar ik kan er erg slecht tegen dat rokers vaak worden gezien als de minderen. Ik bedoel het is dan wel een ongezonde gewoonte, maar die keuze maak je wel zelf. Terwijl mensen die drinken nog ongezonder bezig zijn.

    In iedergeval een leuk idee voor de volgende stelling: Alchohol drinken is slechter dan wiet roken. (Ietwat een meer volwassen onderwerp maar ik denk dat er zeker een mooie discussie uit zal voortvloeien).

    Maar met roken stoor je andere mensen en "dwing" je ze om mee te roken omdat ze in jouw lucht staan, terwijl met alcohol drinken je alleen jezelf hebt... ik vind rokers heel vervelend op bijvoorbeeld terrasjes, omdat het gewoon vies is en je de rook ook inademt. Met alcohol heb jij er tenminste geen last van.

    Ook nog een stelling dus, "alcohol in het openbaar is beter dan roken in het openbaar".


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Maar met roken stoor je andere mensen en "dwing" je ze om mee te roken omdat ze in jouw lucht staan, terwijl met alcohol drinken je alleen jezelf hebt... ik vind rokers heel vervelend op bijvoorbeeld terrasjes, omdat het gewoon vies is en je de rook ook inademt. Met alcohol heb jij er tenminste geen last van.

    Ook nog een stelling dus, "alcohol in het openbaar is beter dan roken in het openbaar".


    Met alle respect, maar rokers - als ik vanuit eigen perspectief spreek - gaan meestal wel apart staan. Hoezo dwing ik dan mensen mijn lucht in te ademen? Als ze dat niet willen kunnen zij ook gewoon weggaan. Dat irritante gezucht en neppe hoesten vind ik duizend keer asocialer dan gewoon even weglopen :W


    26 - 02 - '16

    Eluveitie schreef:
    (...)

    Met alle respect, maar rokers - als ik vanuit eigen perspectief spreek - gaan meestal wel apart staan. Hoezo dwing ik dan mensen mijn lucht in te ademen? Als ze dat niet willen kunnen zij ook gewoon weggaan. Dat irritante gezucht en neppe hoesten vind ik duizend keer asocialer dan gewoon even weglopen :W
    Hahahaha, dit.


    I live for the applause, you will die for it.

    Eledhel schreef:
    (...)
    Maar met roken stoor je andere mensen en "dwing" je ze om mee te roken omdat ze in jouw lucht staan, terwijl met alcohol drinken je alleen jezelf hebt... ik vind rokers heel vervelend op bijvoorbeeld terrasjes, omdat het gewoon vies is en je de rook ook inademt. Met alcohol heb jij er tenminste geen last van.

    Ook nog een stelling dus, "alcohol in het openbaar is beter dan roken in het openbaar".


    Je dwingt niemand om in die lucht te zitten het is niet alsof je ze aan een paal vast bind en alle rook in hun gezicht blaast, we zijn tegenwoordig al zo afgezonderd van de niet rokers dat dit al niet meer echt aan de orde is . Buiten waait de rook snel genoeg weg om mensen niet tot last te zijn, en binnen zijn er speciale kamers gemaakt waar wij als rokers moeten staan. (Een hele bevolkingsgroep afzonderen van de rest van de bevolking talk about asociaal xD) Anyhoe je kiest er zelf voor om op een terras te zitten waar gerookt mag worden, er zijn al zoveel plekken waar er niet gerookt mag worden ga daar dan ook gewoon heen als het je niet aanstaat. Ze zijn serieus al bezig met een nieuwe wetgeving dat er buiten helemaal niet meer gerookt mag worden, dat je zelfs in je tuin of op je balkon niet meer mag roken. Dat is toch te zot voor woorden? En dan zijn rokers asociaal, nou ik ken geen enkele roker die andere mensen zo zwaar wil benadelen hoor.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.