• Een groep jongeren (16 – 24 jaar), die voor hun beroep schrijven, worden bij elkaar gezet in één huis. Er zijn camera’s in het huis geplaatst, het kan 24/7 online worden gevolgd. Het groepje krijgt de hele dag de kans om te schrijven, maar er is per week één challenge. De bewoners moeten dan bijvoorbeeld binnen drie uur iets schrijven. Ze hebben geen televisie in huis, maar wel per dag twee uur internet.
    Elke bewoner heeft een eigen werkkamer, die 24/7 beschikbaar is. De slaapkamer delen ze, net als de keuken, woonkamer en badkamer. Ook is er een kleine opslagkamer voor papier, blocnotes, pennen, potloden en al dat soort bureauartikelen. Voor de songwriters staan er in de werkkamers verschillende instrumenten.


    One Direction bestaat wel



    Personage
    Jongens

    Harry Styles - songwriter - Slade
    Liam Payne - songwriter - Purrfect
    Louis Tomlinson - songwriter - Realist
    Niall Horan - songwriter - kusjeAxel
    Zayn Malik - songwriter - cionegreen
    Logan Lerman - scriptwriter/acteur - Jaye
    Nathaniel Henry Beaufort - songwriter* - Delevingne
    Edward Kye Rodriquez - scriptwriter/acteur - Mygash
    Douglas Booth - songwriter/acteur - Realist

    Meisjes
    Mackenzie Lou Arretez - schrijfster/journalist - Curlies
    Abigail Irene Ellison- songwriter * - xClove
    Penelope Charlotte Stone - scriptwriter/actrice * - Pebble
    Olivia Greenwald - schrijfster * - TheSeasons

    * mag een beroemd persoon zijn

    Regels:
    - Géén oneliners. Probeer een stukje van ongeveer vijf regels te schrijven.
    - Maximaal tweepersonages per persoon, maar dan wel 1 jongen en 1 meisje. Geen andere combinaties
    - Reserveren mag
    - Probeer zo weinig off-topic te gaan. Als je wel off-topic gaat, zet het tussen haakjes; ( ), { } of [ ].
    - Meld het even als je voor minimaal vijf dagen niet kunt reageren.
    - Bij vragen kan er contact op worden genomen met mij, het liefst via privébericht.

    nieuwe foto nodig van het huis, de link deed het niet meer!
    Als je ideeën hebt over hoe de kamers er uit zien, stuur een foto! (:

    [ bericht aangepast op 12 dec 2012 - 21:40 ]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Liam James Payne

    Ik moest lachen om Penelope. 'Geen zorgen, ik bepaal niet over je. Al blijf je de hele nacht op, vind ik het goed' lachte ik. 'Kan ik je helpen? En trouwens, ik heb toch alleen maar nachtmerries dus eigenlijk bedankt dat je me hebt wakker gemaakt' Ik grijnsde naar haar en keek even naar de deken waar Louis en Harry onder lagen. 'Oh gód. Ik wil niet weten wat ze hebben gedaan' mompelde ik. 'Het spijt me van Harry, maar ach. Iedereen leeft in zijn eigen wereld' Ik praatte even verder, omdat ik wist dat Penelope Harry leuk vond.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Harry Styles.
    Louis plaatste zijn hoofd in mijn nek en ik glimlach even. 'You're special Hazza.' Mompelt hij, waarna ik een kusje in mijn nek voel. Ik sla mijn armen om Louis heen en nestel me zo dicht mogelijk tegen hem aan. 'You too, boobear.'


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Louis William Tomlinson

    'You too, boobear.' Ik glimlach. 'I'm tired.' Mompel ik. 'Please sleep here right next to me Hazza.' Mompel ik en trek de deken over ons heen. Zo kon hij niet weg en moest hij wel bij me blijven.

    [@pebble ik weet niet hoe ik moet beginnen [a] ]

    Penelope Charlotte Stone.
    Een glimlach vormde om mijn lippen toen Liam zei dat het niet erg was. Hij was zo'n persoon waar iedereen zich op zijn gemak bij voelde. Iedereen vond hem automatisch aardig, wat hij ook deed of zei. 'Kan ik je helpen? En trouwens, ik heb toch alleen maar nachtmerries dus eigenlijk bedankt dat je me hebt wakker gemaakt.' Hij grijnsde naar me, waardoor ik automatisch terug grijnsde. 'Nou, graag gedaan dan,' antwoordde ik, waarna ik zacht lachte. 'Maar ik wilde eigenlijk gaan douchen. Kan je me laten zien hoe die werkt?' Ik had altijd de grootste problemen met het uitvinden hoe een douche werkte, want ik wist alleen hoe de douche werkte bij mij thuis, bij mijn ouders thuis en bij mijn beste vriendin. Ik zag Liam's blik even langs het bed gaan waar Louis en Harry lagen en zijn blik werd gelijk anders. 'Oh gód. Ik wil niet weten wat ze hebben gedaan' mompelde hij. 'Het spijt me van Harry, maar ach. Iedereen leeft in zijn eigen wereld.' Ik knikte zacht en haalde mijn schouders licht op. 'Tja, er is niets aan te doen,' mompelde ik. 'Ik kan hem niet dwingen van me te houden en daarbij, ik ben het gewent, de afwijzingen, het overkomt me vaker.' Ik zuchtte zacht toen ik eraan terug dacht. Ik had nog maar twee vriendjes gehad, die me allebei gedumpt hadden. Daarnaast had ik nog een paar keren een crush gehad op wat jongens, die me ook alleen maar afwezen. Ik had nou niet bepaald geluk in de liefde.


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    Realist schreef:
    [@pebble ik weet niet hoe ik moet beginnen [a] ]


    [ Hij zou haastig het huis binnen kunnen komen met de verontschuldiging dat hij verdwaald was geweest omdat zijn taxichauffeur nieuw was en niet goed Engels sprak? >.< Dat zou wel echt grappig zijn.]


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    Douglas Booth

    Ik haal een hand door mijn door de war zittende haar en loop het huis binnen. Ik had nog wat dingen moeten bespreken met de regiseur voor mijn nieuwe film en daardoor had ik mijn vliegtuig gemist. Ik loop met mijn koffer de trap op. Iemand had me al gebelt om uit te leggen hoe de kamer verdeling in elkaar zat.

    Liam James Payne

    'Ach ja. Op ieder potje past een dekseltje. Jij bent ook niet bepaald de enige. Mijn liefdesleven is haast uitgestorven' grinnikte ik. Het was een wonder dat ik nu zo vrolijk kon zijn. 'Ik zet de douche wel aan' knikte ik naar haar en ik liep naar de badkamer, waar ik alles wat omgegooid was even rechtzette en de douche aanzette. Daarna raapte ik een paar kleren van de grond en zuchtte diep. We waren hier pas een paar uur en ik wist gewoon dat binnen de kortste keren het hier een rommel werd. En wie moest alles opruimen? Precies ja. Eén van de nadelen van mentaal de oudste zijn. Ik zette een wasmand neer en gooide daar de kleren in, zodat tenminste elke twee dagen de was gedaan kon worden. Ik liep weer terug naar Penelope en glimlachte naar haar. 'De douche staat aan. Eerst de linkerknop helemaal omdraaien en daarna de rechterknop. Als je hulp nodig hebt, roep je me maar' legde ik uit en ik liep naar de trap. 'Ik zit beneden!' riep ik nog. Nu kon ik toch niet slapen, dus wat had het voor nut om boven te blijven? Beneden kwam ik een nieuwe jongen tegen. 'Uhh, hallo. Ik ben Liam Payne' stelde ik me netjes voor. Tijd voor een hand had ik niet omdat ik de glazen in de keuken neerzette en ze snel in de vaatwasser zette. Daarna ruimde ik de keuken even op en ging op de bank zitten. Ondertussen was de jongen alweer naar boven en zette ik zacht de radio aan.

    [ bericht aangepast op 13 dec 2012 - 22:18 ]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Harry Styles.
    'Sure, Lou,' ik verstrakte mijn greep iets meer en snoof Louis' geur op. Ik murmelde nog wat voordat ik mijn ogen sloot en naar Louis' ademhaling luisterde. Ik merkte dat Louis de deken nog wat verder over ons heen trok, maar meer aandacht gaf ik er niet meer aan. Het was een geweldige dag geweest.

    [ bericht aangepast op 13 dec 2012 - 22:28 ]


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Penelope Charlotte Stone.
    Ik liep Liam achterna naar de douche en knikte begrijpelijk toen hij me uitgelegd had hoe hij werkte. Mijn spullen legde ik op de badrand en wou me bijna uitkleden, toen ik erachter kwam dat ik mijn shampoo niet had. Die zou vast onder het bed gerold zijn. Ik draaide me om en liep vlug terug naar de slaapkamer, waar ik op mijn knieën ging zitten en onder het bed keek. Ja hoor, daar lag mijn naar vanille ruikende shampoo. Ik strekt mijn arm uit en pakte de fles vast, waarna ik weer opstond en terug wou lopen naar de badkamer. Op de gang kwam ik een nieuwe jongen tegen, en toen ik wat dichterbij kwam zag ik dat het Douglas Booth was. Wat deed hij hier? Zou hij hier ook een half jaar zitten? Ik had hem gezien in zijn nieuwe film met Miley Cyrus, LOL. Het was echt een goede film en Douglas was een goede acteur. Ik zette een paar stappen in zijn richting. 'Hoi,' begroette ik hem. 'Ik ben Penelope,' stelde ik me meteen voor.


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    Louis

    Ik luister naar Harry zijn hartslag en ademhaling terwijl ik zelf ook langzaam in slaap val.

    Douglas'

    Ik draai me om als een meisje me begroet. Ik glimlach beleeft. 'ik ben Douglas' stel ik mezelf voor en schud haar hand. 'leuk je te ontmoeten'

    Penelope Charlotte Stone.
    'Ook leuk om jou te ontmoeten,' antwoordde ik hem, waarna ik naar hem glimlachte. Ik zou mijn verlegenheid toch een keer opzij moeten schuiven. 'Ik heb je gezien in die nieuwe film met Miley Cyrus, LOL. Dat was jij toch?' Ik wist wel degelijk dat hij het was, maar ik wilde niet stalkerig over komen, ik was ook niet echt fan van hem. Hij was gewoon een goede acteur die ik gezien had in die film. Zijn stem was anders ook niet slecht.


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    [Daar herken ik hem dus van o_o]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Douglas' Booth

    Ik glimlach wat verlegen en knik. 'ja dat ben ik ja' ik haal een hand door mijn haar en bekijk haar. Ze zag er lief uit. 'vond je de film een beetje leuk?'

    Dit voor de badkamer misschien?


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel