• Het is bijna kerstmis. Er ligt op veel plaatsen sneeuw en de kerstbomen stralen in eigenlijk elk huis al volop. YouTube heeft samen met de BBC daarom iets heel bijzonders bedacht: De bekenste YouTubers zullen samen de hele kerst verschillende shows doen voor hun geliefde publiek over de hele wereld. Dit is zowel te volgen live vanaf YouTube, maar ook live op BBC1 radio en BBC3 op televisie. De YouTubers worden allemaal uitgenodigt om in een blokhuitjespark in een bos net buiten Aberdeen te blijven om vanuit daar hun programma's te maken. Hoe zal het lopen?

    Alle bungalows beschikken over wifi, 3 slaapkamers, een badkamer en een keuken/woonkamer. Het is niet heel erg groot, maar wel erg knus. In de woonkamer staat een al opgetuigde echte kerstboom in zilver en rood en een openghaard waarvoor buiten genoeg hout ligt.
    Het geboied eromheen ligt vol met een pak sneeuw van zo'n halve meter dik, waar paden doorheen zijn geschept. Er lopen ook echt herten en rendieren rond, en andere bosdieren die niet in winterslaap zijn.
    Er is een hoofdgebouw waar alle YouTubers samen kunnen komen voor eten en gezelligheid. Dit heeft ongeveer dezelfde groote als een bungalow maar bestaat uit een grote zaal met ook eenzelfde openhaard en kerstboom, maar dan groter, vooral omdat er geen slaapkamers of keukens zijn, natuurlijk wel wifi en knusse banken en zitjes.

    De uitzendingen gebeuren vanuit de huisjes zelf, of buiten als ze dat leuk vinden. De uitzendschema's komen per dag onderaan de pagina te staan.

    YouTubers:
    - Daniel Howell 'Dan' - Sylvesti
    - Alexa Losey 'Lex' - Seaver
    - Jackson Frayn Harries 'Jack' - Bonacieux
    - Zoë Sugg 'Zoella' - Lifeisajoke
    - Matt Greening 'Matt' - RabidKiller
    - Carli Bybel 'Carli' - xkimx124
    - Kennedy Bandit 'Bandit' - MASTERCHIEF
    - Haley Nelson 'Nell' - Sasquatch
    - Phillip Lester 'Phil' -
    - Finnegan Harries 'Finn' - Ademir

    Bungalow indeling(per 3):
    Bungalow 1:
    - Dan
    - Phil
    -

    Bungalow 2:
    - Lex
    - Matt
    - Bandit

    Bungalow 3:
    - Zoella
    - Carli
    - Nell

    Bungalow 4:
    - Jack
    - Finn
    -

    Rollentopic
    Topic 1
    Topic 3

    Regels:
    - Minimaal 8 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Er mag best liefde tussen mensen die zelf verzonnen zijn en niet echt een karakter hebben maar natuurlijk ook tussen de rest van de schrijvers. Liefde kan niet binnen 2 uur van het ontmoeten van elkaar ontstaan. Dat groeit. Wees dus realistisch.
    - Het blijft zo lang kerst als dat deze RPG duurt, misschien dat het rond Pasen of de zomer verandert in zoiets, maar vorlopig niet
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorlooft.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen ik, Sylvestri, maak nieuwe speel en kletstopics aan.



    Het schema voor de uitzendingen voor deze dag:


    08.00-10.00 : Dan
    10.00-12.00 : Lex
    12.00-14.00 : Jack
    14.00-16.00 : Zoella
    16.00-18.00 : Matt
    18.00-20.00 : Carli
    20.00-22.00 : Bandit
    22.00-00.00 : Nell
    00.00-02.00 : Phil
    02.00-04.00 : Finn

    [ bericht aangepast op 18 feb 2013 - 16:46 ]


    Bowties were never Cooler


    Zoë Sugg aka Zoella.

    "And what are you planning to do with it ?". Ik keek op naar Finn die er iets op tegen had dat ik met 'mannelijke' oren in mijn handen stond.
    "For as long as I know, you are a girl Zoë Sugg, not a boy. Or do you have something to confess ?" voegde hij er lachend aan toe. Ik beet op mijn lip en keek naar mijn handen. Als ik nu eerlijk was had ik de kans om uitgelachen te worden en als ik hier een sarcastische opmerking ging over maken dan zou ik nooit meer serieus genomen worden door Finn.
    "Wel, actually, I was going to buy it for you" gaf ik toe waarna ik opkeek en hem serieus aankeek. Ik beet op mijn onderlip en keek daarna terug naar de oortjes in mijn hand. Ik nam de Minny oortjes ook vast. Wel ja, ik ging het nog altijd kopen hoor. Verrassing of niet. Ik ging nog wel iets vinden hier dat als een verrassing zou zijn. Ik moest alleen nog even vragen aan Jack wanneer hij jarig was, dan wist ik direct wanneer Finny jarig was. Ik kwam uit bij de knuffelafdeling, duidelijk de afdeling waar Finn net van kwam door de knuffel in zijn hand, maar besloot door te lopen. Op de 1 of andere manier bleef Peter Pan door mijn hoofd vliegen. Finn was volgens mij zo'n persoon die graag jong wou blijven voor altijd. Misschien dat dat nog wel iets was ... Er waren sleutelhangers, en volgens mij was Finn ook het soort persoon die te lui was om iets aan zijn sleutels te hangen waardoor hij ze altijd verloor.

    Finnegan Harries 'Finn'
    Ze beet op haar lip om vervolgens weer te kijken naar de oortjes in haar handen. Het leek wel alsof ze de verschillende antwoorden aan het afwegen was en het duurde dan ook wel even voordat ze wat zei. Ik moest zachtjes lachen omdat ik weer één of andere sarcastische geniale opmerking had verwacht toen ze zei dat ze eigenlijk van plan was om het voor me te kopen.Even was ik verbaasd en had eerlijk gezegd niet het antwoord verwacht terwijl ik keek hoe ze ook nog minny oortjes nam en daarna de afdeling juist gang inliep waar ik juist van kwam. Ik opende mijn mond en was net van plan om achter haar te lopen toen ik opeens een kinderstem luid en duidelijk hoorde door de winkel, 'Emma, just play this game with me.' hoorde ik een jongensstemmetje zeggen. Ik draaide me om en zag toen hoe er een speciale kinderhoek in de winkel was gebouwd, er stond één blauwe kindertafel met allemaal blauwe stoeltjes er rond. Het jongetje zat op één van de stoeltjes terwijl er een meisje stond met haar armen gekruist voor haar borst en het jongetje aankeek. 'No I'm not going to plahaay.' zei ze eigenwijs waarna ze voor haar moeder liep en weg van haar broertje beende. Een witte rij tanden kwam meteen tevoorschijn en meteen moest ik denken aan mijn kindertijd met Jack. Vervolgens zag ik hoe het jongetje vanuit zijn ooghoek hoopvol naar me keek, 'Wanna play?' zei hij waardoor ik al naar de kinderhoek liep. 'Okay, but I'm warning you, I'm reaaaally good in this game.' grijnsde ik terwijl ik me daarna liet vallen in het veel te kleine kinderstoeltje naast hem en de dalmatiër naast het spel op de tafel legde. 'No problem, I am going to beat you anyway.' zei het jongetje trots waardoor ik moest lachen. Zijn eigenwijsheid en zelfbeeld stond me wel aan. Vervolgens zag ik dat het memory was met disneyfiguren en hoe het jongetje al een paar kaartjes omdraaide. 'I'm Jonas.' zei hij waarna hij afwachtend naar mij keek om het spel verder te spelen, 'Finn.' Glimlachte ik.


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Als een spion loerde ik om het hoekje. Ik hoopte dat Finn nu bezig was met eender wat zodat ik vlug kon betalen zonder dat hij zag dat ik nog iets mee had genomen. Ongezien natuurlijk. Ik zag hem zitten op het véél te kleine stoeltje die aan de blauwe tafel stond waar hij met een jongetje aan het spelen was.
    "Ja Finn, maak het me maar weer moeilijk" siste ik tegen mezelf. Hoe kon ik hier nou geen opmerking over maken ? Oké, oké, dat deed ik straks wel. Aan de andere kant was het ook ongelooflijk schattig, maar dat ging ik dus niet zeggen. Ik ging op mijn knieën zitten en kroop door de winkel. Toen het jongetje mijn kant uit keek gebaarde ik dat hij moest zwijgen, wat hij gelukkig ook deed. Nog voor Finn ook maar iets kon gezien hebben zat ik al veilig achter een berg met Assepoester-spulletjes. Ik kroop voorzichtig door naar de Peter Pan-afdeling waar ik het beeldje vastnam van Peter Pan en Tinkerbel die om hem heen vloog en vervolgde mijn weg naar de kassa. Daar rekende ik vlug af waarna ik terug liep naar Finn.
    "Finn, pas op dat dat stoeltje het niet begeeft huh" zei ik grijnzend.

    Finnegan Harries 'Finn'
    ‘You are cheating!’ riep ik verontwaardigd uit toen Jonas zijn zoveelste paar had gevonden. Hij keek me even serieus aan, ‘Ik kan er niets aan doen dat je zo slecht bent hierin.’ Grijnsde hij waardoor ik hem een plagend duwtje gaf en waarna hij weer wat kaartjes omdraaide en nu geen paar vond. ‘I’m going to win this. Watch and learn little one.’ Grijnsde ik terwijl ik daarna het kaartje nam die hij had omgedraaid en daarna deze liet matchen met de andere Ariël de zeemermin. ‘Booya.’ Riep ik enthousiast terwijl ik daarna weer een paar omdraaide om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik het spel nooit meer zou kunnen winnen aangezien hij er al teveel had. Ik glimlachte even waarna ik naar Jonas keek die met op het puntje van zijn tong beet en daarna geconcentreerd naar de kaartjes staarde. Hij draaide het kaartje van de dalmatiër om terwijl hij daarna even vervolgens naar iets zag rechts van hem, ik volgde zijn blik maar was te laat en zag niets. Hij nam daarna het helemaal rechtse kaartje, draaide deze om en kraaide een enthousiast geluidje uit toen hij merkte dat het ook de dalmatiër was. ‘You’re good.’ Zei ik terwijl ik hem daarna aankeek, ‘Jonas, the king of memory.’ Zei ik daarna terwijl ik een kleine buiging maakte en zag hoe de jongen breed begon te glimlachen. Daarna nam hij weer een paar om vervolgens het laatste paar te nemen en besefte toen dat hij gewonnen was net toen ik Zoë’s stem om de hoek hoorde. ‘Finn, pas op dat dat stoeltje het niet begeeft huh.’ Zei ze grijzend terwijl ze de hoek omliep. ‘Friendly as always.’ Glimlachte ik terwijl ik daarna Jonas een high five gaf, ‘Good job king.’ Vervolgens zag ik hoe hij me hoopvol nog eens aankeek voor een spelletje terwijl hij wat vroeg, ‘You know each other?’ Ik knikte en begon daarna de kaartjes bij elkaar samen te voegen, ‘Oh are you boyfriend and girlfriend?’ grijnsde hij gemeen terwijl hij daarna de kaartjes uit mijn hand viste. ‘Excuse me? Where do you get your language? You don’t even have to know that word on your age.’ Zei ik plagend terug terwijl ik daarna de dalmatiër in mijn hand terug nam, ‘Ik zal maar gaan afrekenen zeker?’ mompelde ik terwijl ik daarna uit het stoeltje probeerde te komen, wat best wel moeilijk was.


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Ik begon te lachen om de woorden van de jongen én om het antwoord van Finn. "Jonas huh ? You're one genius little boy" lachte ik waarna ik door mijn knieën zakte en een kus op zijn wang drukte. Ik ging weer rechtstaan en keek Finn hoofdschuddend aan.
    "Okey, okey, I'll help you" glimlachte ik waarna ik gebaarde dat hij moest rechtstaan. Het probleem was dat het stoeltje te klein was voor Finn's achterste. Ik nam de poten van het stoeltje vast en trok aan het ding zodat het ervan zou komen.
    Het stoeltje kwam los, maar ik was er te hard aan het trekken waardoor ik achterover viel.
    "Dan wil je eens iemand helpen krijg je dit" zuchtte ik. Toch kon ik het niet laten om mijn mondhoeken wat naar boven te laten krullen. Goddank dat ze dat beeldje goed hadden ingepakt in bubbeltjes-plastiek zodat het niet kon breken. Ik likte over mijn lippen en zette mijn bril weer goed op mijn neus waarna ik mijn handen uitstak naar Finn.
    "Help me please ?".

    Finnegan Harries 'Finn'
    Ik zag hoe Jonas de kaartjes allemaal bij elkaar raapte en zag daarna hoe Zoë door haar knieën naast hem zakte, ‘Jonas huh? You’re one genius little boy.’ lachte ze waarna ze een kus op zijn wang drukte. ‘Ieeeew.’ hoorde ik hem roepen terwijl hij vies naar mij keek en vervolgens zijn wang afveegde. ‘Oh so now, you are just a little boy? And before you were talking about girlfriends. You got to know what you want little one.’ zei ik terwijl ik nog steeds uit de stoel probeerde te geraken maar daarna een hand losliet van de leuning om door zijn haar te woelen. Vervolgens zag ik hoe Zoë me hoofdschuddend aankeek, ik glimlachte daarna onschuldig terwijl ze zei dat ze me ging helpen en gebaarde dat ik recht moest staan. Ze ging achter 'me staan en trok vervolgens hard aan het ding, het had maar één trek nodig en ik was al uit de stoel. Ik lachte even om het zicht terwijl ik daarna opeens een harde bonk hoorde. 'Dan wil je eens iemand helpen, krijg je dit.' hoorde ik Zoë zuchtte en ik draaide me om en zag toen dat ze daar op de grond lag met het stoeltje bovenop haar. Ik begon te lachen om het zicht terwijl ik daarna snel mijn hand voor mijn mond sloeg en haar probeerde serieus aan te krijgen. Daarna hoorde ik Jonas kinderlijke lach waardoor ik onmiddelijk weer begon te lachen terwijl ik nog steeds naar Zoë keek. Ze likte over haar lippen en zette daarna haar bril weer goed op haar neus en vervolgens haar handen naar me uitstak. 'Help me please?' Ik knikte en nam daarna haar beide handen vast en trok haar omhoog waardoor we nu opeens best dicht bij elkaar stonden. 'Everything all right? Or did you hurt yourself?' vroeg ik toch wel wat bezorgd want zo'n val was niet niets. Je kon even goed je staartbeentje ofzo breken.


    Rise and rise again until lambs become lions

    (is het zo al 10 uur?)


    Bowties were never Cooler

    ( is er iemand waar carli even heen kan?)

    (Je kan naar Dan. Die is bijna klaar met zijn show.)


    Bowties were never Cooler

    (oke als jij misschien even een stukje wilt schrijven dat hij klaar is ofzo, dan komt carli wel even naar hem toe:) )

    (okey)


    Bowties were never Cooler

    [@Bastard: leef je nog? D:]

    [ bericht aangepast op 5 jan 2013 - 18:56 ]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Sylvesti schreef:
    (is het zo al 10 uur?)


    [Is voor mij goed :')]


    Rise and rise again until lambs become lions

    Dan Howell
    De show ging verbazingwekkend goed. Ik maakte maar weinig fouten en alles deed het wonderbaarlijk genoeg. Op mijn telefoon kreeg ik allemaal leuke berichtjes binnen. Ik sloot af met Last Christmas. Ik sloot mijn laptop en deed de camera uit. Ik rekte me uit als een kat voor ik opstond. Dit was echt geen tijd voor mij om al wakker te zijn. Ik liep naar de keuken en zette een ketel water op. Mijn haar was helemaal krullerig en hobbitachtig. Ik vond het zelf nooit fijn om zo rond te lopen, maar nu was het zo vroeg dat het me niks kon schelen. Ik maakte thee en ging op de bank zitten. Ik zat gewoon nog in mijn pjama. Mijn youtubevolgers vonden dat redelijk normaal en de rest zou het vast ook niks schelen. Hallo. Het was tussen 8 en 10 geweest op de dag van kerstavond. Ik nam een slok thee en keek naar buiten. De sneeuw was nogsteeds heel dik en wit. Buiten zag ik een paar hertjes lopen, wat lief. Ik keek vertedert naar de hertjes terwijl ik rustig mijn thee dronk. Ik hoorde Phil zacht snurken in zijn slaapkamer. Dat gebeurde echt wel vaak en hij zei dat hij niet snurkte! Nouja, het maakte nu echt niks uit. Ik zette de tv aan en begon random Skyrim te spelen. Ik wist hoe slecht dat was, maar het was 10 uur 's ochtends en ik was nog in slaapmodus.


    Bowties were never Cooler

    carli bybell

    Ik was klaar met eten, dus ruimde alles even op in het huis. Ik was gisteravond de hele avond bezig geweest toen finn weg was met opruimen, maar toen we allemaal even later niet meer konden slapen, was het echt weer een rotzooi geworden en als ik ergens een hekel aan had was het wel aan rotzooi. Toen ik klaar was met opruimen liep ik naar mijn kamer en deed even wat make-up op, Ik had geen zin om mijn lenzen in te doen, dus hield ik maar mijn bril op. Ik deed mijn sjaal even om, wat het was zoals buiten altijd koud, ik ging maar even naar een ander huisje toe, aangezien finn en zoe weg waren, en ik geen zin had om alleen te zitten. Ik trok mijn uggs en jas aan en liep naar buiten, de kou kwam me weer te gemoet. Ik liep eerst even naar het huisje van Dan en keek of daar iemand was. Ik klopt even op het raampje en zag dan op de bank zitten in zijn pyjama. Ik liep naar binnen en klopte mijn schoenen uit op de mat en deed mijn jas uit. 'Zo jij ligt hier ook nog lekker moe op de bank in je pyjama' zeg ik grijnzend en ga naast hem op de bank zitten. 'Ik mag toch wel even bij jou komen zitten he, want finn en zoe zijn ook al weer weg'