• De avond op het Prom loopt tot zijn einde, maar er gebeurt iets vreemds. De jongens smoezen de hele tijd samen en als een van de meisjes haar make-up nog snel wilt bijwerken op de toiletten, vind ze een lijk. Het lijk van een meisje, duidelijk vermoordt. Als het meisje in shock terugkomt en het tegen de anderen vertelt willen de andere meiden erachteraan gaan, want het was immers hun vriendin. Alleen, de jongens ontvoeren ze zodat ze hun monden moeten houden. Waarom heeft een van de jongens hun vriendin vermoordt en wie? Wat gaat er met de meiden gebeuren?


    Regels:
    ~Een stukje tekst van minimaal vijf regels is verplicht.
    ~Ga niet off-topic, tenzij het nodig is. Gebruik dan haakjes.
    ~Seksueel getinte teksten zijn toegestaan, mits het een beetje gepast blijft.
    ~Maximaal twee personages per persoon, één meisje.
    ~Niemand schrijft acties voor anderen!
    ~Naamsveranderingen doorgeven.
    ~Meldt het eventjes als je voor langere tijd niet kunt reageren.
    ~Van tevoren spreken we af wie het lijk vind, wie de moord heeft gepleegd en wie met welke jongen op het Prom aanwezig is!


    Invullijstje:
    Rol:
    Naam:
    Leeftijd (1D en de meisjes minimaal 17, maximaal 19)
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Extra:
    Voorkeur meisje/jongen (Ik spreek NIET over een relatie, maar over de 'date' op het Prom!)


    Rollen:

    One Direction:
    ~Niall James Horan. (nessje)
    ~Liam James Payne. (Brookie)
    ~Louis William Tomlinson. (Serpentskiss)
    ~Zayn Jawaad Malik. (Crudelis)
    ~Harry Edward Styles. (DeGeneres)

    Meisjes:
    ~Esmee Rosalina Greenwood. (Crudelis)
    ~Riley Olivia Smith. (xAmnesia)
    ~Madelaine Louise Lockwood. (Serpentskiss)
    ~Dawn Seren Snow. (Vegangirl)
    ~Ness Allison Candler. (nessje)

    Overigen, dit kunnen leraren, leerlingen, politieagenten en familie zijn:
    ~Jessica Mary Delay. (Het vermoorde meisje, geen schrijver/schrijfster.)

    Iedereen is al in de grote zaal en het feest loopt langzaam maar zeker tot een einde. De moordenaar neemt zijn kans als Jessica naar de toiletten gaat. Een van de meisjes gaat later naar de toiletten en vind daar het lijk, hierna mogen de jongens hun 'date' ontvoeren op hun eigen manier. Dit kan met een trucje zijn of iets heel anders. De meisjes worden ondergebracht in een oud, vervallen huis. De meiden mogen natuurlijk tegenstribbelen of juist niet, zolang ze uiteindelijk maar vast komen te zitten.

    [ bericht aangepast op 14 jan 2013 - 21:03 ]


    Reading a good book is like taking a journey.

    Ness Allison Candler
    Ik bestel mijn zoveelste cola als Liam op daagt. Ik kijk hem spottend aan. "Dus je laat me stikken?" Als hij uitlegt dat hij bleef hangen met zijn vader die hij al maanden niet ziet en zich verontschuldigt, knik ik dat het goed is. Hij pakt mijn hand en noemt me prachtig. Ik bloos even en sta op. "Dankje, jij ziet er ook niet verkeerd uit." Glimlach ik naar Liam.


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Esmee Greenwood.

    Begreep hij nou echt niet dat ik geen woord kon zeggen met tape over mijn mond heen geplakt? Ik wist een piep uit te brengen toen ik de rode plek op zijn overhemd zag, bloed. Ik wist het nu wel zeker dat hij Jess had vermoordt. Ik bleef hem met grote ogen aanstaren en hield mijn knieën tegen mijn borst aan terwijl ik langzaam mijn hoofd schudde. Ik nam niks aan, wie weet wat erin het drankje zat dat hij me zou geven. Ik hield Niall zo goed mogelijk in de gaten terwijl ik de tranen probeerde weg te vegen door met mijn gezicht langs de blauwgroene stof van mijn jurk te gaan. Het bloed van Jess kleefde aan mijn handen en het gaf een verschrikkelijk gevoel van onmacht, wetend dat Niall misschien wel hetzelfde met me zou doen. Ik wist te slikken toen ik zijn woorden hoorde en gaf hem een vragende blik. Wat bedoelde hij nou? Gingen zijn vriendjes het voor hem opknappen of zo?

    [ bericht aangepast op 14 jan 2013 - 15:43 ]


    Reading a good book is like taking a journey.

    Liam James Payne

    Ik glimlachte naar Ness en bekeek haar jurk nu helemaal. Hij was werkelijk prachtig, en stond goed bij haar. Eigenlijk was ik wel nieuwsgierig naar waar de andere jongens waren. De hele zaal was trouwens ook mooi versierd, kon ik niet ontkennen. Ineens hoorde ik ergens een groepje was fluisteren dat een lijk in de wc lag. Ik bleef even als versteend. Het was volgens plan gegaan. Wie zou het gedaan hebben? Harry iniedergeval niet, maar ik zag nu wel dat de andere er niet waren. Trouwens, ze konden hier wel zijn maar door die mensenmassa zag ik ze niet. Maar het enige waar ik niet aan gedacht had, was dat Ness een vriendin van Jessica was. En nu? Ik begon allerlei dingen in mijn hoofd te bedenken, maar alles zou niet werken. Dan maar dalijk Niall bellen. Ik realiseerde me nu pas dat ik er als geschokt bij zat, waarna ik even een normale beweging maakte zodat het niet meer zo erg zou opvallen en ik wat rustiger na kon denken.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Harry Styles.
    'Zat je hier al lang? Normaal gesproken ben ik altijd wel op tijd.' Dat was een grote leugen, misschien wel de grootste die ik ook nog zou maken. 'Ik hoop in ieder geval dat je het niet erg hebt gevonden...' Een grijns verscheen rondom mijn lippen toen ik zag hoe ze op die andere meisjes reageerde. Ze leek me wel een bazig typetje, daar hield ik wel van. 'Jij ook wat?' Vroeg ze daarna en ze toonde haar lege glas aan mij. Ik knikte langzaam, waardoor mijn krulletjes vrolijk op en neer gingen. 'Ja, maakt niet uit wat. Ik vind alles wel lekker eigenlijk.'


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ness Allison Candler
    Ik kijk hem raar aan. "Wat is er?" Hij staat als versteend voor me. Meteen veranderd hij van houding. "Li, wat is er?" Ik draai me om als ik hoor dat er een lijk in de w.c. ligt. "Van wie?" Vraag ik verbaasd. "Ene Jessica Delay." Mijn ogen worden groot en ik duw Zayn aan de kant en ren richting de w.c.

    [ bericht aangepast op 14 jan 2013 - 18:18 ]


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    DeGeneres schreef:
    Harry Styles.
    'Zat je hier al lang? Normaal gesproken ben ik altijd wel op tijd.' Dat was een grote leugen, misschien wel de grootste die ik ook nog zou maken. 'Ik hoop in ieder geval dat je het niet erg hebt gevonden...' Een grijns verscheen rondom mijn lippen toen ik zag hoe ze op die andere meisjes reageerde. Ze leek me wel een bazig typetje, daar hield ik wel van. 'Jij ook wat?' Vroeg ze daarna en ze toonde haar lege glas aan mij. Ik knikte langzaam, waardoor mijn krulletjes vrolijk op en neer gingen. 'Ja, maakt niet uit wat. Ik vind alles wel lekker eigenlijk.'


    Riley Smith.
    'Neh, pas een kleine tien minuutjes of zo.' zei ik onverschillig. Ik bestelde nog twee biertjes en glimlach naar Harry. Het had er schattig uitgezien toen zijn krulletjes op en neer gingen. Ik lik even over mijn lippen en kijk naar mijn schoot. Ik hoorde allemaal geluiden, gegil, geschreeuw, en natuurlijk het luide bonken van de muziekboxen. Blij dronk ik wat van het glas bier toen die mij gegeven werd. Ik wilde lekker los gaan vanavond. Niet dat het niet ging zonder alcohol, maar met hoefde ik gewoon wat minder na te denken. Een date als Harry heb je ook niet elke dag, hoor.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Harry Styles.
    Ik tuit mijn lippen voor een luttele seconde en knik. 'Dat valt nog wel mee dan, zijn we allebei gewoon erg laat...' Het feest leek al bijna aan zijn einde te komen en ik was hoogstens pas vijf minuten binnen. Ik pakte braaf het biertje aan wat Riley besteld had, ik mocht absoluut niet dronken worden, anders ging het helemaal niets worden. Als ik dronken werd dan wist ik zelfs niet eens meer wie ik was, hoe stom het ook klinkt. Ik kling mijn glas een keer tegen die van haar aan. 'Proost,' zeg ik nog snel, waarna ik het glas aan mijn lippen zet en een paar slokjes neem.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Madelaine Louise Lockwood

    Ik keek naar Dawn en schudde net zo onopvallend mijn hoofd als teken dat ik het ook niet zo weten. Het was allemaal wat aan de vreemde kant, maar er zou vast wel weer een goede verklaring voor zijn.
    'Zayn...' zei ik als teken dat ik luisterde, en even over mijn schouder keek. Ik voelde hoe hij weer onopvallend cirkeltjes in mijn zij begon te maken en zijn hoofd op ijn schouder legde. Ik kon het niet laten om even te glimlachen. 'De tijd gaat snel dan. Ah oké. wat was er net trouwens met de andere aan de hand?'
    Ik slaakte een gilletje toen Zayn me ineens optilde en sloeg kort erna toch mijn armen om zijn nek heen. 'Dat zei je inderdaad, maar volgens kan het bij jou toch echt niet anders.' zei ik lachend. 'Maar die zenuwen zijn toch niet nodig of wel soms?'


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Dawn Ohoyo Seren Snow

    Ik glimlachte flauw en gespeeld. Ik wilde weten wat hier aan de hand was, verdomme. Louis deed nooit zo.
    'Laten we maar gaan dan' zei ik kort.
    Zayn tilde Louise op. Ik rolde met mijn ogen. Blegh, klefheid. Louis was romantisch op zijn manier, wat ik meer waardeerde dan dat romannetje - filmpje - romantiek idee.
    Volgens mij had Louis door dat hij wat aan de zenuwachtige kant zat. Ik zag dat hij zorgvuldig nadacht. Niet dat daar iets mis mee was, maar Louis corrigeerde zichzelf op dat gedrag. Hoe graag ik nu zou willen schreeuwen "What the fuck is hier aan de hand", ik kon het niet doen. Misschien was het onderliggende angst, misschien niet.


    I will keep watch.

    Zayn Malik.

    Ik knikte langzaam. "Inderdaad." zei ik zacht, waarna ik even kuchte. "Esmee en Niall hadden ruzie, Esmee liep weg en voelde zich niet lekker toen ze terugkwam, Niall heeft haar naar huis gebracht." loog ik makkelijk, waarna ik grijnsde toen ik haar een gil hoorde slaken. Ik voelde haar armen rondom mijn nek en ik hield haar stevig vast, aangezien ik niet nog een ritje ziekenhuis tussendoor wilde. Ze was trouwens niet eens zwaar, best licht zelfs. Ik knipoogde naar haar en grinnikte even. "Nee... maar ik kon je reactie van tevoren niet voorspellen." antwoordde ik, waarna ik haar een lieve blik toestuurde en haar mee naar buiten droeg. "Heb je alles?" vroeg ik voor de zekerheid zodat het niet zou opvallen dat ik er niet eens naar vroeg. Eerlijk gezegd hoopte ik toch van wel, want ik had geen zin om terug te lopen voor iets stoms zoals een pakje kauwgom. Ik liep rustig verder naar mijn auto en zette Madelaine neer, waarna ik het portier voor haar openhield. Heel beleefd en netjes blijven, dadelijk gewoon vragen of ze nog even met me mee wilde en alles kwam goed. Tenzij ze weigerde, dan ging het plan iets veranderen.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Louis William Tomlinson

    Ondertussen was ik er met mijn gedachten niet helemaal meer bij, want het duurde me allemaal te lang, maar gelukkig ginghet merendeel wel gemakkelijk.
    'Kan er niets anders overzeggen' zei ik vrolijk en probeerde nog zo normaal mogelijk over te komen aangezien ik ondertussen zelf ook doorhad dat dit mijn normale gedrag niet was.
    Toen Dawn met haar ogen rolde volgde ik haar blik en kwam bij Zayn en Louise uit. 'Typisch weer iets voor hem.'
    Na die woorden pakte ik haar hand en trok haar voorzichtig mee in de richting van de uitgang. Nu nog verzinnen wat de rest van het plan zou zijn. Dit is echt weer zo'n actie van mij...Eerst doen, dan pas nadenken en voor je het weer loopt alles mis. 'Ik beloof wel dat dit nog allemaal goed maak...Het is gewoon dat die ruzie een beetje uit de hand is gelopen.'
    Ondertussen haalde ik mijn telefoon uit mijn zak en stuurde een sms naar Niall dat we al onderweg waren en ondertussen nieuwsgierig was geworden naar wat hij te vertellen had. Eenmaal buiten keek ik zoekend rond en liep rustig verder in de richting van de auto.

    [ bericht aangepast op 14 jan 2013 - 17:04 ]


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Riley Smith.
    'Proost.' zegt hij. Ik giechel even, ik was zelfs nu al lichtelijk aangeschoten. Ik kijk even uitdagend naar Harry. Ik had hier wel even zin in, gewoon lekker gek doen. Een paar jongens die ik goed ken zwaaiden even, en ik lachtte. Ik beet even op mijn lip, en sloeg vervolgens het glas verder achterover. Ik hoorde een slow nummer op gezet worden, en vroeg af of Harry me zou vragen. 'K zou het wel waarderen, trouwens. Ik was misschien wel een stoere chick, maar romance van een jongens kant kon ik wel waarderen.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Dawn Ohoyo Seren Snow

    Ik grinnikte door de opmerking van Louis. Tja, hij had een punt. Ik was veel blijer met hem dan met zo'n gigantische slijmbal.
    Hij pakte mijn hand en we liepen naar de uitgang. Ik keek goed rond. Vanuit mijn ooghoeken, dan.
    Louis verontschuldigde zich. Ik haalde mijn schouders op.
    'Ach joh, het is niet jouw schuld. Ik wed dat de ruzie zo weer over is tussen hen twee' zei ik.
    Natuurlijk, ik speelde mee. Niet dat ik bang was voor Louis, ik bedoel... Ik zou het niet achter hem zoeken. Dat hij boos zou worden, of agressief. Nee, dat zat niet in zijn aard. Hij pakte zijn telefoon en stuurde een sms. Ik kon niet zien naar wie, en het bericht maar vaag. Toen we buiten waren keek hij rond en liep verder naar de auto. Toen schoot me wat te binnen. Niet dat ik Esmee goed kende, maar ik had haar wel eens zien fietsen.
    'Zeg... Waar zijn ze nu?' vroeg ik onverschillig.
    Ik kon nu goed ontdekken of hij zou liegen of niet. Ik wist immers waar Esmee woonde, en volgens mij had Niall haar thuis gebracht. Ik vond het wel erg dat ik aan hem moest twijfelen, maar so be it.


    I will keep watch.

    Louis William Tomlinson

    Ik haalde lachend mijn schouders op en keek haar aan. 'Ach, iedereen zijn eigen stijl en dat is die van Zayn dus' voegde ik er nog aan toe.
    Dan haalde haar schouders op na mijn verontschuldiging.
    'Misschien niet, maar ik ben wel degene die je nu meesleurt om een ruzie bij te leegen en zorgt ervoor dat de avond zo eindigd. Waarschijnlijk heb je wel gelijk, maar liever het zekere voor het onzekere.' zei ik.
    Al snel stopte ik mijn telefoon weer weg, nadat ik voor de zekerheid toch het geluid had uitgezet. Je weet maar nooit of Niall nog wat terug zou sturen en anders klopt het niet met het volgende verhaal.
    'Esmee is thuis en Niall was alweer vertrokken na huis na een meningsverschil....Maar zijn auto dacht ergens halverwge, ga maar lopen. Dus we gaan Niall halen en nemen hem weer mee naar Esmme dat die twee het bij kunnen leggen' loog ik gemakkelijk. 'Hij was dat ook degene die ik net een sms terugstuurde.'
    ( Oké ik ga eerst eten en dan komt reactie van Madelaine...dacht namelijk dat die er ook al stond.)


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    {Okii (: }
    Dawn Ohoyo Seren Snow

    Grmbl. Of hij had me door, of hij wist het echt niet. Nog steeds vond ik het verdacht.
    'Goed dan' antwoordde ik.
    Ik keek over de parkeerplaats heen. Pfff, wat veel auto's. Vele auto's zouden er nog staan na vandaag. Ik bedoel, als mensen goed bij hun hoofd waren, zouden ze niet de auto instappen. Velen waren immers kei dronken.
    'Welke is van jou?' vroeg ik belangstellend.
    Niet dat ik detective uit probeerde te hangen ofzo, nee. Ik oriënteerde me veel meer. Ik onthield altijd nummerborden of straatnamen, dat heet dwangmatigheid. Nou ja, op een andere manier dan.


    I will keep watch.