• De avond op het Prom loopt tot zijn einde, maar er gebeurt iets vreemds. De jongens smoezen de hele tijd samen en als een van de meisjes haar make-up nog snel wilt bijwerken op de toiletten, vind ze een lijk. Het lijk van een meisje, duidelijk vermoordt. Als het meisje in shock terugkomt en het tegen de anderen vertelt willen de andere meiden erachteraan gaan, want het was immers hun vriendin. Alleen, de jongens ontvoeren ze zodat ze hun monden moeten houden. Waarom heeft een van de jongens hun vriendin vermoordt en wie? Wat gaat er met de meiden gebeuren?


    Regels:
    ~Een stukje tekst van minimaal vijf regels is verplicht.
    ~Ga niet off-topic, tenzij het nodig is. Gebruik dan haakjes.
    ~Seksueel getinte teksten zijn toegestaan, mits het een beetje gepast blijft.
    ~Maximaal twee personages per persoon, één meisje.
    ~Niemand schrijft acties voor anderen!
    ~Naamsveranderingen doorgeven.
    ~Meldt het eventjes als je voor langere tijd niet kunt reageren.
    ~Van tevoren spreken we af wie het lijk vind, wie de moord heeft gepleegd en wie met welke jongen op het Prom aanwezig is!


    Invullijstje:
    Rol:
    Naam:
    Leeftijd (1D en de meisjes minimaal 17, maximaal 19)
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Extra:
    Voorkeur meisje/jongen (Ik spreek NIET over een relatie, maar over de 'date' op het Prom!)


    Rollen:

    One Direction:
    ~Niall James Horan. (nessje)
    ~Liam James Payne. (Brookie)
    ~Louis William Tomlinson. (Serpentskiss)
    ~Zayn Jawaad Malik. (Crudelis)
    ~Harry Edward Styles. (DeGeneres)

    Meisjes:
    ~Esmee Rosalina Greenwood. (Crudelis)
    ~Riley Olivia Smith. (xAmnesia)
    ~Madelaine Louise Lockwood. (Serpentskiss)
    ~Dawn Seren Snow. (Vegangirl)
    ~Ness Allison Candler. (nessje)

    Overigen, dit kunnen leraren, leerlingen, politieagenten en familie zijn:
    ~Jessica Mary Delay. (Het vermoorde meisje, geen schrijver/schrijfster.)

    Iedereen is al in de grote zaal en het feest loopt langzaam maar zeker tot een einde. De moordenaar neemt zijn kans als Jessica naar de toiletten gaat. Een van de meisjes gaat later naar de toiletten en vind daar het lijk, hierna mogen de jongens hun 'date' ontvoeren op hun eigen manier. Dit kan met een trucje zijn of iets heel anders. De meisjes worden ondergebracht in een oud, vervallen huis. De meiden mogen natuurlijk tegenstribbelen of juist niet, zolang ze uiteindelijk maar vast komen te zitten.

    [ bericht aangepast op 14 jan 2013 - 21:03 ]


    Reading a good book is like taking a journey.

    Madelaine Louise Lockwood

    Ik keek hem aan en knikte ook, maar de vragende blik in mijn ogen was waarschijnlijk niet te missen. 'Zayn, is er iets dat je moet vertellen?' vroeg ik met een twijfelende ondertoon. 'Hoe krijgen die twee het voor elkaar om op dit moment ruzie te krijgen? Maar oké en dat klink dan toch wel logisch' zei ik, maar ergens vertrouwde ik het niet helemaal en schudde mijn hoofd. 'Niet grappig' mompel ik toen hij grijnsde, maar kon zelf geen glimlach onderdrukken. Ik legde mijn hoofd uiteindelijk tegen zijn schouder en grinnikte zacht. 'Dat is waar, maar voor mijn reactie hoef je echt niet bang te zijn.' Hij tenminste niet en vooral niet met die lieve blikken. Ik trok een bedenkelijk gezicht en knikte. 'Zover ik weet wel, maar anders zou ik je toch niet terugsturen....Want veel belangrijks zal het dan niet zijn' was mijn antwoord uiteindelijk. Zelf zou ik dat ook niet leuk vinden, dus liet iemand anders dat ook niet doen en daarbij had ik de belangrijkste spullen altijd bij me. Toen we bij zijn auto aankwamen, zette Zayn me weer met beide benen op de grond en glimlachte ik dankbaar toen hij de portier voor me openhield. 'Thank you' zei ik en stapte toen in.
    ( Mijn telefoon heeft volgens mij een nieuw iets gevonden...Halverwege een reactie vind die het leuk om aan te geven dat die leeg is )': )


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Louis William Tomlinson

    Aan haar reactie te merken moet ik echt op gaan passen met de woorden die ik zeg voor ze door heeft dat er iets niet klopt.
    'Het is niet zover en we zijn zo bij Esmee...Het goedmaken gaat zo moeilijk als er iemand niet bij is' zei ik glimlachend.
    De parkeerplaats was ondertussen echt veranderd in een doolhof. Leuk een speurtocht kon er ook nog wel bij en dan was de hoofdprijs iets dat je al had namelijk je eigen auto. Gelukkig was ik nooit slecht in deze dingen en had de weg dan ook zo gevonden.
    Na haar vraag zette ik nog een paar stappen en stopte toen. 'Deze is van mij' antwoordde ik glimlachend en hou de portier voor haar open.
    Dit ging echt een stuk makkelijker dan veracht en blijkbaar was het wel mogelijk om zonder problemen weg te komen.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Zayn Malik.

    Ik schudde meteen mijn hoofd en lachte schamper. "Er is niets, Maddie." zei ik met een klevende glimlach die ik voorlopig ook mooi op mijn gezicht liet staan. "Hoewel, ik wilde je iets vragen..."
    Zo kon het ook, en het was niet gelogen. Nou ja, niet volledig gelogen dan...
    Ik haalde mijn schouders lichtjes op. "Ik heb totaal geen idee... Je kent Esmee, ze is nogal verwaand." Goed, dat was ook een leugen, Esmee was totaal niet verwaand, ze had het geld gewoon. Misschien kende Madelaine haar niet en maakte ik me nergens druk over. Ik gooide het portier dicht toen Madelaine was ingestapt en liep naar de bestuurderskant, waarna ik instapte en haar eventjes een glimlach schonk. "Mag ik je nu vragen wat ik wilde vragen?" vroeg ik haar met een smekende blik, waarna ik voor de extra humor nog een pruillipje op wist te zetten en eventjes lachte. Zolang ik maar flirterig en vriendelijk bleef ging het goed, tot nu toe dan. Voorlopig maakte ik me nog geen zorgen, Madelaine leek me nog goedgeloviger dan Esmee...


    Reading a good book is like taking a journey.

    Harry Styles.
    Algauw zette ik het glas bier op de bar neer, en keek Riley even uitdagend aan als dat zij mij aankeek. Een langzaam nummer hoorde ik op de achtergrond spelen en natuurlijk wist ik wel dat ze zou willen dansen... Glimlachend pakte ik haar hand vast waar ik een lief kusje op drukte en haar en mijzelf rechtovereind trok. 'Dansen?'


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Riley Smith.
    'Dansen?' een brede glimlach verscheen op mijn gezicht. Hij drukte een kusje op mijn hand. Ik liet me door hem meeleiden naar de dansvloer en voordat ik het wist stonden we tussen alle kleffende stelletjes. Een schim van een grijns daagde op mijn gezicht toen ik de sletjes eenzaam en alleen langs de kant zag zitten. Maar ik realiseerde me dat ik zelf wel een date had, en dat ik daar mijn aandacht op moest vestigen. Nog al ongemakkelijk omdat ik niet echt wist hoe dit moest stond ik daar. Ik volgde maar gewoon het voorbeeld van anderen en legde mijn armen in zijn nek. Als ik danste, was het break- of streetdance. Niet echt bepaald iets voor dit nummer.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Niall James Horan
    Ik wil net de tape van haar mond halen wanneer mijn telefoon trilt. Ik pak hem en lees het sms-je. "Dat andere kind... Louis' date, die komt ook zo." Grijns ik waarna ik mijn mobiel in mijn zak prop. Wat ik te vertellen had moest face-to-face, ik wil niet dat hij het verkeer op gaat vatten. "Waarom kijk je naar die wijnvlek?" Ik wijs naar de rode bloed vlek op mijn overhemd. "Zayn vond het wel leuk, even als straf omdat ik de wijn over je heen goot..." Lieg ik zonder enige moeite. Ik loop naar de bank en plof neer. Ik zet de tv aan en zap de kanallen langs. Even wat leuks vinden...


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Esmee Greenwood.

    Ik wilde iets zeggen, maar hij haalde de tape niet van mijn mond af. Ik wist een zacht gemompel uit te brengen, maar daarmee had je het ook gehad. Louis was dus al net zo'n egoïst als die Niall, nog meer crewleden? Ik keek naar de vlek op zijn overhemd en toen naar mijn eigen handen die vastzaten. Nee, bloed was zeker weten kleveriger als wijn, en zijn overhemd kleefde duidelijk tegen zijn huid aan. Trouwens, waarom zou ik anders hier vastzitten? Ik was weliswaar goedgelovig en te beleefd af en toe, maar ik was niet dom... Liegen kon hij zeker, maar zelfs hij maakte mij dit niet meer wijs. Ik probeerde weer iets te zeggen, maar ook dit keer kon ik alleen maar iets murmelen tegen de tape aan. Ik probeerde de tranen weer met de stof van de jurk weg te vegen wat uiteindelijk lukte. Alleen zat het nu wel onder de mascara en andere make-up, maar dat deerde me niet.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Madelaine Louise Lockwood

    Ik beet op mijn lip en knikte langzaam. 'Oké, dan geloof ik je' zei ik, maar deze woorden waren ondertussen niet meer gemeend. Het werd langzaam steeds duidelijker dat er iets mis was. 'Vraag maar raak, zou ik dan zeggen...'
    Zolang het nog goed ging zou ik niets zeggen, maar zodra er iets veranderd...
    Ik keek Zayn aan en knikte nogmaals. 'Je hoeft er ook geen antoord op te hebben...Maar dat valt toch ook wel weer mee?' Heel goed kende ik haar niet, maar dat is iets wat ik dus niet gelijk zou roepen. Ik keek uit het raam toen Zayn de portier dichtgooide en keek weer opzij toen de deur aan de bestuurderskant opging. Ik schonk hem een glimlach terug. 'Natuurlijk mag je dat vragen' antwoordde ik. 'De smekende blik en het pruillipje is niet nodig hoor' zei ik en grinnikte zachtjes.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Zayn Malik.

    Ik snoof even. "Dan viel het mee, maar ze irriteerde Niall tot op het bot." zei ik zacht, waarna ik mijn hoofd lichtjes schudde en Madelaine verontschuldigend aankeek. Ik kon zien dat ze loog, dat ze mij geloofde was kant en klare onzin. Ach ja, ze mocht denken wat ze wil en roepen wat ze wilde, ik deed er toch niks mee. Het begon me langzamerhand een beetje te vervelen dat ze achterdochtig werd.
    Ik grinnikte eventjes, maar dat was ook verbeten. "Dat weet ik, maar dat zou iets leuker overkomen." zei ik eerlijk, waarna ik haar weer met een lachje wist aan te kijken. "Wil je misschien nog even met me mee naar huis om iets te drinken? Ik breng je daarna thuis en je kan gewoon bellen dat je iets later komt, als je wilt. Desnoods bel je bij mij nog eens, of rijden we eerst bij jou langs."
    Veilig genoeg klonk het toch? In haar ogen leek het me volkomen veilig... Ik keek haar vragend aan en startte alvast de auto, dan kon ik dadelijk zo weg rijden.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Dawn Ohoyo Seren Snow

    Ik stapte in. Het was een mooie auto, dat moest ik toegeven. En groot.
    'Dus... Waar is Niall dan nu?' vroeg ik onverschillig.
    Een straatnaam, that's all. Kom op.
    God, waarom maakte ik me zulke zorgen? Het was leuk geweest op het feest, ik bedoel maar. Plotseling voelde ik de drang om naar de wc te gaan. Oh fuck, niet nu.
    'Ehm... Louis. Ik denk dat ik naar het toilet moet. Heb je nog even?' vroeg ik haast socially awkward.
    Niet dat ik moest plassen ofzo, maar ik was ongesteld. Zometeen zou ik doorlekken, en no way dat dat zou gebeuren.


    I will keep watch.

    Louis William Tomlinson

    Toen Dawn instapte sloot ik de deur en leip naar de bestuurderskant, waar ik toen zelf plaats nam.
    'Niall is in de buurt en waar dat is moeilijk uit te leggen...Hij heeft de straatnaam niet gezegd, maar door de beschrijving weet ik wel waar in de buurt' antwoordde ik.
    Ik kon het adres moeilijk zeggen, want dan was ze direct de auto uitgestapt.
    Ik startte de auto en keek haar an na haar volgende woorden. 'Kan het niet heel even wachten, want we zijn er zo? Ik bedoel, het feeft is zo goed als afgelopen en iedereen komt langzaam naar buiten toe...Eerder dat je er dan weer bent' antwoordde ik en wees naar de ingang waar het aardig druk was. Dat kon ik nu echt niet gebruiken hoor. Dat zouden de vragen pas echt komen en daar pas ik voor. Gelukkig had ik voor vertrek nog het slot op de deuren gedaan dat ze vanaf de binnenkant niet meer open konden...Nou ja alleen de mijne dan, want anders hadden we een probleem.

    [ bericht aangepast op 14 jan 2013 - 20:07 ]


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Madelaine Louise Lockwood

    Ik keek verbaasd naar Zayn. 'Ja, daar heb je wel weer gelijk in en misschien viel het dan wel niet mee.' zei ik en maakte een gebaar dat het niet erg was toen hij me verontschuldigend aankeek. Ik had het idee dat hij kon zien dat ik loog en probeerde daarom ook maar eens op te letten met wat ik zeg of zo achterdochtig doe. Dat achterdochtig was een soort van gewoon geworden op momenten als deze en had het zelf ook niet altijd door.
    Ik knikte als teken dat hij gelijk had en glimlachte even. 'Dat is inderdaad wel weer waar en het zorgt erook voor dat je geen nee kan zeggen' zei ik toen en meende deze keer wel wat ik zei. 'Waarom ook niet? Maar alleen omdat jij het bent en toch geen nee kan zeggen na alles.'
    Hier had ik lichte twijfels over, maar iets zei me dat het toch het beste was om gewoon ja te zeggen.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Dawn Ohoyo Seren Snow

    Argwanend keek ik hem aan.
    'Tja, het is wel druk...' zei ik met gespeelde bedenking.
    Mijn ogen dwaalden af naar het slot van de auto. Opeens realiseerde ik me dat hij op slot zat.
    'Waarom zit mijn deur op slot, Louis?' vroeg ik onverschillig.
    Ik frunnikte aan mijn jurk. Nee, dit ging niet de goede kant op.
    'Start de auto en ga gewoon' zei ik gesmoord.
    Ik kon maar één manier bedenken om erachter te komen waar dit op sloeg: Meegaan. Misschien niet mijn slimste idee ooit, maar het was mijn enige keuze. Of ik moest een raam inbeuken.


    I will keep watch.

    Louis William Tomlinson

    Met een vragend blik keek ik haar aan toen ze me argwanend aankeek.
    'Het einde van het feest..Iedereen gaat iets eerder weg om de drukte voor te zijn' zei ik.
    Ik hoopte echt dat het nu nog goed zou gaan, want anders zo het hele plan omgegooit moeten worden. Nou ja, dat gebeurd altijd dus kijk er niet zo vreemd meer van op.
    'Huh wat? Oh dat is dat mijn zusjes geen grap meer met me kunnen uithalen' antwoordde ik schouderophalend. Ik keek haar aan en glimlachte. 'Maak je nu maar geen zorgen.'
    Ik knikte en startte de auto om vervolgens weg te rijden. Ik rij de straat uit om vervolgens naar het oude huis toe te rijden en zoekend rond te kijken. Mijn blik bleef hangen bij de auto van Niall en zette een angstig gezicht op. 'Daar is zijn auto, maar waar is Nialler gebleven?' vroeg ik met een twijfelend ondertoon. Ik stapte uit en startte mijn zoektocht weer. Na een tijdje en open de portier aan de bijrijderskant. 'Mooi dat ik niet alleen ga kijken of hij ergens is naar binnen is gegaan...'


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Zayn Malik.

    Ik knikte langzaam en drukte het gaspedaal met een flinke snelheid naar beneden, waardoor het grind opspatte en ik met een scherpe bocht de parkeerplaats afreed, maar wel goed oplette dat ik nergens tegenaan reed. Mooi, ze zat in de auto die reed. Er kon nog weinig misgaan.
    "Goed dan." zei ik, waarna ik haar geen blik waardig meer keurde en ik de wijzertjes die de snelheid aangaven drastisch snel zag stijgen. Een grijns verscheen op mijn gezicht en ik draaide een bocht naar recht, waarna we het bospad opreden en ik met een simpele druk op de knop de deuren afsloot. Je wist maar nooit wat er zou kunnen gebeuren.
    "Hoe goedgelovig kun je zijn, Madelaine?" vroeg ik haar met een schampere lach. Ik deed er alles voor om ons plan te laten slagen, en Madelaine was dit keer iemand die een obstakel zou kunnen zijn en dus verborgen moest worden. Geen probleem, natuurlijk. Ze kende Esmee, ze kende Jessica en dat was genoeg reden tot actie.


    Reading a good book is like taking a journey.