• Een groep jongeren (16 – 24 jaar), die voor hun beroep schrijven, worden bij elkaar gezet in één huis. Er zijn camera’s in het huis geplaatst, het kan 24/7 online worden gevolgd. Het groepje krijgt de hele dag de kans om te schrijven, maar er is per week één challenge. De bewoners moeten dan bijvoorbeeld binnen drie uur iets schrijven. Ze hebben maar twee uur per dag internet, meer niet.
    Elke bewoner heeft een eigen werkkamer, die 24/7 beschikbaar is. De slaapkamer delen ze, net als de keuken, woonkamer en badkamer. Ook is er een kleine opslagkamer voor papier, blocnotes, pennen, potloden en al dat soort bureauartikelen. Voor de songwriters staan er in de werkkamers verschillende instrumenten. Ze mogen maar twee uur per dag buiten zijn in verband met boodschappen, maar ook gewoon om wat te doen om elkaar beter te leren kennen.


    One Direction bestaat wel



    Personage
    Jongens

    Harry Styles - songwriter - Rossi
    Liam Payne - songwriter - Little
    Louis Tomlinson - songwriter - Jolene
    Niall Horan - songwriter - MissStoran
    Zayn Malik - songwriter - Zaynieboo
    Nathaniel Henry Beaufort - songwriter* - Delevigne
    Edward Kye Rodriquez - scriptwriter/acteur - Mygash
    Douglas Booth - songwriter/acteur - Jolene

    Meisjes
    Mackenzie Lou Arretez - schrijfster/journalist - Curlies
    Abigail Irene Ellison- songwriter * - xClove
    Penelope Charlotte Stone - scriptwriter/actrice * - Pebble
    Demi Lovato - songwriter/actrice - Jolene

    * mag een beroemd persoon zijn

    Regels:
    - Géén oneliners. Als het moet, minimaal twee regels.
    - Maximaal tweepersonages per persoon, maar dan wel 1 jongen en 1 meisje. Geen andere combinaties. Derde rol moet je aanvragen
    - Reserveren mag
    - Probeer zo weinig off-topic te gaan. Als je wel off-topic gaat, zet het tussen haakjes; ( ), { } of [ ].
    - Meld het even als je voor minimaal vijf dagen niet kunt reageren.
    - Bij vragen kan er contact op worden genomen met mij, het liefst via privébericht.

    nieuwe foto nodig van het huis, de link deed het niet meer!
    Als je ideeën hebt over hoe de kamers er uit zien, stuur een foto! (:[/b

    [ bericht aangepast op 21 feb 2013 - 21:56 ]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Niall James horan. [sorry ik ging eten]
    Ik zie een hand die het boek opraapt en natuurlijk was het weer Liam. Hij keek me onderzoekend en streng aan, stug keek ik hem terug aan. "Ik wil nu antwoord, Niall. Wat is er? Je doet ineens zo raar, net als Demi er is' Hij grijpt me bij mijn boven arm als ik weg wil lopen. "Laat me los, er is helemaal niets ja. En waag het niet om Demi erbij te halen" sis ik bozig. Waarom deed ik zo boos? Ik wist het antwoord wel, omdat ik verdrietig was, ik zou Demi nooit krijgen maar ik wild ehet niet ontkennen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Liam James Payne

    'Niall James Horan' Ik verhief mijn stem en keek Niall gefronst aan. 'Ik zie dat er wat mis is. Ontkennen helpt niet, je gezicht is op dit moment net een open boek' mompelde ik. 'We zijn al twee, bijna drie, jaar beste vrienden. We hebben geen geheimen voor elkaar, en we vertellen elkaar alles. Ik heb je altijd alles verteld, dus wil ik dat jij nú aan mij gaat uitleggen wat er mis is' beviel ik hem. Misschien, héél misschien, was dit niet zo'n goed idee. Maar ik heb Niall de afgelopen jaren alles verteld en had het gevoel dat ie wat voor me achterhield.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Niall Horan.
    Geïriteerd kijk ik hem aan "Na dan is dit de eerste keer in drie jaar dat je iets niet weet ja en als je er problemen mee heb is dat jou ding" schreeuw ik boos naar hem.
    Ik durfde het niet te zeggen, straks ging hij me gewoon uitlachen ofzo, vaN BINnen wist ik dat Liam dat nooit zou doen, hij zou helpen. "Ga nou maar terug naar je o zo geweldige vriendin ja" schreeuw ik en sla boos mijn armen over mekaar als een klein kind. Ik wist dat ik echth eel kinderachtig bezig was


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Liam James Payne

    Woedend keek ik Niall aan. 'Doe niet zo kinderachtig' gromde ik naar hem. Ik balde mijn handen tot vuisten. 'Twee jaar dag en nacht, zeven dagen per week voor je klaar gestaan en dan ruzie krijgen om één of ander stom geheim wat zeker iedereen mag weten, niet waar? Je zoekt het maar uit. Als je weer eens hulp of steun nodig hebt, zoek je maar iemand anders. Ik ben klaar met jou' siste ik. Natuurlijk zou ik me na één of twee weken weer schuldig gaan voelen en gelijk mijn excuses aan gaan bieden zoals ik altijd deed maar nu kon Niall me even niks meer schelen. Ik liep kwaad weg, naar boven. Daar kwam ik Demi achter de vleugel tegen. 'Je kan heel erg goed spelen' complimenteerde ik haar.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Niall James Horan

    Doe niet zo kinderachtig' gromt hij en bangig wacht ik af, ik had hem woedend gemaakt en dat kreeg je zelden voor mekaar.'Twee jaar dag en nacht, zeven dagen per week voor je klaar gestaan en dan ruzie krijgen om één of ander stom geheim wat zeker iedereen mag weten, niet waar? Je zoekt het maar uit. Als je weer eens hulp of steun nodig hebt, zoek je maar iemand anders. Ik ben klaar met jou' sist hij boos en hij liep weg. Fijn ik had het echt verpest, langzaam dringt het tot me door, Liam was woedend op me. Ik wou niet huilen, niet wanneer iedereen het kon zien op tv. Fans zullen nu wel erg boos zijn. Mijn tranen stromen over mijn wangen en ik ren naar boven naar de badkamer, waar geen camera was. Hard begin ik te huilen en ik ga ophet kleedje op de grond zitten. Ik hoor iemand zacht op de piano maar ik negeer het. Waaorm had ik het niet gewoon gezegd, waarom moest ik de eikel zijn.. Ik pakte mijn mobiel en ging naar Twitter. Na fijn vanaf nu alleennog maar haat... Ik zucht zacht en zorg dat mijn tranen niet op het beeld vallen. Al snel lees ik tientallen haatberichtjes waardoor ik me alleen maar slechter voel.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Mackenzie Lou Arretez

    Zuchtend liep ik naar boven om een aspirientje te pakken. Ik opende de badkamerdeur en trof Niall huilend tegen, gelijk pakte ik zijn telefoon af. ''Niall..'' zuchtte ik. Ik ging op de grond zitten tegenover hem en zuchtte. ''Niall, ik hoorde wat je tegen Liam zei en ook over mij. Het was niet echt aardig, maar je kan je niet hier verstoppen.'' Ik vouwde mijn handen op en ging in een kleermakerszit zitten. ''Ik weet hoe moeilijk het is en het gaat vast over Demi, kom op of moet ik je letterlijk daarheen duwen?'' zei ik en fronste mijn wenkbrauwen. Ik stond op en pakte een aspirientje om mijn hoofdpijn te verlagen, waarna ik weer ging zitten.

    [ bericht aangepast op 22 feb 2013 - 18:17 ]


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Niall James Horan.
    De deur gaat open en even verwacht ik Liam maar het is Mackenzie. Waarom zou hij ook eigenlijk komen. Ze pakte mijn mobiel af en verontwaardigend kijk ik haar aan
    "Niall" zucht ze en gaat tegen over me zitten waarna ze weer zucht ''Niall, ik hoorde wat je tegen Liam zei en ook over mij. Het was niet echt aardig, maar je kan je niet hier verstoppen.'' ze verzit zich even en kijkt me weer aan ''Ik weet hoe moeilijk het is en het gaat vast over Demi, kom op of moet ik je letterlijk daarheen duwen?'' ze fronst haar wenkbrauwen en kijkt me aan. "Hij is boos Mackenzie dan kun je hem beter laten" zeg ik met een schorre stem."Ik was boos, ik wist niet wat ik deed tot Liam ineens schreeuwde en weg liep." Ik zucht zacht weer "Ze ziet me nu toch niet meer staan, wie schreeuwt er nou tegen vrienden, en geef toe een echte man zou erover niet huilen" ik staar even naar de grond.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Mackenzie Lou Arretez

    Ik schudde mijn hoofd en zuchtte nogmaals. ''Niall, het zit zo. Je hebt maar drie keuzes, één - jij gaat zelf naar Demi toe en doet wat je moet doen, twee - ik ga je daarheen duwen, zonder enige protest van jou of drie - ik ga tegen je schreeuwen totdat jij naar haar toe gaat.'' zei ik resoluut, die jongen kon zelf geen beslissingen maken, dan maakte ik ze voor hem. Zo moeilijk was dat ook weer niet. Ik wreef over mijn slaap en dronk een glaasje water op. Hoofdpijn en misselijkheid gingen echt niet goed samen. ''Trouwens, ik weet dat Liam je sowieso vergeeft, maar alleen nu niet. Als ik hem was zou ik dat ook doen.'' mompelde ik. Sommige mensen hadden zoiets, ikzelf ook wel een beetje.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Niall Horan.
    Streng kijkt ze me aan, en ik krijg het gevoel alsof ik bij een moeder sta die haar zoon een preek geeft dathij geen kindjes mag slaan. "Niall, het zit zo. Je hebt maar drie keuzes, één - jij gaat zelf naar Demi toe en doet wat je moet doen, twee - ik ga je daarheen duwen, zonder enige protest van jou of drie - ik ga tegen je schreeuwen totdat jij naar haar toe gaat.'' Ik kijk haar aan "Of vier ik zeg sorry voor mijn gedrag en zeg niks" zeg ik triomfantelijk. "Waarom zou ik moeite doen, ze ziet me niet zitten, dat kan ik je nu al vertellen" Ik kijk Mackenzie menend aan. Zeker weer moed en hoop krijgen en vervolgensalles weer afbreken, denkh et dus niet.''Trouwens, ik weet dat Liam je sowieso vergeeft, maar alleen nu niet. Als ik hem was zou ik dat ook doen.'' Ik knik "Ik ga wel met hem praten straks ofzo"


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Mackenzie Lou Arretez

    Ik keek Niall hoofdschuddend aan en stond op en trok Niall ook mee. ''Dat wordt dan twee of drie. Trouwens, ik weet gewoon dat ze je leuk vindt. Ik garandeer je dat, zo niet dan mag je alles doen met me.'' zei ik en glimlachte kort. ''Maar echt, je moet gewoon naar haar toe gaan.'' Ik wenkte naar de deur en deed die open. ''Je zult spijt krijgen.. Je hebt nog kans op voor keuze één te gaan...'' Ik begon toch wat ongeduldig te worden, die jongen moest echt de eerste stap zetten. ''Oké, wat lijkt je logischer dan - dat de jongen de eerste stap zet of het meisje? Ik ga toch voor de eerste.. Dat de jongen de eerste stap neemt.'' zei ik en gaf hem een duwtje in zijn rug.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Niall Horan.
    Hoofdschuddend kijkt ze me aan en trekt me mee ''Dat wordt dan twee of drie. Trouwens, ik weet gewoon dat ze je leuk vindt. Ik garandeer je dat, zo niet dan mag je alles doen met me.'' Ik kiojk haar aan "daar houd ik je aan"mompel ik in mezelf. ''Maar echt, je moet gewoon naar haar toe gaan.'' ze wijst naar de deur en doet die open, smekend kijk ik haar aan, zie je ik was gewoon geen man. ''Je zult spijt krijgen.. Je hebt nog kans op voor keuze één te gaan...'' Ik merkte dat ze ongeduldig werd. ''Oké, wat lijkt je logischer dan - dat de jongen de eerste stap zet of het meisje? Ik ga toch voor de eerste.. Dat de jongen de eerste stap neemt.'' Ik kijk haar aan "Maar als de jongen al zeker weet dat hij afgewezen word is het logischer dat het meisje de eerste stap zet"triomfantelijk kijk ik haar aan. "Ik ga wel eerst met Liam praten" stel ik voor. Ze wou me niet, zeker niet nu ik zo kinderachtig deed.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Mackenzie Lou Arretez

    Ik knikte en wees hem opnieuw de deur. ''Als je met Liam wilt praten, ga dan. Ik word ongeduldig en ik heb het gevoel dat ik alles uit moet kotsen.'' mompelde ik. Ik wilde nog iets tegen Niall zeggen maar snel liep ik naar de toilet om alles uit te kotsen. Zwangerschapssymptomen, juist. Heel erg fijn allemaal, maar niet voor mij. Dit begon mij echt ziek te maken.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Niall Horan.
    Ik knik even "laat je het weten als het echt niet meer gaat?" bezorgd kijk ik haar na. Ik klopte zacht op de deur en deed de deur op een kier. "Liam kan ik even met je praten?" vraag ik zacht en kijk naar mijn voeten. Straks wou hij het wel niet meer goed maken.... "Het spijt me echt van net" fluister ik gebroken. Ik wou dat Liam me omhelsde en zei dat het goed was en kwam.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Liam James Payne

    Ik keek met een ruk op van het pianospel dat Demi speelde. Ik mompelde wat en kneep mijn ogen tot spleetjes. Koppig schudde ik mijn hoofd en liep Niall voorbij naar de slaapkamer waar ik op mijn bed ging zitten en mijn laptop pakte. Ik logde in op Twitter en begon een paar antwoorden op vragen te tweeten. Als het om fans ging, was ik meteen weer vrolijk.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Niall James Horan.
    Tranen branden in mijn ogen toen hij nee schudde en ik beet op mijn lip. Hij liep langs me en liep richting de slaapkamers. Hopeloos loop ik naar de badkamer "hij wilt me niet spreken"zucht ik zacht en staar voor me uit. Ik laat me zakken tegen de muur en tik met mijn vingers een deuntje. Ik vind het een leuk deuntje en ren snel naar de slaapkamer en pak mijn map met noten en mijn gitaar. Ik laat Liam voor wat het is en begin het deuntje te spelen en schrijf snel de noten op


    Change is for weirdos ~ Niall Horan