• hi Quizletters :)
    Een week geleden heeft mijn zus dit filmpje laten zien.



    Het filmpje is de auditie van Jillian bij xfactor.
    Ze werd vroeger gepest en heeft zowat het zelfde meegemaakt als Demi.
    Het is zo'n mooi fimpje...

    Ik werd vroeger ook gepest...
    Als je erover wil praten zeg het me...


    groetjes Citygirlx


    Friendship is not about who you know the longest, it's about who is there when you need someone the most <3

    Ik ben ook lang gepest en ben ook al op mijn elfde in een depressie geraakt. Heeft een jaar of vijf voortgeduurt. Inmiddels ben ik er -gelukkig- al weer een hele poos uit. (:


    Bad decisions make good stories.

    Ik ben altijd al gepest geweest, mja. Ik kan er niet
    mee zitten. Later krijg ik ze wel weer terug. ^^


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik werd vroeger gepest. Jammer genoeg laat het littetekens achter, ik word dagelijks met het gevolgen geconfronteerd. Op mijn oude school deden ze niet veel mee, maar ze stopten vanzelf na 2 jaar. Op mijn nieuwe school werd ik in het begin wel gepest, nu word ik alleen maar buitengesloten, wat op een of ander opluchting is. Liever dat dan gepest worden.


    -

    Ik ben vroeger erg gepest. Van groep twee tot de derde klas van de middelbare. Die jaren waren een hel voor me en ik sloot me helemaal af van de buitenwereld. Tot ik op een dag een gesprek had met mijn mentor, in de derde klas. Hij opende mijn ogen en vertelde me dat ik niet alle schuld op de 'pesters' moest schuiven maar ook naar mijzelf moest gaan kijken. Dit heb ik gedaan en ik heb dingen veranderd, wat er voor heeft gezorgd dat ik beter in de groep ben gekomen.
    Alhoewel het beter is gegaan sinds die tijd, heb ik nog wel dat onzekere in me zitten wat vaak genoeg haar kop boven water wilt steken en schreeuwen: 'Ja, ik ben er nog!'.

    Al bij al ben ik nu sterker geworden en weet hoe ik met zulke trieste mensen moet omgaan.


    I'd rather die my way, than live yours.

    Op de basisschool wat, maar dat is een heel verhaal. Vervolgens drie jaar op de Middelbare achtereen, inclusief depressie. Eerste, tweede en derde. Nu zit ik op een andere -leuke- school, maar ik ben nog steeds niet over die eerste drie jaren heen. Ik heb nu echter wel vrienden om me heen die no matter what voor me klaarstaan. Verder heb ik no heel veel andere shit, maar wonden helen langzaam.

    [ bericht aangepast op 21 feb 2013 - 13:46 ]


    Tijd voor koffie.

    Ik ben niet gepest, maar heb wel een tijdje gehad dat ik vaak werd uitgescholden. Gelukkig was dat niet ernstig en ik kon het goed hebben. Ik ben er alleen maar wat harder van geworden.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ik kon mijn tranen echt niet meer binnenhouden :'D
    Ik ben zelf op de basisschool ook heel erg gepest, en na 3 jaar merk ik daar nog heel veel van, op de school waar ik nu zit ook nog wel eens, maar veel mider en ik ben een hele grote klikspaan bij de leraren/congierges/afdelingsleiders en op deze school doen ze er weldegelijk iets aan, gelukkig. Op de basisschool ben ik in elkaar geslagen door een meisje van twee klassen hoger en drie leraren stonden gewoon vrolijk toe tekijken :'D

    Deze is overigens ook echt zielig:


    Let it come and let it be

    Drogo schreef:
    Vroeger? Je bent 13, ik betwijfel het als kinderen in de basisschool tegenwoordig echt zo hard zijn dat ze op die leeftijd al andere kinderen gaan pesten.
    Maar ja, ik heb altijd goed kunnen opschieten met iedereen, dus ik weet niet hoe het voelt. Wel een paar flinke ruzies gehad dat de ene de ander gaat zwartmaken met roddels en leugens, maar als je dat echt pesten kan noemen weet ik niet hoor.

    Geloof je nog echt in die ontschuld? Een "vriendin" van mij op de basisschool was al ontmaagd op d'r 10e, vrijwillig nota bene. (Ze is nu welliswaar de slet van d'r huidige school, maar dat was te verwachten.) Toen ik op de basisschool zat werd ik vanaf groep 3 al dik genoemd, gepest, etc. Vanaf groep 5 kenden ze het woordje 'kankergothic' al wat ze regelmatig tegen me gebruikte en denk maar neit dat geweld uitgesloten was. Vanaf groep 5 werd ik ook al regelmatig in elkaar geslagen, zowel binnen als buiten school. Door twee meisjes uit mijn klas (ook groep vijf), de zus van één van die meisjes (groep 7), en vrienden en vriendinnen van hun die op een andere school zten en dan één klas hogen (wauw, groep 6). Die ontschuld is al lang weg, eerlijk waar. Je kunt ook niets anders verwachten met deze maatschappij, kom op, sexuele voorlichting vanaf groep 7? :')


    Let it come and let it be

    Combustible schreef:
    (...)
    Geloof je nog echt in die ontschuld? Een "vriendin" van mij op de basisschool was al ontmaagd op d'r 10e, vrijwillig nota bene. (Ze is nu welliswaar de slet van d'r huidige school, maar dat was te verwachten.) Toen ik op de basisschool zat werd ik vanaf groep 3 al dik genoemd, gepest, etc. Vanaf groep 5 kenden ze het woordje 'kankergothic' al wat ze regelmatig tegen me gebruikte en denk maar neit dat geweld uitgesloten was. Vanaf groep 5 werd ik ook al regelmatig in elkaar geslagen, zowel binnen als buiten school. Door twee meisjes uit mijn klas (ook groep vijf), de zus van één van die meisjes (groep 7), en vrienden en vriendinnen van hun die op een andere school zten en dan één klas hogen (wauw, groep 6). Die ontschuld is al lang weg, eerlijk waar. Je kunt ook niets anders verwachten met deze maatschappij, kom op, sexuele voorlichting vanaf groep 7? :')

    Yup, helemaal waar. De maatschappij verhard, dat begint al op de basisschool waar kinderen worden gepest omdat ze een bril hebben of wat zwaarder zijn. Maar ik geloof dat dat wel iets is van alle tijden. Toen ik op de basisschool zat, werd er in onze klas ook altijd een meisje gepest. Maar misschien is het in de loop der tijd alleen maar erger geworden, dat geloof ik wel.


    ars moriendi

    Drogo schreef:
    Vroeger? Je bent 13, ik betwijfel het als kinderen in de basisschool tegenwoordig echt zo hard zijn dat ze op die leeftijd al andere kinderen gaan pesten.
    Maar ja, ik heb altijd goed kunnen opschieten met iedereen, dus ik weet niet hoe het voelt. Wel een paar flinke ruzies gehad dat de ene de ander gaat zwartmaken met roddels en leugens, maar als je dat echt pesten kan noemen weet ik niet hoor.

    Bij mij begon het toen ik voor het eerst naar de basisschool ging. Ik was dus net vier. Op vierjarige leeftijd gaan kinderen misschien geen roddels over je verspreiden dat je een slet bent, of je na school opwachten en in elkaar slaan, maar ze kunnen dan al wel goed duwen, buitensluiten en spottende bijnamen geven.
    En ja, dat is ook pesten.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik heb echt zo'n respect voor dit meisje.
    Ik weet hoe het voelt om gepest te worden en dan gat je zelfvertrouwen al zo erg naar beneden en dan gaat ze gewoon voor zoveel mensen zingen.
    echt diep respect.
    ik ben echt zo tegen pesten, mijn ouders vinden me te lief ,vaak zeggen ze dan ook:
    Je bent te lief voor deze wereld, je moet harder worden anders red je het niet.


    If you can dream it, you can do it&#10084;&#65039;

    Drogo schreef:
    Vroeger? Je bent 13, ik betwijfel het als kinderen in de basisschool tegenwoordig echt zo hard zijn dat ze op die leeftijd al andere kinderen gaan pesten.
    Maar ja, ik heb altijd goed kunnen opschieten met iedereen, dus ik weet niet hoe het voelt. Wel een paar flinke ruzies gehad dat de ene de ander gaat zwartmaken met roddels en leugens, maar als je dat echt pesten kan noemen weet ik niet hoor.

    Toen ik op de basisschool zat, werd er een meisje flink gepest, en ze had bijna de hele klas tegen haar
    Denk maar niet dat pesten op de basisschool niet voorkomt

    Nou neen. Pesten is bij mij op de basisschool niet voorgekomen. Iedereen kwam altijd voor elkaar op, en wanneer het dan toch voorkwam namen de leraren meteen maatregelen. De 13-jarigen van nu zijn een heel andere generatie, en de kinderen worden steeds meer fucked up.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Drogo schreef:
    Nou neen. Pesten is bij mij op de basisschool niet voorgekomen. Iedereen kwam altijd voor elkaar op, en wanneer het dan toch voorkwam namen de leraren meteen maatregelen. De 13-jarigen van nu zijn een heel andere generatie, en de kinderen worden steeds meer fucked up.



    Ik heb nu echt zin om dat kind een pak slaag te geven. :') Wtf denkt ze wel niet?

    [ bericht aangepast op 21 feb 2013 - 19:29 ]


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Drogo schreef:
    Nou neen. Pesten is bij mij op de basisschool niet voorgekomen. Iedereen kwam altijd voor elkaar op, en wanneer het dan toch voorkwam namen de leraren meteen maatregelen. De 13-jarigen van nu zijn een heel andere generatie, en de kinderen worden steeds meer fucked up.


    Oh niet alleen 13, het gaat al mis rond de 6/7/8 jaar, als het al niet jonger is geworden :'D


    Let it come and let it be