• The 101th anual Hunger Games
    24 tributes, 1 arena
    Everything changes
    Nothing stays the same
    Trust nobody
    And don't lose yourself in the Games

    And may the odd's be ever in your favor

    Dit jaar hebben de spelmakers weer iets nieuws bedacht. De 100e Hunger Games zijn geweest en die waren een groot succes. Toch vonden ze het dit keer weer tijd worden voor iets nieuws. Elke dag zal de Arena veranderen. Dag 1 in het voordeel van district 1, dag 2 in het voordeel van district 2...enz. Na 12 dagen zal de Arena kleiner worden en beginnen de dagen weer overnieuw. Elke nacht kan er ook een tribuut van plaats gewisseld worden met een ander. De tribuut uit 4 kan bijvoorbeeld van plaats wisselen met die uit 9.

    Jongens
    Meisjes

    District 1 [Luxeproducten Capitool] :
    -Dylan Marc Bostell||Backpack
    -Carmela Lorenza rossini||VintageStyle

    District 2 [Wapens en Vredesbewakers] :
    -Josh Cameron Sky||ZiamStorason||Dead
    -Bree Amalia Rovers||TeamFinnick

    District 3 [Technologie] :
    -Daniel James Ebens||MYxLoubear
    -Robin Lily DutoI|Backpack||Dead

    District 4 [Visserij] :
    -Jonah Rion See||Rippertjiep||Dead
    -Jody Morgan Roberts||Celebration

    District 5 [Energie] :
    -|| Bloedbad
    -Alexis Jane Howard||Aelin

    District 6 [Transport] :
    -|| Bloedbad
    -Summer Helena Chamberlain||Rippertjiep

    District 7 [Hout] :
    -Matthew Elliot Turner ||Fleeko
    -Iris Quinty Browne||Hour||Dead

    District 8 [Textiel] :
    -|| Bloedbad
    -|| Bloedbad

    District 9 [Graan] :
    -|| Bloedbad
    -Louise Kirla Offkins||Fleeko||Dead

    District 10 [Vee] :
    -Brandon Levis||TeamFinnick||Dead
    -Bloedbad

    District 11 [Landbouw] :
    -Jayden Flynn Jase||ZiamStorason||Dead
    -Jazzlyn Caitlyn Valentine||Bibble

    District 12 [Steenkool] :
    -|| Bloedbad
    -Scarlett Dakota Gray||MinnieMouseX

    Regels:
    ~Geen Mary Sue/Gary Stue (ideale personages).
    ~Minimaal 5 zinnen per post (je wordt natuurlijk niet uit de RPG gezet als je dit niet doet, maar let hier wel even op).
    ~OOC tussen haakjes, maar het liefst in het nog komende praattopic.
    ~Geen one-liners.
    ~Het moet wel realistisch blijven, je personage gooit bijvoorbeeld niet altijd raak.
    ~Lees de post's van anderen goed door, vooral de Caesarpost's, want daarin staat bijvoorbeeld of het dag of nacht wordt.
    ~Topics worden alleen aangemaakt door Amas en Celebration


    We hebben nieuwe lootjes getrokken!


    Happy Hungergames,
    Xx Dallam en Celebration

    rollentopic
    praattopic
    Topic 1

    De 5e dag:
    Het is dag 5. In het doolhof zijn de muren bedenkt met eetbare en giftige planten. Het bos lijkt niet heel erg veranderd, op de planten na. Niet alleen giftige en eetbare planten maar ook genezende. Je moet alleen weten welke het zijn en hoe je ze moet bereiden. Het platform van de heuvels is verdwenen. Hier komt een maisveld te staan, maar niet zonder gevaren... De standbeelden staan weer op hun originele plek, alleen is het lastig om bij de standbeelden te komen want de bodem is met allemaal hoge en stevige planten bedekt. Daar kun je niet zomaar langs glippen.

    [ bericht aangepast op 14 juli 2013 - 9:26 ]


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    [Omg. Hoe kan een tribuut zonder zonnebril dan ooit vooruit komen? Eerst dat donker en dan nu dit..?! Dat is eigenlijk gwn de beroeps helpen en verder iedereen dood laten gaan?]

    [ bericht aangepast op 3 mei 2013 - 18:53 ]


    :)

    Alexis Jane Howard || District 5 || Doolhof
    Ik werd wakker van opeens een fel licht. Ik deed mijn ogen open maar zag niets, alleen dat licht. Ik kon er niet tegenin kijken, en toen ik mijn ogen weer sloot, dansten kleuren en vormen voor mijn oogvlies en voelde ik me duizelig. Ik had dan ook nog niks gegeten deze drie dagen. Niks. Water had ik wel, dat was echt wat mij te been hield. Verder had ik niks, behalve mijn pijlen. Maar omdat het gisteren zo donker was geweest, had ik daar niets aan gehad. En dan nu was daar dat licht, dat licht dat ervoor zorgde dat ik niets kon. Niet eens mijn ogen open doen. Het kwam overal vandaan en duizelde me, samen met mijn honger.
    Op de tast greep ik naar mijn flesje water, draaide de dop eraf en nam een slok. Daarna schudde ik het flesje heen en weer en kreunde toen ik merkte dat die niet zo vol meer zat. Dit zou mijn einde worden. Geen eten, amper drinken, en geen omstandigheden om zelfs maar wat te jagen. Het Capitool was wel erg wreed dit jaar. Ik wist nu al dat ik geen kans had te overleven. Waarschijnlijk hadden vooral de beroepsgroep de zonnebrillen - die er ongetwijfeld zouden zijn - en zouden die dit overleven. Ik was gewoon in een val gegooid door de spelmakers. In een leeuwenkuil. Er was nooit een kans geweest voor mij te overleven op deze manier. Ik had het gekund. Als er een beetje goede omstandigheden waren geweest. Nu niet. Hoe goed je ergens ook in kon zijn, zonder zonnebril kwam je hier niet.
    Inmiddels had ik wel een ritme gevonden. Tot nu toe was elke dag anders geweest. Wat nou als de Arena elke dag veranderde? Dan zou ik alleen maar hoeven te wachten op een nieuwe dag. Maar de vorige dag was al net zo erg geweest als deze, dus die van morgen kon evengoed verschrikkelijk zijn. Ik kreeg een hekel aan dit 'spel', dit 'vermaak' voor het Capitool.
    Langzaamaan begon ik de moed steeds meer te verliezen. En dat was ook het enige wat nog te verliezen viel. Al het andere was door Snow toch al van mij afgepakt.


    :)

    Jonah Rion See || District 4 || bos:

    'Zulen we weer naar de anderen gaan of gaan we op zoek naar een nieuwe prooi?' vraagt Bree. Net op het moment dat ik wil antwoorden, galmt de stem van Caesar door de arena. Die aankondigt dat er een nieuwe dag is aangebroken, en enkele doden meedeelt, en die is zo te zien enkel idioot uit 10. Dat de arena gaat veranderen, en dat daarom de nachtkijkers in zonnebrillen gaan veranderen.
    'Godverdomme', vloek ik zachtjes in mezelf. Dat licht is behoorlijk irritant, zelfs met de bril op. Ik knijp mijn ogen dicht en haal de bril van mijn gezicht. 'Hier, neem jij maar.' zeg ik tegen Bree. 'Maar dan moet je er wel voor zorgen dat ik niet tegen een boom aanloop. En ik stel voor dat we teruggaan. Jody zal het niet fijn vinden dat we zo lang weg blijven.' zeg ik, terwijl ik haar hand vasthoud.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    [ik reageer morgen weer, want zit nu op mn mobiel.]

    [ bericht aangepast op 4 mei 2013 - 14:16 ]


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Celebration schreef:
    Caesar Flickerman || Capitol
    'Hallo inwoners van Panem. Hier weer en korte tussenstand over de gevechten in de Arena. De geswitchte tributen, Matthew en Scarlet, schrokken natuurlijk heel erg toen ze werden geswitcht en ook hun bondgenoten konden het niet erg waarderen. Toch hebben ze het beide overleefd.
    Brandon uit district 10 heeft dag 2 niet zo fijn beleefd en is om het leven gebracht door 2 van de beroeps. Jonah en Bree hebben er echt een geweldige show van gemaakt en zo zien we het natuurlijk graag in het Capitool.
    Het is jullie natuurlijk ook wel opgevallen dat het de hele dag en nacht donker was. Dag 2 was voor district 2 en er waren maar een paar nachtkijkers. Die de beroeps bijna allemaal in hun bezit hadden.
    Onder de beroeps zijn spanningen. District 2 wordt bijna gehaat door Jody, Dylan en Carmela uit district 4 en 1. Alleen Jonah uit 4 doet echt aardig tegen ze. En hoe zit het met de liefdesverklaringen. Zijn Bree en Josh echt op elkaar? En heeft Dylan voor de grap zijn liefde aan Jody verklaard of is er toch echte liefde in het spel? En wat vinden Carmela en Jonah daarvan? Later hoort u meer over deze zeshoeksverhoudingen. Ook hoort u straks meer over de andere tributen die in de andere delen van de Arena rondlopen.
    Dag 2 eindigt nu en dag 3 start. Dit betekent dat de Arena niet meer donker is, maar dag en nacht licht blijft door irritante mechanische lampen, waar je zonder zonnebril niet tegenin kunt kijken. Daardoor worden de nachtkijkers verandert in zonnebrillen.
    Nog even een duidelijke uitleg over de Arena: Alle bomen in het bos zijn gemaakt van felle flikkerende lampjes. Ook de heuvels geven licht en de muren in het doolhof zijn ook felle lampen. De standbeelden zijn ook gemaakt van felle lampen, waar je niet zonder zonnebril in kunt kijken, net als de Hoorn.
    Dan schakelen we nu weer over naar de Arena.'


    (stoer een zeshoeksverhouding)


    I'm dying, praying, bleeding and screaming. Am I too lost to be saved? ~ Evanescence - tourniquet

    Bree Amalia Rovers II D2 II Bos

    Nadat de doden, of beter gezegd dode, zijn laten zien en de nieuwe dag is aangebroken word het ineens heel fel voor mijn ogen. Snel probeer ik mijn handen voor mijn ogen te doen, maar het licht is er nog steeds. 'Godverdomme' hoor ik ineens uit de richting van Jonah. 'Hier, neem jij maar.' Neem wat maar? Ik kan nog steeds niets zien. Maar dan krijg ik plots iets in mijn handen. Opeens word het duidelijk. Het is de nachtkijker. Als ik hem op doe is het licht nog steeds heel fel, maar minder dan daarvoor. De nachtkijker is dus veranderd. 'Maar dan moet je er wel voor zorgen dat ik niet tegen een boom aanloop. En ik stel voor dat we teruggaan. Jody zal het niet fijn vinden dat we zo lang weg blijven.' Jonah legt zijn hand in de mijne. Het is een fijn gevoel. Terwijl we lopen bestudeer ik zijn gezicht. Hij kan me toch niet zien. Hij ziet er best wel goed uit. Hij... Nee Bree niet doen. Focus op het spel. Nou, in hoeverre je dit nog een spel kan noemen den....


    imperfection is beauty

    (Volgens mij heb ik iets gemist tussen Dylan en Jody, of was dat gewoon het moment waar jullie District 2 zo gingen haten?)


    imperfection is beauty

    Louise Kirla Offkins ||district 9||In overbelicht bos
    Langzaam word ik wakker en word ik meteeen verblind door fel licht.
    Mijn ogen branden ervan. "Daniel?!" zeg ik vershcrikt en krabbel overeind en hou me vast aan een boom.Mijn ogen kan ik niet opendoen omdat ik er dan weer zoveel pijn van krijg.Ik wankel even en probeer de al tanstend Daniel te zoeken ,maar indeplaats van zijn richting op te lopen loop ik de hele andere kant op.
    Ik struikel over iets en stuimel van een berg af en bots dan tegen iets hard.
    "Daniel! Help!" schreeuw ik en begin zachtes te snikken.
    (Wie haar wil vermoorden mag )


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    [@Amas: Dylan heeft een of andere "liefdesverklaring" aan Jody gedaan, lachend, maar ik weet niet of het echt SunnySprings bedoeling is hem op haar verliefd te laten zijn of niet.]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    (Geen zorgen, ik laat Daniel je niet helpen. Want dan kan je niet dood. Dit is ZO vaag maargoed...)
    Daniel James Ebens:

    Ik word wakker van een stem: "Daniel?!". Meteen schiet ik omhoog, maar ik schrik van het licht en ga weer liggen. Door die bewegingen is mijn nachtkijker afgevallen. Die voelde eigenlijk veel kleiner en lichter dan gisteren. "Daniel! Help!" hoor ik ergens in de verte. Nu wordt het me duidelijk dat het Louise is. Met mijn handen voel ik om me heen. Het duurt veel te lang voor ik mijn... zonnebril voel? Ik zet hem op en meteen rusten mijn ogen. Ik kijk om me heen maar Louise is nergens te bekennen. Als ik 'Louise! Waar ben je?' roep pak ik mijn rugzak.'LOUISE!' roep ik nog eens als ik mijn mes pak.


    Gotta get, gotta get out of my head <3

    Charitable schreef:
    [@Amas: Dylan heeft een of andere "liefdesverklaring" aan Jody gedaan, lachend, maar ik weet niet of het echt SunnySprings bedoeling is hem op haar verliefd te laten zijn of niet.]


    {Ik dacht dus echt van niet, maar je weet maar nooit. Dankjee.

    Jayden en Louise kunnen we btw nu doden. wat gaan we doen?}

    [ bericht aangepast op 4 mei 2013 - 13:26 ]


    imperfection is beauty

    Amas schreef:
    (...)

    {Ik dacht dus echt van niet, maar je weet maar nooit. Dankjee.

    Jayden en Louise kunnen we btw nu doden. wat gaan we doen?}


    Gaat Jayden ook dood? Dat zijn er veel op een rijtje :) Maar ja, dat is goed :)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    [Jody wil natuurlijk altijd iemand doden. Wie mag ze doen?]


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    ( zie en praat verder in het praattopic okee?)


    imperfection is beauty

    Scarlett Dakota Gray

    'Scarlett,' beantwoord ik zijn vraag over mijn naam. Dan komt Summer alweer terug. 'Zo,' zegt ze, 'verlicht dat?' vraagt ze, wat betekend dat ze de dingen die ze heeft gevonden bij Matthew heeft neergelegd of zo. Ik voel me echt zo verschrikkelijk schuldig erover, dat ik hem niet eens hielp. Maar nu ga ik het goedmaken door helpen met hem beter maken, en ik ga hem niet laten sterven. 'Als het verlicht, doe ik de rest van je wonden ook met dat spul,' zegt Summer. 'J-ja, het voelt veel beter,' hoor ik Matthew antwoorden, 'dankje.' 'Summer, mag ik de nachtkijker? Dan ga ik op wacht staan en kunnen jullie even slapen ofzo. En heb je ook eten gevonden?' vraag ik haar. Dan hoor ik de stem van Caesar die zegt dat er weer een dag voorbij is. Ik zie een flits, eerst dacht ik dat er een flits was doordat de arena zou veranderen. Maar het bleef heel fel, waardoor ik mijn ogen stevig dichtknijp. 'Dag 3 is wel erg fel,' zeg ik dan.


    It just takes one negative comment to kill a dream