• The 101th anual Hunger Games
    24 tributes, 1 arena
    Everything changes
    Nothing stays the same
    Trust nobody
    And don't lose yourself in the Games

    And may the odd's be ever in your favor

    Dit jaar hebben de spelmakers weer iets nieuws bedacht. De 100e Hunger Games zijn geweest en die waren een groot succes. Toch vonden ze het dit keer weer tijd worden voor iets nieuws. Elke dag zal de Arena veranderen. Dag 1 in het voordeel van district 1, dag 2 in het voordeel van district 2...enz. Na 12 dagen zal de Arena kleiner worden en beginnen de dagen weer overnieuw. Elke nacht kan er ook een tribuut van plaats gewisseld worden met een ander. De tribuut uit 4 kan bijvoorbeeld van plaats wisselen met die uit 9.

    Jongens
    Meisjes

    District 1 [Luxeproducten Capitool] :
    -Dylan Marc Bostell||Backpack
    -Carmela Lorenza rossini||VintageStyle

    District 2 [Wapens en Vredesbewakers] :
    -Josh Cameron Sky||ZiamStorason||Dead
    -Bree Amalia Rovers||TeamFinnick

    District 3 [Technologie] :
    -Daniel James Ebens||MYxLoubear
    -Robin Lily DutoI|Backpack||Dead

    District 4 [Visserij] :
    -Jonah Rion See||Rippertjiep||Dead
    -Jody Morgan Roberts||Celebration

    District 5 [Energie] :
    -|| Bloedbad
    -Alexis Jane Howard||Aelin

    District 6 [Transport] :
    -|| Bloedbad
    -Summer Helena Chamberlain||Rippertjiep

    District 7 [Hout] :
    -Matthew Elliot Turner ||Fleeko
    -Iris Quinty Browne||Hour||Dead

    District 8 [Textiel] :
    -|| Bloedbad
    -|| Bloedbad

    District 9 [Graan] :
    -|| Bloedbad
    -Louise Kirla Offkins||Fleeko||Dead

    District 10 [Vee] :
    -Brandon Levis||TeamFinnick||Dead
    -Bloedbad

    District 11 [Landbouw] :
    -Jayden Flynn Jase||ZiamStorason||Dead
    -Jazzlyn Caitlyn Valentine||Bibble

    District 12 [Steenkool] :
    -|| Bloedbad
    -Scarlett Dakota Gray||MinnieMouseX

    Regels:
    ~Geen Mary Sue/Gary Stue (ideale personages).
    ~Minimaal 5 zinnen per post (je wordt natuurlijk niet uit de RPG gezet als je dit niet doet, maar let hier wel even op).
    ~OOC tussen haakjes, maar het liefst in het nog komende praattopic.
    ~Geen one-liners.
    ~Het moet wel realistisch blijven, je personage gooit bijvoorbeeld niet altijd raak.
    ~Lees de post's van anderen goed door, vooral de Caesarpost's, want daarin staat bijvoorbeeld of het dag of nacht wordt.
    ~Topics worden alleen aangemaakt door Amas en Celebration


    We hebben nieuwe lootjes getrokken!


    Happy Hungergames,
    Xx Dallam en Celebration

    rollentopic
    praattopic
    Topic 1

    De 5e dag:
    Het is dag 5. In het doolhof zijn de muren bedenkt met eetbare en giftige planten. Het bos lijkt niet heel erg veranderd, op de planten na. Niet alleen giftige en eetbare planten maar ook genezende. Je moet alleen weten welke het zijn en hoe je ze moet bereiden. Het platform van de heuvels is verdwenen. Hier komt een maisveld te staan, maar niet zonder gevaren... De standbeelden staan weer op hun originele plek, alleen is het lastig om bij de standbeelden te komen want de bodem is met allemaal hoge en stevige planten bedekt. Daar kun je niet zomaar langs glippen.

    [ bericht aangepast op 14 juli 2013 - 9:26 ]


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Jody Morgan Roberts || District 4 || Hoorn
    'Ik wil niet dood.' piept het meisje zachtjes en ik grijns even. Dit is waar de spelen over gaat en het is fijn als het voelt alsof je er goed in bent. Louisa maakt nu echt geen kans meer. De adrenaline giert door mijn lijf, dit is echt veel beter dat een gewone training thuis.
    Dan begint ze ineens te gillen. 'Daniel! Daniel Help!'
    'Houd je bek.' gil ik in haar oor, terwijl ik de drietand uit haar trek, om hem meteen daarna weer vol in haar lichaam te steken. 'Daniel komt je toch niet redden.' zeg ik, terwijl ik even lief naar haar lach. 'Dit is je einde.'
    Voor de laatste keer steek ik de drietand in haar lichaam. Dit kan ze niet overleven. Ik zet nog wat extra kracht en zonder veel tegenspartelen is ze dood. Zodra ik merk dat er geen leven meer in haar zit, trek ik de drietand uit haar lichaam en draai me om. Snel loop ik weg, zonder naar het lijk te kijken. Ik ben veel te bang dat haar lichaam onder het bloed zit en daar kan ik echt nog steeds niet tegen.
    '2 tributen gedood, Jody.' praat ik in mezelf. '2, best veel, maar niet genoeg.' Een kwaad gevoel stroomt door mijn aderen. Bree heeft er meer gedood.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Daniel James Ebens II D3 II Bos:

    Ik zie een meisje(en een jongen?) het bos inlopen. Ikmbesteed er verder geen aandacht aan. Als ik even later Louise hoor sprint ik naar de plek van het geluid toe. Halverwege blijf ik staan om te luisteren waar het geluit precies vandaan kwam. 'Daniel! Daniel help!' hoor ik opeens. Mijn ogen worden groot. 'Louise' playback ik met een kleine zucht van geluid. Ik ren tussen de bomen door en zoek om me heen. Ik zie een meisje met een drietand die naar beneden wijst. Ik volg het wapen en zie daar Louise. Net op dat moment steekt het meisje haar drietand in Louise haar lichaam en vlak daarna is ze dood. Ik sta nog verstijfd toe te kijken. Ik zie het meisje direct weglopen. Nu zie ik dat ze van district 4 is. Waarom zou ze weglopen? Als beroeps zou je toch willen 'genieten' en trots zijn dat je iemand hebt gedood? Dan voel ik een woede opborrelen. Ik kan de tranen net tegenhouden door op mijn lip te bijten, maar het is niet makkelijk. Het liefste zou ik nu achter het meisje aanrennen en haar vermoorden maar dat doe ik niet. Ik weet dat ze naar de hoorn gaat, daar grijp ik haar wel.


    Gotta get, gotta get out of my head <3

    [In de standbeelden kun je waardevolle spullen vinden, zoals bijv. een nachtkijker/zonnebril]


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Scarlett Dakota Gray

    In het felle licht spring ik van de tak af en probeer de wacht te houden. Godver, hoe kan ik ooit de wacht houden als het licht zo fel is? Ik heb nu twee dingen in mijn hand waar ik niks aan heb, de nachtkijker en mijn zweep. Aan die nachtkijker heb ik nu helemaal niks. echt niks. Ik houd hem even voor mijn ogen om te kijken of het feller wordt of zo, maar wacht eens... Ik kan juist beter door het licht heen kijken met dat ding op. Is het nu een lichtkijker of zo? Mijn maag begint weer te knorren. 'Matthew, Suumer, de nachtkijker is nu een soort lichtkijker!' zeg ik tegen ze. En aangezien ik best wel heel erg honger heb, voeg ik er ook nog aan toe: 'En wil een van jullie een cracker?' Al gaan die crackers zo wel snel op gaan moet ik delen als we honger hebben. Ik zet de tas weer op de grond en zoek ik naar de crackers. Ik neem ook een paar slokjes van mijn waterfles, niet te veel. 'En we moeten binnenkort nieuw eten gaan zoeken. Die crackers gaan zo veel te snel op en ik heb die liever als een soort extra eten voor in noodsituaties,' zeg ik ook nog.


    It just takes one negative comment to kill a dream

    Matthew Elliot Turner
    'Tegen morgen zouden ze beter moeten zijn'zei Summer en ik knikte zacht.Ik hoopte dat ik hier nog lang ging leven. Ik wil namelijk nog niet dood.
    En als ik dood zou gaan ,wil ik eerst wraak nemen op die gast van district 4.
    'Matthew, Suumer, de nachtkijker is nu een soort lichtkijker!' hoorde ik dat ander meisje van beneden roepen,ik ben zo slecht in namen onthouden .
    Maar ik weet dat het begint met Scar ,dus zal ik haar zo noemen.
    'En wil een van jullie een cracker?' vervolgde ze ernaa.
    Ik voelde eens aan de tas die ik nog vast had. Ik had ook nog wat gedroogde vleesreepjes en gedroogd fruit zitten.
    "Ik heb ook nog wat te eten,jullie mogen er ook wat van mij hebben."zeg ik dan luid genoeg zodat Scar me ook hoord.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Bree Amalia Rovers II D2 II bos
    Ik zie hoe Jody verdwijnt in het bos, in de richting van het geluid. Ik weet hoe graag ze op dit moment iemand wil doden, dus laat ik haar maar gaan. Bovendien kunnen Jonah of Dylan altijd ook nog achter haar aan. Plots ook ik nog wat. Ik spits mijn oren en probeer me goed te concentreren. Helaas is het geluid nu weg. 'Ik ga daar even heen' zeg ik terwijl ik in de richting ga waar ik het geluid heb gehoord. Niet veel later hoor ik weer wat, en het lijkt deze keer dichterbij te zijn. Ik weet dat ik goed ga en niet veel later zie ik een jongen tegen de boom aan. Zou hij een verwonding hebben? Of heeft hij verdriet? Ik zou het niet weten. Veel aandacht besteed ik er eigenlijk niet aan en zeg tegen de jongen:'verassing'. Ik sta inmiddels al ongeveer 2 meter van hem af. Lang wacht ik niet op mijn kans en ik steek een mes recht in zijn borstkas. Ik voel me nu niet per sé beter doordat ik extra dode op mijn lijstje heb. Jody zou het misschien wel zijn, maar ik ben jody niet. Ik heb geen moeite met doden ofzo, en het bloed interesseert me ook niet. Ik vind het alleen jammer van de families. Zij zullen vast verdrietig zijn doordat ík hun zoon heb gedood. Ookal knaagt het aan mij, ik kan het niet zomaar laten zien. Het hele Capitool kijkt naar mij, en zij willen een show. Ze willen geen watjes, maar vechters. Het enige wat ik dan kan doen is doen of alles me niks interesseert. Ook moet ik proberen het Capitool te vermaken. Maar dat heeft er juist voor gezorgd dat district 1 mij nu haat. Ik en Josh kregen ineens meer aandacht dan zij kregen. Ik denk dat ik nog problemen zal krijgen met hen. En met Jody al helemaal. Ik weet niet wat het is, maar zij mag mij gewoon niet. Nu pas besef ik dat het ook nog wel eens door mijn aantal doden kan komen. Hoeveel had ik er nou gedood? Ik kijk naar de jongen en hoor een kanonschot. Dat is een. Dan heb je nog dat joch dat ik en Jonah hebben gedood, en volgens mij heb ik ook nog een jongencen een meisje in het bloedbad gedood. Dat maakt mijn dodentotaal 4 mensen, of kinderen. Al bij de derde dag. Nu pas besef ik dat ik eigenlijk een vreselijk persoon ben.

    (Sorry ik wist eigenlijk niet waar Jayden was enzo..dus heb ik maar gewoon zo gedaan)


    imperfection is beauty

    Daniel James Ebens:

    Iknslik een keer en kniel dan neer bij Louise. Dit, dit kan niet. Langzaam besef ik dat ze weg is. Ik adem zo diep mogelijk in en knijp in de grond. Ik bijt op mijn lip, ik knijp mijn ogen dicht , ik probeer vanalles om maar niet te huilen. Ik ben nu alleen en wat ik het beste kan doen is sponsors krijgen of iets. Weet ik veel, die krijg je alleen niet door te janken. Ik strijk over louise haar wond. Ik aai een keer over haar haar. Meteen keer ik me om om weg te lopen. Geen emotie tonen. Het kleinste teken kan slechtzijn. Wat een kutspel. Als ik verder het bos inloop hoor ik nog een kanonsschot. Nou, de beroeps zijn lekkrr bezig. Ze mogen me komen halen hoor. Ik ben niet bang, en anders ben ik toch dood. Er komt maar 1 uit, en dat zal ik niet zijn. Met een pokerface loop ik door. Even later kom ik een eekhoorn tegen. Meteen begint mijn maag te knorren. Ik knijp mijn ogen samen en concentreer me. Ik zie dat de eekhoorn me in de gaten heeft. Snel schiet ik. Ik loop naar mijn met toe. Raak. Ik ben gekgenoeg niet trots op mezelf. Ach laat ik maar een vuur maken want ik heb wel nu honger!


    Gotta get, gotta get out of my head <3

    [wat kan ik eigenlijk nog doen met Carmela?]


    I'm dying, praying, bleeding and screaming. Am I too lost to be saved? ~ Evanescence - tourniquet

    Dylan Marc Bostell || District 1 || Achter Jody aan
    Ik negeer Jonah en Bree en ga achter Jody aan als ze zegt dat ze iets hoort in het bos. Volgens mij heeft ze al iemand bij het bloedbad vermoord en staat mijn dodental nog steeds op 0, ik laat deze aan haar over. Zij heeft het geluid gehoord en het is haar gegund. Van een afstandje kijk ik grijnzend hoe ze het meisje verrast en daarna vermoord. Als ze klaar is en er gaat een kanonsschot loop ik lachend naar haar toe. Ik sla een arm om haar heup heen en trek haar wat dichter tegen me aan.
    'Mooi gedaan,' grijns ik. Ergens van binnen zie ik haar gepijnigde blik enigszins, maar ik besteed er niet veel aandacht aan. 'Kom dan gaan we terug naar de Hoorn en eens lekker eten.' Ik hoop echt vurig dat het verdomde licht snel zal worden uitgezet. Dat betekent echter wel weer een verandering aan de Arena. Het is vandaag dag 3, volgens mij. Morgen 4. Wat zal dat betekenen. Waarschijnlijk veel water. Heel veel water. Fijn. Ik kan wel zwemmen, maar niet heel goed en het is ook niet mijn favoriete bezigheid. 'En misschien kunnen we ook een hoog plekje gaan zoeken.' Nadat ik dat gezegd heb, bedenk ik me dat Jody wel uit 4 komt en dus wel goed kan zwemmen. Tenminste dat denk ik wel.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Caesar Flickerman

    Welkom Panem! Wat een actie in de arena, vinden jullie ook niet? Laten we eens beginnen bij de doden van vandaag: Louise en Jayden. Beide vermoord door de beroeps. Jody en Bree om precies te zijn. De teller van het aantal doden van de beroeps begint maar groter en groter te worden. Jody lijkt alleen niet zo blij te zijn met het feit dat Bree al zoveel mensen gedood heeft. Wat zal Jody hier aan doen?
    We gaan door met de bondgenootschappen. De beroeps zijn nog altijd met zes personen. Opvallend is dat er nog niemand van hen gedood is. Verder lijken Scarlett, Matthew en Summer het goed met elkaar te vinden. Ze zouden met z'n drieën een gevaar voor de andere tributen kunnen vormen. Als laatst hebben we... Ik bedoel hadden we natuurlijk het bondgenootschap van Daniel en Louise. Nu Louise er niet meer is is Daniel in zijn eentje. Hoe zal hij dit op lossen?
    Ik vind dat het nu wel lang geduurd heeft vandaag. Laten we dag 4 aan jullie voorstellen. Dag 4 heeft te maken met district 4 dus komt er overal water. De hoorn komt alleen op een platform te staan die aan de grond vastzit. Aan het bos word niet veel veranderd. Een paar bomen zijn hoog genoeg en komen boven het water uit, maar verder gebeurt daar niks. Bij het heuvellandschap komen alle heuvels onder water te staan. Hierop komt echter een groot blauw platform, dat over het hele gebied heen gaat. Dit is de ideale plek voor de mensen die niet kunnen zwemmen, alleen is er wel een grote kans dat je een medetribuut tegenkomt. Ook is het een kaal gebied dus valt er zowat geen eten te vinden. Bij het doolhof gebeurt er iets magisch. Zodra de tributen bij de ingang van het doolhof zijn krijgen ze een luchtbel om zich heen. Deze blijft alleen om de tribuut heen als hij of zij in het doolhof blijft en niet tegen andere luchtbellen van andere tributen aan komt. Zo wel, knapt de bel en moet je maken dat je weg komt. We willen het natuurlijk niet te makkelijk maken. Als laatste hebben wij de standbeelden. Deze blijven drijven. Wat de spelers nog niet opgemerkt hebben is dat in de standbeelden belangrijke spullen te vinden zijn. Wat ze ook niet weten is dat zodra er een tribuut dood gaat, er een van de standbeelden veranderd in de dode tribuut. Hierin kunnen hele waardevolle spullen in zitten, of juist boobytraps. Dat mogen de tributen zelf uitvogelen.
    Ik zie dat inmiddels het water al begint te stromen. Terug naar de arena...

    ( ik kan echt veel vergeten zijn hoor, en het stukje is ook niet al te goed maar ik hoop dat jullie niet boos worden...)


    imperfection is beauty

    [Begrijp ik het goed dat de Hoorn op een platform komt, waardoor je als je daar op staat niet in het water ligt?]


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    [Zijn er vissen en andere zeedieren in het water?]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    (@littlebirdie klopt, alleen ik probeerde op een of andere manier er voor te zorgen dat de hoorn niet dobbert, dus heen en weer gaat, maar dat ie bleef staan. Ik heb t alleen een beetje onlogisch uitgelegd. Sorry :)
    en @Charitable er zijn in het water inderdaad gewoon dieren. Dit is denk ik ook de enige voedselbron voor dag 4 -op rugzakvoedsel enzo na dan-)


    imperfection is beauty

    [Oké :) Fijn, kan Jonah even gaan vissen en zwemmen :) Misschien wel de laatste keer dat-ie dat kan :) niemand krijgt het dus in zijn kop het lootje 'Jonah' te trekken, oké? :p En ja, ik weet dat het een flutpost is, maar ik heb even geen inspi meer :)]

    Jonah Rion See || District 4 || hoorn:

    Het is stom om enkel met loverboy en Carmela aan de hoorn te zitten, maar ik troost mezelf met te zeggen dat het bijna dag 4 moet zijn. In het voordeel van 4 dus.
    Dan klinkt Caesars stem door de arena, die even de bondgenootschappen en de doden meedeelt. Ik vind zelf dat we het behoorlijk goed gedaan hebben vandaag. Nu ja, ik niet. Mijn dodenaantal stat nog steeds op 1, maar ik bedoel eerder wij, de beroepstroep. Dan deelt Caesar mee dat de volgende dag aanbreekt, en ook nog een hele boel andere dingen waar ik niet naar luister. Het enige dat me momenteel interesseert is dag 4, en het water.
    Het licht dooft langzaam uit, en ik voel hoe we drijven. Op een of andere plaat waar de hoorn op staat.
    'Water! Zee! 4!' schreeuw ik blij, waarna ik in het water duik.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Dylan Marc Bostell || District 1 || Aan het rennen naar de Hoorn
    Als ik gebulder hoor en naar mijn voeten kijk, schrik ik me te pletter. Er begint allemaal water om me heen te stromen. Alhoewel, het is wel erg vaag. Dan besef ik dat het waarschijnlijk de volgende dag is en dat de Arena nu begint te veranderen in het voordeel voor District 4. Daarbij helpt de nachtkijker niet meer tegen het licht en vertroebelt het alleen maar mijn zicht.
    'Shit!' schreeuw ik. Dan pak ik Jody's arm vast en begin richting de Hoorn te rennen. Waarom weet ik niet precies, maar iets zegt me dat die droog zal blijven. Hoe weet ik niet, maar dat maakt me niet uit, als ik ook maar droog blijf. Inmiddels staat het water al tot mijn knieën. Dit zorgt er voor dat er door heen ploeteren nog zwaarder wordt. Gelukkig zijn we niet zo ver van de Hoorn vandaan. Ik zie dat hij boven het water uitsteekt op een soort van platform. De hele Hoorn blijft dus droog. Daar moet ik wezen! Ik laat Jody los, die zal zich vast wel redden in het water. Ook zie ik Jonah al in het water rond dobberen. Het water is al zo hoog dat ook ik nu moet gaan zwemmen. Met slordige maar toch krachtige slagen probeer ik vooruit te komen. Het lukt niet helemaal, maar gelukkig weet ik het platform te bereiken. Ik heb zelfs mijn zwaard nog in mijn hand. Uitgeput klauter ik erop en laat me dan achterover vallen.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa