• De stelling van deze week luidt:
    Geen enkele reden is goed genoeg om een moord te plegen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Praelectio schreef:
    Het hangt van de situatie af.


    I never fail, I just found out what doesn't work.

    eens,
    ik vind dat een mens niet het recht heeft om het leven van iemand af te nemen.


    you shouldn`t have done that.... *BEN drowned, LoZ, Majora`s Mask*

    AuroraNight schreef:
    eens,
    ik vind dat een mens niet het recht heeft om het leven van iemand af te nemen.


    En als je het over zelfmoord hebt? Dan neem je de beslissing voor jezelf.
    Het is verschrikkelijk, maar dan heb je meestal een goede rede.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    niemand heeft het recht iemands leven af te nemen, ook niet al iemand vreselijke dingen heeft gedaan. want wat heeft dat voor zin? zorgt dat dat dat vreselijke opeens magisch niet meer gebeurd is? je zou kunnen zeggen dat mensen minder snel criminele dingen zouden doen als ze wisten dat het hen het leven kan kosten, maar eigenlijk denk ik niet dat dat zo gaat. een massa-moordenaar zal heus niet terugdeinzen van zoiets. een moord plegen is echt niet zomaar iets, of je nou ziek in je hoofd bent of gewoon toerekeningsvatbaar, als het in jou hoofd op kan komen om serieus een moord te gruwelijke moord te plegen, en dan bedoel ik echt serieus serieus, denk ik je al anders dan andere mensen.
    het enige waar de doodstraf goed voor zou zijn, is wraak. en wie word er nou beter van wraak? niemand.
    eens dus.


    me: 5% reality, 95% dreams

    Jaimes schreef:
    (...)

    Dus je wilt echt zeggen dat wanneer een terrorist doodgeschoten wordt, dat je daar dan van denkt: ach, dat hadden we echt niet mogen doen, het is toch ook maar een mens.

    En als je dat echt zo denkt, dan vind ik dat prima, maar daar ben ik het dan gewoon niet mee eens.

    Het klinkt een beetje krom om te zeggen, maar in dit geval zou haast "het doel heiligt de middelen" een goede uitspraak zijn.

    Om duidelijk te zijn, ik vind niet dat er over iemand anders besloten mag worden of diegene dood mag of niet. Eerlijk waar niet, maar ik ben toch wel blij of in ieder geval opgelucht als een terrorist dan dood is. En ja, een gevangenis kan ook een alternatief zijn inderdaad.


    Een terrorist moet je levenslang opsluiten. Echt levenslang zoals Nederland heeft. Goed Gedrag? Mooi! Maar ze blijven levenslang in de gevangenis.


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Helemaal mee eens. Ze hebben altijd van die rare dingen om mensen zo maar te vermoorden.
    Het is gewoon geen reden.

    X

    Vasilisa schreef:
    Als een moordenaar mijn hele freaking familie vermoord vind ik dat reden genoeg (cat)
    Aparte stelling trouwens


    Naar mijn mening is dat dan geen moord, maar zelfverdediging.

    Wat ik wil zeggen is dat iets geen moord is als er een goede reden voor is. (Als dat is om jezelf en andere te verdedigen, dan dood je iemand, maar daarom is dat geen moord.)


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    Sorry maar als iemand mijn kind zou vermoorden, zou ik het zeker begrijpen dat je als ouder achter de moordenaar gaat.
    Denk ook maar eens aan Dutroux, is dat al geen reden genoeg?


    not to spoil the ending, but everything is going to be okay —

    eens.
    Wat je reden ook is, je neemt iemands leven af. Alle kansen van die persoon.
    Daarbij doe je ook nog eens de mensen die van de persoon hielden heel
    veel pijn, en die wilde je waarschijnlijk niets doen.
    Daarbij is geweld nooit ergens een antwoord op. Laat staan moord.


    L’amor che move il sole e l’altre stelle.

    Eens. Jij bent geen god, dus mag je er ook niet voor spelen.
    Ook al lijkt het soms beter dat een persoon niet meer op de aardbodem is, zelfs die persoon heeft mensen die om hen geven en hun geluk pak je dan af.


    A name don´t makes you who you are

    Mee eens. Al hebben mensen nog zulke slechte daden begaan en verdienen ze eigenlijk de dood om enigszins hun daden te vergelden, zover dat al te vergelden is, maar het is de rechterlijke wetgeving die beslist hierover, niet jij, ik of iemand anders. Maar ook als iemand jou persoonlijk iets heeft aangedaan of in jouw ogen fout is in bijvoorbeeld politiek of geloof, vind ik het onrechtvaardig dit te vergelden met moord.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Aparte Stelling.. Ik vind dat je niemand hoort te vermoorden, maar dat een moordenaar of een verkrachter ofzo, wel de doodstraf verdiend..
    Dus het is dubbelop. En soms.. Heb ik wel de neiging om iemand te vermoorden! XD


    Wish it, Dream it, Love it, Do it <3

    Mee eens, niemand heeft het recht om een ander zomaar zijn/haar leven af te pakken. Ook al heeft diegene jou misschien veel pijn gedaan, dat ligt aan die ander en niet aan jou. Als jij diegene zou vermoorden, ben jij nog erger.

    Persoonlijk zou ik het niet doen maar sommige redenen vind ik dan nog wel kunnen zoals als je eigen vrienden, familie vermoord zijn door iemand


    Can you even find the one who dies his red heart to black?

    Persoonlijk vind ik dit van de situatie afhangen.


    “Things never happen the same way twice.”