• De stelling van deze week luidt:
    Geen enkele reden is goed genoeg om een moord te plegen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Nefretiti schreef:
    (...)
    Ik zou liever opgesloten worden, kijk naar Michelle Martin. Die had ook 30 jaar gekregen (oké, geen levenslang maar toch zo goed als) en die is na 11 jaar? al vrijgekomen? Als ik ook op die manier levenslang zou worden opgesloten zou ik daarvoor kiezen ipv doodstraf.


    Daar heb je een punt. Maar het feit dat mensen vervroegd vrijkomen opzich vind ik al dikke zever. Als ze 30 jaar krijgen, moeten ze ook 30 jaar opgesloten zitten, vind ik.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Licet schreef:
    (...)

    Want een maatschappij wordt er echt beter van als alle criminelen mishandel worden alleen uit wraak.


    Mishandelen uit wraak? Je gaat echt een heel andere kant uit dan de bedoeling was.


    Your make-up is terrible

    Thorn schreef:
    (...)

    Daar heb je een punt. Maar het feit dat mensen vervroegd vrijkomen opzich vind ik al dikke zever. Als ze 30 jaar krijgen, moeten ze ook 30 jaar opgesloten zitten, vind ik.

    Onze hele rechtsysteem is gewoon naar de klote. Daarom ben ik voor de doodstraf als het 100% zeker is dat de persoon die ernstige feiten heeft gepleegd.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Ik vermoord alleen moordenaars wat raar is want dan ben ik ook een moordenaar, we vergeten dat punt.
    Oog om oog, tand om tand


    I see humans but no humanity

    Nefretiti schreef:
    (...)
    Onze hele rechtsysteem is gewoon naar de klote. Daarom ben ik voor de doodstraf als het 100% zeker is dat de persoon die ernstige feiten heeft gepleegd.

    Jep, dat ben ik dus ook, maar dan mag ik het blijkbaar nog steeds niet zijn :'D


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Sommige mensen kunnen er niks aan doen; die zijn bijvoorbeeld gek in hun hoofd. Niet dat ik het voor normale mensen loop te promoten ofzo, maar dat eerste is gewoon zo. (Helaas.)


    "I think you draw to much attention, mr. Underhill."

    Nefretiti schreef:
    (...)
    Onze hele rechtsysteem is gewoon naar de klote. Daarom ben ik voor de doodstraf als het 100% zeker is dat de persoon die ernstige feiten heeft gepleegd.


    En dat gaat geweldig goed komen als ons hele rechtssysteem naar de klote is?


    Your make-up is terrible

    Cas schreef:
    (...)

    En dat gaat geweldig goed komen als ons hele rechtssysteem naar de klote is?

    Daarom moet er een nieuw systeem gevonden worden waar het wel klopt. Natuurlijk kan dat niet van de eerste keer helemaal lukken, dat is niet realistisch, maar als je met de ergste gevallen begint vind ik het niet zo erg als er ergens een foutje wordt gemaakt.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Ik vind niet dat de doodstraf ons rechtssysteem helpt om beter te worden, want hoe kun je nu echt 100% zeker weten of iemand schuldig of onschuldig is? Je kunt nog wel zoveel bewijzen hebben, maar je hebt nooit 100% zekerheid, tenzij je getuigen bent geweest van zoiets. Alleen dan is het weer het spelletje wie liegt en wie niet? En daar krijg je ook geen 100% zekerheid uit, omdat iedereen liegt. Dus doodstraf is geen oplossing.

    Ik vind ook niet dat er iemand het recht mag hebben om te beslissen over of een leven geëindigd moet worden. Ik ben echt tegen de doodstraf en het is gewoon een typisch gedrag van een vuur bestrijden met een groter vuur. Het enige wat je dan krijgt is een nog groter vuur, dus een nog grotere puinzooi.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Eens, maar het hangt er wel een beetje vanaf wat je onder moord verstaat. In het recht is moord volgens mij iets met voorbedachten rade, maar als mensen in hun persoonlijke definitie dingen als zelfverdediging of abortus toch zouden tellen, zijn dat voor mij absoluut uitzonderingen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dat hangt van de situatie af


    Discipline is the bridge between goals and accomplishment.

    Oneens, de wereld is gewoon beter af zonder sommige mensen.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Croyance schreef:
    (...)

    Voor teroristen hebben ze tegenwoordig de gevangenis uitgevonden (cat)

    Ik ben het eens met de stelling, wie zijn wij om een mensenleven zomaar af te pakken. De reden kan begrijpenlijk zijn, maar niet goed genoeg om een moord te plegen.


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Praelectio schreef:
    Het hangt van de situatie af.


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Eens. Meestal als je het wel met rede doet verlaag je tot hetzelfde niveau. (Meestal.)