• De stelling van deze week luidt:
    Geen enkele reden is goed genoeg om een moord te plegen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Eens.


    Intersectional feminist

    Eens !!!!

    Mee eens, het betekent niet dat het nu moeilijk maar het nooit goed komt . Het komt wel goed ! Het betekent niet dat je direct een punt achter je leven moet zetten !!

    1432 schreef:
    Mee eens, het betekent niet dat het nu moeilijk maar het nooit goed komt . Het komt wel goed ! Het betekent niet dat je direct een punt achter je leven moet zetten !!

    Het gaat niet alleen om zelfmoord he?


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Sommige redens om iemands leven af te paken zijn niet goed. Maar als iemand die je heel dierbaar is vermoord is is er wel genoeg reden. Dat zegt niet dan je het dan mag doen maar er zijn verschilende reden en situaties om een moord te plegen

    VioletGirl schreef:
    Sommige redens om iemands leven af te paken zijn niet goed. Maar als iemand die je heel dierbaar is vermoord is is er wel genoeg reden. Dat zegt niet dan je het dan mag doen maar er zijn verschilende reden en situaties om een moord te plegen


    Woordensoep; wat bedoel je.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik denk dat je hier niet zo goed over kunt oordelen als je niet in de situatie staat om te kiezen. Stel je staat met je zus/broer/vriendje weet ik veel wie van wie je ontzettend veel houdt. Diegene staat op het punt vermoord te worden en jij hebt een pistool in je hand. Zou je dan denken, ach, ik laat het gebeuren? Ik niet, dat weet ik bijna zeker.


    Shoot for the moon, even if you miss, you'll land among the stars

    Ik denk dat je hier niet zo goed over kunt oordelen als je niet in de situatie staat om te kiezen. Stel je staat met je zus/broer/vriendje weet ik veel wie van wie je ontzettend veel houdt. Diegene staat op het punt vermoord te worden en jij hebt een pistool in je hand. Zou je dan denken, ach, ik laat het gebeuren? Ik niet, dat weet ik bijna zeker.


    ^^ dat is zelfverdediging, of misschien doodslag, maar iig geen moord.

    Ik denk dat moord (als je zelfmoord, abortus en vormen van zelfverdediging niet als moord rekent) nooit goed te praten is. Jij hebt als mens namelijk nooit en te nimmer (mooie uitdrukking xD) het recht om over het leven van anderen te bepalen.
    Dus zelfs al zou iemand het verdienen dood te gaan (of dat kan is een andere stelling), zou jij nog niet het recht hebben om de moord te plegen

    ps. Ik begrijp sommige moordenaars overigens wel (de gevallen van wraak op familie en terroristen etc zijn al genoemd)


    Who wants to live forever? Who dares to love forever? -- Queen

    Als die gene opzettelijk andere onschuldige mensen vermoord, vind ik dat een rede.


    ~

    Oneens, er zijn redenen die goed genoeg zijn.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Van sommigen vind ik het vrij naïef om te denken dat de dood de hoogste straf is die er maar bestaat, terwijl er veel ergere dingen zijn dan de dood.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    Van sommigen vind ik het vrij naïef om te denken dat de dood de hoogste straf is die er maar bestaat, terwijl er veel ergere dingen zijn dan de dood.


    Als je dood bent, ben je van het leven af. Je hoeft dan niet nog bijvoorbeeld 32 jaar in de gevangenis zitten, zwaarbewaakt en wel. Ik geloof niet dat de dood de ergste straf is, absoluut niet.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    chrizzreader schreef:
    (...)

    ^^ dat is zelfverdediging, of misschien doodslag, maar iig geen moord.

    Ik denk dat moord (als je zelfmoord, abortus en vormen van zelfverdediging niet als moord rekent) nooit goed te praten is. Jij hebt als mens namelijk nooit en te nimmer (mooie uitdrukking xD) het recht om over het leven van anderen te bepalen.
    Dus zelfs al zou iemand het verdienen dood te gaan (of dat kan is een andere stelling), zou jij nog niet het recht hebben om de moord te plegen

    ps. Ik begrijp sommige moordenaars overigens wel (de gevallen van wraak op familie en terroristen etc zijn al genoemd)


    Bullshit; als je iemand bewust om het leven brengt is het moord, of het nu zelfverdediging is of niet.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Pabiloso schreef:
    (...)

    Als je dood bent, ben je van het leven af. Je hoeft dan niet nog bijvoorbeeld 32 jaar in de gevangenis zitten, zwaarbewaakt en wel. Ik geloof niet dat de dood de ergste straf is, absoluut niet.


    Ik noem ook geen namen wie wel en wie niet, maar het valt me op dat mensen heel gemakkelijk denken van die heeft iemand vermoord, dus die moet ook dood, want een ergere straf hebben we niet. Ze vinden vaak levenslang of iets in die trant te moreel of iets. Mensen zouden best eens mogen nadenken over dat er nog veel ergere dingen zijn dan de dood. Ligt ook een beetje aan waar je in geloofd. Ik ben atheïst, dus bekijk ik het vanuit dat oogpunt.

    Ik merk het gewoon als ik een beetje tussen de regels doorlees hoe mensen erover denken en ik weet zeker dat als ik namen ga noemen dan gaan ze allemaal zeggen van: zo bedoel ik het niet! En dat is niet wat ik heb gezegd! Zo gaat het namelijk vaak bij mensen, maar ik kan je geruststellen dat ik jou daarbij niet bedoelde.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Licet schreef:
    (...)

    Bullshit; als je iemand bewust om het leven brengt is het moord, of het nu zelfverdediging is of niet.

    Daar ben ik het niet mee eens. Als iemand een pistool op mij richt en ik hem van mij weg kan duwen, daarbij de trekker overgaat en hij sterft. Is dat pure zelfverdediging en vind ik niet dat iemand daarop veroordeeld moet worden. Goed, je hebt wel een man vermoord, maar om het nou moord te noemen vind ik net iets te ver gaan.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.