• Hoi iedereen!
    We weten dat er veel te klagen valt over de kudo’s/top en het stiekem vragen naar kudo’s. Daarom hebben we enkele nieuwe regels omtrent kudo’s. We hopen hiermee enkele ergernissen uit de lucht te kunnen nemen.

    We geven iedereen tot 28 juli om de vragen naar kudo’s uit zijn/haar creaties te halen. Daarna beginnen we pas met waarschuwen.

    Kudo’s
    De regels rond kudo’s;

    - Het is niet toegestaan om te vragen naar een kudo voor een story of quiz, ook niet in de story of quiz zelf.
    - Het is niet toegestaan om te vragen naar kudo’s in ruil voor een nieuw hoofdstuk of om de story pas te beginnen bij een x-aantal kudo’s of abonnementen.
    - Het is niet toegestaan om automatische kudolinks te plaatsen op Quizlet. Dat wil zeggen dat je nergens een link mag plaatsen waar iemand op klikt en automatisch een kudo geeft.

    Gevolg na overtreding;
    Quizlet heeft het recht om de kudolink te verwijderen en/of kan een waarschuwing sturen.

    Voorbeeldjes (die vanaf nu niet meer toegestaan zijn):
    - "Kudo? (A)"
    - "Ga/wil je me een kudo geven?"
    - "Ik ga pas verder bij 10 kudo's"
    - "Ik begin de story pas als ik in de top heb gestaan"
    - "[ url=link naar een kudo geven] Woord[ /url]"


    En nu we toch bezig zijn met het bekendmaken van nieuwe regels, is er een aanvulling gebeurd op de volgende regel:
    - Stories, gedichten, quizzen, blogs of andere creaties waarin enkel lyrics of quotes staan die je niet zelf hebt geschreven, zijn niet toegestaan. Zelfgemaakte lyrics en quotes mogen in blogs. Dit wordt bestrafd als plagiaat-zaak.

    Als er vragen zijn over de nieuwe regels, kunnen die in dit topic gesteld worden.

    Groetjes,
    De Mods

    [ bericht aangepast op 15 juli 2013 - 11:53 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 20 juli 2013 - 22:44 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik heb dit, zie onderstaande, in de omschrijving gezet, pleeg ik zo plagiaat?

    Bronnen vermelding;
    In dit verhaal is de naam van de duitse band/zangeres LaFee gebruikt. De zangeres haarzelf komt niet in het verhaal voor.

    Taekwoon schreef:
    Ik heb dit, zie onderstaande, in de omschrijving gezet, pleeg ik zo plagiaat?

    Bronnen vermelding;
    In dit verhaal is de naam van de duitse band/zangeres LaFee gebruikt. De zangeres haarzelf komt niet in het verhaal voor.


    Nee, is in orde ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Elvenking schreef:
    (...)
    Anders bestaat er ook geen top. En de top blijft wel gewoon.

    Oh, Dat is logisch ja haha ;p

    Een hele goede maatregel! Hopelijk heeft dat wat meer effect (:


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Exquisite schreef:
    (...)

    Dat is dus wat ze allemaal zeggen. Je mag niet de hele proloog geheel uit die bepaalde lyrics/gedichten/quotes van films etc. laten bestaan. Als je er omheen zelf maar iets omheen heb gezet wat van jouzelf is, waarna je de bronvermelding erbij zet van dat stukje wat niet van jou is. Tenminste, dat is wat ik ervan begrepen heb tot nu toe.

    En op de cover van je verhaal? Mogen daar ook geen quotes/lyrics op staan of wat?

    iDirectioner schreef:
    (...)
    En op de cover van je verhaal? Mogen daar ook geen quotes/lyrics op staan of wat?

    Weten mensen niet wat plagiaat is? :'D Dat betekent dat je met de eer strijkt van een creatie van iemand anders. Als je dus erbij zet van wie het is, dan mag het in principe altijd, tenzij het tegen de regels van Quizlet indruist.

    [ bericht aangepast op 17 juli 2013 - 16:08 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Goed. Even 'kudo?' uit m'n quizzen halen.


    Some people are art and do art at the same time

    Walternate schreef:
    (...)
    Weten mensen niet wat plagiaat is? :'D Dat betekent dat je met de eer strijkt van een creatie van iemand anders. Als je dus erbij zet van wie het is, dan mag het in principe altijd, tenzij het tegen de regels van Quizlet indruist.


    Nou, technisch gezien niet helemaal.
    Je hebt gelijk dat er een bronvermelding bij moet om er geen plagiaat van te maken,
    maar zelfs al zet je er de juiste bron neer dan nog kan de maker van een creatie zeggen dat je het eraf moet halen en dat je het dan ook egt moet doen.
    Anders overtreed je alsnog de auteurswet. De maker behoudt ten aller tijden het recht van zijn creatie, tenminste zo is het wel geregeld voor auteurs.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    (...)

    Nou, technisch gezien niet helemaal.
    Je hebt gelijk dat er een bronvermelding bij moet om er geen plagiaat van te maken,
    maar zelfs al zet je er de juiste bron neer dan nog kan de maker van een creatie zeggen dat je het eraf moet halen en dat je het dan ook egt moet doen.
    Anders overtreed je alsnog de auteurswet. De maker behoudt ten aller tijden het recht van zijn creatie, tenminste zo is het wel geregeld voor auteurs.

    'In principe altijd'. Ik weet wel hoe het werkt, maar ik gok niet dat Justin Bieber hier komt klagen dat zijn lyrics worden gebruikt.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Walternate schreef:
    (...)
    'In principe altijd'. Ik weet wel hoe het werkt, maar ik gok niet dat Justin Bieber hier komt klagen dat zijn lyrics worden gebruikt.


    Nou ja,
    In principe, je kunt erop gokken, maar de auteur blijft het recht hebben om dingen te plaatsen.

    Nouu.. ik zie die gozer er nog best voor aan dat die hier komt klagen :P
    Hij schijnt namelijk heel goed zijn best te doen om de publieke opinie tegen zich te krijgen.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    (...)

    Nou ja,
    In principe, je kunt erop gokken, maar de auteur blijft het recht hebben om dingen te plaatsen.

    Nouu.. ik zie die gozer er nog best voor aan dat die hier komt klagen :P
    Hij schijnt namelijk heel goed zijn best te doen om de publieke opinie tegen zich te krijgen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Eindelijkk ! Goeie regel ! :Y)


    asdfghjkl

    Walternate schreef:
    (...)
    Weten mensen niet wat plagiaat is? :'D Dat betekent dat je met de eer strijkt van een creatie van iemand anders. Als je dus erbij zet van wie het is, dan mag het in principe altijd, tenzij het tegen de regels van Quizlet indruist.

    Ik weet wel wat plagiaat is, ik begreep de regel alleen niet zo geweldig goed als de rest .__.

    Ach wat is het toch fantastisch dat als iemand een vraag ergens over heeft de andere meteen geïrriteerd zijn en boos reageren, serieus doe wat aan je attitude sommige mensen!


    Live your life

    Eindelijk ;)


    'The best way to predict the future is to create it'.