• Hoi iedereen!
    We weten dat er veel te klagen valt over de kudo’s/top en het stiekem vragen naar kudo’s. Daarom hebben we enkele nieuwe regels omtrent kudo’s. We hopen hiermee enkele ergernissen uit de lucht te kunnen nemen.

    We geven iedereen tot 28 juli om de vragen naar kudo’s uit zijn/haar creaties te halen. Daarna beginnen we pas met waarschuwen.

    Kudo’s
    De regels rond kudo’s;

    - Het is niet toegestaan om te vragen naar een kudo voor een story of quiz, ook niet in de story of quiz zelf.
    - Het is niet toegestaan om te vragen naar kudo’s in ruil voor een nieuw hoofdstuk of om de story pas te beginnen bij een x-aantal kudo’s of abonnementen.
    - Het is niet toegestaan om automatische kudolinks te plaatsen op Quizlet. Dat wil zeggen dat je nergens een link mag plaatsen waar iemand op klikt en automatisch een kudo geeft.

    Gevolg na overtreding;
    Quizlet heeft het recht om de kudolink te verwijderen en/of kan een waarschuwing sturen.

    Voorbeeldjes (die vanaf nu niet meer toegestaan zijn):
    - "Kudo? (A)"
    - "Ga/wil je me een kudo geven?"
    - "Ik ga pas verder bij 10 kudo's"
    - "Ik begin de story pas als ik in de top heb gestaan"
    - "[ url=link naar een kudo geven] Woord[ /url]"


    En nu we toch bezig zijn met het bekendmaken van nieuwe regels, is er een aanvulling gebeurd op de volgende regel:
    - Stories, gedichten, quizzen, blogs of andere creaties waarin enkel lyrics of quotes staan die je niet zelf hebt geschreven, zijn niet toegestaan. Zelfgemaakte lyrics en quotes mogen in blogs. Dit wordt bestrafd als plagiaat-zaak.

    Als er vragen zijn over de nieuwe regels, kunnen die in dit topic gesteld worden.

    Groetjes,
    De Mods

    [ bericht aangepast op 15 juli 2013 - 11:53 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 20 juli 2013 - 22:44 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Delusional schreef:
    Maar mag je dan ook niet meer als proloog een songtekst plaatsen? Of iets citeren van een film of boek? En mag je wel zeggen dat je bij drie reacties verder gaat?


    Als proloog mag geloof ik wel, want je story draait niet alleen maar om songteksten.


    Stenenlikker

    Ik heb ook een vraagje.
    Mag je in je story doen dat je personage een liedje heeft geschreven, maar dat je dan een liedje gebruikt dat al bestaat gebruikt en bv onder aan het hoofdstuk aangeeft wie het echt heeft geschreven?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik ben het er helemaal niet mee eens!wat is er nu mis om een kudo te vragen?!


    Only God can judge me.

    Big1dfan schreef:
    Ik ben het er helemaal niet mee eens!wat is er nu mis om een kudo te vragen?!


    Bedelen en chantage. Het verkracht de hele essentie waar de kudo's oorspronkelijk voor waren...


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Crypte schreef:
    (...)

    Bedelen en chantage. Het verkracht de hele essentie waar de kudo's oorspronkelijk voor waren...


    Dat is het sowieso wel,
    Letterlijk en figuurlijk als je de top bekijkt :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Crypte schreef:
    (...)

    Bedelen en chantage. Het verkracht de hele essentie waar de kudo's oorspronkelijk voor waren...


    always have fun

    Big1dfan schreef:
    Ik ben het er helemaal niet mee eens!wat is er nu mis om een kudo te vragen?!


    Sommige mensen gingen er te ver in (ik eerst ook hoor)

    [ bericht aangepast op 16 juli 2013 - 23:03 ]


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Destined schreef:
    (...)

    Dat is het sowieso wel,
    Letterlijk en figuurlijk als je de top bekijkt :P

    Ingeniously well said!


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Eindelijk zijn de regels er. De laatste tijd jaar nam ik niet eens de moeite om dan nog verder te lezen als ze erom vroegen en vaak negeerde ik het ook gewoon of zei ik er iets van. (Dat is al vaak gebeurd, maar dan meestal als ik chagerijning ben en ik word helemaal gek daardoor) Ach, ben benieuwd of iedereen daar aan gaat houden.

    xMissMarije schreef:
    Eindelijk zijn de regels er. De laatste tijd jaar nam ik niet eens de moeite om dan nog verder te lezen als ze erom vroegen en vaak negeerde ik het ook gewoon of zei ik er iets van. (Dat is al vaak gebeurd, maar dan meestal als ik chagerijning ben en ik word helemaal gek daardoor) Ach, ben benieuwd of iedereen daar aan gaat houden.


    En anders kun je het melden :Y)


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Lahey schreef:
    Ik heb ook een vraagje.
    Mag je in je story doen dat je personage een liedje heeft geschreven, maar dat je dan een liedje gebruikt dat al bestaat gebruikt en bv onder aan het hoofdstuk aangeeft wie het echt heeft geschreven?

    Plagiaat houdt in dat jij credit krijgt voor iets dat je niet zelf hebt geschreven of gemaakt. Het is dus géén plagiaat als je erbij zet van wie de songtekst (of wat dan ook) is. Alleen hier op quizlet is het vanaf nu verboden om een creatie te maken alleen met zooi die je niet zelf hebt geschreven of gemaakt. Lyrics en gedichten van anderen mogen dus voornamelijk wel gebruikt worden, mits je oppast met je woorden. Of ik zit nu verkeerd. :Y)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    haha, het leest nu al veel prettiger, zonder heel de lappen tekst onder een hoofdstuk, met geslijm, gebedel en chantage over kudo's.
    en eerlijk. ik ga er nu juist sneller op reageren en een kudo geven als ik iets goed vind. gewoon omdat ik het uit principe weigerde te doen als er om gevraagd werd.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Omg moet ik serieus in al mn stories nu gaan zoeken waar dat staat? Heb daar dus echt geen tijd voor. Mag je het niet gewoon alleen uit je 'actieve stories' halen? Want het is toch niet 'schadelijk' voor de top als het in afgelopen stories staat, right?


    The Fairytale Happened

    LiamPaynator schreef:
    Omg moet ik serieus in al mn stories nu gaan zoeken waar dat staat? Heb daar dus echt geen tijd voor. Mag je het niet gewoon alleen uit je 'actieve stories' halen? Want het is toch niet 'schadelijk' voor de top als het in afgelopen stories staat, right?


    Waarschijnlijk alleen van de laatste twee weken of laatste tien hoofdstukken. Ik schrok ook al haha


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    LiamPaynator schreef:
    Omg moet ik serieus in al mn stories nu gaan zoeken waar dat staat? Heb daar dus echt geen tijd voor. Mag je het niet gewoon alleen uit je 'actieve stories' halen? Want het is toch niet 'schadelijk' voor de top als het in afgelopen stories staat, right?

    --' als je nou even de reacties op de vorige pagina leest, lees je dat het inderdaad alleen uit de recente hoofdstukken moet worden gehaald.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''